Noloa santapark, hyvin noloa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rollo ei kyllä kunnon ravintolaa ole nähnytkään.... :D (ABC ei ole edellenkään ravintola.)

Olen ollut töissäkin ravintolassa jossa kaikki tehtiin alusta asti itse, eikä yhtään tähteä puljulla ollut. Ruoka oli siellä todella hyvää.

Miten ammattitaitoinen kokki suostuu tarjoilemaan asiakkaalle jotain muuta mitä listassa sen luvataan olevan? Huijaa tarkoituksella?
Häpeä! Ammattitaidoton tunari!

Tosta nettilehdestä kopioitua: "Moni 30 euron illalliskortin ostanut juhlavieras jäikin kokonaan ilman ruokaa.
- Olimme varautuneet noin 800 vieraaseen, mutta paikalle ilmestyi yli 1000 ihmistä, Laaninen kertoi sunnuntaiaamuna. Laaninen ilmoittikin aamulla puoluekokousvieraille, että jokainen halukas saa puolet illalliskortin hinnasta takaisin."

Miten tuo nyt oikein menee? Ihmiset ovat ostaneet illalliskortteja ja ovat varautuneet noin 800 vieraaseen mutta yli 1000 tulee kuitenkin. Tuliko osa ilman illalliskorttia vai eivätkö osaa laskea, montako korttia on myyty?

Puolet kortin hinnasta on mahdolisuus saada takaisin, joten lohtu sekin. Varsinkin jos ei sattunut saamaan ruokaa lainkaan. :)

[QUOTE="vieras";26441105]Rollo ei kyllä kunnon ravintolaa ole nähnytkään.... :D (ABC ei ole edellenkään ravintola.)

Olen ollut töissäkin ravintolassa jossa kaikki tehtiin alusta asti itse, eikä yhtään tähteä puljulla ollut. Ruoka oli siellä todella hyvää.

Miten ammattitaitoinen kokki suostuu tarjoilemaan asiakkaalle jotain muuta mitä listassa sen luvataan olevan? Huijaa tarkoituksella?
Häpeä! Ammattitaidoton tunari![/QUOTE]
sitä tarjoillaan mitä on jos alat säveltämää työpaikka menee.

hakkaa vaan päätäsi seinään, jos se on hauskaa, mutta en usko että sinä oikeasti teidät miten ravintoloissa toimitaan: olet vielä niin nuorikin. Olen työskennellyt useammassakin ravintolan keittossä keittiöapulaisena ja kokkina , olen nähyt jos mitä.

14v->keittiössä :) harhaanjohtavilla nimillä ruua nmyynti on "rikos" haukea ei voi myyä lohena. nauta ja härkä "sama elukka" vaikka eri värkeillä varustettuna :)

uskon ja laitan pääni pantiksi että ravintola mmailma on enemmän auki ku sulla.. ei milhään pahalla.

[QUOTE="vieras";26441129]En kyllä usko tuota, en millään :)[/QUOTE]

ei se olekaan uskon asia.
vaan tosiasioita mitä tapahtuu päivittäin ravintoloissa.
Kokit tiputtavat pihvin latialle, ei muuta kuin pihvi pyyhitän paperila ja pannulle. Itse olisisn laittanut roskiin muta ei se kuulemma haittaa, ei asiakas sitä tiiä.

Kokit tiputtavat pihvin latialle, ei muuta kuin pihvi pyyhitän paperila ja pannulle. Itse olisisn laittanut roskiin muta ei se kuulemma haittaa, ei asiakas sitä tiiä.

missä oletsiis ollu töissä ? jos toiminta on likaisen ruuan valmistamista, pakaste pihviä, valehtelua potkujen pelossa niin.... ei kerro sinustakovinkaan hyvää KOKKINA.

Rollo siis suostuu laittomaan toimintaan kunhan joku pyytää. Hmm. Enpä usko että olet oikeasti kokkina ollut muuta kuin jossain kämäsellä grillillä johon ei koulutusta kysytä.

kuuluko käsihygienian laiminlyöminen tähän samaan, se ei haittaa, kun asiakas ei sitä tiedä?

Tarkoitin sitä, etten usko, että olet oikeasti työskennellyt huoltoasemien "keittiöitä" kummemmissa paikoissa. Ei siinä mitään, että työskentelee sellaisessa tai kotilounaspaikassa tai hiihtokeskuksen kuppilassa, mutta ei sillä vielä tiedä kaikesta kaikkea.

[QUOTE="Minna";26441216]Missään mun työpaikassa ei ole tehty noin vaan kyllä lattialle tippunut ruoka on heitetty roskiin.[/QUOTE]
EIt eitenkään, ei missään näin tehdä ja sit kuitenkin aina niitä ravintoloita mene kiinni kun tulee ruoka myrkysy ja se voi ola just se missä ei kokssn näin tehdä. Eihän niitä ulkopuolisille näytetäkään ei teitenkään.

[QUOTE="vieras";26441227]Tarkoitin sitä, etten usko, että olet oikeasti työskennellyt huoltoasemien "keittiöitä" kummemmissa paikoissa. Ei siinä mitään, että työskentelee sellaisessa tai kotilounaspaikassa tai hiihtokeskuksen kuppilassa, mutta ei sillä vielä tiedä kaikesta kaikkea.[/QUOTE]

olen työskennellyt hotellien keittiöllä ja isohkoissa ravintoloissa sekä matkailukeskuksessa.
Huoltoasema ole edes ravintolaa nähnytkään kaukana ravintolasta.

[QUOTE="Minna";26441255]Ai mä olen ollut ravintolan ulkopuolinen henkilö ollessani siellä töissä. :whistle:[/QUOTE]

sit sä kaunistelet tahallan, ei niissä ole ninkuin kouluissa. LAIMINLYÖNTEJÄ ON PALJO ja se on ihan arkipäivää.