** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.13 **

Hei! Kiva tulla teidän ryhmään. Vähän varovaisin mielin vielä ollaan, kun raskaus on niin alussa ja tiedostaa kaikki riskit liiankin hyvin, niin ja pessimisti kun luonteeltani helposti olen, niin täysillä ei uskalla vielä iloita. Laskettu aika on ovulaation mukaan 4.5.2015. Tuntuu, että siihen on vielä niin pitkä aika :)
 
  • Tykkää
Reactions: babygreen
Viiu mullakin tuntui että se ensimmäinen kolmannes suorastaan mateli eteenpäin. Etenkin kun oli se hirveä pahoinvointi! Nt-ultran jälkeen aika alkoi mennä jotenkin nopeemmin =) Onko sulla ollu jotain oireita jo?
 
Jee! Lisää jengiä! Pidän Giu kovasti peukkuja ultran suhteen! Milloin se on? Ootko säästyny vielä pahoinvoinnilta?
Muoks. Ja sithän mä vasta osasin lukea, että vartavasten kerroit, että ei oireita vielä :D Hyvä siis että ei oo laatta lentäny! :)

Entä mikä on babygreenin tilanne?! Anything?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: babygreen
Miri: Oireina rinnat herkät ja kipeät. Jos ruokaväli jää pitkäksi niin tulee vähän huono olo. Niin ja vessassa saa ravata jatkuvasti...

Giu: Menetkö varhaisultraan neuvolan kautta vai yksityiselle? Mun tekis mieli kanssa käydä ultrassa. Näkisi, että siellä jotain on. Nyt on 6. raskausviikko aluillaan eli ensi viikolla vois mennä ja näkisi sen sydämen sykkeenkin jo varmaan. Pitäis tällä viikolla varata se neuvola-aikakin.
 
Giu
Viiu, yksityiselle menen. Varasin sen Femedaan ja itseasiassa tänään aamulla sinne nyt soittelin ja siirsin sen jo tän viikon keskiviikolle. Ei vaan malta odottaa. Kuukautisten mukaan olis nyt 7+5 jo, mutta clear bluen testi näytti viimeviikolla 1-2vkoa. Toivottavasti siellä nyt jotakin näkyisi :)
Meillä neuvolassa eka ultra on vasta joskus 11-13 viikoilla.
 
Tulin tässä yöimetyksen lomassa ilmoittamaan, että pikkuprinsessamme syntyi 29.8.2014 ja mitat hänellä ovat 3340g ja 50cm :heart: :). Vauva ja vanhemmat voivat hyvin. Vauva on terve 9 pisteen tyttö. Synnytys oli joidenkin kompilikaatioiden täyttämä, mm. epiduraalipuudutus/spinaalipuudutus aiheutti aiheetonta lisäkipua mennessään tavallaan väärään tilaan. Lopulta kaikki kumminkin selvisi hyvin päin. Nyt imetyskin on lähtenyt hyvin sujumaan.

Itse siirryn nyt tältä palstalta toisaalle touhuamaan pienen tyttäreni kanssa. Tein kumminkin viimeiset päivitykset tähän ryhmään ja toivon kaikille antoisaa odotusaikaa ja ehkä joku teistä astuu sitten päivityspuikkoihin jossain vaiheessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss ja Miri81
Paljon onnea babygreen! Todella kiva kuulla, että voitte kaikki hyvin (tuo toivoa itsellekin, että siitä on mahdollista selvitä, sitä nykyään yhä enemmän tulee mietittyä).

Kiva myös, että ryhmään on tullut uusia odottajia.

Täällä vielä kaksi kuukautta jäljellä laskettuun aikaan ja on yhä malttamattomapi olo! Erityisesti tulee nyt odotettua äitiysloman alkua johon on vielä reilu 3 viikkoa. Sitten pääsee tekemään viimeisetkin hankinnat, kun vielä tarvitaan kaikkea pientä. Nukkuminen alkaa olemaan tosi huonoa eli väsyttää... Poika on jo nyt tosi vahva ja potkii kovaa ja se vahvistuu vielä 2 kk. Vaikea kuvitella miten kovaa se voi potkia sitten ihan raskauden lopulla.

Miranda 31+3
 
  • Tykkää
Reactions: babygreen
Onnittelut Babygreenille!

Giu: Paljonko Femedassa maksaa varhaisultra? Ajattelin itsekin käydä siellä (jossain sanottu, että siellä halvemmat hinnat), kun neuvola-aika on vasta 10. viikolla ja siitä np-ultraan varmaan menee vielä 2 viikkoa lisää. Olisi jotenkin helpottavaa käydä sitä ennen tarkastamassa, että kaikki on kunnossa ja sykkivä sydän löytyy. Mietin, että menisin joko 7+ viikolla tai 8+ viikolla. 8+ olisi varmaan varmempi, mutta en tiedä jaksanko odottaa sinne asti. Miten oliko varatessa heti aikoja saatavilla vai menikö pitkälle?

Viiu 5 + 3
 
  • Tykkää
Reactions: babygreen
Giu
Viiu, mun mielestä puhelimessa sanoivat että 130€:n paikkeilla :) Voin ens torstaina tulla kertomaan tarkan hinnan :)

Mulla on viikkoja silloin jotakin 6-9välillä, todennäköisesti lähempänä tota kuutta viikkoa. Haluan kuitenkin nyt mennä että sit tiedän jos ollaankin jo pidemmällä :)
 
Onnea Babygreen! Niin ihanaa :heart::flower: Kaikkea hyvää teille :hug:

Täällä täyttyi eilen 30+0 eli tänään 30+1 ja laskettuun aikaan 69 päivää. Se tuntuu jo jotenkin melko vähältä. Mulla on palannut alkuajoilta tuttu kuvotus ja oksentelua ollut vähän, mutta kyllä se tästä. Tässä on myös ekat sukkapuikkokivut koettu. Aivan kamalia sanon minä :D Muutenkin olo on ahdistunut, kun vauva möyryää tuolla kylkiluiden alla ja potkii virtsarakkoon ja lonkkiin. Voiton puolella kuitenkin jo! En siis valita. Ihmettelen vain niitä, joille raskaus on elämän hehkuvinta aikaa :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: babygreen ja Miri81
Kuulostaa Jonniss kamalalta! Ja epäreilulta!! Ja kyllä mun mielestä saa valittaa jos sattuu ja on paha olo :D

Monet on sitä mieltä, et raskausvaivoja ei kuulu valittaa, sillä raskaus on siunaus ja koska kaikille raskaaksi tuleminen ei oo helppoa, niin se voi loukata niita, joilla on vaikeuksia. Itse näen näissä kohdissa aina ihan punaista. Miten ihmeessä jonkun raskaus on toiselta pois?!? En taatusti hymyile, jos mua sattuu, vain sen vuoksi, että muussa tapauksessa mahdollisesti loukkaan jotakuta. On ihan kamalaa, ettei hyvät ihanat ihmiset voi saada lapsia tai että joutuvat käymään kalliissa ja kivuliaissa hoidoissa, mutta ei se nyt niiden vika ole, jotka tulevat helposti raskaaksi. Minä siis EN suostu potemaan syyllisyyttä siitä, että raskausolot välillä v*tuttaa.

Jotenkin viime aikoina ollu ystävyyssuhteet vastatuulessa, kun koko ajan pitäis olla niin s**tanan kiitollinen ja onnellinen raskaudesta että pitäs varmaan liikkuaki leijumalla eikä kävelemällä. Olen pohjattoman kiitollinen VAUVASTA, joka tuolla sisuksissa kasvaa, mutta raskaus on silti syvältä, ainakin mulle. Sanon niin, koska en pidä siitä kun sattuu tai on paha olo, en siksi, että haluisin jotakuta loukata.

Oho! Tuli oikeen ärrimurrivuodatus! Tuo ei siis ollut kohdistettu kehenkään foorumilaiseen, vaan ihan yksityiselämästä nyt kumpuaa näitä angsteja :D
 
  • Tykkää
Reactions: Viiu
Tuo painojuttu oli rohkaisevaa kuulla babygreen!! Ja tosi mukava kuulla myös, että vauva peittoaa kivut ja säryt :heart: Toivottavasti kivut ovat pian historiaa ja pääset nauttimaan oikeen täysillä vauva-arjesta!
 
Monet on sitä mieltä, et raskausvaivoja ei kuulu valittaa, sillä raskaus on siunaus ja koska kaikille raskaaksi tuleminen ei oo helppoa, niin se voi loukata niita, joilla on vaikeuksia. Itse näen näissä kohdissa aina ihan punaista. Miten ihmeessä jonkun raskaus on toiselta pois?!? En taatusti hymyile, jos mua sattuu, vain sen vuoksi, että muussa tapauksessa mahdollisesti loukkaan jotakuta. On ihan kamalaa, ettei hyvät ihanat ihmiset voi saada lapsia tai että joutuvat käymään kalliissa ja kivuliaissa hoidoissa, mutta ei se nyt niiden vika ole, jotka tulevat helposti raskaaksi. Minä siis EN suostu potemaan syyllisyyttä siitä, että raskausolot välillä v*tuttaa.

Jotenkin viime aikoina ollu ystävyyssuhteet vastatuulessa, kun koko ajan pitäis olla niin s**tanan kiitollinen ja onnellinen raskaudesta että pitäs varmaan liikkuaki leijumalla eikä kävelemällä.

Mulla on valitettavasti ollut samanlaisia kokemuksia kuin Mirillä, sekä tosielämässä että netissä. Nykyään tuntuu, että raskaaksi tuleminen on niin monelle vaikeaa, että omaa nopeaa raskautumista ei uskalla muille iloiten ilmoittaa, kun jo pelkkä sanamuoto saattaa loukata syvästi toisia. En itsekään suostu silti vähättelemään iloani. Olen ansainnut raskautua ja minusta ja miehestäni tulee hyvät vanhemmat, jotka rakastavat lastaan kovasti. Uskon, että pystymme antamaan lapsellemme hyvän ja turvallisen lapsuuden sekä elämän yhdessä tukiverkostomme kanssa. En usko, että pitkä ja vaivalloinen tie olisi tehnyt minusta sen parempaa äitiä. Ymmärrän ja tiedän kuitenkin, että on paljon ihmisiä, jotka olisivat hyviä vanhempia ja ansaitsisivat saada lapsia, mutta eivät voi saada lapsia. Sitten on niitä vanhempia, joille ei toivoisi lapsia koskaan syntyvän, kun niitä kaltoinkohtelevat. Epäreiluahan elämä on, mutta itsensä vähätteleminen ei sitä muuksi muuta. Huh, sainpas minäkin tuon sydämeltä pois.

Giu, huomennako sulla on varhaisultra? Tule sitten kertomaan, miten meni ja kenellä kävit. Varasin itse ajan ensi viikon perjantaille Bruno Cacciatorelle. Silloin on 8. viikko menossa, eli sydänäänet pitäisi näkyä. Mies on tulossa mukaan. Yhdessä jännitetään sitä nyt :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
Giu
Mä unohdin käydä täällä kertomassa niistä ultrakuulumisista!

Kävin Brunolla Femedassa reilu viikko sitten. Oltiin siellä huoneessa ehkä 3min :D Ripeä typpi niinkuin olen hänestä lukenutkin.
Yksi alkio löytyi ja vähän näkyi alkavaa sykettä, ei kuitenkaan täysin varmaksi uskaltanut sanoa. Mullahan oli viikot tosi epäselvät, siellä nyt vastasi mittojen mukaan 6+1, eli nyt tänään 7+2 :)
Hinta oli kela-alennuksen jälkeen 137eur.
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81 ja Jonniss
Mirille onnittelut täältäkin pikku-tytön odotukseen! :)

Giu, kävin kanssa Brunolla tänään. Ultrassa näkyi hyvin pötköttelevä asukki, ja sydämensyke. Kyllä oli koskettavaa kuulla tomera jumputus, 140 kertaa minuutissa. Koko vastasi 7+5 eli yhdellä päivällä aikaistui laskettu aika. Pavun pituus oli 1,4 cm. Hintaa jäi kela-korvauksen jälkeen 139 e. Oli kyllä ehdottomasti sen arvoista :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81 ja Jonniss

Yhteistyössä