Nukuttaminen

• Viestiketjun aloittaja Muumi mamma
  • Ensimmäinen viesti
Meillä lapset nukutetaan vieressä makoilemalla, ikää 10kk, 3v ja 5v. Kyllähän nuo noin puolivuotiaina ovat itsekseenkin osanneet nukahtaa, mutta eroahdistuskausi ja liikkumaanoppiminen ovat aina tehneet sen että äitiä kaivataan nukahtamiseen asti. En pidä tätä pahana tapana, viisi vuotta ollaan jo porskutettu ilman ongelmia :) Kyllä ne sitten oppivat itsekseenkin nukahtamaan jahka kasvavat vielä!

Meillä nukutettu kaikki lapset juur samaan tyyliin kuin täällä moni muukin.Pienenä kannettu,heijattu ja paijattu.1 veenä vieressä maattu...
Jossain vaiheessa jokaikinen on oppinut itseksiin nukahtamaan,ihan ilman itkuja.

Vanhin on 14,kaksoet 9 ja sitten on 3 vee ja 1 vuotias.Tä viimeinen tarvii vielä vieressä makaamista.
En hyväksy huudattamista ja yöuni on parempi kaikilla kun hyvillä mielin mennään maate.

Tä sopii meille.
Mutta ap,jos et jaksa nukuttamista-koita pehmeetä siirtymää eli juuri tuota että huoneessa istut hetken ja sitten pois.

Muumi mamma
Alkuperäinen kirjoittaja kata-74:
Mutta ap,jos et jaksa nukuttamista-koita pehmeetä siirtymää eli juuri tuota että huoneessa istut hetken ja sitten pois.
Meillä nimenomaan ollaan lapsen sängyn vieressä siihen asti, että nukahtaa, ei paijailla tms. Lapseen ei oteta kontaktia vaan odotellaan vaan vieressä, että nukahtaa. Eikä minua mitenkään häiritse tällainen nukuttaminen. En ole edes pikku hiljaa yrittänyt siirtyä kauemmas, koska nukahtaminen käy niin nopeasti.
Halusin vaan kuulla miten muilla asiat hoidetaan kun olen tutuilta olen saanut kuulla kommenttia kuinka lasten pitäisi osata nukahtaa yksikseen. Niin kuin täälläkin monet sanovat. Omasta mielestäni en usko, että nukuttamiseni aiheuttaa lapselle mitään ongelmia. Vieressä olo vain rauhoittaa. Varsinkin nyt kun poika on juuri oppinut kävelemään eikä yksin meinaa rauhoittua yöksi.
Kiitos kaikille vastauksista ja neuvoista.

Alkuperäinen kirjoittaja sinkkuäiti:
Lapseni on aina "nukutettu" siten, että hampaidenpesun jälkeen halit ja suukot. Sitten sänkyyn ja peittelen ja siinä se :)

En todellakaan jää sinne, lapsen pitää nukahtaa itsekseen. Näin on meillä tehty alusta asti ja toimii edelleen.

peesi.

vieras
Olen eri mieltä kuin suurin osa täällä, vauvan ei tarvi osata nukkua itekseen ja 1v on vielä vauva. Miksi tehdä asiasta ongelma, musta kuulosti siltä että ap:lla ei varsinaisesti edes ollu ongelmana se että sen ½t istuu vierellä vaan se että pitäisikö sen vauvan jo "osata" nukkua ite- heillähän tuo vierellä istuminen toimi ja sänkyyn vieminen ei. Eli toimi vaan ap niinkuin teille parhaiten sopii!

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja sinkkuäiti:
Lapseni on aina "nukutettu" siten, että hampaidenpesun jälkeen halit ja suukot. Sitten sänkyyn ja peittelen ja siinä se :)

En todellakaan jää sinne, lapsen pitää nukahtaa itsekseen. Näin on meillä tehty alusta asti ja toimii edelleen.

näin meilläkin sillä erotuksella että en jätä lasta yksin sillä huutaa perääni..miksi et TODELLAKAAN jäisi huoneeseen. mitä väärää siinä on että esim.minä jään niin lapsellani on turvallinen olo nukahtaa kun huomaa äidin olevan lähellä.
No mun mielestä jokainen tavallaan minä nukutan meidän 5kk tytön menee noin puoli tuntia ja en voi jättää huoneeseen kiljumaan kun 5v nukkuu samassa huoneessa ja menee vähän aiemmin nukkumaan ja nousee aikasin ylös. kyllä se turvallinen olo on tärkein mitä se keneltään on pois vaikka puol tuntia istuiskin oman lapsen kanssa eipä tuu katottua kaikkea kökköä tv:stäkään :D

Yhteistyössä