äitini on etäinen ja kylmä ollut aina, isäni on ahdistellut minua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja menja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

menja

Vieras
Joskus ala-asteen alkuvuosina äiti lakkasi kokonaan välittämästä minusta, sen sijaan 3v nuorempi sisarus sai kaiken rakkauden ja huomion(näin on aikuisenakin asia,vaikka minä olen se joka auttaa ja ajattelee muita ja siskoni ajattelee vain itseään). isäni aloitti minun seksuaalisen ahdistelun kun olin 9vuotias,sitä jatkui siihen asti kunnes muutin peruskoulun jälkeen pois kotoolta.

Nyt minulla on pari ongelmaa joille en oikein vielä tiedä mitä tekisin.
äitini ja isäni asuu yhdessä edelleen. Minulla on tyttö ja poika. pojan uskallan päästää mummolaan yksikseen(koska tämä nk.isäni ei ole ahdistellu millään tavalla koskaan poikia,ei kyllä lapsuuden perheen lapsista ketään muuta kuin minua,vaikka siskojakin on). tytärtäni en taas voi jättää hetkeksikään yksin mummolaan. Lapset eivät tiedä asiasta mitään ja tyttö on vihainen ja surullinen ja kokee epäreiluna että veli saa mennä yksin mummolaan,mutta hän ei. En voi kertoa asiasta tytölle,se olisi liian rankkaa. (puhun mummolasta mutta mummo ei lapsenlapsia hoida koskaan vaan sen tekee muut siellä asuvat,yleensä mummo lähtee muualle)

Toinen ongelma on äitini, tämä hänen lellimänsä siskoni on saanut lapsen ja yllättäen äiti lellii tätä lellikkinsä lasta ja minun lapset jäävät täysin huomiotta(sisko vielä asuu toisella paikkakunnalla,me taas vieressä,mutta kyllä äitillä löytyy aikaa käydä siskon lasta kattomassa muttei minun) itse olen sinut asian kanssa(se että äitini on aina perusteetta lellinyt siskoani, kertoo äidin tunneongelmista) mutta kun nämä lapsenlapset ovat asiaan syyttömiä.

itelläni taas on ongelmia parisuhteessa koska pelkään aivan järjettömästi että mies jättää tai pettää tai molempia, tämä johtaa taas siihen että miehen "oma aika" ahdistaa minua valtavasti. olen pikku hiljaa alkanut ymmärtämään että monikin ongelma parisuhteessani johtuu itseasiassa omasta lapsuudestani, tajuan toki että olen itse vastuussa teoistani yms mutten tiedä miten muuttaisin tunteeni.

ai niin pahin asia mitä koin äitini puolelta oli se että hän alkoi junailemaan minua 12v ikäisenä selkäni takana koulukotiin(tein koululakon koska lupaukset petettiin lähes aina,sitten tuli viimenen piste,luvattiin eräs asia,jota odotin,enkä koskaan saanut,päätin että ok. no minäkään en mene sitten kouluun jos kerran mulle ei voi koskaan pitää mitä lupaa)->äiti alkoi järjestää koulukoti paikkaa.

koskaan en kuullut kummaltakaan että rakastan sua,mutta isältä kyllä kuulin että anna panna niin saat mitä haluat,pari suoraa raiskausyritystäkin oli(tappelin kynsin ja hampain vastaan ja pääsin karkuun). Syy miksi en lapsena/nuorena puhunut siitä että isä ahdistelee seksuaalisesti oli se etten halunnut että pikku veljiltäni menee perhe.

mietin tossa että sinulle on sattunut kamala asia eikä lapsi osaa hakea apua, puolustaa itseään kuten ehkä aikuinen joka tietää jo oikeuksistaan. eli nyt sinä olet aikuinen, sinulla on rajat jotka voit itse määrittään. jos haluat sinulla on oikeus olla viemättä lapsiasi vanhemmillesi. itse asiassa sinun tehtävänäsi on suojella heitä että he eivät koe mitään vielä kamalampaa.
itse en olisi vanhempiin yhteyksissä ollenkaan. ja tekisin selväksi myös sisaruksille mitä olet kokenut. jos he eivät usko se on heidän häpeä ei sinun.
mitä tulee siihen että miehesi oma aika ahdistaa sinua on sekin opeteltavissa pois. onko miehesi pettänyt sinua? jos vastasit ei, miksi nytkään? opettele luottamaan itseesi ja mieheesi. olet nyt tavannnut miehen joka on uskollinen

kuule minä en halua että asiasta kärsii kukaan. haluan että lapseni voivat käydä mummolassa,moikkaamassa kotona asuvia aikuisia sisaruksia(ja yhtä nuorempaa). haluan että lapseni voivat olla niinkuin muut lapset.
minähän olenkin suojellut, en jätä tyttöä hetkeksikään sinne yksin,vaikka sä olisi pois kotoolta. kyllä mun aikuiset sisarukset tietää.

pointti tässä oli lähinnä se että tyttö kokee päreiluksi asian enkä voi hänelle kertoa syytä(ei ole syytä järkyttää pienen ihmisen maailmaa).

Mulla on lähes sama tarina. En ole väleissä isäni kanssa, en voisi häntä enää kohdata. Muu perheeni ei tiedä tarkkaan, miksi näin on.

Tyttösi saa kuule traumoja jo siitä, että äitinsä kohtelee häntä eriarvoisesti. Hän ei tule koskaan ymmärtämään, miksi sinä olet niin julma ja kamala, ettet anna hänen jäädä mummulaan. Tuo kostautuu, sinulle. Tytöstäsi tulee katkera.

Sun täytyy keksiä muu tapa. En ymmärrä oikein hyvin, miksi haluat antaa lapsillesikaan sellaista mummulaa, jossa ollaan kylmiä ja pahimmillaan on hyväksikäytön uhka olemassa. Eikö aikuisia sisaruksiasi voisi tavata muualla? Teidän kotona?

Joo, en minäkään anna lastani isäni hoitoon, vaikka ei ollenkaan mitään noin kamalaa ole tapahtunut. Ei siitä mitään numeroa ole tarvinnut lapselle tehdä. Nyt sinun on vaikeampaa enää käytäntöä muuttaa ilman että se herättää ihmetystä, mutta parempi silti että kiellät myös toisen lapsesi vierailut yksin. Pyydä sisaruksiasi teille kylään, en minä ymmärrä miksi yhtäkään lasta tarvii pedofiilin vieraaksi päästää.

lapsuutesi on ollut erittäin ahdistavaa ja sama ahdistuneisuus on seurannut sinua aikuisuuteen saakka. Meillä on usein tarve suojata läheisiämme vaikka tiedämme jonkun tehneen kauheita asioita. Kuitenkaan et voi tietää varmasti onko isäsi ahdistellut myös muita perheenjäseniä. Vaikka se tuntuisi kauhealta, sinun pitää kertoa kokemuksistasi poliisillem, jotta mieleltään sairas isäsi ei voisi jatkaa tekojaan. Silloin myös sinulla olisi mahdollisuudet rakentaa suhdetta äitiisi.

Minulla herää tämän vakavan aiheen ääressä yksi kysymys. Koska aloittaja ei maininnut olevansa lestadiolaisen perheen lapsi, oletetaan että heidän perheensä kuuluu valtaväestöön. Tässä ei siis ole kukaan hyökännyt syyttämään mitään tiettyä yhteisöä tai alkanut säälimään aloittajaa että hän on joutunut kuulumaan sairaaseen uskonnolliseen yhteisöön jossa lapsia synnytetään vain isien seksileluiksi yms yms. Edellisessä lauseessa kärjistin kaikki asenteet joihin olen törmännyt nyt vellovan pedofiilijupakan aikana.

Tässä keskustelussa on puututtu aidosti aloittajan ongelmaan ja siihen mitä hän on kokenut ja joutuu kestämään. Mietin vain, miksi ihmiset eivät ymmärrä että niitä sairaita yksilöitä on maailma väärällään riippumatta siitä mikä on uskonnollinen vakaumus, onko sitä ollenkaan vai onko lapsia yksi vai kymmenen?

Mielestänii ongelmana ei ole lastenlasten vieminen mummolaan vaan sairaan ihmisen suojeleminen vaikka hän onkin isä. Lapsella ei ole koskaan velvollisuutta suojella vanhempaaansa, varsinkin kun on jo itsekin vanhempi ja ymmärtää minkä rikoksen kohteeksi on lapsena joutunut. Häpeää ei joudu kantamaan uhri vaan rikoksen tekijä.

Todella ikävä juttu, enkä haluaisi olla missään tekemisissä vanhempieni kanssa tuommoisen jälkeen. Tuo on rikos.

Huomaatkos muuten, että siirrät samaa käytösmallia omiin lapsiisi. SIis tarkoitan sitä, että tyttösi mielestä varmaan suosit veljeä enemmän, koska hän pääsee yökyläilemään yms.

en jättäisi kumpaakaan lasta yksin mummolaan tuossa tilanteessa. vaikka isäsi ei olisi ahdistellut aiemmin poikia (oletko varma ettei ole?) niin usein pedofiilit ovat sellaisia että tilaisuuden tullen kyllä ahdistelevat myös sen sukupuolen lapsia joihin kiinnostuksensa ei yleensä ole suuntautunut. sinuna en siis antaisi tällaiselle minkäänlaista tilaisuutta.

toinen seikka on se, että pedofiili on häiriintynyt sairas ihminen ja kuvauksesi perusteella myös äidilläsi on joitain tunnetason ongelmia, enkä luottaisi lastani tällaisten ihmisten seuraan yksin.

tuo että jätät poikasi muttet tyttöäsi on huono asia, poika saattaa kokea ettet välitä hänen turvallisuudestaan tai että haluat antaa vain hänen viettää mukavaa aikaa mummolassa (molemmat vahingoittavat sisarusten välejä ja poikaa itseään) ja tytölle toisinpäin mikä taas vahingoittaa häntä. eli älä jätä kumpaakaan yksin mummolaan vaan käytte siellä perheenä vain.

lisäksi jos olisin sinä (jos olet alle 28v) niin tekisin nyt rikosilmoituksen seksuaalisesta hyväksikäytöstä minkä kohteeksi jouduit lapsena. vaikkei isäsi saisi tilaisuutta käyttää hyväkseen sinun lapsiasi, niin mites muut sukulaislapset jotka viettävät kanssaan aikaa? esim siskosi lapset? rikosilmoituksen voit jättää poliisille suoraan suullisesti tai kirjallisesti.

Onko millään tavalla mahdollista että äitisi sinuun kohdistama dissaus johtuisi tuosta isäsi tuntemasta seksuaalisesta vedosta sinua kohtaan? Jos äitisi kuitenkin on jotain tajunnut tai arvaillut katseista/käytöksestä? Eli jonkinlaista sairasta mustasukkaisuutta? Enivei aika sairaalta tuo touhu näin muutaman rivin perusteella vaikuttaa.

Todella ikävä juttu, enkä haluaisi olla missään tekemisissä vanhempieni kanssa tuommoisen jälkeen. Tuo on rikos.

Huomaatkos muuten, että siirrät samaa käytösmallia omiin lapsiisi. SIis tarkoitan sitä, että tyttösi mielestä varmaan suosit veljeä enemmän, koska hän pääsee yökyläilemään yms.

Tässä on hyvä pointti. Tyttö on varmasti sinulle katkera, koska suosit nyt veljeä. Ei hän voi ymmärtää tilannetta, jos et sitä hänelle kerro, joten alahan kohtelemaan lapsiasi tasapuolisesti. Minä en tuollaiseen mummolaan veisi kumpaakaan lastani.

Miten voit olla varma, ettei isäsi ole käyttänyt hyväkseen myös poikia tai muita tyttöjä? Tuskin kukaan olisi siitä tullut sinulle avautumaan. Et sinäkään varmaan ole asiasta muille huudellut.

Nyt nainen astut aikuisen saappaisiin ja pistät välit poikki tuollaiseen mummolaan. Järjestät lapsille tapaamisia muualla / muuta Turvallista seuraa. Se on tehtäväsi äitinä. Lapsia ei saa kohdella eriarvoisesti, joskus täytyy tehdä vaikeitakin päätöksiä!

Ja oman itsesi suhteen olisi hyvä jutella jollekin ammattilaiselle, että saisit lisää tasapainoa suhteeseesi. Tarvitset itsetuntoa ja rohkeutta vetää rajoja, ja Luottaa toiseen. Pahoittelen suorat sanani, mutta saman kokeneena tiedän, että mitään poppaskonsteja ei ole.

Nyt ole tjo aikuinen niin koettaisit ajatella selkseästi. Mitä ihmettä sä suojelet rikollista? Jos tuossa on enää mahdollista tehdä rikosilmoitus niin meks et ole jo tehnyt? Mistätiedät ketä kaikkia isäsi on raiskannut? Sä suojelet rikollista, pedofiilia!! Mitä se teki sinulle ja sä olet rikki loppuelämäsi.

[QUOTE="Riitta";29146542]Miten voit olla varma, ettei isäsi ole käyttänyt hyväkseen myös poikia tai muita tyttöjä? Tuskin kukaan olisi siitä tullut sinulle avautumaan. Et sinäkään varmaan ole asiasta muille huudellut.[/QUOTE]

Nimenomaan. Samaan sukupuoleen kohdistuva lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on vielä vaietumpaa, ja lisäksi on hyvin yleistä ettei uhri itse edes muista tapahtumia vaan mieli suojelee itseään unohtamalla hyväksikäytön. Et ap todellakaan voi tietää ettei isäsi ahdistelisi myös poikia. Täysin edesvastuutonta päästä ketään lapsia tuollaisen henkilön vaikutuspiiriin.

Ap, sinun näkökulmasi on omasta traumastasi johtuen erittäin kieroutunut. Pohdit sitä että miten hoidat tilanteen jossa toinen lapsi pääsee isovanhemmille ja toinen ei. Se on sama kuin miettisi antavansa lapsensa sarjamurhaajalle hoitoon, mutta piilottavansa kyllä veitset näkyviltä. Ei tuollaisia ihmisiä saa päästää yhdenkään lapsen lähelle, ei valvomatta eikä edes valvotusti.

Älä anna lastesi vammautua sairaassa ympäristössä, ja hae itsellesi apua jotta alkaisit tunnistaa sitä mikä on normaalia ja mikä ei. Koska muukin lähipiirisi on kasvanut samassa ympäristössä on hyvin todennäköistä että kaikki te olette "kieroon kasvaneita", eli todennäköisesti kukaan lähipiiristä ei ole ilman hoitoa/vähintään tilanteen ymmärtämistä, hyvää vaikutusta lapsille.

Ja sanon tämän ilman mitään syyttelyä, sillä itsekin olen lapsena kokenut kaltoin kohtelua (en noin pahaa kuin sinä kuitenkaan), ja tiedän että koko lapsuuden perheeni ja myös vanhempieni lapsuuden perheet koostuvat ihmisistä jotka (osa ihan tahtomattaankin) kohtelevat lapsia huonosti. Itse alan vasta nyt 30+ ikäisenä ymmärtämään kuinka "outoja" monet ajatuskulkuni ovat, esim. "lapset ovat aina pahoja ja vain taakkoja" tai "lapset ei saa näkyä eikä kuulua, ja jos ne kuuluvat niitä saa rankaista" jne. Herran kiitos en ole koskaan halunnut lapsia, sillä olisin todennäköisesti onnistunut pilaamaan ne samalla lailla kuin minut, sisarukseni ja serkkuni on suurin osa pilattu.

Mä luin tän vielä uudestaan ja todella sairasta touhua koko homma. Ei tää "äiti" tajua että tuollaiselle suvulle ei pidä lapsiaan tarjota. Pitää pysyä poissa niiden vaikutuspiiristä kokonaan. Siis sisaruksetkin tietävät ja silti vievät lapsiaan sinne hoitoon. Ja mummo ei ole edes paikalla. Voi helvetti mitä lastennussijoita koko porukka.

moi
mulla on kans sisko joka vie lapseni jopa viikoksi isälleni, josta mulla on tosi sairaita muistoja. sisko tietää, mut ei usko/ei välitä...

joo, kiinnostaisi kyllä tietää, että mitä kaikkea äitisi mahtaa oikeasti tietää? joku "hyvä" syy sillä on sua pitää etäällä itsestään. niin koen itsekin, että äitini jotenkin hyljeksi minua.

Sinun täytyy nyt saada ammattiapua ja sitten tehdä rikosilmoitus isästäsi, vaikka se kuulostaakin tosi tylyltä.
Lapsia ei missään tapauksessa saa jättää yksin mummolaan.
Bf on aina bf.

[QUOTE="Vieras";29147213]Sinun täytyy nyt saada ammattiapua ja sitten tehdä rikosilmoitus isästäsi, vaikka se kuulostaakin tosi tylyltä.
Lapsia ei missään tapauksessa saa jättää yksin mummolaan.
Bf on aina bf.[/QUOTE]

Bf = best friend?