Kampaajan hinnoittelusta...murinaa....voiko tästä valittaa ja jos niin mihin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ken guru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Ken guru

Vieras
Eli mitä ihmettä! Kävin kampaajalla (ja taas otti puolet pituudesta vaikka sanoin että ei oteta :mad:...sivuseikka).

Kampaamon peilissä oli lappu, jossa luki, että eduskunnassa on tehty päätös että joutuvat maksamaan 23% "alvia" jokaisen asiakkaan maksuista, ja että siirtävät tämän asiakkaan maksettavaksi.

Ensiksikin, kysyin että mitä tuo alv oli ennen nousua. Vastasivat että 8%. Kysyin että mitä ennen sitä, vastasivat että 22%. Ihan normit alvit siis ennen ja jlk, eikö?

Kysyin vielä että alensitteko hintoja asiakkaille kun alv oli vain 8%, vastasivat että eivät.

Eli vottöfak. Nyt nostivat vuoden 2012 alusta asiakkaiden hintoja 23%!!! Ei käy mun oikeudentajun päälle ollenkaan. Eihän tuossa ollut todellisuudessa heille nousua edellisestä kuin 1%.

Sanoin tuolle kampaajalle, että eihän teidän sitten pitäisi hintoja nostaa jos ette niitä ole koskaan laskenutkaan. Hän vastasi, että joo, mutta on meillä noussut tuotteidenkin hinnat. Sanoin, että selvä, mutta ei sitä nousua sitten pitäisi tuolla yleisen alv:n nousulla perustella.

Mitä mieltä? Mitä tehdä? Valitanko? Ja jos niin minne? Ja jaksankohan edes valittaa...ja onko tuossa valitukselle perusteita?

Sinänsä ei mun maailma tuohon kaadu, mutta ärsyttää. Viimeksi leikkaus ja värjäys maksoi mulla n. 75 euroa, nyt 115€. Tosin pidin silloin tuota 75€ halpana, mutta kuitenkin.

[QUOTE="huh";25409743]Mä maksan 60e leikkaus-värjäys, ripset/kulmat - värjäys. Karsee hinta, tai sitten en vaan tiedä mitä ne yleensä on[/QUOTE]

No on, varsinkin tuohon verrattuna :O!

Jep,alvi oli ennen sen 9%,mun siskolla on kampaamo. Niilläkin on pakko nostaa hintoja sen verran että pysyy tulot suunnilleen samana,muutenhan se on suoraan pois yrittäjän palkasta. Näin se vaan on. verot nousee niin hinnat nousee myös. Ikävä kyllä.

[QUOTE="vieras";25409734]No et valita. Leikkaa ja värjää itse jos ei hinnat kelpaa.[/QUOTE]

Suomi on täynnä niin paskoja kampaajia, että parempikin jos useampi antaisi hiusten vaan kasvaa. Päästäisiin samalla kananperseistäkin.

Jep,alvi oli ennen sen 9%,mun siskolla on kampaamo. Niilläkin on pakko nostaa hintoja sen verran että pysyy tulot suunnilleen samana,muutenhan se on suoraan pois yrittäjän palkasta. Näin se vaan on. verot nousee niin hinnat nousee myös. Ikävä kyllä.

O.K. Ymmärrän tuon tavallaan, mutta eikös tuo alv noussut takaisin juuri sen vuoksi kun kampaajat eivät laskeneetkaan niitä hintojaan?

Ymmärrän kyllä vuosittaisen hinnannousun, mutta en ehkä tuossa määrin, enkä tuolla perusteella ainakaan, kun eivät niitä alun perinkään laskeneet.

aika hirveä hinnannousu,siis 50% noussu. Valittaisin jaloillani enkä menis sinne enää. Tai sit kuluttaja-asiamiehelle.

Ei sentään ihan 50%, mutta tekisi mieli tehdä tuosta valitus, että vähän tutkisivat. Mutta on kai heillä oikeus nostaa hintojaan vaikka 1000% jos haluavat? Mietin vain tuota hintojen nousun perustetta, että ainakin sen voisivat joutua muuttamaan.

Yleensä en jaksa välittää, mutta tuo on mun mielestä jo vähän kuningaskuluttajajutun arvoinen....

[QUOTE="huh";25409743]Mä maksan 60e leikkaus-värjäys, ripset/kulmat - värjäys. Karsee hinta, tai sitten en vaan tiedä mitä ne yleensä on[/QUOTE]

Varmaan pikkaisen myös eroa, minkälaiseen kuontaloon tuo homma tehdään....

Sun prosenttiperusteet eivät ihan ole oikein. Jos alv nousee 8%-yksiköstä 23%-yksikköön, ei hinnat ole nousseet 23% vaan jotain ihan muuta. Voi olla niin, että kampaajasi on tulkinnut hintojen nousua sangen mielenkiintoisella tavalla ja kannattaa antaa hänelle palautetta hinnoista. Mutta kyllä hän saa nostaa hintoja ihan miten haluaa. Sinun kannattaa etukäteen kysyä hinta ja sitten olla menemättä, jos hinta ei miellytä.

Jos toissa vuonna hinnat olivat 22%, niin siinä on myös muut kulut nousseet aika paljon, joten ihan siihen on naurettavaa vedota. Kaikki kallistuu. Eikö kampaaja saa taistella kasvaneita tarvikekustannuksia ja inflaatiota vastaan, mutta muut palkansaajien pitää ehdottomasti saada palkankorotuksia?

• Tykkää
Reactions: Tarjoushaukka
Ei sentään ihan 50%, mutta tekisi mieli tehdä tuosta valitus, että vähän tutkisivat. Mutta on kai heillä oikeus nostaa hintojaan vaikka 1000% jos haluavat? Mietin vain tuota hintojen nousun perustetta, että ainakin sen voisivat joutua muuttamaan.

Yleensä en jaksa välittää, mutta tuo on mun mielestä jo vähän kuningaskuluttajajutun arvoinen....

Miten niin "ei sentään ihan 50%"? Sanoit,että ennen makso 75 euroo,joten eikö siihen 50% lisää ole 112 ja risat?? Alv:lla eivät saisi tuota perustella. Ja olen yrittäjä itsekin.

Varmaan pikkaisen myös eroa, minkälaiseen kuontaloon tuo homma tehdään....

Sun prosenttiperusteet eivät ihan ole oikein. Jos alv nousee 8%-yksiköstä 23%-yksikköön, ei hinnat ole nousseet 23% vaan jotain ihan muuta. Voi olla niin, että kampaajasi on tulkinnut hintojen nousua sangen mielenkiintoisella tavalla ja kannattaa antaa hänelle palautetta hinnoista. Mutta kyllä hän saa nostaa hintoja ihan miten haluaa. Sinun kannattaa etukäteen kysyä hinta ja sitten olla menemättä, jos hinta ei miellytä.

Jos toissa vuonna hinnat olivat 22%, niin siinä on myös muut kulut nousseet aika paljon, joten ihan siihen on naurettavaa vedota. Kaikki kallistuu. Eikö kampaaja saa taistella kasvaneita tarvikekustannuksia ja inflaatiota vastaan, mutta muut palkansaajien pitää ehdottomasti saada palkankorotuksia?

Taisit lainata väärää viestiä?

Siis kuten tuolla aiemmin laitoinkin, niin toki saavat nostaa hintojaan vaikka 1000%. Pointti olikin siinä, että vetosivat mun järjen mukaan väärään asiaan, eikä tuo siis välttämättä ole edes sallittua. Sitä tässä kyselenkin.

O.K. Ymmärrän tuon tavallaan, mutta eikös tuo alv noussut takaisin juuri sen vuoksi kun kampaajat eivät laskeneetkaan niitä hintojaan?

Ymmärrän kyllä vuosittaisen hinnannousun, mutta en ehkä tuossa määrin, enkä tuolla perusteella ainakaan, kun eivät niitä alun perinkään laskeneet.

Tietenkään eivät laskeneet. Kuka yrittäjä päästäisi käsistään tilaisuuden tehdä lisää voittoa noin helpolla?

Taisit lainata väärää viestiä?

Siis kuten tuolla aiemmin laitoinkin, niin toki saavat nostaa hintojaan vaikka 1000%. Pointti olikin siinä, että vetosivat mun järjen mukaan väärään asiaan, eikä tuo siis välttämättä ole edes sallittua. Sitä tässä kyselenkin.

Miksi palvelun hinnan nostaminen ei olisi sallittua? Ei yrittäjän tarvitse asiakkaalleen yksilöidä tarkkaan mistä kaikista syistä hinta nousee. Toki asiakkaat yleensä törkeätä hinnoittelua vastaan nostavat kytkintä. Mutta hinta saa nousta kympin tai satasen.

Thaimaan tulvien takia kovalevyt maksavat nyt 200% enemmän kuin vuosi sitten.

Miksi palvelun hinnan nostaminen ei olisi sallittua? Ei yrittäjän tarvitse asiakkaalleen yksilöidä tarkkaan mistä kaikista syistä hinta nousee. Toki asiakkaat yleensä törkeätä hinnoittelua vastaan nostavat kytkintä. Mutta hinta saa nousta kympin tai satasen.

Thaimaan tulvien takia kovalevyt maksavat nyt 200% enemmän kuin vuosi sitten.

Tässä tapauksessa ilmoittivat peilissä olevalla lapulla perustelevansa hinnan korotuksen juuri tuolla alv:n nousulla.

Minulla maksoi leikkaus ennen vuodenvaihdetta 20€, sis.alv 9%,

20€-9%=18.35€

18.35€+23%=22.57€ eli 23.60€ pyydän asiakkaalta NYT.

Vai milläs meinaat että pienyrittäjät maksaa laskunsa? Kuule tukuissa on hinnat noussu huimasti, et sä bensastakaan saa alennusta jos "muriset", ne nostetaan sen mukaan mitä päättäjät päättää!

[QUOTE="KAMPAAJA";25409970]Minulla maksoi leikkaus ennen vuodenvaihdetta 20€, sis.alv 9%,

20€-9%=18.35€

18.35€+23%=22.57€ eli 23.60€ pyydän asiakkaalta NYT.

Vai milläs meinaat että pienyrittäjät maksaa laskunsa? Kuule tukuissa on hinnat noussu huimasti, et sä bensastakaan saa alennusta jos "muriset", ne nostetaan sen mukaan mitä päättäjät päättää![/QUOTE]

22.60€ siis.

Yhteistyössä