Kampaajan hinnoittelusta...murinaa....voiko tästä valittaa ja jos niin mihin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ken guru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli 1.03 euroa vedätät sinäkin välistä, tässä se nähdään, kampaajat on huijareita

Nollakoulutuksella 15 min työstä 23.60, keerotaan tää neljällä ni saadaan tuntipalkka lähemmäs 100 euroa!!!!!

Miettikääpä sairaanhoitajia, yo+ 3,5 korkeakoulutus, vastuu ihmishengistä ja palkka 15 e/tunti.
kampaaja 0-koulutus ja 100 euroa tunti.

Kuules nytten, ensinnäkin minulla ON koulutus. Olen käynyt ammattikoulun kampaajalinjalla, sekä ollut vielä sen jälkeen oppisopimuksella. Minulla ei mene varttia leikkauksessa, minulla menee 25-30min. Eriasia on koneajo, mutta siitä velotan 7€. Tuo minun leikkaus on vaan ja ainoastaan naisten.

Tunnissa en todellakaan leikkaa neljää päätä.

Eli 1.03 euroa vedätät sinäkin välistä, tässä se nähdään, kampaajat on huijareita

Nollakoulutuksella 15 min työstä 23.60, keerotaan tää neljällä ni saadaan tuntipalkka lähemmäs 100 euroa!!!!!

Miettikääpä sairaanhoitajia, yo+ 3,5 korkeakoulutus, vastuu ihmishengistä ja palkka 15 e/tunti.
kampaaja 0-koulutus ja 100 euroa tunti.

Ööööö... Maksaako sairaanhoitaja palkastaan tilavuokrat, kalustukset, lääkkeet, työlaitteet, alvit ym.?

Tämä nyt ei aiheeseen kuulu, mutta mua nyppii, kun minä pitkähiuksisena (alaselkään) menin leikkuuttamaan "kuivat pois".. naps naps, siinä ei kauaa kulunu aikaa. Makso 30e. Seuraavana päivänä mun ystävä kävi samassa paikassa, hänellä suora, olkapäille yltävä tukka. Samalla lailla vain kuivat pois. Makso 21e.

Että määrääkö se hinnan kuinka pitkät hiukset on, vaikka sama työ tehdään?!?

No minulla kaikissa muissa, paitsi leikkauksessa, meneehän pitkiin enempi väriä tms ja aikaa. Leikkaus on sama oli lyhyet tai pitkät :)

Tämä nyt ei aiheeseen kuulu, mutta mua nyppii, kun minä pitkähiuksisena (alaselkään) menin leikkuuttamaan "kuivat pois".. naps naps, siinä ei kauaa kulunu aikaa. Makso 30e. Seuraavana päivänä mun ystävä kävi samassa paikassa, hänellä suora, olkapäille yltävä tukka. Samalla lailla vain kuivat pois. Makso 21e.

Että määrääkö se hinnan kuinka pitkät hiukset on, vaikka sama työ tehdään?!?

Pitkähiuksisena kannattaa kyllä itse leikata omat hiukset. Kerran kun ostaa paremmat sakset vain hiuksille (itsellä silkkisakset), niin niillä voi trimmata hiuksensa ihan ilmaiseksi. Netistä löytyy hyviä ohjeita niin suoraan, v-malliin kuin u-malliinkin, samoin kerrosten leikkaaminen on helppoa pään asentoa ja saksien sijaintia muuttamalla

Tästä samasta yksi päivä murisin. Kauppakeskusparturilla maksoi kahden lapsen hiustenleikkaus (tasoitus, ei mallinmuutos) 61,50 e. Itse asiassa tasan vuosi sitten kävin lasten kanssa tuossa parturissa ja hintaa oli 44 e. Ja sama lappunen, että kun valtioneuvoston päätöksellä peritään vuoden alusta 23 % alvia se veloitetaan asiakkailta. Eli tuosta ilmoituksesta saa sen käsityksen kuin ennen ei olisi alveja ollutkaan! Lisäksi hinnat ovat nousseet enemmän kuin tuo alv-korotus. Toki saa nostaa hintoja niin paljon kuin haluaa. Mutta pitäisi sentään osata puhua totta. Ja jossain vaiheessa noilla hinnanostoilla kusee jo omille kintuilleen, asiakas kun voi aina valita.

Noo, onneksi olen kasvattamassa omaa väriä takaisin, joten ei tarvitse ainakaan värjäyshintoja (jotka aivan järjettömät mun kukkarolle, 130 euroa, ihan normaali värjäys ja leikkaus...) maksaa.

Ei saatana, luuleeko joku oikeasti että tuo 100 euroa jää parturille tunnista? :laugh:
Vähän sama kun mulle on sanottu että vähän sun mies tienaa hyvin tuntipalkka on hänen firmassa yli 60 euroa :D Joo ei jää miehelle kun 12 euroa ja siitä vielä verot pois. En ole alalla mutta en ole koskaan nähnyt parturia joka ottaa 4 henkilöä tunnissa, vartti yhteen ja vaihto lennossa. Ja minä ainakin muistelen että alvin vähennyksen tarkoitus oli PALKATA LISÄÄ TYÖVOIMAA, ei niinkään se että lasketaan hintoja. Osa laski, osa palkkasi lisää, osa otti varmasti omaan taskuun.

Ketjun aloittaja oletko sä vähän hidas "mun mielestä jo vähän kuningaskuluttajajutun arvoinen.... " Joo, anna palaa ethän sä tee kuin itsesi naurettavaksi. Yrittäjyys on jotain ihan muuta kuin sinunlaisiisi kitisijöihin tuhlattu hyväntekeväisyyttä. Anna sen pehkosi kasvaa... Miten se sanonta taas menikään... se joka liittyi hiuksiin ja viisauteen....

Hehehheheh. Sairaanhoitajan koulutus ei ole korkeakoulutus kuin amk:laisten mielestä (josta valmistuneisiin itsekkin kuulun). Se on täysin suorittavaa työtä, joten siitä maksetaan asiaan kuuluva palkka. Vastuu on hyvin näennäistä, sillä vain virheitä välttämällä "kannat vastuusi". Voisihan niille tietty laittaa jonkun tulosvastuun vaikka asiakaskyselyjen perusteella, jos ei toimi niin --> palkanalennus --> potkut. Sama tietty hoidettujen potilaiden määrä/vrk.

Minä monesti mietin että millä parturit oikeasti elää. En minä tekisi koskaan keikkaa, mistä voisin laskuttaa vaikka 44 eur/h sis alv. Yksinkertaisesti ilman mitään kulujakin, tosta jäisi aika naurettavasti palkkaa, jos ajattelisi maksaa eläkemaksuja, tapaturmavakuutusta järkevän tason mukaan yms. Tietty tohon pitäisi lisätä vuokran kulut, raaka-aineet ja VASTUU sillä se on sillä vuokratuolikampaajalla JAKAMATON vaikka esim väärin reagoivan värin osalta.

Mut joo, voitas perustaa hoitolaitos. Minä ilomielin keskustelen jokaisen hoitajan kanssa heidän palkanalennuksestaan, että saataisiin hoitolan hinnat vastaamaan sitä mitä ihmiset "haluavat" maksaa siitä.

Musta ihan törkeetä kiskontaa moni pyytää nyt sen 20e yliki tukan leikkuuseen menee jotain 15min. ja sekin hutastaan ihan perseestä. Ei huono tuntipalkka... joku takuu näihin pitäs saada tuohon hintaan jos se on huono, niin se korjataan vaikka sata kertaa jos niikseen tulee. Mutta moni ei tätä tee :(

JA KUVITELLA IHMISET VALITTI: Mulle hampurilaisen hinnasta kun olin aikoinaan grillillä töissä eli se maksoi 2.5e ja sen tekemoseen meni noin 5min. ja siitä hinnasta maksaa yrittäjä sen lihan/leivän/sähkön/vuokran.jne Aikas monta saat tehdä!!! Entäs kampaaja se leikkaa. ja siitä ei tulekkaan muuta kulua kun sen paikkavuokra. EI SIITÄ LEIKKAUKSESTA OIKEIN MUITA KULUJA TULE, KUN OLET KERRAN VEHKEET OSTANUT. VÄRJÄYS TAAS ERIKSEEN. MUTTA EI NE AINEET OIKEASTI TUKUSTA NIIN KALLIITA OLE. YHDESTÄ PULLOSTA SAA TEHTYÄ AIKA MONTA PÄÄTÄ. KUSETUSTA SANON MÄ!!! Siksi annankin kaverin leikata ja värjään itse. menee nekin rahat hyödyllisempään käyttöön.

Oon kyllä niin samaa mieltä. Ei ne kampaajanroikaleet mihinkään sitä rahaa ole tarvinneet, ja ihan kiusaksi sitä ihmisiltä ruinaavat. Menisivät sossuun!!

Minä en ainakaan tee hiuksilleni mitään, siitä ei kenenkään pidä hyötymän. En osta edes shampoota, sellasta rahastusta vaan.
Ja en edes itse leikkaa, en laita saksiin sellaista rahaa, kuitenkin joku saisi siitä hyöttyä ja voitttoa. Hyi sentään!

kampaamoissa tuote ym kustannukset nousee kaiken aikaa. siitä on sitten kaikki liiketila, tuolit, tuotteet, tarvikkeet, palkat, koulutukset verot, kirjanpidot ym ym maksettava. moni luulee että tuosta yli 100 e leikkauksesta jää kampaajalle kaikki. tiukassa se on kampaajankin leipä.
suosittelen että otat etukäteen selvää paljon tulee maksamaan. kuten palkansaajillakin palkka nousee se on myös kampaajalla tosin valtionhan pussiin tääkin hinnankorotus menee

Yhteistyössä