Nuorehko mies meni hissillä kaksi kerrosta alaspäin

"Laura"
Ikää oli luultavasti noin 30 vuotta, näytti korkeintaan 35-vuotiaalta. Ei mitään kantamuksia mukana, ei ollut lapsia mukana, hissimatkan jälkeen pystyi kävelemään ihan hyvin. Kyllä ihmetyttää miksi pitää mennä kaksi kerrosta alaspäin hissillä. Muutenkin ihmettelen sitä miten usein tässä kerrostalossa ihmiset kulkevat hissillä.
Mun mies käyttää aina hissiä. Mä en tajua miksi. Kerroksen voi ehkä mennä/tulla portaita, mutta muuten aina hissi. Asutaan neljännessä kerroksessa ja voi valivalivali jos mä sanon, että nyt mennään portaita :D

Jännä juttu, koska mies on aktiivinen kilpaurheilija treenaa useita tunteja viikossa, valmentaa junnuja futiksessa ja pelaa itsekin yms.
Kai tuo on vaan joku päähänpinttymä, että pitää mennä hissillä.

hkfm
Nuorehko, perheetön nainen on lauantai-iltana kotonaan kyttäämässä naapureitaa. Mitähän tästä pitäisi ajatella?

Ehkä sillä on huumevieroitusoireet eikä siksi jaksa kävellä. Älä huoli, nyt se lähti hakemaan lisää kamaa joten pian taas jaksaa.

"joo"
Ikää oli luultavasti noin 30 vuotta, näytti korkeintaan 35-vuotiaalta. Ei mitään kantamuksia mukana, ei ollut lapsia mukana, hissimatkan jälkeen pystyi kävelemään ihan hyvin. Kyllä ihmetyttää miksi pitää mennä kaksi kerrosta alaspäin hissillä. Muutenkin ihmettelen sitä miten usein tässä kerrostalossa ihmiset kulkevat hissillä.
Tiedätkö, että on olemassa vaikka mitä selkä- ja polvivaivoja, jotka eivät estä kävelyä, mutta tekevät portaissa kulkemisen hankalaksi? Samoin jos on syvyysnäössä vikaa, ei portaat ole kiva paikka. Ja vaikka ei olis mitään vikaa, niin mitä se sua haittaa... Kävele sinä portaita!

Eipä ole koskaan tullut seurattua kuinka paljon toiset käyttää hissiä, eikä asia kyllä henk koht niin paljoa kiinnosta, että viitsisin noin tarkkaan kytätä.
Vaikea olla huomaamatta, kun tulee kuitenkin asunnosta poistuttua päivittäin ja usein on joku muu samaan aikaan rappukäytävässä. Olen nähnyt ainoastaan muutaman muun kävelevän portaita pitkin ja he asuvat 2. kerroksessa, itse asun ylimmässä kerroksessa ja muut tuntuvat AINA menevän hissillä.

Nuorehko, perheetön nainen on lauantai-iltana kotonaan kyttäämässä naapureitaa. Mitähän tästä pitäisi ajatella?

Ehkä sillä on huumevieroitusoireet eikä siksi jaksa kävellä. Älä huoli, nyt se lähti hakemaan lisää kamaa joten pian taas jaksaa.
Teidän mielestä on siis KYTTÄÄMISTÄ jos sattuu huomioimaan tällaisen asian. Kun jatkuvasti tällaista näkee niin kyllä tämä kiinnittää huomiota.

[QUOTE="joo";28173599]Tiedätkö, että on olemassa vaikka mitä selkä- ja polvivaivoja, jotka eivät estä kävelyä, mutta tekevät portaissa kulkemisen hankalaksi? Samoin jos on syvyysnäössä vikaa, ei portaat ole kiva paikka. Ja vaikka ei olis mitään vikaa, niin mitä se sua haittaa... Kävele sinä portaita![/QUOTE]

Vaikea uskoa, että heillä kaikilla olisi polvi- tai selkävaivoja. En ole ketään kieltänyt käyttämästä hissiä, kunhan ihmettelen tällaista uusavuttomuutta. Tuntuu, ettei nykyään ihmiset selviä ilman hissiä.

Vaikea olla huomaamatta, kun tulee kuitenkin asunnosta poistuttua päivittäin ja usein on joku muu samaan aikaan rappukäytävässä. Olen nähnyt ainoastaan muutaman muun kävelevän portaita pitkin ja he asuvat 2. kerroksessa, itse asun ylimmässä kerroksessa ja muut tuntuvat AINA menevän hissillä.
Kai minulla on sitten omassa elämässä tarpeeks tekemistä, kun en tällaiseen osaa kiinnittää huomiota. Hissi lienee tarkoitettu ihan käyttöön?

-
No mulla on polvet klesat, sen tähden ajelen hissillä alaspäin. Portaita ylös kiipeän ihan ketterästi mutta se alasmeno on tuskaa.

Teidän mielestä on siis KYTTÄÄMISTÄ jos sattuu huomioimaan tällaisen asian. Kun jatkuvasti tällaista näkee niin kyllä tämä kiinnittää huomiota.
Kyllä on pakko kallistua sille kannalle, että kyttäämistä on. En mä ainakaan tiedä naapureideni hissinkäyttötavoista tuon taivaallista.

"Vieras"
Et ne jotka haluaa käyttää portaita, saavat käyttää portaita. Ja ne jotka haluavat käyttää hissiä, saavat käyttää hissiä. Nyt riita poikki ja kättä päälle.

"vieras"
No jos tässä kerrostalossa olis hissi niin saattaisin käyttää sitä useinkin, olen tuon kuvailemasi miehen oloinen siis vähän yli kolmekymppinen melko terve nainen. Ja tässä syy: en omista autoa enkä kulje koskaan julkisilla eli kävelen joka paikkaan päivittäin ja vaikka nautinkin kävelystä yleensä, niin varsinkin kun tulen kotiin jalat on yleensä aika poikki joten hissi olis ihan tervetullut.

öhh
Käytän hissiä, koska mulla on lonkkavika. Bursiittia ollut, ja ne lonksuvat.Yhtäkkiä kävellessä tuntuu, että lonkka luksahtaa ja pettää. Jos joudun käyttämään portaita, pidän visusti kaiteesta kiinni. Vaiva ei näy kävellessäni tasaisella maalla kuin toisinaan, mutta koskaan ei voi tiedä milloin se lonkka pettää.

Joten ketä varten nämä hissit ovat edes

Vaikea uskoa, että heillä kaikilla olisi polvi- tai selkävaivoja. En ole ketään kieltänyt käyttämästä hissiä, kunhan ihmettelen tällaista uusavuttomuutta. Tuntuu, ettei nykyään ihmiset selviä ilman hissiä.
Mä käsitän kyllä uusavuttomuuden toisenlaaseksi. Hissin käyttäminen rappusten sijaan ei kyllä oo mitää uusavuttomuutta nähnykkää. Laiskuutta kyllä joidenki kohdalla.

• Tykkää
Reactions: pookypooh
Ihmiset ovat hyvin mukavuudenhaluisia, minä ainakin. Terveyden puolesta olisi paras mennä portaat ainakin ylös, alaspäin meno kuluttaa enemmän niveliä.

Eli Akaatti oli luultavasti oikeassa, syynä on laiskuus.

Yhteistyössä