Norjalaiset ovat kädetöntä porukkaa - eivät saa muutamaa ruumista haettua tunturista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mietin vain sitä että olisiko ollut mahdollista että olisivat olleet vielä elossa, ainakin joku heistä torstaina-perjantaina jossain ilmataskussa :( oli varusteet ja jos oli sellainen lumivyöryreppu mikä tekee onkalon..

No ehkä turhaa jossittelua:cry:

Extreme-lajit ovat extreme siksi, että niissä edelleenkin on olemassa loukaantumisen tai jopa kuoleman vaara. Aina joskus joku voittaa sen negatiivisen lottovoiton.

Tässä vaiheessa on turha enää hötkyillä, ruumiiden nopea löytäminen ei ole asia, jonka takia kannattaa uusia ihmishenkiä vaarantaa. Vastaavilla rinteillä Norjassa joskus kiipeilleenä tiedän, että pelkkä kulkeminen on haasteellista ja uhrin esiin kaivaminen turvallisesti 10 kertaa hankalampaa.

Kyllä suomenruotsalaiset ovat suomalaisia - ihan geneettisestikin. Suuri osa siis muutama sata vuotta sitten kieltä vaihtaneiden jälkeläisiä.

Olen rantahurri 50%:sti. Äidin puolelta puhdas suomenruåtsalainen lukuisia sukupolvia taaksepäin, isän puolelta supisuomalainen (varmuudella 2 sukupolvea, siitä taaksepäin todennäköisesti, muttei ole 100varmaa tietoa).

Hintavahko, puhdas isälinjan testi kertoo, että ollaan tultu sieltä alkuihmisen Afrikasta Euroopan kautta Pohjolaan, nuoli osoittaa Ruotsia. Ja isälinjani oli ensimmäisten Skandinaviaan saapuneiden haploryhmää (=klaania), eli I -linjaa (= iso ii)).

Teetin toisenkin, eli DNA -yleistestin, sellaisen myös, joka ei erittele isä- ja äitinjaa. Meille suvussa on mysteeri se, että koska mukaan on tullut verta Amerikasta ja Baltiasta. Siitä on takuulla hyvin, hyvin kauan. Skottiverta on myös ripaus, siitä on varma tieto.

Se yleistesti kertoo näin:

• Eurooppa
    97,1%

Pohjois- ja Länsi-Eurooppa
    95,7%

Suomalainen
    75,6%

Skandinaavi
    20,1%

Baltti
    1,4%

Keskiamerikkalainen 2,9%
  • Se on minulle vielä mysteeri, mistä lähtien lasketaan olevan esim suomalainen 100%:sti, kuten vaimo on samaisen yleistestin mukaan. Mutta kyllähän heidänkin sukunsa on, niinkuin leikkisästi ilmaistaan, Afrikan "Alku-Aatamien" jälkeläisiä noin 60.000 v sitten.

Kyllä suomenruotsalaiset ovat suomalaisia - ihan geneettisestikin. Suuri osa siis muutama sata vuotta sitten kieltä vaihtaneiden jälkeläisiä.

Mamuhan minä olen puåliksi :D

"Kristittyjä ruotsalaisia maahanmuuttajia siirtyi Ahvenanmaalle, Turunmaan saaristoon ja Länsi-Uudellemaalle mahdollisesti jo 1100-luvun lopulla.

Maahanmuutto jatkui ja voimistui 1200-ja 1300-luvuilla, jolloin se suuntautui myös Itä-Uudellemaalle sekä Pohjanmaan rannikolle.

Ruotsin kieli tuli Suomeen näiden maahanmuuttajien mukana, koska näiden alueiden ruotsinkielisen paikannimistön seasta ei ole löydetty varhaisempia nimikerrostumia."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomenruotsalaiset

"Kristittyjä ruotsalaisia maahanmuuttajia siirtyi Ahvenanmaalle, Turunmaan saaristoon ja Länsi-Uudellemaalle mahdollisesti jo 1100-luvun lopulla.

Maahanmuutto jatkui ja voimistui 1200-ja 1300-luvuilla, jolloin se suuntautui myös Itä-Uudellemaalle sekä Pohjanmaan rannikolle.

Ruotsin kieli tuli Suomeen näiden maahanmuuttajien mukana, koska näiden alueiden ruotsinkielisen paikannimistön seasta ei ole löydetty varhaisempia nimikerrostumia."

Maahantunkeutujia.

Ois saanut hurrien tuoma "sivistys" olla tulematta.

olisko sulla ehkä parempi elämä ilman esim näitä herroja?

"Johan Julius Christian ”Jean” Sibelius oli suomalainen myöhäisromantiikan taidemusiikin säveltäjä. Hänen kansallisromanttinen musiikkinsa oli tärkeässä osassa Suomen kansallisen identiteetin muodostumisessa. Sibelius on kansainvälisesti tunnetuin ja esitetyin suomalainen säveltäjä

Aleksis Kivi (oikealta nimeltään Alexis Stenvall) oli suomalainen kirjailija. Kivi kirjoitti kansallisromaanin aseman saavuttaneen romaanin Seitsemän veljestä, näytelmiä kuten Nummisuutarit ja runoja. Kiven teksteissä on sekä romanttisia että realistisia piirteitä.

Johan Ludvig Runeberg oli suomalainen runoilija, opettaja, toimittaja ja professori. Runebergiä pidetään Suomen kansallisrunoilijana. Hänen ruotsiksi kirjoittamansa työt vaikuttivat voimakkaasti myös Ruotsin kirjallisuuteen. J. L. Runebergin puoliso oli kirjailija Fredrika Runeberg.

Ja muunmaalainenkin joukkoon

Fredrik Pacius oli saksalainen säveltäjä ja musiikinopettaja, joka asui suurimman osan elämästään Suomessa. Häntä pidetään suomalaisen taidemusiikin isänä"

jne jne

Tuosta "unohtuu" se fakta, että hurrit tappoivat ja ajoivat suomalaiset pois valtaamiltaan alueilta.

Yhteistyössä