Nopeusrajoitukset ja niiden noudattaminen?

vierailija
Ne kristallit ja sukulainen täytyy pakata niin, että ne, jotka haluavat ajaa rajoitusten mukaan, saavat niin tehdä. Jos työmatkaa on 10km ja tietä joutuu ajamaan 30km/h 50km/h alueella, niin se tarkoittaa kuitenkin 0,02minuuttia myöhästymistä siitä ajasta, mitä on kuvitellut olevansa perillä.
Ero ei ole suinkaan 0,02min = 1,2 sek vaan 8 täyttä minuuttia. Opetteleppa laskemaan.
 
Ne kristallit ja sukulainen täytyy pakata niin, että ne, jotka haluavat ajaa rajoitusten mukaan, saavat niin tehdä. Jos työmatkaa on 10km ja tietä joutuu ajamaan 30km/h 50km/h alueella, niin se tarkoittaa kuitenkin 0,02minuuttia myöhästymistä siitä ajasta, mitä on kuvitellut olevansa perillä.
Tuo tuskin on ainut ongelma mitä seuraa siitä, että joku hidastelee liikenteessä.
 
Toinen tietenkin se, että toiset hermostuu, lähtee ohittelemaan ja aiheuttaa vaaratilanteita. Mut sehän onkin sit vaan sen hidastelijan vika.
Tuokin on vain yksi onglema ja kyllä, se on sen hidastelijan vika. Se aiheuttaa vaaratilanteita, koska pakottaa muut ohituksiin.
Esim. yksi hidasteleva kuski vaikeuttaa huomattavasti sivuteiltä tulevien liittymistä tielle. Normaalisti esim. liikennevalot tekevät katkoksia autojonoihin. Kun joku hidastelee edellä, ottavat takaa tulevat aina letkan kiinni ja jono kasvaa kasvamistaan.
 
vierailija
Toinen tietenkin se, että toiset hermostuu, lähtee ohittelemaan ja aiheuttaa vaaratilanteita. Mut sehän onkin sit vaan sen hidastelijan vika.
Ei tietenkään, vaan että ei ole tilaa mennä sinne toiselle kaistalle ja arvioi väärin sen ohitustilanteen ennalta. Tai ei arvioi sitä ollenkaan, koska on tottunut siihen, että muut antaa kyllä tilaa ja tarvittaessa väistääkin.
 
vierailija
Tuokin on vain yksi onglema ja kyllä, se on sen hidastelijan vika. Se aiheuttaa vaaratilanteita, koska pakottaa muut ohituksiin.
Esim. yksi hidasteleva kuski vaikeuttaa huomattavasti sivuteiltä tulevien liittymistä tielle. Normaalisti esim. liikennevalot tekevät katkoksia autojonoihin. Kun joku hidastelee edellä, ottavat takaa tulevat aina letkan kiinni ja jono kasvaa kasvamistaan.
Pakottaa toiset ohittamaan.... vilkuttelemalla valoja? huutamalla? nauramalla?
 
vierailija
Ei tietenkään, vaan että ei ole tilaa mennä sinne toiselle kaistalle ja arvioi väärin sen ohitustilanteen ennalta. Tai ei arvioi sitä ollenkaan, koska on tottunut siihen, että muut antaa kyllä tilaa ja tarvittaessa väistääkin.
Niin joo, mutta eikö me puhuttu vastuullisista autoilijoista, eli ainoa vastuuton on se, joka ajaa hiljaa. Eli ei ohittelijat aiheuta vaaratilanteita, vaan se, joka pakottaa toiset ohittamaan sillä, että ajaa hiljaa.
 
vierailija
Mietin tässä, että eikö se mene niin, että jos AS:sia ärsyttää kanssa- autoilijat, niin AS menee itse bussilla. Eihän se sen toisen vika ole, että As:sia ärsyttää.
 
vierailija
Jos joku auto on kuin täi tervassa, niin eikös sen pitäisi muuttaa ajatteluaan eikä siitä ärsyyntyjän?
Sitä tässä tavallaan kysyin, että kenen vika se on, että ärsyyntyjä ärsyyntyy? Tässä mielensäpahoittajien maailmassa jos alkaa toisten ajatusten mukaan menemään, niin mitä siitä tulee?
Ei saa ajaa hiljaa, ei saa ajaa lujaa, ei saa ajaa. Ei saa ajaa päin keltaisia eikä saa ajaa liian nopeilla vihreillä eikä saa jäädä punaisiin jos ei ole liikennettä.
Ei saa käyttää lettejä, mutta ei saa myöskään pillastua leteistä.. Ei saa... ja ei saa. Niin kenen mukaan asioita sitten pitäisi tehdä. Minun mielestäni vastuu on tässä tapauksessa sillä ärsyyntyjällä.
 
Sitä tässä tavallaan kysyin, että kenen vika se on, että ärsyyntyjä ärsyyntyy? Tässä mielensäpahoittajien maailmassa jos alkaa toisten ajatusten mukaan menemään, niin mitä siitä tulee?
Ei saa ajaa hiljaa, ei saa ajaa lujaa, ei saa ajaa. Ei saa ajaa päin keltaisia eikä saa ajaa liian nopeilla vihreillä eikä saa jäädä punaisiin jos ei ole liikennettä.
Ei saa käyttää lettejä, mutta ei saa myöskään pillastua leteistä.. Ei saa... ja ei saa. Niin kenen mukaan asioita sitten pitäisi tehdä. Minun mielestäni vastuu on tässä tapauksessa sillä ärsyyntyjällä.
Mutta oletko lukenut mitä AS tarkoittaa? Ei hän vaadi kohtuuttomia, vaan suunnilleen suurimman sallitun nopeuden mukaan ajamista (jos on suora tie ja olosuhteet hyvät). Ei vaadi ylinopeutta.

Mulla on kiireisempiä ja rennompia päiviä. Rennompina tekisi mieli körötellä alinopeutta, mutta äkkiä tulee letka taakse, joten siinä on ajateltava niitä joilla ei ole se vapaapäivä, ja ajettava nopsaan. Niillä voi olla kiire töihin tai ties mihin.

Vaikka joku kuinka rakentaisi päivänsä siten ettei myöhästy, niin viivytykset on tosi yleisiä. Joku asiakas nykäisee hihasta just kun olet lähdössä kun olet työpäivän aikana siirtymään paikasta A paikkaan B, jne.

Ei liikenne ole mikään itsekäs köllöttelypaikka jossa ihastellaan maisemia ja fiilistellään, vaan kun menet liikenteeseen, niin aja sujuvasti.
 
vierailija
Mutta oletko lukenut mitä AS tarkoittaa? Ei hän vaadi kohtuuttomia, vaan suunnilleen suurimman sallitun nopeuden mukaan ajamista (jos on suora tie ja olosuhteet hyvät). Ei vaadi ylinopeutta.

Mulla on kiireisempiä ja rennompia päiviä. Rennompina tekisi mieli körötellä alinopeutta, mutta äkkiä tulee letka taakse, joten siinä on ajateltava niitä joilla ei ole se vapaapäivä, ja ajettava nopsaan. Niillä voi olla kiire töihin tai ties mihin.

Vaikka joku kuinka rakentaisi päivänsä siten ettei myöhästy, niin viivytykset on tosi yleisiä. Joku asiakas nykäisee hihasta just kun olet lähdössä kun olet työpäivän aikana siirtymään paikasta A paikkaan B, jne.

Ei liikenne ole mikään itsekäs köllöttelypaikka jossa ihastellaan maisemia ja fiilistellään, vaan kun menet liikenteeseen, niin aja sujuvasti.
Luin, mitä sanoi, mutta samalla, kun tarkoittaa suhteellisen reilua lähestymistä, tarkoittaa samalla, että muun maailman pitää mennä hänen pillin mukaan, koska häntä ärsyttää. Mutta kenellä tässä on asenneongelma, sillä, joka ajaa hitasti.. syystä että. vai sillä, joka ärsyyntyy toisen käytöksestä.

Itse olen liikenteessä se, joka ajaa varmasti suurinta sallittua ylinopeutta, koska se on mukavaa, enkä aja alinopeutta kuin pääkallokelillä tai ... no, varmasti on jokin syy... puhennut rengas ja kipinät.. :) Mutta, jos sinne sattuu tulemaan joku fiilisteljä, sunnuntaiautoilija, likinäköinen tai muu häirikkö, en vaadi häntä menemään pois, vaan yritän tehdä hiekkalaatikolle tilaa. Se tie on kuitenkin maksettu molemmilta, eikä minulla ole siihen yksinoikeutta, vaikka paras kuski maalimassa olenkin.
 

Yhteistyössä