nukutukseen kierukan takia

Minulta ei saatu 1,5vuotta ollutta kierukkaa pois terveyskeskuksessa eikä yksityisellä koska langat olivat ilmeisesti menneet kohtuun :( Nyt joudun sairaalaan nukutukseen, jossa kapistus toivottavasti vihdoin poistetaan. En kestäisi enää sitä ronkkimista!!Onko muille käynyt vastaavaa? Ihmetyttää hiukan ettei tällaisesta mahdollisuudesta kerrota ollenkaan kierukkaa harkitsevalle, ettei sitä siis saataisi helposti pois. Lähinnä on sanottu ettei muuta tarvi tehdä kuin langoista vähän kiskaista!
gynekologi epäili myös ultrassa näkynyttä toista valkoista täplää polyypiksi eli hyvänlaatuiseksi kasvaimeksi ja tästä syystä minulle tehdään kevyt kaavinta
samalla kun kierukka poistetaan. Onko kaavinnan jälkeen paikat kipeät?

kiitos jos vastailette
 
Hei!
Mulla ei oo ollut ikinä kierukkaa mutta kaavinnasta on kokemusta. Mulla jäi synnytyksen jälkeen palasia kohtuun ja kohtu tyhjennettiin vasta kaksi kuukautta synnytyksen jälkeen. Ainoa inhottava kohta koko kaavinnassa oli sinne odottaminen! Paikat ei olleet ollenkaan kipeet ja kotimatkalla kävimme kaupassa (eli olin todella hyvässä kunnossa). En siis tarvinnut särkylääkettä olenkaan ja kotityöt sujuivat heti hyvin. Riehumista tottakai täytyi varoa mutta kipeä en todellakaan ollut!
Ei ole paha juttu ollenkaan!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 22:58 mä-07 kirjoitti:
Olin tänään kierukan poistossa, mut langat oli kadonnu eikä sitä saatu pois. Sain uuden ajan lääkärille eli saas nähä kui käy...pelottaa!
No nyt mulla kyllä rupes jänskättään :/ Mulla on tarkotus mennä tässä lähiaikoina poistamaan kierukka.. Pisti kyllä mietityttään.. :\|
 
Minullekin tehtiin kaavinta, kun oli jäänyt istukanpalasia kohtuun. Jälkikäteen ei ollut sen kummempia ongelmia, ainoastaan heikkoa oloa joka johtui kylläkin alhaisesta hb:sta istukanpalasista johtuvan verenhukan takia. Se olikin sitten jo toinen juttu, mutta kaavinnasta tuskin mitään jälkioireita kummemmin tulee.
 

Yhteistyössä