"Nostojen sallittu raja ylittyy"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meedio69
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Meedio69

Vieras
Yritin nostaa rahaa automaatilta ja tuli vaan lappu, jossa luki jotain että "nostojen sallittu raja ylittyy"... Mitä ihmettä tuo voi tarkottaa? 40 euroa yritin nostaa, mutta rahaa ei antanut yhtään. Tähän asti on toiminut moitteettomasti viimeiset 10 vuotta.

Onko sulla uusi kortti?

Nykyään pankeilla on päiväraja nostoille, nettipankkimaksuille ja korttimaksuille... Jos jonkin raja ylittyy sitä ei voi kopäivänä käyttää....

Eli mun piti korttia uusiessa määrittää sopimukseen paljonko nostan käteistä päivässä, paljonko nettipankissa maksan maksuja päivässä ja paljonko maksan kortilla kaupassa päivässä. ja jos nämä ylittyvät joltain osin, sitä toimintoa ei voi ko päivänä enää käyttää, esim käteisnostot automaatilla...

[QUOTE="aapee";24677886]"päiväraja nostoille, nettipankkimaksuille ja korttimaksuille"

Mitä tää tarkoittaa?[/QUOTE]

Voit asettaa nostorajan, maksuille yms. Kun minä hain oman korttini oli kaikki 0e joten laitoin omat rajat mitä voin käyttää korttia tai tiliä.

Alkuperäinen kirjoittaja Löpö Rectum;24677891:
Päivärajaa nostoille, nettipankki...jne.

Niin mitä tämä tarkoittaa? Mikä ihmeen päiväraja? Ai että paljonko tililtä voi nostaa yhtenä päivänä? Oon mä nyt 40 e sieltä ennenkin saanut nostettua.

[QUOTE="aapee";24677886]"päiväraja nostoille, nettipankkimaksuille ja korttimaksuille"

Mitä tää tarkoittaa?[/QUOTE]

Päiväraja nostoille - maksimisumma joka tililtä on nostettavissa saman päivän aikana
Päiväraja nettipankkimaksuille - maksimisumma millä voi maksaa laskuja samana päivänä
Päiväraja korttimaksuille - maksimisumma jolla voit tehdä ostoksia kortilla saman päivän aikana

Nuo rajat voi itse päättää ja ne määritellään usein verkkopankissa.

[QUOTE="...";24677898]Eli mun piti korttia uusiessa määrittää sopimukseen paljonko nostan käteistä päivässä, paljonko nettipankissa maksan maksuja päivässä ja paljonko maksan kortilla kaupassa päivässä. ja jos nämä ylittyvät joltain osin, sitä toimintoa ei voi ko päivänä enää käyttää, esim käteisnostot automaatilla...[/QUOTE]

Okei. No mutta en ole tänään mitään isompia ostoksia tehnyt kuin ennenkään niin ei voi olla mahdollista, että nyt olisi joku raja ylittynyt? Sittenhän näin olisi pitänyt käydä jo tuhat kertaa aiemminkin, mutta koskaan ennen ei ole näin käynyt.

[QUOTE="aapee";24677907]Niin mitä tämä tarkoittaa? Mikä ihmeen päiväraja? Ai että paljonko tililtä voi nostaa yhtenä päivänä? Oon mä nyt 40 e sieltä ennenkin saanut nostettua.[/QUOTE]

Tarkista, siis, ettei joku muu ole tänään jo nostanut tilitä, kuten huijari, entinen mies, ulosottomies tms.

[QUOTE="vieras";24677921]Tarkista, siis, ettei joku muu ole tänään jo nostanut tilitä, kuten huijari, entinen mies, ulosottomies tms.[/QUOTE]

Ei ole ainakaan verkkopankin mukaan. Ja koko tilillä on tällä hetkellä joku 120 euroa, joten ei sieltä ole mitään isoja rahoja kukaan voinut viedäkään.

[QUOTE="aapee";24677950]Ei ole ainakaan verkkopankin mukaan. Ja koko tilillä on tällä hetkellä joku 120 euroa, joten ei sieltä ole mitään isoja rahoja kukaan voinut viedäkään.[/QUOTE]

Sitten kyse voi olla pankin järjestelmävirheestä.

No nyt tää ei päästä mua koko verkkopankkiin. Kyseessä siis Osuuspankki. Sekoileeko OP vai onko tää joku hakkerijuttu? Toimiiko muilla Osuuspankin verkkotunnukset?

Yhteistyössä