** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.13 **

Kiitti tsempeistä Miri, Miranda ja Jonniss :). Kaurapusseja en ole kokeillut, mutta oon kuullut semmoisista. Kylmäkalletki vois olla varmaan hyvät ja niitä meiltä löytyykin. Kiitti vinkeistä! :) Ehkä tämä tästä ja pian on syksykin...

Kiva kuulla Milk@stakin :). Mites vauvan kanssa sujuu arki?

Tsemppii muillekin helteen kuumotuksiin ja turvotuksiin:cool:

Löysin muuten tänään sattumalta ensimmäiset raskausarvetkin alavatsan alta. Muutaman punaisen viivan. Näkyvät jos alavatsaa nostaa käsillä. Peilin kautta vain näkee. En sitten ihan raskausarvitta selvinnytkään tästä raskaudesta, vaikka aluksi siltä vaikutti. Pitää rupee rasvaamaan mahaa sitten synnytyksen jälkeenkin niin vaalenevat. Mulla on ennenkin ollut raskausarpia lihomisen takia ja ovat lähes näkymättömiä valkoisia jo. Eli eiköhän nämäkin vaalene.

34+3
 
Viimeksi muokattu:
Varovaisesti tänne puolelle kurkin :wave: tänään ensimmäisen IVF:n tuoresiirron virallinen testipäivä, ja kyllä se siltä näyttää että "joudun" tälle puolelle siirtymään, toivottavasti ihan tuonne keväälle asti. Eli punktiopäivän mukaan laskettu aika olisi 1.4.2015 ja lähin synnytyssairaala taitaa olla Jorvi, tosin en oo neuvolaan vielä soitellut tai mitään.

Aika monta tuttua täällä on odotuspuolelta, tosi kiva päästä teidän mukaan!

Ricardina 4+2, työnimi puuttuu vielä..
 
Olen kyllä niiiiiin onnellinen, että voin toivottaa Ricardinan lämpimästi tervetulleeksi tänne :hug: Olen seurannut koko ajan kolmekymppisten yrittäjien ketjua ja erityisesti jännännyt Sinun puolestasi :) aivan mahtavaa, että toivottu tulos viimein tuli :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Ricardina
Vauva on nyt neuvolankin mukaan laskeutunut ja kiinnittynyt. Neuvolan th koitti vauvan päätä tunnustelemalla. On alhaalla eikä enää liiku. Viime yönä tuntui ekaa kertaa myös kipeä supistus ja sitä ennen tunsin alapäässä vessaan mennessä seistessä painetta. Tunsin kuinka vauvan pää painaisi kohdun suuta. Siitä rupesin miettimään, että olisikohan vauva laskeutunut, ja tänään neuvolassa selvisi, että näin todellakin on käynyt. Olen myös mitannut mahan ympärystä raskauden edetessä ja viimeviikon 122cm oli muuttunut tänään 115cm vauvan laskeuduttua viime yönä. Eli aika iso muutos. Kyllä mahan muodon muutoksen peilistäkin huomaa. Nyt sitten vain pitää jännäillä, että kipeät supistukset ei mene säännöllisiksi ja vauva pysyisi vielä ainakin sen pari viikkoa massussa, jotta olisi täysiaikainen. Neuvolan mukaan se on kumminkin ihan normaalia, että kipeitäkin supistuksia tulisi jo nyt epäsäännöllisesti :).

babygreen ja vave 35+0
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Nyt meneekn jo jännäks babygreen!! vitsi miten upeeta, et kohta jo pääset tapaamaan sun pikkuista <3 pidän kovasti peukkuja, et hän kumminkin malttais vielä sen pari viikkoa lykätä tapaamista :) onko sulla ollut jo se vimppa neuvolalääkäri?
 
  • Tykkää
Reactions: babygreen
Hui kuinka pitkällä sinäkin jo olet, Babygreen! Mä muistan kun plussasit tuolla kuumeilupuolella ja nyt valmistaudut jo synnytykseen. Tsemppiä loppuajalle!

Mulla vaihtui tänään viikko kuudenneksi, jee! Varasin ar-ultran parin viikon päähän (7+1) ja ekan neuvolan elokuun loppupuolelle (9+1). Tuntuu että sinnekin on vielä niin pitkä matka ja mitä tahansa voi tapahtua ennen sitä.. Täytyy vaan yrittää olla luottavainen.

Hyvää keskiviikkoa kaikille!

Ricardina 5+0
 
Toi alku menee Ricardina tuskallisen hitaasti!! Se ar-ultra on mahtava, kun siinä alkaa ensi kertaa muuttua todeksi se raskaus :) Onko sulla ollu pahoinvointia jo? Mulla alkoi just kuudennella viikolla ja jatkui kolmannelletoista. Nyt onneks ei enää oo ja pysytyy jopa oikeesti nauttimaan ajatuksesta, et sisällä kasvaa meijän ikioma ihmisen alku <3 Eilen ostettiin extemporee vanutkin, kun osui ihan uskomaton tarjous kohdalle! Alkaa vähän jo päästä fiiliksiin kun remonttikin on valmis ja nyt voi jo keskittyä "pesänrakennuspuuhiin".
 
Miri81 kieltämättä tuskallisen kaukana nuo odotetut päivät tuntuvat olevan, puhumattakaan seulontaultrista tai lasketusta ajasta =) vielä kun tuota huhtikuisten pinoa olen lueskellut, niin muilla tuntuu olevan oireitakin jo vaikka mitä, ja itsellä ei vielä mitään. Tai no, tissien aristuksen lisäksi, ja vaimeiden menkkaolojen lisäksi silloin tällöin. Pahoinvoinnista ei puhettakaan, tai mielihaluista ruokien suhteen. Kai tässä vielä ehtii, ja pahoinvointia en oikeasti edes halua! Näkyykö sulla muuten vatsa vielä?
 
Pidän Ricardina sulle peukkuja, ettet joudu pahoinvoinnista kärsimään. Se vetää mielen kyl niin pohjamutiin, et ei mitään määrää, mulla näkyy masu juu :D olin ihan järkyttyny, ku kymppiviikon jälkeen siihen räjähti ihan hullut turvotukset ja siitä ae sitten on muuttunu ihan vaan isoks. Housuista ei mee enää yhetkään ja sortseistaki vaan semmoset oikein lötsöt. Että tää joutu erinomaisen ripeesti mammavaateostoksille :D Oon aina ollu vähän vatsakas, vaikken oo ku siinä normaalin ja lievän ylipainon rajalla. Mulla on lisäks notkoselkä, joten seki saattaa vaikuttaa. Toisaalta on kivaa kun se näkyy, toisaalta vähän ahistaa. Liikkeitä en todnäk tuu tuntemaan vielä ikuisuuksiin, kun nt-ultrassa selvis, että mul on istukka etuseinäs ja se vaimentaa niitä liikkeitä. Vähän mälsää, mut onneks toi on kuitenkn ihan normaalia, eikä mitään vaarallista tai alatiesynnytyksen poissulkevaa. :) Onko sulla jotain ekstra mittauksia tai tsekkauksia täs alkuraskaudes siellä hoitopuolella?
 
Ei oo muuta kuin toi alkuraskauden ultra klinikalla. Tai jos raskaustesteissä ois ollut epäselvyyttä tai ois vuotoja tai voimakkaita kipuja, niin tutkisivat aiemmin mutta mun tapauksessa kuulemma ar-ultra riittää. Senkin suosittelivat ottamaan vasta rv7+ ettei tule turhaa huolta jos syke ei löytyisikään liian aikaisesta ajankohdasta johtuen. Tällä huolestumisen määrällä varmaan ihan viisasta :)

Mulla on kanssa luonnostaan pieni pömppis, ja taiteilen myös normaalipainon ylärajalla. Saapa nähdä milloin alkaa näkyä, vaikea kuvitella ettei rakenneultrankaan aikoihin näkyisi vielä mitään, niinkuin monella näyttää tuossa alkuraskauden masukuvat -ketjussa olevan.
 
Oon kans samaa ketjua kattellut ja äimistellyt, miten kauan ihmisillä pysyy piilossa tuo masu! Toisaalta varmaan kiva, että voi pitkään käyttää omia vaatteita, mutta ehkä olen kuitenkin ihan tyytyväinen tähän pötsykkään :) on tälleen ensikertalaiselle jotenkin todellisempaa tää kaikki, kun on tuo masukka. Meillä oli kans ar-ultra kaheksannella viikolla. Tarkalleen ottaen 7+6. Hienosti siellä syke näkyi :) pidän ihan hirmusti sulle peukkuja!!! Ei enää montaa viikkoa!
 
Just kun alkoi olla vähän rennompi olo, menin typeryyksissäni tekemään eilisiltana Apteekin Oman raskaustestin, ja se oli haaleampi kuin muutamaa päivää aiemmin testattu. No, iltapissa, ajattelin, ja tein tänä aamuna uuden. Se oli ehkä hieman vahvempi kuin eilisiltainen, muttei sekään yhtä vahva kuin tuo aiempi, ja pitäisihän nyt viivojen näillä viikoilla vahvistua eikä haaleta :( soitin klinikalle ja varasin vielä aiemman ar-ultran jo ensi tiistaille, silloin olisi rv5+6. Sykettä en odotakaan, mutta ruskuaispussi oikeassa paikassa antaisi edes vähän mielenrauhaa.. Miksi piti mennä sen viimeisimmän digin jälkeen testaamaan enää..
 
Miri81 Mulla on vika neuvolalääkäri ja jälkitarkastus ensi viikolla :). Kiva, että ootte löytäneet vaunut. Ostitteko yhdistelmät vai jotkut muut? Meillä on semmoiset yhdistelmät. Mullakin on istukka etuseinämässä, tuossa oikealla navan vieressä kuulemma tarkalleen. Itse tunsin vauvan liikkeet kumminkin jo 18 viikosta lähtien. Eli voi tuntua ihan suht ajoissakin :).
Ricardina Niin se aika on mennyt:cool: Jännää, että sullakin on pian ar-ultra, se on kyllä ihanaa nähdä pikkuinen ekaa kertaa. Muistan, kun itsellä tuli kyyneleet ihan silmään silloin. Saatiin silloin eka kuva pikkuisesta ja se on tuolla kehyksissä olohuoneessa meillä. Pikkuinen on ihan pieni kirppunen siinä:heart::D. Pahoinvoinnista: Sitä ei välttämättä edes tule kaikille. Mulle ei tullut muuta, kuin pikku äklötystä. Muuten oireet oli alussa muistaakseni juuri tissien aristusta, kovaa väsymystä, menkkamaista juilimista ja pissahädän lisääntymistä. Joo ja peukut pystyyn aikaisempaan ar-ultraan:hug: Kannattaa sen jälkeen sitten vaikka lopettaa jo testaaminen, ettei tule vääriä ilmoituksia. Voimii ja eiköhän kaikki ole kumminkin hyvin.

Jonniss Hyvin sulla on vauvamassu kasvanut :).

ON: Vauva riuhuu täällä kovasti ja tekee semmoisia aaltomaisia kupruajakin välillä. Muuten ei mitään uutta ole ilmaantunut.

babygreen ja vave 35+4 poks
 
Viimeksi muokattu:
Niin se taitaa olla, että jos joku on liian hyvää ollakseen totta, se myös on :'(

HCG eilen (rv5+2) veritestillä 85, joka on näille viikoille auttamattomasti liian vähän, kun tarkka hedelmöitysajankohtakin on tarkasti tiedossa ja testi oli plussa jo yli viikko sitten. Vuotoa ei vielä ole, tiistaina menen ultraan missä selvitetään onko keskeytynyt keskenmeno, tuulimuna vai mikä ja tarvitseeko tyhjentää.

Suru on kova ja ajatus taas uudesta hoitokierrosta tuntuu todella rankalta. Mut voi poistaa listalta :(
 
Ricardina olen niin uskomattoman pahoillani :hug: Ei tässä oikein tiedä mitä sanoa noin suuren menetyksen kohdalla :( Toivon sydämestäni snulle nopeaa toipumista niin henkisesti kuin fyysisestikin ja että kun voimia on tarpeeksi, jaksaisitte vielä yrittää. Paljon paljon voimia, olette ajatuksissani :heart:
 
Nyt, kun mulla on enää 7 viikkoa aikaa laskettuun aikaan ja täysiaikaisuuteen (37+0) enää 4 viikkoa aikaa, pistän tänne jälleen ilmon mahdollisen uuden palstan päivittäjän hausta....

Eli olisiko esim. joku odottajalistan loppupäässä synnyttäjistä (LA) halukas jatkamaan hommaani? Reilupelimeiningillä palstan jatkaja voisi olla hän, joka ensin uuden palstan ehtii tekemään. Eli halukkaat voivat ruveta pohtimaan löytyyko innostusta ja halukkuutta päivittäjän hommaan, ja sitten vain tekemään uusi noin-kolmekymppiset-ekakertalaiset-vol-14 ketju :). Kuka ensin ehtii, vaikka jo heti! Voin siirtyä jo nytkin sivuun, vaikka tämä ihan mukavaa hommaa on ollutkin. Pidetään näin palstan päivitys varmasti käynnissä jatkuvasti ilman katkoksia. Jatkan toki hommaa niin pitkään, kunnes uusi päivittäjä astuu hommiin...

Eli miten: Tee uusi ketju (kopioi tämän vanhan ketjun tiedot uuteen) ja linkkaa tänne vanhaan ketjuun, missä uusi ketju on ja olet uusi päivittäjämme :).

t. babygreen ja vave 33+0 poks :cool:
Muistuttelen edelleen tätä :attn:

t. babygreen ja vave 35+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä