Noniin, kertokaas nyt mitä mun pitää tälle kodille tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kirspe:
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Alkuperäinen kirjoittaja Aina Marina:
no kun osa on kulkeutunu meille mummilasta ja pari tuttia on hoitolaukusta ja loput sitte on kotitutteja, onks niitä muka liikaa? :o

Eiköhän se tuttimäärä ole jokaisen oma valinta =)
Meillä ei koskaan ollut kun max 3 tuttia yhtäaikaa "käyttökunnossa". Kahde tutin paketti keitettiin käyttöön kun oli edellisestä paketista toinen enää käytössä

Nojuu siis tuossa on monta sellasta tuttia jotka joutas periaatteessa jo roskiin.. siis tarkistan vetämällä tutit joka pesukerralla ja ei vielä sellasta vaaraa oo, mutta tossa on vanhempia tutteja ja sit uudempia, mut en oo viitsiny käyttökelposia heitellä poiskaan vielä.. Ja mulla on semmonen typerä tapa, että otan aina kaapista keitetyn puhtaan tutin joka päiväunille jne. aina siis kun tutin tarvetta nyt vaan ilmenee :ashamed: siks niitä on monta ettei tarvi kokoajan keittää, vaan kerran päivässä riittää.

Siis minkä ikäinen lapsi sulla on kun noita tutteja keität?

Niin siis tässä se typerä tapa just on, kun se on jo vuosi ja 2kk :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
mä ottasin keittiön kaapeista veks ne listat ja vaihtasin vetimet =)

muoks* taidan olla sokea mutten ensikatselmuksella kiinnittänyt huomiota yhteenkään tuttiin... :D

Maksaiskohan kokonaan uudet kaapinovet paljon? Mutta ongelma tulee siinä, että tuolla keittiössä on ihan helevetin hirveet laatat seinässä :x Milläs mä ne sit jemmaan? ei olis siistiä jos ois tän päivän design-vetimet ja vermeet ja seinässä semmoset kuumat 60-luvun kaakelit :D ?

muoks* taidan olla sokea mutten ensikatselmuksella kiinnittänyt huomiota yhteenkään tuttiin... :D

Maksaiskohan kokonaan uudet kaapinovet paljon? Mutta ongelma tulee siinä, että tuolla keittiössä on ihan helevetin hirveet laatat seinässä :x Milläs mä ne sit jemmaan? ei olis siistiä jos ois tän päivän design-vetimet ja vermeet ja seinässä semmoset kuumat 60-luvun kaakelit :D ?

minkä väriset ne kaakelit on? helppo vinkki on värillistä kontaktimuovia laittaa, itte piristin semmosella edellistä kotia
=)

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Vejä matto alkamaan heti sohvan reunalta, että pöytä tulee kunnolla sen päälle. Nyt se kököttää toisesta päästä lattialta ja toisesta päästä matolla.

Kun se matto on aivan liian pieni *suoraan elloksen alesta* :laugh: Mutta lohdutuksen sana: se on vaan joulumatto ettei se ole siinä kuin kuukauden :saint: Mutta pistetään korvaan taa ja kokeillaas :)

minkä väriset ne kaakelit on? helppo vinkki on värillistä kontaktimuovia laittaa, itte piristin semmosella edellistä kotia
=)

Mä oon veskissä peittäny semmoset ruskeet kukkaset tarralla, mutta keittiössä menee tollanen kohokuvio noissa, ootas mä käyn nappaamas kuvan niin näet kuinka hirveet :)

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
mikron ympäriltä tavarat veks. jos ne on siinä ne ei voi olla tärkeitä.

sit meillä on mikro kaapissa, kuka on sanonu et sen tuossa pitää olla? :) no juu tää edellyttääki sitä ett kaapissa pitää olla pistorasia.

jääkaapin ovesta magneetit pois.

matot laittasin tylsästi yksvärisiks.

mut muuten tykkäsin paljon. semmosta pientä siistimistä här å där niin hyvä tulee :)

Eiks toi olohuone ole vähän sun olohuoneen näköinen...?

Viihtyisäähän teillä on =) Mikron vierustan mäkin siistisin, samoin sen jääkaapin oven. Olkkarin verhoista tykkäsin, mutta ehkä ne kaipaisivat vierelleen ryhdikkäämpiä, paksumpia verhoja pariksi. Esim. ruskeat. Matto on tosi kiva, mulla on samanlainen :D Tauluja tms. olkkarin seinille.

Alkuperäinen kirjoittaja Huomaamaton:
Viihtyisäähän teillä on =) Mikron vierustan mäkin siistisin, samoin sen jääkaapin oven. Olkkarin verhoista tykkäsin, mutta ehkä ne kaipaisivat vierelleen ryhdikkäämpiä, paksumpia verhoja pariksi. Esim. ruskeat. Matto on tosi kiva, mulla on samanlainen :D Tauluja tms. olkkarin seinille.

Tarkotattekste nyt siis tota kahvinkeitintä ja muropakettiakin? :snotty: Ton päällystän vois siistiä juu mutta kahvinkeitin ei muualle kyl sovi, ei mahdu tollaseen pikkukeitsaan minnekään :( Eikä muropakettikaa mahu, mutta kun se on syöty niin uuttahan ei oo pakko ostaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Huomaamaton:

Meilläkin on samanlainen matto. =)
Ja tuo sohvapöytä on just semmonen millaisen minäki huolisin! :heart:
Nättiä teillä on!

http://www.aijaa.com/v.php?i=3220851.jpg Siinä meijän ihkut keittiön laatat :p :p näistä en kyllä luovu |O :D

Aika somat ;)

:D Meil ei oo kauheesti isompi keittiö kuin teil ( mut meil on ns u:n muotonen ) ni ihan alustava arviointi keittiörempasta ( kaappien ovet + muuttelua siten että tulis tilaa astianpesukoneelle ja jääkaappipakastimelle uus paikka ) ni ois tullu maksaa n 3000e ja ikean sillä ohjelmalla katottii...

http://www.aijaa.com/v.php?i=3220851.jpg Siinä meijän ihkut keittiön laatat :p :p näistä en kyllä luovu |O :D

Aika somat ;)

:D Meil ei oo kauheesti isompi keittiö kuin teil ( mut meil on ns u:n muotonen ) ni ihan alustava arviointi keittiörempasta ( kaappien ovet + muuttelua siten että tulis tilaa astianpesukoneelle ja jääkaappipakastimelle uus paikka ) ni ois tullu maksaa n 3000e ja ikean sillä ohjelmalla katottii...

Mä olen kyllä satavarma ettei mies lähe noita kaakeleita tosta irti nyppimään :( Mutta muuten miettisin noiden ovien vaihtoa ja tuon mikron alla olevaa tasoa, sen vaihtaisin johonkin muuhun.. Mutta sit noi helevatan kukkakuosit pilaa koko höskän :x Toi 1 keittiön seinä on tapetoitu maalattavalla tapetilla ja maalattu valkoiseks, ennen siinä oli valkoinen maali vaan ja katonrajassa kulki sellanen upee boordi missä oli jotain hedelmäkoreja :D Oli tosi hiano, harmi että pistettiin se vaihtoon =)

Seuraava pikkuremonttikohde on kyl tuo eteinen, maalaisin seinät ja laitan uudet liukuovet, tuohon kun on vedetty tuollaset hätäratkasut..

Aika somat ;)

Mä olen kyllä satavarma ettei mies lähe noita kaakeleita tosta irti nyppimään :( Mutta muuten miettisin noiden ovien vaihtoa ja tuon mikron alla olevaa tasoa, sen vaihtaisin johonkin muuhun.. Mutta sit noi helevatan kukkakuosit pilaa koko höskän :x Toi 1 keittiön seinä on tapetoitu maalattavalla tapetilla ja maalattu valkoiseks, ennen siinä oli valkoinen maali vaan ja katonrajassa kulki sellanen upee boordi missä oli jotain hedelmäkoreja :D Oli tosi hiano, harmi että pistettiin se vaihtoon =)

Seuraava pikkuremonttikohde on kyl tuo eteinen, maalaisin seinät ja laitan uudet liukuovet, tuohon kun on vedetty tuollaset hätäratkasut..

Juu kaikki tollaset ruoka-aiheiset boordit on tooosi ihania :D Tekis mieli tehä itekkin vaikka mitä mutta kun ei oo aikaa ja.. no ei kauheesti sitä rahaakaan |O :D

Mä heittäisin kans ton cd-tornin pois. cd:t ja DVD:t sais ihan nätisti seinällekin jos laittais hyllyjä. Esim. Ikeassa on suht edullisia ja käteviä ratkaisuja sellaiseen. Ja ihan sellanen perus-hyllykin olis jees. Lack-sarja on edullinen ja siisti.

Aika somat ;)

me laitettiin koko keittiö uusiksi kun muutettiin(seinät jätettiin)maksoi 2200e,otettiin ikeasta(ilman kodinkoneita)

Yhteistyössä