Nollasopimuksia, kausitöitä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja slkfmlskfmlks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

slkfmlskfmlks

Vieras
Mitä te oikein teette työksenne, kun niin monella on vain pätkätöitä (mitä se edes tarkoittaa??), kausitöitä, nollasopimuksia, sijaistuksia, määräaikaisuuksia?? :O

Mä ihan oikeasti en ole ikinä edes törmännyt sellaiseen työhön missä näitä olisi. Aina saanut "pysyvän" sopimuksen ja tunteja niin paljon kuin tarvitsen (opiskelijana 15-20h/vko, täydet tunnit..)

Mitä ihmeen työtä te teette?

ja ei, en ole elänyt missään pumpulissa, vaan tehnyt vaikka mitä töitä, mutta ikinä en ole näihin omassa elämässä törmännyt.. en edes työkkärissä ole käynyt, nostanut mitään tukia tai muuta. Joten VALAISKAA minua tyhmää :)

No mä teen tuoteesittelijän töitä ja se on sellainen että töitä on pääsäntöisesti to-la, ja niin paljon/vähän kuin halua/pysty tekemään...eli ei ole mitään sellaista että niiden on pakko tarjota mulle töitä jos niillä ei oo asiakkaita, mut ei munkaan tarvi suostua johonkin josvei huvita..onpas taas vaikeasti selitetty :) eli nollasopimukset molemmin puolin?:)

[QUOTE="zxc";30830523]No mä teen tuoteesittelijän töitä ja se on sellainen että töitä on pääsäntöisesti to-la, ja niin paljon/vähän kuin halua/pysty tekemään...eli ei ole mitään sellaista että niiden on pakko tarjota mulle töitä jos niillä ei oo asiakkaita, mut ei munkaan tarvi suostua johonkin josvei huvita..onpas taas vaikeasti selitetty :) eli nollasopimukset molemmin puolin?:)[/QUOTE]

Okei :D Ja olet tyytyväinen sopimukseen?

Tässä työtehtävässä ei ole muita sopimuksia, koska kun on tilauksia niin silloin on töitäkin, mutta jos vaikkaniitä ei jostain syystä olis, niin työnantajalle olis aika iso erä maksaa kaikille palkat. Ja joo, olen tyytyväinen tähän tilanteseen, minulla on mahdolmista tehdä töitä silloin kun haluan(esim mahdollista lasten lääkärikäynnit jne). palkkahan ei tästä kovin paljon tuu, kun ei saa tunnit täyteen, mutta saan noin saman verran kun saisin täysaikaisena ravintolatyöntekijänä(niitäkin töitä on tehty). eli tämä sopii meidän elämätilanteseen :).

Nollasopimukset ovat aivan ok niille, joiden elämäntilanteeseen ne sopivat. Muut, joille ei sovi, voivat sitten olla työttöminä sohvalla ja nostaa nollasopimuksella olevien veroeuroista maksettavia tukia.

En vaan ymmärrä millä tavoin nollasoppari on joillekin kirosana. Jos ei kiinnosta niin kieltäytyy siitä heti vaan. Ja jos kerran on sellaisen tehnyt niin otetaan ne tarjotut tunnit vastaan. Jos ei kelpaa niin sanoo vaan, että jalka, lapsi etc. kipeänä just sillä hetkellä. Jos työnantaja ei tykkää niin ei sitten. Mikä on ongelmana?