Noniin, se siitä joulusta sitten :(

  • Viestiketjun aloittaja surku
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mä kun kerroin tästä ketjusta eilen miehelleni, hän kysyi heti, että oliko sillä ap:n miehellä toinen nainen--
En tiedä, eikä mua oikeastaan kiinnostakkaan :( Tuo mies ei ole enää se sama johon tutustuin, miten voi yhdessä päivässä muuttua noin välinpitämättömäksi :( lapsilisät onneksi aikoo siirtää minun tililleni
 
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Avioliitossa ei ole ollut yhteistä pesää 80 vuoteen. Omaisuuden omistaa se joka sen omistaa. Soittaako NIMIPERIAATE mitään kelloja? Omaisuus on lähtökohtaisesti sen, jonka nimissä se on. Siitä poikkeamiset on sitten aina poikkeuksia ja suppeasti tulkitaan.
Avioliitossa jokainen omistaa omaisuutensa. Yhteiseksi se muuttuu vasta erotessa jos ei ole avioehtoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mä kun kerroin tästä ketjusta eilen miehelleni, hän kysyi heti, että oliko sillä ap:n miehellä toinen nainen--
Näin on. Ja muutaman hetken kuluttua on vinkumassa takaisin, kun ei ruoho ollutkaan vihreämpää aidan takana. Ennustukseni olkoon tämä.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
HETI HUOMENNA SOITAT KELAAN JA KERROT TILANTEEN, EHTIVÄT MUUTTAA TILINRON KYLLÄ!!! terveisin kokemusta on...

Hakemuksella tilinron muuttuminen kestää seuraavan kk maksuun mutta puhelimitse kun kertoo tilanteen, homma hoituu hetkessä.
Kiitos, pitää kokeilla :)

Onnistuisipa niin pääsisimme vanhempieni luokse jouluksi, jos saan vielä tuon autoasian järjestymään. Laitoin miehelle viestiä, että ellei auto ole pihassa ja avaimet postilaatikossa tänään klo 15, soita poliiseille ja laitan sen seisontavakuutukseen :D
Ainakin vielä pari vuotta sitten vaativat allekirjoitukset tilimuutoksiin -siis silloin, jos lapsilisän saaja muuttuu.

 
-
Alkuperäinen kirjoittaja hah:
eihän lapsilisällä ole mitään tekemistä tuon verotusrajan kanssa, ootte te ihan höpsöjä....sittenhän verottaja vetäisi kovasti kaikista sosiaalietuuksista jos ne katsottaisi lahjaksi.
Lapsilisään ei muuten saa siserruskorotusta jos niitä ei makseta vanhempien tilille.
Kyllä niillä on tekemistä lahjaveron kanssa, jos talletetaan lapselle tilille. Raha on tarkoitettu vanhemmille lapsen elatukseen.

 
xy
Alkuperäinen kirjoittaja äiti kolmelle:
Alkuperäinen kirjoittaja satunnainen vieras:
Pitkästä aikaa tänne sivulle tulin ja täytyy sanoa että meininki on kun saippuasarjoissa. Miksi esimerkiksi lapsilisien pitää mennä äidin tai isän tilille !? Meillä ne on menneet aina vanhemman lapsen tilille ja sieltä siirrän sitten tasaisin välein nuoremman lapsen tilille tasan puolet tulleista lapsilisistä. Aviomieheni kanssa meillä on yhteinen pankkitili jonne tulee molempien palkat ja josta ostetaan ihan kaikki mitä meillä tarvitaan. Lapsilisiin ei kosketa koskaan. Kun palkkatilille aina aika ajoin pääsee kertymään isompi summa, siirretään se minun nimissä olevalle tilille. Mies nimenomaan haluaa näin, ei halua että olis yhteinen tili jonne kertyneet säästöt laitetaan, vaan nimenomaan minun tilille. Yhteinen koti, yhteiset lapset, yhteiset rahat. Näin on helpompi elää. Ei tarvitse miettiä kumpi maksaa mitä ja milloin.
Lapsilisä ei ole tarkoitettu hyvätuloisten lapsille säästöön joksikin hillittömäksi pesämunaksi tulevaisuutta varten, vaan lapsiperheiden arjen tukemiseen tässä kalliissa maassa. Lapsilisät tulevat minun tililleni ja menevät tämän perheen elämiseen. Välillä lasten talvihaalareihin, välillä ruokakauppaan, välillä huvituksiin ja harrastamiseen. Ja vaikka mies on ihan hyvätuloinen, kädestä suuhun eletään.
Anteeksi nyt vaan, mutta kyllä jokainen saa käyttää ne lapsilisät ihan miten huvittaa. Jos joku haluaa säästää ne lapsilisät, niin so what?!? Ei se ole sinulta mitenkään pois käytti hän ne sitten lapsen harrastuksiin tai laittoi säästöön! Ja jos joku haluaa lapsellensa säästää "pesämunaa" niin sama kai se sitten on säästääkö sen käytännössä palkastansa vai lapsilisistä?? Tulee ne lapsilisät joka tapauksessa...
 
ap
Nyt tuli mieheltä viesti, jossa pyytää anteeksi ja selittelee, ettei tiedä mikä häneen meni :LOL: mitähän luulee mun ajattelevan, että otan sen tänne takas ihan tuosta noin vaan

Laitoin viestin takaisin, jossa pyysin perusteellista selvitystä tekemästään tempusta ja vieläpä ihan sitä ainoata oikeata totuutta, ellei sitä kerro en noteeraa moista viestiä miksikään.. Enkä kyllä ajatellut noteeraavani selittelyjäkään olivatpa ne sitten tosia tai ei, mielenkiinnosta haluan tietää mikä oli syynä tuohon käytökseen
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt tuli mieheltä viesti, jossa pyytää anteeksi ja selittelee, ettei tiedä mikä häneen meni :LOL: mitähän luulee mun ajattelevan, että otan sen tänne takas ihan tuosta noin vaan

Laitoin viestin takaisin, jossa pyysin perusteellista selvitystä tekemästään tempusta ja vieläpä ihan sitä ainoata oikeata totuutta, ellei sitä kerro en noteeraa moista viestiä miksikään.. Enkä kyllä ajatellut noteeraavani selittelyjäkään olivatpa ne sitten tosia tai ei, mielenkiinnosta haluan tietää mikä oli syynä tuohon käytökseen
Eihän semmoseen äijään voi ikinä enää luottaa..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt tuli mieheltä viesti, jossa pyytää anteeksi ja selittelee, ettei tiedä mikä häneen meni :LOL: mitähän luulee mun ajattelevan, että otan sen tänne takas ihan tuosta noin vaan

Laitoin viestin takaisin, jossa pyysin perusteellista selvitystä tekemästään tempusta ja vieläpä ihan sitä ainoata oikeata totuutta, ellei sitä kerro en noteeraa moista viestiä miksikään.. Enkä kyllä ajatellut noteeraavani selittelyjäkään olivatpa ne sitten tosia tai ei, mielenkiinnosta haluan tietää mikä oli syynä tuohon käytökseen
Eihän semmoseen äijään voi ikinä enää luottaa..
Hän ilmeisesti kuvittelee, että voin vielä luottaa... eihän tässä mitään kummallista ole kuulemma tapahtunut ja voi tulla takaisin kotiin vaikka heti :LOL: NOT!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt tuli mieheltä viesti, jossa pyytää anteeksi ja selittelee, ettei tiedä mikä häneen meni :LOL: mitähän luulee mun ajattelevan, että otan sen tänne takas ihan tuosta noin vaan

Laitoin viestin takaisin, jossa pyysin perusteellista selvitystä tekemästään tempusta ja vieläpä ihan sitä ainoata oikeata totuutta, ellei sitä kerro en noteeraa moista viestiä miksikään.. Enkä kyllä ajatellut noteeraavani selittelyjäkään olivatpa ne sitten tosia tai ei, mielenkiinnosta haluan tietää mikä oli syynä tuohon käytökseen
Eihän semmoseen äijään voi ikinä enää luottaa..
Hän ilmeisesti kuvittelee, että voin vielä luottaa... eihän tässä mitään kummallista ole kuulemma tapahtunut ja voi tulla takaisin kotiin vaikka heti :LOL: NOT!!!
Äläkä anna periksi vaikka lupaisi kuun taivaalta..
 
Luin ketjun läpi ja tuli ihan kamalan paha mieli ap:n ja lasten puolesta :( Että mies voi olla idiootti!! Jättää perheensä ilman rahaa, ruokaa tai mahdollisuutta liikkua kotoa mihinkään ja päälle ilmottaa, ettei aio enää tulla kotiin :| Käsittämätöntä...

Ap:lle ja lapsille haluan antaa IIIIIIIIson joulu :hug: Hyvä, että pääsette lähtemään toiseen mummolaan jouluksi :) Ja sitä ukkoa et ota takasin vaikka itkis, parkus ja lupailis kymmenen hyvää ja ykstoista kaunista :kieh: Voimia!
 
minä...
olen tosi pahoillani ja sympatiat täältä. Mulla on nyt tulossa kans aika paska joulu. Mies jäi kiinni pettämisestä viikonloppuna ja nyt koitetaan lasten takia feikata onnellinen joulu :( Harmi vaan et nuo lapset tajuaa, jos vanhemmilla on joku hätänä.

Mies sano su et me ollaan oltu yhdessä vaan lapsien takia. No eilen, kun aloin sanomaan et pitää varata sossuun aika, niin se oli ihan kauhuissaan "et aiotko tosiaan muuttaa". "eikö me saatas asioita selvitettyä" yms. Su oli toinen ääni kellossa ja ma taas eri. Mä päättelin, että uus naikkonen ei tainnutkaan haluta hänen kanssaan suhdetta sen kummosemmin.

Miehet on paskoja!!!! Älä vaan ota sitä ukkoos takasi. Ihan varmasti sillä on ollu toinen ja se nainen ei huolikkaan sitä nyt.
 

Yhteistyössä