raskaus+possunuha+rokotus=ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuppineula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuppineula

Vieras
mitäs tekisitte tässä tilanteessa.
sairastin 2kk sitten kovan influenssan jota lääkäri epäili sikainfluenssaksi.
Nyt sain tietää että olen raskaana joten pohdin tässä että kannattaako minun ottaa rokote jos olenkin jo sairastanut tuon taudin,vai kannattaako minun mennä eka vaatimaan lääkäriin että se testataan olenko sairastanut ennen kuin rokotetaan. vai miten kannattaa tehdä?Neuvokaa nyt viisaat tyhmää:)

En ottaisi alkuraskaudesta. Jos tulee uusi influ niin sitten testeihin ja tamiflu-lääkitys ja kuumelääkkeet ettei nouse korkeaksi (korkea kuume voi vaurioittaa sikiötä) Keskenmeno voi tull ajos on tullakseen, oli rokote tai ei tai oli influenssa tai ei. En viittis allkuraskaudessa ottaa mitään rokotetta jos ei ole pakko. Viimeisellä kolmanneksella vasta, niin siitä ehtisi olla vauvallekin hyötyä.

En ottaisi alkuraskaudesta. Jos tulee uusi influ niin sitten testeihin ja tamiflu-lääkitys ja kuumelääkkeet ettei nouse korkeaksi (korkea kuume voi vaurioittaa sikiötä) Keskenmeno voi tull ajos on tullakseen, oli rokote tai ei tai oli influenssa tai ei. En viittis allkuraskaudessa ottaa mitään rokotetta jos ei ole pakko. Viimeisellä kolmanneksella vasta, niin siitä ehtisi olla vauvallekin hyötyä.

Suositus on et kaikki sairastaneetki rokotetaan, jotta saadaan kevään aalto estettyä. Se siis odotetaan olevan vakavampi kuin tämä nyt. Mut ehkä ei kannata ekan 3kk aikana ottaa. Tamiflu on mielestäni vaarallisempi sikiölle kuin rokote. Milummin rokote.

Yhteistyössä