Norjalaiset ovat kädetöntä porukkaa - eivät saa muutamaa ruumista haettua tunturista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuosta "unohtuu" se fakta, että hurrit tappoivat ja ajoivat suomalaiset pois valtaamiltaan alueilta.
Elämään tuntuu olennaisesti kuuluvan ikiaikaisista ajoista lähtien tappamista
:(

Ja molemmat olivat varmaan sulassa sovussa vääräuskoisten asuinsijoja polttamassa, raiskaamassa ja murhaamassa ristiretkillään.

Että silleen :coffee:

Olen rantahurri 50%:sti. Äidin puolelta puhdas suomenruåtsalainen lukuisia sukupolvia taaksepäin, isän puolelta supisuomalainen (varmuudella 2 sukupolvea, siitä taaksepäin todennäköisesti, muttei ole 100varmaa tietoa).

Hintavahko, puhdas isälinjan testi kertoo, että ollaan tultu sieltä alkuihmisen Afrikasta Euroopan kautta Pohjolaan, nuoli osoittaa Ruotsia. Ja isälinjani oli ensimmäisten Skandinaviaan saapuneiden haploryhmää (=klaania), eli I -linjaa (= iso ii)).

Teetin toisenkin, eli DNA -yleistestin, sellaisen myös, joka ei erittele isä- ja äitinjaa. Meille suvussa on mysteeri se, että koska mukaan on tullut verta Amerikasta ja Baltiasta. Siitä on takuulla hyvin, hyvin kauan. Skottiverta on myös ripaus, siitä on varma tieto.

Se yleistesti kertoo näin:

• Eurooppa
    97,1%

Pohjois- ja Länsi-Eurooppa
    95,7%

Suomalainen
    75,6%

Skandinaavi
    20,1%

Baltti
    1,4%

Keskiamerikkalainen 2,9%
  • Se on minulle vielä mysteeri, mistä lähtien lasketaan olevan esim suomalainen 100%:sti, kuten vaimo on samaisen yleistestin mukaan. Mutta kyllähän heidänkin sukunsa on, niinkuin leikkisästi ilmaistaan, Afrikan "Alku-Aatamien" jälkeläisiä noin 60.000 v sitten.
Mikä testi ja paljonko maksoi?

Mikä testi ja paljonko maksoi?

Nyt täytyy jo alkuun korjata, on selvinnyt lisää, että isä ja isoisä esim luulivat olevansa ihan supisuomalaisia. Ihan muutamaa sukupolvea aiemmin on tultu isoisälinjan puolelta Ruotsista tänne.Selvitys siitäkin nyt päällä. Siis hieman suomalaistunut hurri siis tässä :D Hej på dig, Echo ;)

Testifirmoista esim FamilyTreeDNA tarjoaa ystävänpäivän kunniaksi 20 dollaria edullisemmin serkkutestiä, eli Family Finder 59 USD.
Sen kautta löysin miespuolisen 2-3 luokan serkun äidin puolelta, jonka kanssa ollaan jo meilailtu. Ja myös pikkuserkkuja on isän puolelta, otan heihin yhteyden lähiaikoina, kunhan ehdin.

Se sopii miehille ja naisille, kertoo perimäsi siis molemmilta. Jos tutkitutat äitilinjaasi, se maksaa jo 199 USD (Maternal Ancestry)

Kilpailija MyHeritagekin tarjoaa vastaavaa 59€ hintaan, 2 saat jo postikuluitta. Ota gubbellesi kanssa testi, ja vaikka lapsillekin niinkuin mä. Puuh, ovat vedenpitävän todistettavasti omiani :geek:(y)

Soommoro pitemmäksi aikaa, meitsi lähtee lumitöihin nyt :cool:

• Tykkää
Reactions: Echo
Nyt täytyy jo alkuun korjata, on selvinnyt lisää, että isä ja isoisä esim luulivat olevansa ihan supisuomalaisia. Ihan muutamaa sukupolvea aiemmin on tultu isoisälinjan puolelta Ruotsista tänne.Selvitys siitäkin nyt päällä. Siis hieman suomalaistunut hurri siis tässä :D Hej på dig, Echo ;)

Testifirmoista esim FamilyTreeDNA tarjoaa ystävänpäivän kunniaksi 20 dollaria edullisemmin serkkutestiä, eli Family Finder 59 USD.
Sen kautta löysin miespuolisen 2-3 luokan serkun äidin puolelta, jonka kanssa ollaan jo meilailtu. Ja myös pikkuserkkuja on isän puolelta, otan heihin yhteyden lähiaikoina, kunhan ehdin.

Se sopii miehille ja naisille, kertoo perimäsi siis molemmilta. Jos tutkitutat äitilinjaasi, se maksaa jo 199 USD (Maternal Ancestry)

Kilpailija MyHeritagekin tarjoaa vastaavaa 59€ hintaan, 2 saat jo postikuluitta. Ota gubbellesi kanssa testi, ja vaikka lapsillekin niinkuin mä. Puuh, ovat vedenpitävän todistettavasti omiani :geek:(y)

Soommoro pitemmäksi aikaa, meitsi lähtee lumitöihin nyt :cool:
Okei, kiitti. Rupes kyllä joku noista kiinnostamaan.
Mut miks mun pitäis lapsille ostaa? Naisena mä tiedän kyllä kuka on niiden isä. :D

Okei, kiitti. Rupes kyllä joku noista kiinnostamaan.
Mut miks mun pitäis lapsille ostaa? Naisena mä tiedän kyllä kuka on niiden isä. :D

Totta, mutta omasta isästä ei aina voi olla varma. Jos on piirteitä perinyt niin se tietysti vähentää epäluuloja.

Kun kävin DNA-kurssilla niin siellä kerrottiin tositapauksesta. Aikuinen mies osti testin myös isälleen, 70 tai 80v synttärilahjaksi, ja bingo :eek:. Äippä oli käynyt vieraissa :X3: Aika hirveä tilanne!

Alla olevan jutun Pekalla katosi identiteetti, ei mikään pikkujuttu! Saman slaagin koin minäkin, tosin väliä on jokunen sukupolvi :whistle:
....................
JULKAISTU 03.04.2016 06:30

Viime viikon maanantaina postiluukusta tipahti kirje, jonka viesti vei Pekan, 62, jalat alta. Ei siksi, että sen sisältö olisi ollut varsinaisesti yllätys, vaan siksi, että se vahvisti vuosikymmeniä velloneet epäilyt todeksi.

Mies, joka oli merkitty Pekan isäksi yli 60 vuotta sitten, ei ollutkaan hänelle mitään sukua.

Vuodenvaihteessa voimaan tullut isyyslaki mahdollisti viimein sen, että Pekka sai selvyyden häntä vaivanneeseen asiaan dna-testien avulla.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...ietin-ettei-han-ole-isani/5819262#gs.sGYW9N4h

Totta, mutta omasta isästä ei aina voi olla varma. Jos on piirteitä perinyt niin se tietysti vähentää epäluuloja.

Kun kävin DNA-kurssilla niin siellä kerrottiin tositapauksesta. Aikuinen mies osti testin myös isälleen, 70 tai 80v synttärilahjaksi, ja bingo :eek:. Äippä oli käynyt vieraissa :X3: Aika hirveä tilanne!

Alla olevan jutun Pekalla katosi identiteetti, ei mikään pikkujuttu! Saman slaagin koin minäkin, tosin väliä on jokunen sukupolvi :whistle:
....................
JULKAISTU 03.04.2016 06:30

Viime viikon maanantaina postiluukusta tipahti kirje, jonka viesti vei Pekan, 62, jalat alta. Ei siksi, että sen sisältö olisi ollut varsinaisesti yllätys, vaan siksi, että se vahvisti vuosikymmeniä velloneet epäilyt todeksi.

Mies, joka oli merkitty Pekan isäksi yli 60 vuotta sitten, ei ollutkaan hänelle mitään sukua.

Vuodenvaihteessa voimaan tullut isyyslaki mahdollisti viimein sen, että Pekka sai selvyyden häntä vaivanneeseen asiaan dna-testien avulla.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...ietin-ettei-han-ole-isani/5819262#gs.sGYW9N4h
On nuo aika repiviäkin juttuja. Onneksi muistutan isääni, niin että jos testin ostan niin ei mene sukuluettelot ihan uusiksi.
Ois aika paha kun puolet mun geeneistä ois joltain Äiskän etelänlomalta...:coffee:

On nuo aika repiviäkin juttuja. Onneksi muistutan isääni, niin että jos testin ostan niin ei mene sukuluettelot ihan uusiksi.
Ois aika paha kun puolet mun geeneistä ois joltain Äiskän etelänlomalta...:coffee:

Naapuruston emännälle kävi noin. Kävi ilman miestään Afrikassa, ja sitten pokkana ihmeteltiin, että oh-hoh kun Suomi-isä ja blondiäiti saikin suklaanruskean kikkarapään :coffee:

Ihan pokkana uskottelivat muille, ehkä mies oli niin 1-kertainen, että nieli kaiken. En tuntenut perhettä.

• Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä