noro+raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hätäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hätäinen

Vieras
kuulin juuri että siskoni on mahataudissa, jota lääkäri epäili norovirukseksi. siskoni on raskaana, vasta n. 6-7vkolla.
nyt iski pieni hätä että ei kai sellainen älytön oksentelu ym ole vaarallista tässä tilanteessa?!?!? :O

Kyllä alkio ottaa minkä tarvii et siitä en olis huolissaan, onhan alkuraskaudessa muutoinkin joillain todella kovaa pahoinvointia esim. mulla on ollu.

Jos olo menee todella heikoks, ni sit kannattaa olla yhteydessä TK:n että katsovat tilanteen onko tarvetta tiputukselle ettei pääse kuivumaan.

no sitä mietin että onhan lähes jokaisella oksentelua alkuraskaudessa..mutta jotenkin itse noron sairasteena kauhistuin, kun pieni tippa vettäkään ei pysynyt sisällä ja oksensi vaikka ei ollut yhtään mitään mitä oksentaa.
turhaan varmastikin hätäilen :)

mulla oli sellanen raskauspahoinvointi että oksensin 10min välein ekat 3 kk yötä päivää. kaksi kertaa sairaalaan tiputukseen ja paino putos yli 6kg. Silti kaikki meni hyvin. Terve poika syntyi 40+4

Mulla oli noro kun olin raskaana. Olin huolissani, kun siitä varoitellaan, esim. niitä pakastevadelmia ei suositella norovaaran takia. Lääkärin mukaan ei ollut muuta riskiä kuin se, että vie liikaa voimia äidiltä. Ei siis mitään "vaaraa".

Helmi S: Pakastemarjoja ei suositella listerian takia, joka voi olla sikiölle vaarallinen ja aiheuttaa keskenmenon.

Ootko nyt ihan varma? Olisko lähdettä? Mä en oo koskaan kuullu, että pakastemarjoissa olisi listeriaa ja pikainen googlaus varoitti listerian mahdollisuudesta vain maidossa, lihassa, kalassa ja vihanneksissa. Mä oon ymmärtänyt, että nimenomaan noron takia niitä pakastevadelmia pitäisi välttää. Jos tämä tieto on väärä, niin on kyllä nyt korkea aika oikaista se.

[QUOTE="Helmi S";23440633]Ootko nyt ihan varma? Olisko lähdettä? Mä en oo koskaan kuullu, että pakastemarjoissa olisi listeriaa ja pikainen googlaus varoitti listerian mahdollisuudesta vain maidossa, lihassa, kalassa ja vihanneksissa. Mä oon ymmärtänyt, että nimenomaan noron takia niitä pakastevadelmia pitäisi välttää. Jos tämä tieto on väärä, niin on kyllä nyt korkea aika oikaista se.[/QUOTE]

Siis sehän on ihan niissä neuvolasta saatavissa ohjeissakin, että pakastevadelmissa on listeriavaara.

Yhteistyössä