Nokiasta ja Salosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Töihinkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Töihinkö?

Vieras
Onko kukaan ollut Salon Nokian tehtaalla töissä? Mulle on tarjottu sieltä töitä ja mietin että pitäisikö lähteä? Ja mielipiteitä myös salosta olisi kiva kuulla.

Liukuhihnatyötä, ei sovi kaikille. Toisaalta kuitenkin aika helppoa rahaa. Salo on ihan jees kaupunki, tosin asukit aika nenäpysty porukkaa mutta palveluita kyllä löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Töihinkö?:
Onko kukaan ollut Salon Nokian tehtaalla töissä? Mulle on tarjottu sieltä töitä ja mietin että pitäisikö lähteä? Ja mielipiteitä myös salosta olisi kiva kuulla.

Olen ollut Nokialla mut en takas enää haluais. 4-5 vuorotyö. Aika raskasta on.
Ilmapiiri ei myöskään paras mahdollinen.
Useimmat Salolaiset on todella sisäänlämpeevää porukkaa.

Salossa on pienenkaupungin edut ja haitat. Tää on musta ihan ok paikka asua. Paljon on muualta työnperässä muuttaneita. Nokiasta en osaa sanoa mitään ihmeellistä, vaikka puoliso sielä työskenteleekin. Riippuu minne oot sielä menossa töihin? 4- tai 5-vuoroa se on tuotannosssa. Päivähoito tilanne on aika hyvä jos sulla on lapsia ja vuoropäiväkoti löytyy.
Itse olen asunut aikaisemmin isommissa kaupungeissa suomessa ja maailmalla, mutta viihdyn kyllä hyvin Salossakin :)

Mulla ei ole Nokiasta mitään pahaa sanottavaa työnantajana. Olen tehnyt niin kahta, kolmea kuin neljääkin vuoroa sekä myös päivävuoroa.

Tuotannossa en ole ollut moneen vuoteen töissä, joten jos sinne olet menossa, niin siellähän tehdään nykyään ns. viittä vuoroa, tarkoittaen sitä, että myös sunnuntait on töitä. Ja olen kuullut, että omaa vapautta siellä tuotannon puolella ei ole, jopa taukoajat on määrätty. Sitä en sitten tiedä, että pitääkö paikaansa.

Salossa olen itse viihtynyt vuodesta 2000 ja tykkään asua siellä. Pieni kaupunki, jossa ihan kaikki ei tunne toisiaan ja harrastusmahdollisuukisia löytyy ihan riittämiin.

Tervetuloa vaan Saloon! =)

olisin menossa vuokrafirman kautta töihin (opteam), keskipalkaksi sanottiin 9,2e... mutta paljon se sitten todellisuudessa olisi aloittaessa? Nouseeko palkka sitten muuten kuin yleiskorotusten myötä? Mietin myös kun olen nyt työkkärin sivuja katsellut salon osalta, niin olisi ainakin neljä vuokrafirmaa minkä kautta Nokialle pääsisi... Mikä näistä olisi kaikkein paras?

Alkuperäinen kirjoittaja salolainen:
Liukuhihnatyötä, ei sovi kaikille. Toisaalta kuitenkin aika helppoa rahaa. Salo on ihan jees kaupunki, tosin asukit aika nenäpysty porukkaa mutta palveluita kyllä löytyy.

Musta nimenomaan SALOlaiset on tätä nokkapysty porukkaa, mutta muualta muuttaneet on ihan ok. Varsinais-suomalaiset ei ylipäätään oo mitään helpostilämpeävää

Alkuperäinen kirjoittaja töihinkö:
olisin menossa vuokrafirman kautta töihin (opteam), keskipalkaksi sanottiin 9,2e... mutta paljon se sitten todellisuudessa olisi aloittaessa? Nouseeko palkka sitten muuten kuin yleiskorotusten myötä? Mietin myös kun olen nyt työkkärin sivuja katsellut salon osalta, niin olisi ainakin neljä vuokrafirmaa minkä kautta Nokialle pääsisi... Mikä näistä olisi kaikkein paras?

Vuokrafirman kautta on palkka just sen minkä sanovat. Ei ole mitään aloitus palkkaa.

mut mua vain häiritsi siinä naisen sanomisessa se keskimääräinen tuntipalkka 9,2e.
SE täytyy vielä lisätä, että mulla on aiempaa kokemusta elektroniikkateollisuudesta.
Työ on kuulema siellä tuotannonpuolella parityöskentelyä... Tuleeko työpari ihan arpomalla ja vaihtuuko se koskaan?

ATO Ihan helvettiä!! En ikimaailmassa menisi siihen orjalaitokseen takasin.. :o
Paska palkka ja paska duuni. Kusella käymiseenkin pitää kysyy lupa.
ENOssa työskentelin pari vuotta ja meininki oli aivan toinen. Sai tehdä omaan tahtiin ja tauoillakin sai käydä, miten tahtoi. Eno onkin nykyään siisrtynyt kiinaan. Lähdin litomaan, kun ATO-nakki napsahti. :D

ATO=Pakkaus
ENO=Koonta

onhan siellä muutakin työtä kuin liukuhihnatyötä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Musta nimenomaan SALOlaiset on tätä nokkapysty porukkaa, mutta muualta muuttaneet on ihan ok. Varsinais-suomalaiset ei ylipäätään oo mitään helpostilämpeävää

oiskohan omissa asenteissakin tarkistamisen varaa. olen ite muualta muuttanut ja asunut täällä 13v ja havainnut et salolaiset on ihan mukavaa porukkaa. joukossa toki on niitä mätäpaiseita niin kuin missä vain mut pääsääntöisesti mukvaa väkeä.

itse olin Nokialla 10 vuotta töissä. Tosin en päivääkään liukuhihnalla. Salossa olen koko ikäni asunut.

Nokia maksaa ok palkkaa. Parempi on jos vuokrafirman kautta töihin oot tulossa niin mene ihmeessään DHL:lle varaston puolelle. Joustavampaa, vaihtelua, fyysistä, likaista, mutta parempi palkka. Baronan kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ex-noksu:
Mahtaakohan tuon tuntipalkan päälle tulla vielä vuorolisät??
Yhtään en tiedä Nokian palkoista tällä hetkellä.

mietin et onko se just noitten vuorolisien keskiarvopalkka tuo 9,2... et normaalisti ois vaan jotain 8e

Mites asuinalueet sitten salossa?? Missä on hyvä asua?

Ja edelleen jos osaa suositella nokian suhteen "parhaan" vuokrafirman, niin tieto otetaan innolla vastaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
itse olin Nokialla 10 vuotta töissä. Tosin en päivääkään liukuhihnalla. Salossa olen koko ikäni asunut.

Nokia maksaa ok palkkaa. Parempi on jos vuokrafirman kautta töihin oot tulossa niin mene ihmeessään DHL:lle varaston puolelle. Joustavampaa, vaihtelua, fyysistä, likaista, mutta parempi palkka. Baronan kautta.

Ei kuulosta tuo fyysisyys yms hyvältä ainakaan mun kohdalla, jos vaikka pikkukakkosta alan tässä joskus odottaa

Salo on ihan kiva kaupunki, palvelut hyvällä mallilla. Nokiasta työpaikkana oon kuullu sinänsä ihan hyvää, perusduunia perusliksalla. Vuorot onkin sit se mikä useimpia kuluttaa, ja se miten ne vuorot on "ryhmitelty" (esim aamu-aamu-aamu-yö-yö-yö-vapaa jne jne). Ukko ois viihtyny (nimenomaan DHL:llä varaston puolella) pitempäänkin mut tuo vuorohomma oli ihan arsesta.

Alkuperäinen kirjoittaja töihinkö:

Ei kuulosta tuo fyysisyys yms hyvältä ainakaan mun kohdalla, jos vaikka pikkukakkosta alan tässä joskus odottaa

Öö tota siellä on lepposampaa sitten tarjolla. Mutta oikeesti, palkka on parempi ja työ mielekkäämpää. Tai jos tykkäät tiukasti kellotetusta työstä ok.

mie kiertäsin ainaki Ollikkalan kaukaa, eikä Rappulassakaa ollu mitenkään rapia asua.
Valhoja ja Ylhäisi/Alhaisi on ehkä lapsiperheen kannalta viihtyisintä aluetta.

*muoks vielä että mulla on vaan hyvää sanottavaa VVO:n asunnoista, nimenomaan tuolta Alhaisista kun niissä on oma sauna :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
mie kiertäsin ainaki Ollikkalan kaukaa, eikä Rappulassakaa ollu mitenkään rapia asua.
Valhoja ja Ylhäisi/Alhaisi on ehkä lapsiperheen kannalta viihtyisintä aluetta.

Ylä-Ollikkala vielä menee. Pahkavuorikin kivaa aluetta. ja mikä jottei Tupurikin, mutta sieltä on sitten liki 10 km työmatkaa.

Salo on ihan kiva kaupunki, palvelut hyvällä mallilla. Nokiasta työpaikkana oon kuullu sinänsä ihan hyvää, perusduunia perusliksalla. Vuorot onkin sit se mikä useimpia kuluttaa, ja se miten ne vuorot on "ryhmitelty" (esim aamu-aamu-aamu-yö-yö-yö-vapaa jne jne). Ukko ois viihtyny (nimenomaan DHL:llä varaston puolella) pitempäänkin mut tuo vuorohomma oli ihan arsesta.

Vuoro malli on nyt AA-II-V-YY-VVV-AA-II-V-YY-VVV

Vuoro malli on nyt AA-II-V-YY-VVV-AA-II-V-YY-VVV

No tuo vuoromalli kuulostaa ainakin kivalta. En ole ikinä perustanutkaan perus ma-pe työstä, jossa aina viikonloput vapaata. :)

Yhteistyössä