Aloittelijoita täälläkin suunnalla. Vähän sama ongelma kuin aloittajalla, että hirvittää alkaa lukea 10 sivua pitkiä viestiketjuja, että pääsisi mukaan. Jeesiä sain noitten ovistestien kanssa aloittamassani ketjussa.
Tuosta lähipiirille kertomisesta. Vuosia sitten, ensimmäisessä liitossani, jouduin kertomaan keskenmenosta suunnilleen kaikille, kun sellainen tuli vastaan viikolla 13. Olin just ehtinyt töissäkin kertoa. Silloin tajusin, että ikinä ei mikään ole varmaa. Me ollaan yritetty lasta nyt reilu kolme vuotta ja ollaan pikkuhiljaa kerrottu ystäville ja läheisille sukulaisille. Kaikki ovat tajunneet asian jo ennen kuin oli kerrottu: kaksi lapsirakasta ihmistä, jotka hoitavat jatkuvasti lähipiirin lapsia, talous kunnossa, vakituiset työpaikat jne (siis en tarkoita, että nuo olisivat edes mitään oikeita esteitä raskautta suunniteltaessa) ja lapsettomuudesta kuitenkin puhutaan koko ajan mediassa, että ovat osanneet laskea yksi ynnä yksi.
Painoa on minullakin liikaa, kymmenisen kiloa. Terveyspuolen ammattilaiset suhtautuvat välillä asiaan raivostuttavalla tavalla. Syitä liikaan painoon on varmasti yhtä paljon kuin liikapainoisia ihmisiäkin, jolloin neuvojen antaminen ilman syiden kysymistä on omituista. Eräs mikäliehoitaja sanoi, että koettaisit nyt syödä pikkusen enemmän salaattia. En viitsinyt kysyä, että paljonko laihdun, jos nyt syön vihanneksia ja kasviksia sellaiset 500-800 grammaa päivässä ja nostan määrää vaikka 100 grammalla salaattia.

Suurin osa on kyllä asiallisia, mutta nämä huonot saavat pahalle tuulelle. No, painonpudotustalkoot on täälläkin menossa, pari kiloa olen saanut hilattua alaspäin. Kunhan vaan pysyy terveenä.
Tsemppiä MetsänEmännän tupakoinnin lopettamiseen! Ja onnea päihteettömään elämään. Minä olen myös juonut aikoinani liikaa ja kun kyllästyin siihen, niin lopetin samana sunnuntaipäivänä yhtä aikaa sekä alkoholin käytön että tupakoinnin. Siitä on nyt 6-7 vuotta.
Meillä on siis takana reilut kolme vuotta yritystä. Siittiöt ok (määrä korvaa laadun tässä tapauksessa), aukioloja ei tutkittu, kun olen kolme kertaa saanut keskenmenon (tosin kaksi niistä siis ennen tätä liittoa) eli vikaa ei ole löytynyt. Inssi odotellaan, jos sinne nyt joskus päästäis. Mutta me ollaan päätetty, että pitkiä teitä ei lähdetä kulkemaan. Tehdään kolme inssiä, jos ei tule lasta, niin se on siinä. Sitten lähdetään vähintään parin kuukauden lomamatkalle ja eletään onnellisena kahdestaan (ja toivon mukaan salaa luomuraskaudesta toivominen ei hallitse koko elämää).