Noniin, ideoita siihen itsetehtyyn nukkekotiin.

  • Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
=) Mutta ei niitä linkkejä, ne on sekavia ja tylsiä, en mä halua mitään rokokoohuonekaluja sinne.

Tein sinne 3 huonekasvia näin alkuun. Meinasin tulistella myös jotain tauluja. ja ehkä tapetinkin voisi tulostaa paperille, kun ei viitsi ostaa.
 
Ikkunaverhot kankaasta, maalatuista tulitikkulaatikoista pöydän kannet, kirjahyllyt ja lipastot? Kattolamput pullonkorkeista, nekin voi maalata. Räsymatot vaikkapa langanpätkiä kartonkiin liimaamalla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
=) Mutta ei niitä linkkejä, ne on sekavia ja tylsiä, en mä halua mitään rokokoohuonekaluja sinne.

Tein sinne 3 huonekasvia näin alkuun. Meinasin tulistella myös jotain tauluja. ja ehkä tapetinkin voisi tulostaa paperille, kun ei viitsi ostaa.
Käy tapettiliikkeessä, jos niil ois vanhoja "mallivihkoja".
 
Rukoilijasirkka
Äiti oli saanut rautakaupasta ilmaiseksi semmosia pieniä ohuita lautoja, joista ajattelin nikkaroida hotain huonekaluja.

Se tulis bareille, niin siitä ei tulisi niin pieni kuin nukkekodit yleensä ja meinaa kanssa sitä, ettei paljoo mitään saa valmiina, ellei halua niitä barbien vaaleanpunaisia muovijuttuja. Ja ei, en haluu niitä. :D
 
Tyhjästä puuterirasiasta voisi tehdä kampauspöydän? Siis jos tekee tyhjistä tulitikkulaatikoista ja pahvista/muovista ensin päydän ja siihen päälle liimaa sen tyhjän peilillisen rasian, niin on sitten sellanen avattava malli...
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Minttuhirviö:
Tyhjästä puuterirasiasta voisi tehdä kampauspöydän? Siis jos tekee tyhjistä tulitikkulaatikoista ja pahvista/muovista ensin päydän ja siihen päälle liimaa sen tyhjän peilillisen rasian, niin on sitten sellanen avattava malli...
Mietin sitä, että peili pitäisi saada jostain, kiitos, hyvä idea tuo puuterirasia, siitähän saan peilin. En kylläkään pistä sitä pöytään vaan seinään ehkä. siihenhän vois paperimassasta tehdä jotkut raamit.
 
Rukoilijasirkka
Haluaisin siihen jonkun valosysteemin niin, että siinä ois vaikka katolla valokatkasijat niille lampuille, jotka varmaan kytken vanhoista joulukuusen valosarjoista.

Siis patterilla tietysti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Äiti oli saanut rautakaupasta ilmaiseksi semmosia pieniä ohuita lautoja, joista ajattelin nikkaroida hotain huonekaluja.

Se tulis bareille, niin siitä ei tulisi niin pieni kuin nukkekodit yleensä ja meinaa kanssa sitä, ettei paljoo mitään saa valmiina, ellei halua niitä barbien vaaleanpunaisia muovijuttuja. Ja ei, en haluu niitä. :D
Jos valmiit kelpaa, niin joku aika sitten Indiskassa oli nukkekodin huonekaluja. Ei ihan barbien kokoa ehkä, mutta isompia kuin Lundbyn. Ja mulla on nukkekodissa (siinä lunfbyn) aina ollut matot itse tehtyjä. Joku kutoi pikkuisen oikean räsymatonkin :) lisäksi mummi tikkasi vanhojen tilkkujen reunoja ja kas, siinäpä matto.

Sit esim. jostain yves rocherilta on tullut semmosia pieniä kukkamaljakoita jotak on kuin tehty nukkekotiin. Aivan ihania, joskin melko kalliita valmiita esineitä saa askartelukauppa Sinooperista, kaikkea kelloggs-paketista alkaen.
 
Keittiönoita
Jos teet barbien mittakaavassa, niin katso joku sopivan kokoinen pahvilaatikko, pari tyhjää lankarullaa tai muuta vastaavaa, päällystyspaperia ja lehdestä sopiva kuva...syntyy telkkari.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Jos teet barbien mittakaavassa, niin katso joku sopivan kokoinen pahvilaatikko, pari tyhjää lankarullaa tai muuta vastaavaa, päällystyspaperia ja lehdestä sopiva kuva...syntyy telkkari.
Mä aattelin, et ne ois niin sivistyneitä, et ne lukis etupäässä. Mä kun hallitsen ton skannerin ja tulostimen parhaiten. :xmas:
 

Yhteistyössä