Nordeasta S-pankin asiakkaaksi? Miten toimisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoomoilanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoomoilanen

Vieras
Moikka.

Mulla on nordean tili ja haluaisin vaihtaa s-pankkiin.

Mutta tenkkapoo mulla on luottotili nordeassa ja luotto aika lailla tapissa.

Miten siis toimisin vai pitääkö minun maksaa ensin nordeasta mastercard luotto pois ja vaihtaa vasta sitten pankkia?

No periaatteessa niin, että pyydät uutta pankkia maksamaan vanhalle pankille luottosi pois. Sitten jäät saman summan tietenkin velkaa sille uudelle pankille. Mutta voi näin etukäteen varoittaa, että uusi pankkisi ei hypi riemusta ja korkkaile kuohuviiniä kun tätä ehdotat. Jos luottosi on tapissa, kuten sanoit, et tod.näk. ole se kaikista kuumin asiakas jonka kaikki tahtoo. Vakuudettomien luottojen kohdalla se vaikuttaa pankin taseeseen. Lähtiessäsi Nordeasta niiden tulos itse asiassa paranee sen promillen tuhannesosan ja saman verran S-Pankilla se heikkenee. Tämän takia minkään pankin ei tähän ole pakko suostua. Varaudu myös siihen että S-Pankki kieltäytyy maksamasta Nordealle velkojasi.

Lainan siirto pankista toiseen maksaa, joten kannattaa maksaa laina ensin pois. Sekään ei ole varmaa myöntääkö uusi pankki luottokorttia. Kysymällä tietty selviää.

No sitä lainaa ei varsinaisesti siirrellä pankkien välillä. Voit maksaa Nordean velkasi pois, mikäli S-pankki myöntää sinulle lainan. Eli kysyisin S-pankista minkälaiset mahdollisuudet sinulla olisi saada heidän kauttaan luottoa. Uutena asiakkaana se voi olla haastavaa. Ja uudessa luotossa tulisi taas avauskulut. Mutta voithan avata S-pankin tilin ja pitää Nordean tili kakkostilinä ja maksaa se laina pois.

t. pankkilainen

Yhteistyössä