Noudatatteko pakkasrajaa vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinko paistaa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aurinko paistaa..

Vieras
Olisi kiva hakea esikoinen kärrytellen eskarista vaan mittarissa taas pakkasta 13.. Matkaan kuluu kuitenkin keskimmäisen kävellessä noin 1,5-2 tuntia edes takaisin . Ehtii lämpöitla käryjenkin sisällä laskea reilusti pakkasen puolelle.
Onko näin että talvi vauvan kanssa könötetään kuukaus kaupalla sisällä?

no en todellakaan kun ei ole mahdollista . ei ole autoa ja kaupat on kaukana ja mies on töissä. ei todellakaan hautauduta kotiin jos on pakkasta miinus 13. miinus 25 ni voidaan harkita sisäl oloa.

Poika nukkuu päikkäreitä lasitetulla parvekkeella, vaunuissa jossa lampaantalja pohjalla. Lämpöpussissa, toppapuku ja villavaatteet sekä normaalit päivävaatteet päällä. Ulkona pakkasta 15, parvekkeella ehkä 12. Sujautin nukkumaan mennessä lämpömittarin lämpöpussin sisään ja nyt tarkistus käynillä totesin että lämpötilavaunuissa +20

Riippuu ehkä minkä ikäinen vauva on. Esim. pari viikkoisen kanssa ei viitsi totutella ulkoilmaan 15 asteen pakkasessa. Eikä niinkään sen takia etteikö osaisi pukea tarpeeksi vauvan päälle vaan sen takia että se vaikuttaa pikkusen hegitystiehen.

...taas tulee mun vastaus samaiseen kysymykseen, mutta pakko vastata silti...

Eli asutaan ihan Pohjoisimmassa Suomessa, ja todellakaan mitään pakkasrajoja ei ole. Jos pitäisi noudattaa edes esim. 15 asteen pakkasrajaa, jouduttaisiin olemaan kuukausitolkulla sisällä! Mulla on kaks poikaa, molemmat syntyneet tammikuussa, toinen nyt 4v ja toinen 1v. Molemmat ovat pariviikkoisesta alkaen totutelleet nukkumaan ulkona, pikku hiljaa aikaa pidentäen. Muistaakseni ennätys on -28 ja hyvin nukutti! Vaunun suuaukon vuoraan villapeitolla, jotta hengitysilma ei pääse liian kylmäksi. Toki, jos on nuhaa tai muuta, on ilma liian raaka nukkumiseen. Mutta terveenä sinne vaan pihalle!

Vaunuissa siis lampaantalja alla ja makuupussi + vaatteet + lampaantalja vielä päälimmäisenä käännettynä väärinpäin. Kyllä tarkenee! :)

Kyllä jos yli -15 menee, en ole vielä tuota parikuista jättänyt ulos nukkumaan. Ehkä pikkuhiljaa kun vähän vahvistuu. Nyt -10, ja nukkuu ulkona, eilen saatiin kaksi taljaa jotka alla ja päällä, ennen pärjätty ilman niitäkin. Kunnolla topattuna siellä pötköttelee.

-20 on ollut meillä rajana (tosin lapsi jo 11 kk).

Mutta jos laitat sadesuojan vaunujen päälle, harson eteen ja toppinkia vaunun sisälle, ei se lämpötila laske kuin pari astetta miinukselle, vaikka ulkona olis lähemmäs 20 astetta pakkasta. Mulla on lämpömittari tuolla vaunuissa ja näin on ollut.

Kuukausi sitten, kun oli -19, soitin neuvolaan ja kysyin asiasta. Th sanoi, että hyvin voi vaunutella kunhan peittää harsolla vaunun suuaukon. Se pitää kylmän ilman loitolla vauvasta. Ja meidän tyttö siis oli tuolloin 3kk.

Alkuperäinen kirjoittaja Lappitar Harmaana:
...taas tulee mun vastaus samaiseen kysymykseen, mutta pakko vastata silti...

Eli asutaan ihan Pohjoisimmassa Suomessa, ja todellakaan mitään pakkasrajoja ei ole. Jos pitäisi noudattaa edes esim. 15 asteen pakkasrajaa, jouduttaisiin olemaan kuukausitolkulla sisällä! Mulla on kaks poikaa, molemmat syntyneet tammikuussa, toinen nyt 4v ja toinen 1v. Molemmat ovat pariviikkoisesta alkaen totutelleet nukkumaan ulkona, pikku hiljaa aikaa pidentäen. Muistaakseni ennätys on -28 ja hyvin nukutti! Vaunun suuaukon vuoraan villapeitolla, jotta hengitysilma ei pääse liian kylmäksi. Toki, jos on nuhaa tai muuta, on ilma liian raaka nukkumiseen. Mutta terveenä sinne vaan pihalle!

Vaunuissa siis lampaantalja alla ja makuupussi + vaatteet + lampaantalja vielä päälimmäisenä käännettynä väärinpäin. Kyllä tarkenee! :)

minä kans nukutin 7kk ikäisen vauvamme alle 30 asteen pakkasissa aina ulkona...yhden kerran mittari paukku joulukuussa -33ast.niin nukutin sisällä(juu,"nukku"ja "nukku",eli kitinää kitinää...)..Lampaantalja,makuupussi,peitto ja sitten vaunun ulkopuolelle peittoja...lämmin tyttö sieltä aina kuoriutui esille:) Nauvolantäti alko puhuun pakkasrajoista niin sanoi että muka -10 on raja:)))voi jessus,me oltas täällä koko talvi sisällä;)))eli toppausta,toppausta vaan...

Yhteistyössä