Nolointa, mitä on sattunut!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiukkunenakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
olimme perheenä käyneet kylpylässä uimassa ja en jaksanut sitten enään meikata!
no meille tuli vieraita ja niiden 5v poika tokas kahvipöydässä että "miksi me ollaan täällä vaikka xxx on vesirokko!" tarkotti mua ja mun ihani teini finnejä!! kyllä nauratti!

Esikoinen oli vissiin jotain vajaa 3v, kun oltiin mun vanhempien kanssa Prismassa eräs torstai-ilta. Pitkässä kassajonossa aloin sitten miettimään yhtä ostostani uudelleen ja sanoin äidilleni, että raaskinkohan ostaa sitä ollenkaan. Esikoinen siihen kovalla äänellä, että "Ota pois vaan! Kyl mummu maksaa!" :ashamed:

Tuo "Mummu maksaa"-lausahdus on tullut äidiltäni...on muutaman kerran sanonut esikoiselle, että saa ottaa jonkun pienen tavaran ja että kyllä mummu sen sitten maksaa.

Muutama vuosi sitten oltiin ostamassa telkkaria. Mulla oli olkalaukku olalla, mutta en huomannut, että lapsi sitä kaiveli. Havahduin siihen vasta, kun alkoi kiskomaan laukkua ja huomasin, että oli heitellyt pitkin lattiaa tamponeja ja siteitä sieltä laukusta :laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja RitiRalla:
Meidän esikoinen aikoinaan huuteli kaikilla kauppareissuilla kun näki kaljun miehen(isänsä on siis kalju), et "Äiti kato, Isä on tuolla! Isäää!! Oota meitä!!" Huutaessaan luonnollisesti osoitti sormellaan näitä kyseisiä miehiä, jotka olivat meille täysin tuntemattomia. Siinä oli jokunen mies-parka hiukan hämillään ja äiti nolona. :D

Tuo ON noloa! :D

Meillä esikoinen pienempänä osoitti kaikki tummaihoisia miehiä ja huusi "Isi tulee!!" Mieheni on siis afrikkalainen ja näin ollen esikoinen pienenä luuli vissiin kaikki tummaihoisia isikseen :whistle:

Esikoinen sillon 3v kysyi kaupassa isältään kovalla äänellä että missä isi sun pippeli on.

Kerran kysyi taas kovalla äänellä väkijoukon edessä että miks sut äiti vietiin poliisi autolla sairaalaan ( tarkotti siis ambulanssia) :ashamed:
Pikkasen hävetti moni varmaan luuli että olin joku perheväkivallan uhri kun tuli niin sääliviä katseita. Todellisuudessa olin pudonnut hevosen
selästä :laugh:

Sitten on monesti kysyny närkästyneenä kassajonossa että HYI mikä täällä oikeen haisee ja sitten on kuiskannut että iteltään on päässyt vahingossa pieru :o

Meillä näitä piisaa...

Tää ei kyllä ole noloa, kun oltiin ihan perhepiirissä (mun vanhemmillani).
Parivuotiaana esikoinen kysyi multa suihkussa, että mitä karvaa mun jalkovälissä on.. Sanoin, että se on pimppi (ja selitin, että kaikilla tytöillä on pimppi ja pojilla pippeli). No, tästä viikko eteenpäin oltiin mun vanhemmillani ja pojan eno haukotteli ja venytteli käsiään ylöspäin niin, että kainalokarvat näkyivät. Esikoinen tuli hätääntyneenä nyppimään mun hihasta ja sanoi "Äiti, äiti...enolla on pimppi kainalossa!"

Meidän tyttö, melkein 4v, rakastaa jostain syystä Teräsbetonin musiikkia. Sitä sitten iskä ja tyttö kuuntelee autossa kahdestaan, minä en välitä. Tyttö aina hokee takapenkiltä kun lähdetään ajaa, että laita äiti uusi setä kuulumaan.
Käytiin kesällä kaupassa tytön kans kahdestaan, ja autossa oli soittimessa tietysti tuo teräsbetonin levy, enkä jaksanu alkaa vaihtaa sitä pois. Kuunneltiin sen kauppareissun matkat siis sitä. Tultiin kotiin niin tyttö hyppäsi autosta vauhdilla ja huusi niin kovaa, että kotikatu raiku: "Isi isi äitillä oli uusi setä..." :D

Toinen sattu tässä ihan muutama viikko stten. Oltiin viikonloppu kahdestaan tytön kans kotona, mies oli veljensä raksalla. Illalla soi meillä ovikello ja alokaspoikahan se siellä oli veteraanikeärkseen rahaa vailla. Me annettiin joku muutama hilu pojalle, ja tyttö ihmeissään inttivaatteita katso. Illalla sit mies soitti ja puhu tytön kans puhelimessa. Tyttö innoissaan selitti, että "täällä kävi semmonen setä, ja äiti anto sille rahaa, eikä keittäny edes sille kahvia!!!" :laugh: Kyllä mies oli taas kuunnellu toisessa päässä, että mitähän siellä oikein tapahtuu... :laugh:

tyttö hississä,kun musta mies tuli sisään sano ja osoitti äiti kato apina..toinen kerta myös hississä.tyttä oli jo isompi mutta sillä tuli pieru(laktoosi)täydessä hississä ja tuli tosi kauhee lemu niin tyttö heitti kovalla äänellä äiti hyi miks sä pierasit!!poika sit taas on ruvennu tekee niin jos kiukututtaa yleisillä paikoilla ja yritä pitää aloillaan niin huutaa täysii äiti sattuu..pipi on pakko sit lähtee pois ku ihmiset kattoo,että satutan lasta.poika 2 9kk.

meidän esikko oli varmaan 3 v silloin ja oli telkusta tullut just uuno turhapuro. oltiin kaupassa ja siellä hän näki sitten sellasen rastapää punkkari pojan ja alkoi kovalla äänellä huutamaan, äiti kato kato tuolla on se uuno turhapuro. ja poika meinasi katsellaan murhata ja minä melkes kuset housussa nauran hyllyn takana ja tyttöni ihmeessä kattelee uunoa.

Tuli vielä tämmönen mieleen..
Poika tais olla joku vajaa kolme vuotias, kun oltiin lindexillä kassajonossa. Edessä seiso aikas lihava nainen. Aikansa poika naista katteli ja sanoi mulle, että onpas tolla tädillä isot tissit. Kato, koko maha täynnä tissiä.
Onneksi se nainen oli ilmeisesti ennenkin lasten kanssa tekemisissä ollut, kun pojalle kerto, että ihan lihava vaan on.. :)
Olisin voinu vajota ja syvälle :ashamed:

Kerran mentiin kirjastoon ja sovin jo esikoisen (joka oli silloin n.3v., eli tästä on jo vuosia aikaa) kanssa ettei kirjastossa juosta ympäriinsä tai häiritä ketään. Kaikki meni suht hyvin siihen saakka, kunnes näin että mun ohi juoksi pieni lapsi. Ääntäni korottaen sanoin, että ''Mitäs me sovittiin ympäriinsä juoksemisesta????''. Vähänkö noloa oli huomata ettei kyse ollut omasta lapsesta, nolona pyytelin myös lapsen isältä anteeksi...jolla petti pokka ja joka naureskeli kohtaukselle vielä kirjaston ovellakin :ashamed:

menttiin grilliin, joka oli ulkomaalaiseten omistama. mentiin tiskille ja tyttäni siinä sanoi kato mutiainen. ja mie meinasin vajota maan alle...onnekseni ulkomaalainen ei varmaan kovin hyvin kuulluut ja ymmärtänyt suomea. sain sitten tyttöni hinattua pois tiskin edestä.kamala tilanne.

Tyttö 2-vuotiaana prismassa näki oluthyllyn ja alkoi laulella kärryssä: Äitipä ostaa mulle kaljaa, äitipä ostaa mulle kaljaa... eikä sitten mitenkään hiljaisella äänellä:)

Toinen on kaverin kuulemaa samaisessa kaupassa: äiti ja kaksi pikkupoikaa jonottavat viereiselle kassalle, toinen pojista kovaäänisesti äidilleen: Äiti, miksi sinulla oli iskän pippeli suussa eilen?!? Äiti oli napannut pojat kainaloon ja jättänyt ostokset siihen paikkaan!! voi luoja, onneks ei ole omalle kohdalle ihan noin pahaa sattunut:):)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
menttiin grilliin, joka oli ulkomaalaiseten omistama. mentiin tiskille ja tyttäni siinä sanoi kato mutiainen. ja mie meinasin vajota maan alle...onnekseni ulkomaalainen ei varmaan kovin hyvin kuulluut ja ymmärtänyt suomea. sain sitten tyttöni hinattua pois tiskin edestä.kamala tilanne.

että on sit ihan teillä kotona mutiasista puhuttu!? Mitä vanhemmat sitä lapset perässä...

Tää nyt ei varsinaisesti kuulu tänne mutta pakko kertoa silti. Ihmiset on aina päivitellyt että kun meidän lapset on niin pieniä, no kerran sitten yks tuttu tuumas "että ei ne vanhemmatkaan niin pitkiä ole" niin tää meidän (sillon7v) sano siihen että "joo iskä ei ole pitkä, mutta paksu" :kieh:

Ei varmasti nolointa, mutta tuli mieleen:
Esikoinen oli 3v, kun oli piirrellyt käsiin ja jalkoihin tussilla kuvia, asiasta keskusteltiin kovasti ja sovimme että paperiin piirretään, ei ihmiseen....
Noo olimme sitten kolmevuotis neuvolassa ja uudella neuvolatädillä oli paha cuperosa-iho (punaisia vahvoja juovia), neiti katseli hyvin tuiman näköisenä tätiä, nosti sormen pystyyn ja tokaisi : Täti, naamaan ei saa piirtää tussilla :whistle: Hyvin oli oppi mennyt perille, ainoa vain että neuvolatäti oli tulipunainen,oli ilmeisesti hänelle arkapaikka.. :ashamed:

meidän jätkä tais olla jotain 2v kun oltiin kaupungilla ja käveli siinä mun ympärillä ja noin 2m meistä seiso tummaihonen mies ja meidän jätkä pysähty sitten tuijottamaan sitä ja mua vuoron perään ja hetken tutkailun jälkeen osotti sit miestä ja huus kovaan äänen "KAK-KA" vähänkö mua hävetti.. mies vaan hymyili pojalle ei tainnu ymmärtää onneks

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Meillä näitä piisaa...

Parivuotiaana esikoinen kysyi multa suihkussa, että mitä karvaa mun jalkovälissä on.. Sanoin, että se on pimppi (ja selitin, että kaikilla tytöillä on pimppi ja pojilla pippeli). No, tästä viikko eteenpäin oltiin mun vanhemmillani ja pojan eno haukotteli ja venytteli käsiään ylöspäin niin, että kainalokarvat näkyivät. Esikoinen tuli hätääntyneenä nyppimään mun hihasta ja sanoi "Äiti, äiti...enolla on pimppi kainalossa!"

:laugh: :laugh:

Olin 3vuotiaan poikani kanssa uimahallissa ja viereemme tuli pukeutumaan vanhempi naishenkilö. Poika sitten vieressä tiirasi tätä mummoa ja kiljasi: "KATO ÄITI!!! TUOLLA MUMMOLLA ON KAKKAA JALOITTA! hyi hyi..."
Tällä mummolla sattui olemaan muutama sininen suonikohju reidessä...

Mun poika oli ehkä 3-4v, kun juttelivat tarhassa, mitä kunkin vanhemmat tekee. Keksivät toinen toistaan hurjempia "ammatteja". Mun poikani sanoi, että isi juo vaan kaljaa ja äiti syö ja nukkuu. Ja vaikka eroperheen lapsi onkin, kumpikaan ei todellakaan ollut totta.
Pikku sisko taas noin 4v vanhana koitti muistella silloin pyösinyttä vihannesmainosta ja huuteli pihalla suomalainen tomaatti on mehukas ja maukas, suomalainen mul..ku on mehukas ja maukas... Kyllä teinisiskona hävetti..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Meillä näitä piisaa...

:laugh: :laugh:

en tiedä..mutta mä olen lukenut tämän samaisen jutun lehdestä!!

Mun poika oli 3, kun oltiin lasten ulkotapahtumassa, jossa oli paljon pieniä lapsia perheineen ja joku iso maskotti siinä viihdytti lapsia ja meidän poika kyttäs vaan puffettia ja karjas kaikkien keskeltä täysiä mulle kauemmas "ÄITI MÄ HALUAAAAN PILLUMEHUA!!!!

Oltiin kuuntelemassa seurakuntatalolla kauneinpia joululauluja, niin esikoinen (sillon 3v) alko kesken papin puheen laulaa kovalla äänellä "taivas lyö tulta" ja äiti istu punasena vieressä...

Kaupassa samainen esikoinen joskus 2v alko yhtäkkiä kauppakärryssä istuessaan huutaan, että "ai äiti, älä lyö!". Enkä siis ollu edes koskenu koko poikaan... Ihmiset katteli melko pitkään...

Oltiin kuuntelemassa seurakuntatalolla kauneinpia joululauluja, niin esikoinen (sillon 3v) alko kesken papin puheen laulaa kovalla äänellä "taivas lyö tulta" ja äiti istu punasena vieressä...

Kaupassa samainen esikoinen joskus 2v alko yhtäkkiä kauppakärryssä istuessaan huutaan, että "ai äiti, älä lyö!". Enkä siis ollu edes koskenu koko poikaan... Ihmiset katteli melko pitkään...

Yhteistyössä