Nopeita arkiruokia tähän,kiitos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Verokarhu laiskana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Verokarhu laiskana

Vieras
Tarvitsen apuanne työssäkäyvät- ja kotiäidit.
Työelämään siirryn minäkin ja kun töistä pääsen pitäisi ruoka olla jo pöydässä, koska lapset ovat nälkäisiä.
Nyt siis kaikki helpot ja nopeat reseptit kehiin! Kiitos :flower:

Kaikkein paras tapa on kokata silloin kun kokkaa sen verran isot annokset että niistä riittää moneksi päiväksi syötävää. Arkiruokina kokkaan ihan tavallisia ruokia siis, kyllä niissä se tunti tai puolikas lieden äärellä vierähtää joten työpäivän jälkeen harvoin jaksan tuota. Ja pakastimen pidän aina täynnä vararuokaa, kaupan pakastealtaasta löytyy keittoja ja paelloja ja pizzoja sekä kalapuikkoja (meidän perheen suosikki) ja säilykepuolelta löytyy purkkia ja pussia joista saa vartissa helpon hätävararuuan, juustopastat ja tonnikalat on tuttuja juttuja, samoin keitotkin..

No minulle nyt lähinnä tulee mieleen riisi ja makaroni ja siihen joku lisuke/kastike. Perunoita en ainakaan minä onnistu puolessa tunnissa keittämään. Riisin kanssa esim. kanaa, kermaa, vihanneksia ja mausteita. Makaronille esim. jauhelihakastike, kinkku-sinihomejuusto-kermakastike tai tonnikala-sipuli-tomaattimurskakastike. Niin ja kaupan pohjaan tehdyn pizzankin tekee nopeasti. Ja valmisruokia kaupasta tai itse tehtyjä pakkasesta. Käytännössä meillä ainakin tehtiin ruuat usein edellisenä iltana valmiiksi, kun päästiin niin myöhään töistä.

Makaronimössö (makaronit keitetään ja jauheliha+sipuli paistetaan ja lopuksi sekoitetaan keskenään)

Riisi ja kermainen kanakastike

Spaghettia ja kastiketta (ruskistetun jauhelihan sekaan valmis spaghettikastikejauhepussi ja vettä)

Uunimakkara ja perunamuusi

Kasvissosekeitto (pakastekasvispusseja kiehumaan, soseutetaan, ruokakermaa tilkka, sekä sulatejuustoa, mausteita)

Paneroidut valmispihvit, riisi ja joku pussikastike

Perunat ja makkarakastike

Makaronia tai perunaa ja kananmunakastike

Uunikalaa (seikalasta tms) ja perunat

Hyviä parin päivän ruokia, jotka tosin täytyy tehdä jo edellisiltana valmiiksi:

Makaronilaatikko
Kinkkukiusaus
Kaalilaatikko
Perunalaatikko
Erilaiset keitot

Merellä olikin aika hyvä lista!
Minä teen yleensä ruokaa aina niin, että sitä on seuraavana päivänäkin jäljellä.
No ainakin esikolle aamupäiväksi ja sitten miehelle töihin mukaan.
Iltapäivällä teen uuden ruoan (olen kotona eli voin tehdä) Mutta kannattaa tehdä vähän isompi satsi kerralla :wave:

Perunasipulisekoitus on todella kätevää. Siitä valistuu keitto muutamassa minuutissa. Esim. jauhelihasta tai kinkusta ja keittojuureksista. Samoin kiusaukset uunissa. :)

Yhteistyössä