Babygreen: Jos sinulla on tänään rv21+0, olet siis ollut tasan 21 viikkoa raskaana ja sinulla alkaa 22. raskausviikko. Eli huomenna, kun olet rv21+1, sinulla on jo 22. viikko menossa. Toivottavasti tämä selvensi edes vähän.
Minä kävin sitten viimeisen kerran tämän raskauden aikana reissussa. Veljen luona Tampereella tuli siis pääsiäinen vietettyä. Meiltä on sinne siis reilu 400km matkaa, joten piti ensin arpoa, että uskaltaako lähteä. Neuvolassa olivat sitä mieltä, että reissuun vaan ja hyvä, että lähdin. Kävin kangaskaupasta ostamassa harsokangasta. Ostin myös tähtitrikoota, josta meinasin ommella ohuita tumppuja vauvalle. Ja riittääpä kangas varmaan myös pipoon tai pariin. Ei pääse vauva raapimaan kasvojaan sitten. Tuoreelle kummitytölle vois myös ommella jotain samalla. Lastenhuoneeseen löytyi myös lamppu vihdoinkin.
Eka
kipeä supistuskin tuli koettua. Ainakin luulen, että oli supistus. Maha oli kova ja kipu tuntui alavatsan alueella. En kärsinyt liikkua mihinkään, sillä makasin selälläni ja pienikin liikahdus vain lisäsi kipua. Kipu ei kuitenkaan tuntunut selässä tai muualla.
Myös
turvotus on tullut jäädäkseen... Jalat olleet muutaman päivän turvoksissa. Yön aikana turvotus laskee, muttei kokonaan. Lauantaina shoppaillessa turposi myös kädet aivan yhtäkkiä. Lähtiissä oli siis normaalit kädet, shoppailun aikana rupes turpoomaan ja lopulta oli kädet niin turvoksissa, että rystyset hävis näkyvistä. Kauheen näköstä. Veljen luona sitten istuskelin sohvalla loppuillan ja turvotus hävisi käsistä. Jalat oli myös tosi turvoksissa, sillä nilkat oli ihan tasapaksut ja jalkapöydät oli ihan pallot... Mä niiiiiiin haluan kroppani takaisin...
Mutta tsemppiä ultraan meneville ja kaikille raskausoireista kärsiville. Onneksi voi lohduttautua sillä, että tää on vain väliaikaista.
Nemelia ja pikkujätkä rv 32+5