Liriel kyllä olen aikeissa imettää, ainakin haluan onnistua
Itse olen lukenut, että nykyään äidinmaitoon ei vapautuisi samoissa määrin myrkkyjä, kuin ennen ja rauhallinen laihdutus olisi ihan ok. Sen vuoksi + jaksamisen vuoksi olenkin ajatellut 1200 kcal kuurin harkitsemista, koska siinä on jo jonkin verran syömistäkin. Jos tuntuu liian tiukalta, niin sitten varmaan 1500kcal tms. katsotaan. Mun kokonaiskulutus on raskauden jälkeen jotain 1900kcal pintaan joten päivän vaje olisi tuossa 700-400kcal, eli max kilon viikkolaihdutusta tukeva. Toki imetyksen kuluttamat kalorit huomioiden jne. Olikohan juuri mammadietin ohjeessa, että on ihan ok laihduttaa imettäessäkin ja 1200kcal sopii. Lisäksi jutan diettiohjelmassa joku äiti laihtui imetysaikana ja maidontulo säilyi. Toki meinaan seurata tilannetta ja lisätä sitten syöntiäni, jos maidontulo alkaa hidastua tms. Mulla on kokemusta myös 600kcal laihdutuksesta ja se vasta on tiukkaa, sitä en imetysaikana tee! Joten 1200-1500kcal kuulostaa minusta ihan maltilliselta. Ylipainoakin multa löytyy sen verran, että imetyksen rasvavarastot tuskin loppuu kovin äkkiä
.
Onnea ultrakuulumisista
Jonniss ja
Miranda- Kummallekin onnea poikalupauksesta, lisään listaan
.
Heilanga Korjaan sun LA.n listaan.
ON: Tänään oli neuvola ja vave on kääntynyt jo pääalaspäin:heart:. Terkka tunnusteli vauvan päätä mahan päältä. Toivottavasti pysyy niin! Sf-mitta oli 30cm, eli normaalin yläkäyrällä keskivaiheilla. Kovasti kyselin myös kaikkea synnytykseen ja kipuiluun liittyvää ja paljon tietoa sain. Supistus oli harjoitussupistus. Terkka selvittää vielä käden puutumisen ja kilpirauhastestilähetteen lääkäriltä, kun pyysin labraa sukurasitteen vuoksi (kilpirauhasen vajaatoimintaa lähisuvussa). Sain myös puhelinnumerot, minne soittaa synnytyksen alkaessa päivällä tai vaikka yöllä (eri numero). Pyörtyilyolo helpottunut hieman ja sitä ei nyt seurata sen tarkemmin, tarvittaessa vain. Muutama alhainen verenpainearvo mulla on ollut kuukauden aikana mitattuna, mutta ei kovin usein. Lisäksi saatiin aikoja synnytysvalmennukseen tms. (mikä lie nimeltään), jossa käydään läpi synnytyksen kulkua ja sitten toisella ajalla imetysta yms. Lisäksi pääsen käymään miehen kanssa synnytyssalilla tutustumassa etukäteen
. Tässä nyt jotain mitä sain tietää + paljon muutakin itseäni askarruttanutta asiaa mitä laitoin omalle lapulle ylös
. Tästä eteenpäin neuvola on 2 viikon välein muutaman kerran, kunnes muuttuu viikon välein olevaksi loppuraskauden ajaksi...
babygreen ja vave 31+0 poks