** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.13 **

Babygreen: se uusi pakkaus on jo jaossa ollut hyvän aikaa, eli saat varmasti sen uuden, vaikka hakisit heti. :) Minä sain omani maaliskuussa ja sain kans uuden. :)

Tänään oli neuvola pitkästä aikaa. Paino noussut neuvolan mukaan nyt 21kg... Ärsyttää niin vietävästi. Jostain syystä se neuvolan vaaka näyttää aina enemmän kuin muut vaa'at, vaikka oon käyny kolmella eri vaa'alla. Yksi niistä on vieläpä uimahallin vaaka, jonka luulis olevan tarkka. Silti neuvolan vaaka näyttää aina n.3kg enemmän. En vaan käsitä... Kesällä sitten pitää kuntoilla sen, mitä pystyy. Ja toivon kovasti, että imetys veisi paljon kiloja pois.

Vauvan asento mietitytti myös. Synnytystapa-arvioon sain lähetteen (meillä kaikki ensikertalaiset saa sen), mutta asennon takia olis lähete tullut joka tapauksessa. Vauva on tosi korkeella. Pää on alaspäin, mutta jätkä on vähän vinksallaan. Varottelivat vielä, että jos nyt vedet menee, niin ambulanssilla sitten sairaalaan. Ei paljon rauhoittanut, kun jännitän ja pelkään sitä synnytystä muutenkin... Jospa se aika tulis pian. Ne katsoo siellä ultralla, että miten päin jätkä on.

Nemelia ja pikkujätkä rv 34+2
 
Voi matahari :hug: paljon jaksamisia ja malttia odotteluun... voin kyllä kuvitella miten sitä nyt on hankala löytää... :/ mutta silti mä täällä toivon sun puolesta!
Ja LilyAlicen ultrakuulumisia täällä oottelen... :) Oma nt-ultra toukokuun vipo-viikolla, niin mukava jännäillä toisen melkein samoja päiviä elävän ultria :D
Ja jonniksen ultrakuulumisia ihastelen :heart: Ihana kun ootte nähny kuperkeikkojakin :D varsinainen voimistelija sieltä tulossa...
Ihania loppuvaiheen kuulumisia nemelialla!
tuntuu jotenkin niin utopistisen kaukaiselta supistukset ja mahanlaskeutumiset, voi vitsit :)
jadelyn, mun piti ihan googlata bola-koru (mä näistä vielä tiedä mitään :D ) ja varmasti lähtee hankintaan vähän myöhemmin :) Hyvä että supistelit meni rauhalla ja levolla ohi :)
Minkälainen masu babygreenillä jo? :) 4 kuukautta, tuntuu tosiaan hurjan lyhkäseltä ajalta! Mä muistan ku sä ihan äsken vasta plussasit!

Alkoholista sen verran ettei kumpikaan kauhean paljon käytetty ennen raskautta. Oltiin vappuna yhdessä ja mies otti, ei kuitenkaan niin paljon kuin ennen ja vaikka kannustin lähtemään jatkoille, mies tuli kiltisti mun kanssa kotiin nukkumaan. Ei mua häiritse, jos mies oluen tai pari ottaa sen kerran kun se kavereiden kanssa lähtee. Päin vastoin sanoin sille tuossa pari viikkoa sitten, että muista itse olla aktiivinen ja hengailla vielä kavereiden kanssa kun voit :D onneks tuo möllikkä itse tajuaa, etten tarkottanut liiallistakaan hengailua :D

Täällä tänään 9+0! Nt-ultra-aika tuli alkuviikosta postissa, jännittää jo kovasti. Pahoinvointia edelleen, tänään tosin hyvä päivä niin tuntuu aikasen mukavalta näin viikonlopun alla :) Mä kerroin myös mun äidille ja isälle raskaudesta; olivat hirveen onnellisia ja vauvanvaatteita heti alettiin kaivelemaan laatikoista :D

Ihanaa ja rentoa viikonloppua kaikille mammoille :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: nemelia
Kauheeta miten äkkiä tää aika loppujen lopuksi rientää.. otettiin tänään poksumisen kunniaks masukuvia taas ja kun kahen viikon takaseen vertasin ni meinasin pyrstölleni lentää, maha näyttää jo nyt isolta ni mitä Se sit on kohan Se oikeesti näyttää isolta.. Välillä käyn hirmusia itkun puuskia kun ei takki esim mahdu päälle ja tunnen oloni lihavaksi mutta mies lohduttaa että vauva Se siellä vaan tilaa itselleen raivaa.. Painoa on kyllä tullut alusta jo kolme kiloa mutta kai sekin sit yksilöllistä ja kun ei oo tarvinnu oksennella tms ni sekin vaikuttanee.. Saattaahan Se neuvolan täti jotain painosta tuumata.. Yritän kuvia latailla tuonne masukuva-ketjuun kohan koneelle pääsen ni voitte sit kertoa onko Se vauvamaha vai jotain muuta.. (muoks.. ladattu sinne masukuvia alkupuol...)

isot pahoittelut ja voimia ja jaksamista mataharille!

mukavaa viikonloppua kaikille, itsellä se menee töiden merkeissä..

murmelii ja nöttiäinen 14+0
 
Viimeksi muokattu:
Matahari paljon voimia sinulle :heart: toivotaan että kaikki olisikin hyvin :hug: inhottavaa tuo epävarmuus...

Jonnis kovasti onnea hyvistä uutisista :heart: on tuo sellainen rajapyykki että homma alkaa tuntua todellisemmalta :)

Marjee kiva kun kaipailit uutisia :) milloin sulla on nt-ultra? Mulle halusivat että on 12vkoa täynnä, eli 19.5 meen sitten ultraukseen :) verikokeet otetaan jo ensi viikolla - milloin meinasit käydä niissä?

Meidän neuvolalääkärin käynti meni mainiosti tällä viikolla - pikkuinen on kasvanut millilleen viikkojen mukaan, ja vastasi 9+3 ultrassa keskiviikkona, eli la on edelleen 30.11 :) miehen kanssa molemmat ihasteltiin tippa linssissä (taas kerran :) ) kun pikkuinen suoristeli itseään ja heilutteli jalkojen alkujaan :heart: on se vaan niin ihmeellistä. Mun sisällä pieni ihmisenalku :heart:

Meillä jäi vuoden vaihteessa alkoholi lähes kokonaan pois, kun ajateltiin ensin pitää tipaton tammikuu, mutta sitten se venähti :) koko yritysaikana on melko harvoin juotu enemmän, enemmänkin viinilasit silloin tällöin - asutaankin niin maalla ettei täältä tuu mihinkään oikein lähdettyäkään :D mies on ottanut silloin tällöin olusen, mutta se alkoholin käyttö taitaa olla aika tapasidonnaista, kun ei sitä kumpikaan osaa kaivata!

Sunnuntaina pääsee kaksnumeroisille poksumaan :)

Kivaa viikonloppua kaikille :flower:

LilyAlice 9+5
 
Marjee, voimistelija kelpaisi oikein hyvin :heart:

LilyAlice, se on kyllä erikoinen tunne katsella, kun pikkuinen hyörii ja pyörii :heart:

murmelii, ihana masu on! Mulla ei vielä oikein näy mitään, vaikka kuinka peilailisin :D

nemelia, tsemppiä loppuajalle! Itsellä tuntuu ihan todella kaukaiselta tuo aika, mutta toivottavasti sinne asti päästään!

Itsellä on kahden viikon päästä neuvolalääkäri. Silloin kaiketi kuunnellaan sydänääniä ja sain myös käsityksen, että myös ultrattaisiin aina lääkärikäyntien yhteydessä. Toivottavasti olisi näin :) Huono olo alkaa väistyä! Ihanaa! Nyt en oo viikkoon oksentanut, kuvotusta on edelleen, mutta se et oksentelu on jäänyt pois, on ihanaa.

Me ollaan nyt nt-ultran jälkeen kerrottu perheille ja parhaille ystäville ja voi sitä ilon määrää! :heart: Ihan kaikki on ollut superonnellisia. Nyt vaan pitää toivoa, että kaikki menee jatkossakin hyvin.

Ultran mukaan viikkoja olisi olisi tänään kasassa 13, mutta edellisten kuukautisten mukaan 12+4. Kummankohan mukaan pitäisi laskea? :)

Jonniss ja bebis
 
Jonniss: Kiitos tsempeistä. :) Nopeasti ainakin mulla on tämä raskaus mennyt. Varmasti se aika hurahtaa teilläkin ja huomaatte pian olevanne loppusuoralla. Kaukaiselta se synnytys minustakin tuntui silloin alkuraskaudesta. Ja nyt olen herännyt ajattelemaan, että periaatteessahan tämä voi syntyä milloin vain. Kesäkuisissa on jokunen synnyttänyt. Katotaan selvitäänkö me sinne asti.

Itse alan olla jo ihan täynnä tätä raskautta. Kirjaimellisesti. :D
Eilen oli oikein kiukkupäivä, kun en saanut aamusta edes vaatteita päälle. Tai sain, mutta se alkaa olla jo tosi hankalaa, kun ei taivu mihinkään suuntaan. Yöllä tulee heräiltyä monta kertaa vessaan. Ja aamusta en saanut edes nukuttua, kun koirat herätti klo: 5.30 ja sitten ei uni enää tullutkaan. Ja tietty sen väsymyksenkin takia sitten oli pinna tiukalla ja piti tapella miehen kanssa...

Parin viikon päästä taidan ruveta liikkumaan ja remppaamaan ihan kunnolla. Jos tuo jätkä ymmärtäis tulla pihalle. :D

Nemelia ja pikkujätkä rv 34+6
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Eilen olis ollut ekaa kertaa perhevalmennusta, mut olin kattonut kellon ajan väärin. Niin ei sit tarvinnukkaan mennä, kun olin vielä töissä valmennuksen aikaan. Aiheena olis ollut vanhemmuus ja hampaidenhoito. Jos ens viikolla sit yrittäis päästä mukaan.

Täälläkin ajoittain kiukuttaa ja ärsyttää kaikki mahdollinen. Nyt on tultu siihen vaiheeseen ettei mikään mahdu päälle. Ainoastaan toppatakki ja villakangastakki menee viel kiinni asti, muuten joutuu kulkemaan kevättakit auki. Ulkoiluhousuista puhumattakaan. Kauheesti en ole pystyny lenkkeilemään koirienkaan kanssa, kun heti tuntuu et supistaa. Pyöräilyä aion viel kokeilla heti ku flunssa on täysin ohi. Muuten kunto romahtaa.

Kiva JONNISS ettet ole enää oksentanut, pääset viel nauttimaankin raskaudesta!

NEMELIA, mä kans luin et heinäkuisista joku oli joutunut äkilliseen sektioon raskausmyrkytyksen takia jo viikolla 29+ jotain päiviä päälle tais olla.
Itseäkin on alkanut jännittää lähestyvä synnytys, mitä jos vauva kuitenkin syntyy aiemmin. Eihän mulla edes ole kaikkii tarvikkeita valmiina! Onko sulla Nemelia jo kaikki tarpeellinen?

Väsyttää niin pirusti! Ei ainakaan viel rautatabletit vaikuttanu positiivisesti. Maha menee sekasin vaan. Muutenkin oon nukkunu koko raskausajan tosi huonosti. Herään kesken unien ja loppuajan kieriskelen sängyssä. Viisi viikkoa töitä, sit viimeistää alkaa ä.loma. Sit vois nukkua päikkäreitäkin!

Parempia vointeja muille odottajille!
Jadelyn 29+6
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Jadelyn84: Kyllä minulla alkaa olla kamat hankittu vauvaa varten. :) Pääsis vaan laittamaan tuota lastenhuonetta kuntoon ja vaatteita pesemään...

Tai no, puuttuu minulta vielä tissirasva ja rintakumit, mutta ne ei liene niitä kiireellisimpiä hankintoja. Itkuhälyttimen hankinta on miehen homma, katotaan milloin se saa sen hankittua. :D
Tänään ostin vauvalle vaippoja, pari purkkia korviketta (varuilta), vanulappuja, talkkia, jne...

Meillä siis edelleen remppa kesken. Tosin lastenhuoneesta pitää enää laittaa loput listat paikoilleen ja hioa ja maalata ovenpielet. Sitten ois valmis. Elättelen toivoa, että tällä viikolla saisin siivottua huoneen ja kasattua huonekalut ym. Meidän makkarista puuttuu kans listat, yhden seinän maaluu ja vaatekaapit. Vessa pitäs kans rempata. Nämä kaikki on siis yläkerrassa. Me nukutaan alhaalla rempan ajan. Jos sais ees ton yläkerran valmiiksi ennen vauvan tuloa. Alakerran rempassa ei varmaan mene niin pitkään.

Toivotaan kuitenkin, että meidän vauvat ehtii täysaikaisiksi asti. :)

Nemelia ja pikkujätkä rv 35+0
 
nemelia, kylläpä teillä on puuhaa :) meillä,on myös remppa edessä ennen pikkuisen tuloa, sillä tuo yksi huone pitää rempata lastenhuoneeksi. Nyt on miehellä käytössä kaikkeen omaan puuhasteluun :) eipä hän siitä kauaa kerennyt nauttia, kun joulukuussa tähän muutettiin ja nyt jo lokakuussa joutuu uuden rempan aloittamaan :)

jadelyn84, mä olen kyl tähän asti ollut niin väsynyt et koko ajan voisin vaan nukkua :) mut toivottavasti sulla alkaa helpottaa niin, että pystyisit nukkumaan.

Nyt on alkanut hiukan tällä viikolla tuntua, että saattaa tuo maha alkaa suunnitella joltakin kasvua. Housut tuntuu hiukan kireämmiltä ja vatsa melko piukealta. Mutta eipä mitään sen suurempaa kuitenkaan.

Jonniss ja bebis 13+1-13+4
 
Pikkuisen hiljaiselon jälkeen täällä taas :).

nemelia Juuh, pitää pistää äippäpakkauspaperit kans vetämään tässä viimeistään kesäkuun aikana :). Tiedän tunteen, kun raskausajan painonnousu ahdistaa, täällä myös. :hug: Muakin on ahdistanut jopa liiankin kanssa. Käyn myös nyt jonkin aikaa puhumassa tuosta psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa kun neuvolan kautta sain ajan. Mulla kun syömishäiriötaustaakin. Juuh, neuvolan vaaka näyttää aina eri verran, koska sinne nousee vaatteet päällä ja syöneenä tai juoneena, jolloin paino nousee jopa 1-2kg ruuasta ja juomastakin, vaikka ei olisi oikeasti lihonut (nestevaihtelut yms.). Eli kotona paino on 1-2kg vähemmän heti seuraavana aamuna. Muakin tuo stressaa ja siksi sovin nyt terkan kanssa, että saan merkitä neuvolakorttiin kotona itse mittaamani aamupainon. Eli neuvolan vaa'lle ei tarvi enää nousta. Hyvä niin. Sulla ei enää pitkä aika synnytykseen jännää! :)

Marjee On mulla jo aika iso massu. Viime mitta oli jotain n. 115cm pintaan :). Hurjaa vauhtia tämä odotusaika tosiaan menee :) Voimia sulle pahoinvointiin.
:hug:

murmelii Tuosta takkien päälle mahtumisesta. No, onneks pian on kesä ja voikin kulkee takitta tai takki auki :cool:. Mulle mahtuu nyt päälle vain yks oma ohut sadetta pitävä kesätakki ja miehen fleece-takki, jonka oon ominut:D. Eli tiukkaa tekee täälläkin.

LilyAlice Ihana kuulla, että pikkuisenne on kasvanut hyvin ja viikkojen mukaan :).

Jonniss Hyvä, että sulla on oksentelu jo loppumaan päin :). Meillä päin ei laskettua aikaa ainakaan muuteta, ellei heitä ultrassa menkkojen mukaiseen 5 päivää. Eli, jos sulla heittää ultran mukaan vain pari päivää, niin laskettais tuon 12+4 mukaan. Ellei sitten teillä muuteta vähemmästä heitosta. Saattaa olla myös paikkakuntakohtaista, emt. Mullakin heitti ultrassa +3päivää ja laskettua aikaa ei muutettu.


ON: Olin raskauteen kuuluvassa hammastarkastuksessa. Suuhygienisti totesi, että mulla on aika pahakin ientulehdus hammaskiven vuoksi ja jouduin hammaskiven poistoon sekä ylä että alahampaista. Teki kyllä tosi kipeetä ja verta valui, kun sörkki kipeitä ikeniä samaan aikaan. Aikaisemmin kotonakin valui paljon verta joka hammaspesun yhteydessä. Nyt kumminkin ilokseni huomasin kotona heti hammaslääkärin jälkeen, että verta ei valu enää yhtään hammaspesussa! Jippii :). Eli hammaskivenpoisto auttoi. Sain lisäksi ohjeen putsata hampaat joka ilta hammaslangalla, ettei hammaskiveä muodostuisi niin helposti. Pitää yrittää ainakin nyt hammaslankailla, vaikka mulla ihan uutta hommaa moinen. Sain hammaslääkäristä hammaslankaa mukaankin kotiin.

Vave potkii nyt nykyään paljon tuntuvammin :):heart:. Maha silleen niinkuin muljahtelee ja tuntuu ihan hassultakin välillä:D. Ennen, kun potkut tuntuivat vain semmoisilta mahan sisäisiltä kutinoilta. Nyt tuntuu semmosta ikään kuin mahassa menis joku jätti kupla tai esim. samalta, kuin iso elohiiri olis vatsassa. Pyysin miestäkin koittamaan vatsaa kädellä, mutta mies ei vielä tuntenut. Itsestäni sen sijaan on tuntunut kädelläkin jo ehkä jotain pientä, en ole ihan varma. Mites muilla, onko vauvan potkut voimistuneet vastaavalla tavalla? :)

Lisäksi nyt navasta alaspäin on semmoinen tosi tosi vaalea, mutta näkyvä linea nagra, jonka mieskin näki.

babygreen ja vave 23+4
 
Viimeksi muokattu:
Babygreen: Mullakin oli sillä hammaslääkärikäynnillä paljon hammaskiveä (mulla on aina) ja se poistettiin. Oli koko illan suu kipeä. Minulle se hammashoitaja sanoi, että jos edes pari kertaa viikossa lankais hampaat, niin sekin auttaa. Iskä taas vinkkas apuvälineestä. Ite siis inhoan sitä hammaslankaa, niin huonosti tullut käytettyä.

Ostin sitten kaupasta sen apuvälineen. En tiedä mikä sen virallinen nimi on, mutta siinä on semmonen varsi (niinkuin hammasharjassa), johon tulee kiinni semmonen sininen kaari, jossa on se lanka välissä. Sillä on tosi kätevä langata ne hammasvälit. Ei tarvii tunkea sormia suuhun. Ja se pää vaihdetaan sitten joka käyttökerran jälkeen. Niitä löytyy hammasharjojen luota kaupasta.

Ikenet muuten vuotaa herkemmin raskausaikana ja tulehtuvat ilmeisesti myös. Näin ainakin minulle hammashoitaja kertoi, kun minullakin ikenet vuotivat helposti.


ON: Synnytystapa-arvioon tuli aika. Se olis viikon päästä perjantaina. Pääsee ultralla kurkkaamaan vielä kerran pientä. Sitten nähdäänkin sairaalassa seuraavan kerran. Eniten odotan kyllä sitä paino-arviota ja missä asennossa vauva on. Sf-mitta oli viimeksi niin hurja, että väkisin oon miettinyt, että miten iso vauva meille oikein tulee. Tosin th viimeksi neuvolassa sanoi, että vauva on tosi korkeella. Jos se vaikuttaa siihen mittaan?

Nemelia ja Pikkujätkä rv 35+2
 
  • Tykkää
Reactions: babygreen
Rempan teko on aina yhtä palkitsevaa, varsinkin jos lähtötilanne on kaukana omasta sisustusmausta! Me laitetaan ehkä vaan joku sisustustarra tai vastaava vauvan huoneen seinälle. Ei sen enempää ruveta v.punasia seiniä maalaamaan.

BABYGREEN ja NEMELIA mahtaako hammaslääkäri käynti raskausaikana olla jotenkin paikkakunta kohtaista? Eipä mulle ainakaan semmosesta mitään ole kerrottu.

BABYGREEN mulla välillä maha ihan heilahtaa silminnähtävästi kun tyttö siellä potkii. Ja kyllä sun miehes viel kerker tuntemaan ne potkut kädellään. Meilläkin aluksi aina liikkeet loppui jos mies laittoi käden mun vatsalle. Nyt vauva malttaa potkia isälleenkin.

Jadelyn 30+3 (Hyvää äitienpäivää muuten kaikille meille odottaville äideille ja tietty kaikille joilla vauva on jo sylissä!)
 
  • Tykkää
Reactions: babygreen
jadelyn84 Ainakin täällä pohjoisessa kehoitettiin käymään hammaslääkärissä ennen raskauden viimeisen kolmanneksen alkua. Terkka kirjasi neuvolakorttiin vielä hammaslääkärin numeronkin jo aika alussa. En sitten tiedä onko muulla eri käytäntö.

Voi olla että mies ei vielä tuntenut vauvan potkuja, koska mulla on istukka etuseinämässä. Taikka sitten vauvan pitää kasvaa vielä lisää ensin. Eli tunsin kyllä, että vauva potkii, kun miehen käsi oli mahani päällä, mutta mies ei tuntenut itse. Itse kyllä tunnen vauvan muljahtelut vatsassa selvästi :).

Hyvää semiäippäpäivää muillekin (semi, koska vauva on vasta massussa) :)

babygreen ja vave 23+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Hammaslääkäristä: Meillä heti eka neuvolassa th antoi numeron ja käski varata ajan tarkastatukseen. Kuuluu kuulema kaikille äideille. Ja ainakin meidän kesäkuisten fb-ryhmässä moni muukin sai sen tarkistuksen. Meillä ei siis pääse varsinaisesti hammaslääkärille, vaan hammashoitajalle, joka tarkistaa hampaat. Tarkistus on maksuton. Lisätoimenpiteistä meillä meni maksu, eli mulla oli hammaskiven poisto.

Meilläkin meni pitkän aikaa siihen, että mies tunsi vauvan liikkeet. Itse tunsin liikkeet jo tosi aikaisin ensikertalaiseksi (rv17), mutta mies tunsi joskus puolenvälin jälkeen. Tosin vauva vierasti isäänsä ja lopetti heti potkimisen, kun mies yritti kokeilla. Nykyään vauva muljuaa niin paljon, että mieskin saa paljon potkuja. Silti vauva välillä jää "kuuntelemaan", että kenenkäs käsi tämä on ja lopettaa liikkumisen. Oonkin sitten välillä vauvan riehuessa kipeästi, käskenyt miestä laittamaan kätensä mahalle, jotta vauva rauhoittuisi eikä sattuisi niin paljon. :D

Nemelia ja pikkujätkä rv 35+4
 
Hammaslääkäristä Meilläkin suositeltiin suuhygienistillä käyntiä. Itsehän en vielä ole saanut sitä aikaiseksi, mutta tarkoitus kyllä on :)

Täällä odotellaan jo malttamattomina ensi viikon neuvolalääkäriä. Jotenkin on edelleen niin epäuskoinen olo, että kaipaa varmistuksia siitä, että kaikki on hyvin.
 
Nyt vain ON:
Eilen supisteli jo 5min. välein aina minuutin kerrallaan. Alavatsaa jomotteli menkkamaisesti, mutta harjoitusupistuksiahan ne vielä oli. Aamulla rupes taas supistamaan ja supistukset olikin jo paljon kipeämpiä. Tosin nekin tuntuivat vain vatsan puolella, selässä ei mitään. Oon kuitenkin toisaalta tyytyväinen nuihin supistuksiin. Jospa ne valmistelis kroppaa tulevaan.

Remppakin etenee. Hiljalleen, mutta kuitenkin etenee. Maalasin tänään päätyseinän meidän makkarista pohjamaalilla. Heti on ihan erinäköinen. :)

Vielä 3 yötä lääkärikäyntiin. Ehdin jo pariksi päiväksi sen unohtaa, kun on touhuttu muuta. Supistusten myötä en kuitenkaan jännitä (jostain syystä) sitä kokoarviota niin paljoa.

Lopuksi; ollaan yli puolen yön, eli poks rv 36+0! :)

Nemelia ja pikkujätkä
 
Viime yönä huomasin ekakertaa, kun vauva riehui ihan täysiä 2 aikaan yöllä :D. Ennen en ole yöllä tämmöistä huomannut. Itse jatkoin vessakäynnin jälkeen unia.

Pistin myös äitiysavustus (äitiyspakkaus), lapsilisä ja vanhempainpäiväraha hakemukset eilen. Jännittyneenä odotan äippäpakkausta saapuvaksi, niin pääsee sitten hypistelemään vauvatavaroita :).

Poksumaan tulin.

Babygreen ja vave 24+2 poks
 
Viimeksi muokattu:
Tänään oli se synnytystapa-arvio.
Aluksi hoitaja otti verenpaineen ja sydänkäyrän. Molemmat oli hyvät. Vauva rupes vähän liikkumaankin oltuaan aamun ihan hiljaa.
Sitten lääkäri teki sisätutkimuksen. Kohdun suu on vielä kiinteä ja kiinni, kaulaakin vähän jälellä vielä. Ei siis ilmeisesti mikään kiire vielä synnyttämään... Lantio on tilava, eli mahtuu syntymään.
Vauva on pää alaspäin ja oikeella suunnalla, kuitenkin vielä aika korkeella. Parempi asento kuitenkin nyt kuin viimeksi, kun pää oli toista lonkkaa vasten ja vauva vähän vinksallaan.
Ja se paino... Tällä hetkellä vauva painaa 3408g eli aika jytky! Laskettuun aikaan jätkä olis suunnilleen 4kg. Toivottavasti ei menis kauheesti yli, niin ei tulis liian iso jätkä. :/

Nemelia ja "Pikku"jätkä rv 36+2
 
Jännät paikat sulla nemelia. Ei enää montaa viikkoa sullakaan laskettuun aikaan ja synnytykseen :).

Voi ei Jonniss. Toivottavasti pahoinvointi helpottaisi pian:hug:.

On. Täällä menee ihan kivasti ja vauva potkii päivittäin paljon :D.

babygreen ja vave 24+4
 
  • Tykkää
Reactions: Jonniss
Hei,
Siirryin tuolta kolmekymppisistä ekakertaa kuumelijoista tänne, vaikka varmaan myös tuonne tammikuun odottajien keskusteluunkin osallistun.

Meillä kävi kovin yllättävästi, että heti ensimmäisellä yrityskierrolla tärppäsi ja lasketun ajan pitäisi olla tuolla tammikuun 21.-25. päivän hujakoilla. Tänään varasin ekan neuvolan ja sain sen 12.6. eli vielä joutuu pitkään jännäilemään.

Olen siis 29v nainen ja odotan ensimmäistä :) Oireita ei ole vielä ollut muuta kuin rintojen kasvu ja uskomaton onnellisuus- ja touhukkuus. Minulla takana keskenmeno vuosia sitten ja se kyllä alkoi heti ensimmäisinä viikkoina oirehtimaan, joten siksi tämä tuntuu ainakin toistaiseksi kovina auvoiselta.
 

Yhteistyössä