Nukkuuko teidän 2 veet itkmättä yön??

• Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja fb:
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Meidän ei. Äsken taas huusi ja raivos unissaan. Yleensä klo 22-24 välillä huutaa unissaan ja mikään ei tahdo auttaa..

Olen niin väsynyt tähän, että en tiedä enää mitä tehdä. Hermo menee ihan just..
En tarkoita tätä pahalla, mutta mua ihmetyttää taaperoiden äidit kun valittaa en pysty nukkumaan, olen niin väsynyt ym.ym.. hermot menee.
eiköhän se ollut tiedossa jo lapsen teko vaiheessa, että ne lapset valvottavat vielä useamman vuoden ennen kuin alkavat nukkumaan koko yötä putkeen.
No aina ei varmaan pysty ajatteleen niin rationaalisesti... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja fb:
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Meidän ei. Äsken taas huusi ja raivos unissaan. Yleensä klo 22-24 välillä huutaa unissaan ja mikään ei tahdo auttaa..

Olen niin väsynyt tähän, että en tiedä enää mitä tehdä. Hermo menee ihan just..
En tarkoita tätä pahalla, mutta mua ihmetyttää taaperoiden äidit kun valittaa en pysty nukkumaan, olen niin väsynyt ym.ym.. hermot menee.
eiköhän se ollut tiedossa jo lapsen teko vaiheessa, että ne lapset valvottavat vielä useamman vuoden ennen kuin alkavat nukkumaan koko yötä putkeen.
Ja mua ihmetyttää miten se tieto siitä että lapsi tulee valvottamaan vähentää sen väsymyksen määrää kun on vuoden pari valvonut. Se on se täydellinen maailma jossa lapset nukkuu ja äidit ei oo väsyneitä ja me väsyneet äidit ollaan toisessa maailmassa. Ja kuten huomaat, väsymyksestä kärsivät tai kärsineet äidit ei kestä kovin hyvin jos joku sieltä täydellisestä maailmasta tulee ihmettelemään..

tiiteni harmaana
Meillä 3.5-vuotias on ollut aina rauhaton nukkuja. Siksi nukkunutkin omassa huoneessaan yksin jo pari vuotta. Yöllä välillä huutaa kurkku suorana isiä (harvemmin äitiä ) ja aika usein "laulaa"/hyräilee unissaan täysillä samalla itseään kontillaan hytkytellen. Näitä on useana yönä viikossa. Luksusta on ne yöt, kun saadaan keskeytyksettä nukkua yö putkeen. Ja tuosta hytkyttelystä: tuollaista "hörskötystä" on pitänyt unissaan ja herätessään tosi kauan. Muuten on ihan "normaali" :)

uneton
Siis minä kyllä ihan oikeasti olin niin naiivi, että ennen lapsia luulin, että kaikki vauvat nukkuun läpi yön 6 kk:n jälkeen. No nyt mulla on 3- ja 1-vuotiaat huonot nukkujat, joista vanhempi nukku ensimmäisen kokonaisen yön heräämättä 2-vuotiaana (edelleen heräilee satunnaisesti) ja nuorempi herää kerran yössä.. Kai tähän on sitten jo tottunut, kun ei edes väsytä, mutta lapsettomat tuttavat ovat aika kauhuissaan, kun kerron, ettei ole tullut kohta 3,5 vuoteen nukuttua aamusta iltaa heräämättä, no eipä ole heillä ainakaan yhtä ruusuiset kuvitelmat kuin mulla oli. Annas olla, jos joku yö ei kumpikaan lapsista ole aamu yöhön mennessä itkassut, niin johan sitä herää kuitenkin paniikissa tarkistamaan, että onko niillä kaikki hyvin, kun on liian hiljasta.

Yhteistyössä