nokkamuki koska?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätietoinen

Vieras
tervehdys!

koska olette alkaneet opettelemaan nokkamukin käyttöä? tai koska se olisi järkevää?

meidän tytöllä nyt ikää n. 4,5 kk ja olen imettänyt häntä. Tuttipullon käytön hän oppi jo keskolassa ja nyt olen alkanut antamaan lisäksi velliä pullosta. Kannattaisiko se antaa nokkamukista?

no me alotettiin silloin kun kiinteät eli 5 kk iässä. Sai aina ruualla nokkamukista maitoa ja sit ilta- ja aamumaidon pullosta. Sitten kun lopetin imettämisen kokonaan lapsen ollessa 8 kk niin sitten siirryin kokonaan nokkamukiin.

Kukin tyylillään...
Tuttipullo meillä oli käytössä sairaalassa (syntymän jälkeen) eikä sitten enää. Kun ruvettiin treenaamaan kiinteitä, niin annoin veden nokkiksesta alussa. Se ei tyttöä kiinnostanut, joten nyt juodaan suoraan mukista (neiti 10kk).
Vellejä ei meillä käytetä (puuroa vain) joten en velliasiaan osaa sanoa mitään.

Hammaslääkärit/hoitajat ei suosittele nokkamukia hampaiden kannalta ollenkaan. Eli suoraan mukista kannattaa antaa juotavaa kiinteän ruuan yhteydessä. Itse olen kyllä käyttänyt nokkamukia omalla lapsellani.

Tuota en ole kuullutkaan. Nokkamukejakin on ns. muotoiltuja eli tuskin huonoja ovat. Eihän kukaan suosittele mitään, täytyis varmaan jo syntyestä asti osata lasista juoda:)

Meillä siirryttiin nokkamukiin kun luovuttiin tuttipullosta - siinä vaiheessa kun rintamaito/korvike vaihtui tavalliseen maitoon.

En ole kuulutkaan että hammaslääkäri ei suosittele nokkamukia. Meille suositeltiin että ei käytettäisi tuttipulloa nukutuskeinona (maito jättää happohyökkäyksen suuhun) ja suositeltiin että soseiden/maidon jälkeen annettaisiin tilkka vettä hampaiden huutomiseksi. Nokkamukista ei kyllä ollut mitään puhetta.

6kk meillä.
Kyllä ne hammaslääkärit -hoitajat ihan oli tyytyväisiä kun 1v tarkastuksessa kerrottiin nokkamukin käytöstä ja kerrottiin ettei tuttia eikä tuttipulloa meillä käytetä enää! :)

Nokkamuki otettiin käyttöön joskus 4kk iässä, mutta ei poika siitä tykkää (osaa?) juoda juuri ollenkaan vieläkään, ja on jo 9kk.
En ole vielä huolissani, sillä käsittääkseni tuttipullosta ""pitää"" luopua vasta vuoden ikäisenä, tai jostain olen tällaisesta suosituksesta muistaakseni lukenut... No kuitenkin, siihen vuoden ikään tähtään, että jospa tässä vähitellen saataisiin pullo pois ja muki käyttöön...

Yhteistyössä