** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.12 **

Kirjoittelu on vähän jäänyt viime viikkoina. Nyt on ollut huomattavasti energisempi olo. Kovasti sen vuoksi ollut kiireitä, kun on virtaa riittänyt kaikenlaiseen tekemiseen :) Ihanaa, että väsymys on alkanut helpottamaan.

Mielenkiinnolla olen lukenut teidän rd kokemuksia mittauksista, sokerirasituksesta yms. Kunpa itse onnistuisin välttämään rd diagnoosin. Olen sellainen pullahiiri, etten voi edes kuvitella miten pärjäisin ilman herkkuja. Kääk! Aikamoista mielenlujuutta siinä tarvitaan, että pystyy herkut jättämään väliin.

Isyyspakkauksesta myös minä innostuin :) Kiva idea! Katsotaan jos vaikka itsekin saisi aikaiseksi. Isänpäivänä olisi kiva antaa sellainen miehelle, mutta mies on juuri silloin reissussa.

Voimia Zapatalle ja Syksylle raskauden viimemetreillä! Jännät paikat edessä :)

Mayinka ottakoon nyt iisisti! Toivottavasti saat työkuviot järjestymään niin, että saisit tehdä kevyempiä hommia!

Vilja-Maaria kyllä ne masutuntemuksesi varmaankin vauvan liikkeitä on :heart:
Ihanaa! Mäkin olen nyt kahden päivän ajan kuulostellut tuntemuksiani ja pari kertaa ollut sellaisia hassuja fiiliksiä. En vaan tiedä voiko ensisynnyttäjällä vielä viikolla 16 liikkeitä tuntua? Tosin mulla saattaa olla jo vko 17, kun nt ultrassa pikkuinen oli viikkoja isompi. Voi myös olla, että niin kovasti jo toivon liikkeitä tuntevani, että vaan kuvittelen asian :D

Tuntuu, että nyt alkaa masu näkyä ja vaatteet kirraa. Ostin jo esim. mammafarkut ja pari kertaa olen niitä jo käyttänytkin. Myös minä tunnustan jatkuvasti kurkkivani peilistä masuani :LOL: Taitaa olla niin, että alkuun siitä on todella innostunut ja loppuvaiheessa alkaa masun kasvu kauhistuttamaan!?! Töissä olen vielä hieman masuani peitellyt, koska en ihan kaikille ole vielä uutisia kertonut. Lähimmät työkaverit jo toki asiasta tietää.

Kohta on jo seuraava neuvola ja sieltä varmaan saa ohjeet rakenneultran varaamiseen. Meillä päin kun aikaa ei nt ultran yhteydessä anneta. Kiva olisi saada taas jokin merkkipaalu jota odotella, laskea päiviä ja viikkoja kalenterista :)

Migreeni vaivaa edelleen ja se taitaakin olla suurin murheeni tällä hetkellä. Käytössä olevat lääkkeet ei vaan oikein tehoa. Täytyy taas neuvolasta kysellä vinkkejä, vaikka tuskin sieltä tälläkään kertaa mitään maata mullistavaa osataan tämän asian osalta sanoa.
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979
Heipparallaa kaikille!
Olen lukenut juttujanne sen enempää kommentoimatta, sorry :(

Rakenneultra ohi ja kaikki kunnossa, huh. Olimme jotenkin ihan pojan kannalla, mutta nyt näyttäisi siltä että Bella Primadonna sieltä on tulossa :heart: Vahvistunee vielä ensi viikon 4D:ssä. Ihanaa! Mies ei ole mikään fudis/säbä/lätkä intoilija, vaan pikemminkin city-ihminen, joten pieni tyttö on tervetullut. Ei sillä, vaikka pojaksi vielä muuttuisikin :).

Mulla ei ole vielä tietoa sokerirasituksesta, kaitpa se jossain vaiheessa tulee.
Painoa on tullut about 4-5 kg, aikamoinen painonnousuryöppy oli viime viikolla. Ihan hätkähdin. Eilen lenkillä ollessa mies sanoi, että ihan hassua ettei musta takaapäin huomaa yhtään että olen raskaana. Tästä eteenpäinkallellaan olevasta masusta pääteltiin, että poika tulossa, mutta tyttöhän se siellä köllöttelee :).

Bebe on tosi aktiivinen, touhuaa kovasti varsinkin kun istun ja rauhoitun tai kun olen käymässä nukkumaan. Hassu tyllerö :heart:

Isyyspakkaus on myös täällä suunnitteilla. Olen varannut hieman aktiviteettia isänpäiväviikonlopulle :). Eli ylläriä tiedossa.

Aloitin tänään yliopistolla muutaman opintopisteen opiskelut. Olipa kivaa olla taas mielenkiintoisten asioiden parissa ja keskustella muiden opiskelijoiden kanssa.

Meillä on Espanjan lomaan enää vajaa kuukausi, että odotan sitä innolla. Onhan se viimeinen loma kahdestaan pitkään aikaan. Romanticushetkiä tilauksessa. :heart:

Täällä siis kaikki hyvin ja vaikka sokerit joillakin pannassa, niin silti kaikilla tuntuu olevan hyvä pössis. Hyvä niin!

Onnea muuten Rouva -tittelin saaneille. Ihanaa!! :hug:

Iloa iltaan kaikille ja ihania odotuspäiviä :)

Lady ja Bebe 20+5
 
Viimeksi muokattu:
=) Mulla rupes jossain viikon 14 vaiheilla tuntumaan mahassa jotain.... Joka ilta nukkumaanmennessä mahassa "porisi" tietyssä kohtaa. Siis tunnetta kuvailisin jotenkin sellaiseksi että niinkuin kuplisi/kiehuisi. Vk 19 liikkeitä tunsi jo päälleppäinkin vaikka mulla tota massaa on enemmän kuin omiksi tarpeiksi. Alkuun liikkeitä tunsi nimenomaan nukkumaan mennessä tai muuten kun rauhoittui paikalleen. Nyt välillä tuntuu että mukellus on ihan mahdotonta... Viikkoja 29.
 
Moikka kaikki,

Täälläkin kirjoittelu taas vähän jäänyt, kun olen tehnyt pitkää päivää töissä. Pari viikkoa oli vähän liiankin paljon hommia ja tein 12 tunnin päiviä ja sen kyllä huomasi iltaisin, kun maha alkoi loppupäivästä painaa ja voimat meinasivat loppua. En siis tee mitään fyysistä työtä, mutta kyllä näköjään nuo pitkät päivät silti vaikuttavat. Kannattaa siis Mayinka todellakin lepäillä eikä rehkiä liikaa, jos vähänkin tuntuu siltä, että rasitus aiheuttaa supistuksia. Mulla on kohdunkaula ollut 3 cm ja kiinni, kun se viimeksi tarkistettiin viikolla 25+5.

Syksy, tosiaankin mullakin 30 viikon raja lähestyy, ihanaa! Hyvä, että sulla on vauva hyvässä asennossa. Oikein paljon tsemppiä viimeisiin viikkoihin! Ajattele, kohta sulla on vauva sylissä :heart:

Maikkis, harmi, että sulla sokerit heittelee, vaikka syömisiä tarkkailetkin. Mulla pysyi seurantajakson sokerit hyvissä luvuissa ja sain kehotuksen lopettaa mittailut. Mittasin kuitenkin vielä viime viikon paastoarvoja ja välillä muitakin arvoja. Lauantaina söin pizzan ja heti oli sokerit 8,1! Sokerien lisäksi siis myös kaikki muukin epäterveellinen siirtyi siis kiellettyjen listalle... Soittelin neuvolaankin ja kerroin ylityksestä, mutta tarkempiin tutkimuksiin ei pääse, jos sokerit pysyvät hyvinä tarkalla syömisellä. Olisin itse halunnut jonnekin lisätutkimuksiin tai ainakin kokoarvioon ja terkka lupasikin järjestää edes ylimääräisiä neuvolalääkäriaikoja. Mullakin painoa on tullut ekasta neuvolasta 11,5 kg ja ennen sitä oli ehtinyt tulla jo 3,5kg eli yhteensä jo 15kg! :| Paino ahdistaa myös täällä…neuvolassa kyllä lohduttelivat, että vaikka maha on iso, ei se välttämättä tarkoita liian isoa vauvaa….mutta silti ahdistaa…

Milk@lle ja Ladylle onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Vilja-Maaria ja Bling, kyllä ne varmasti niitä liikkeitä on! :) Ihanaa! Itse tunsin ekat kutittelut ja kuplat 15+ viikolla. Nyt vauva jyllää kyllä todella usein, erityisesti iltaisin on ihan valtava myllerrys meneillään :)

(.) Tänne ei muuten kuulu mitään ihmeellistä. Tarkkaan ja rajoitettuun ruokavalioon olen tottunut aikas hyvin, kun tämä syöminen on koko raskauden muutenkin ollut niin ongelmallista. Ajatukset on todella paljon siellä marraskuussa ja työviikkojen määrä tuntuu jotenkin todella pitkältä…:| en malttaisi enää odottaa, että saan vauvan syliin...mutta kai tämä aika tästä kuluu. Kaikki isot hankinnat (kaukalo, vaunut, sänky jne.) on jo tehty, mutta vielä pitäisi vaatteita vähän ostaa. En vaan viitsi ostaa mitään 50cm vaatteita, kun olen nyt ihan varma, että synnytän jonkun jättiläisvauvan, joka ei niihin edes mahdu :D Myös kaikki tuttipullot ja muut vauvatarvikkeet on vielä kaupassa. Taidan tarvita mukaani jonkun kokeneemman, kun tuntuu, että ne vauvatarvikehyllyt on niin täynnä kaikkea, mistä mulla ei ole hajuakaan…

Twinflower 28+6
 
miss_piggy, sain neuvolalääkärille ajan ensi viikon keskiviikoksi, siellä kirjoitetaan suositus kevennetylle työlle. Pitäisi varmaan oikein miettiä eri työtehtäviä ja kirjata ylös sellaiset missä alavatsaan kohdistuu painetta, pitää kyykistellä paljon tai nostella. Se kyllä karsii aika paljon pois. Vauva tulee ensin ja pystyn kuitenkin moniin hommiin vaikka raskaimmat pois rajoitettaisiinkin :) Sama muuten masun kanssa mullakin, näytän siltä kuin olisin vetänyt pari pullaa liikaa :D

Vilja-Maaria, onneksi se ei ole ongelma, työtehtäviä löytyy laidasta laitaan ja porukkaa on niin paljon että yhden rajoite ei ole ongelma eikä kaada töitä kohtuuttomasti muiden niskoille :) Voih, siellä tunnetaan jo liikkeitä! :heart: Olen kieli pitkällä odottanut koska tuntisin jotain minkä tietäisin liikkeeksi, mutta vielä ei ole tullut varmaa tönäisyä. Pieniä hipaisuja olen tuntenut silloin tällöin. Oliko doula mukava? :)

Maikkis:), sielläkin noin pitkällä jo! Mitenkäs rd nyt, oletko saanut jo selvyyttä neuvolan tai sairaalan puolelta. Melkoisesti ovat sua pompotelleet, omituista ettei kaikkea infoa saa kerralla ja yhdestä paikasta! Jaksamisia, alku on varmaan ollut aika kivikkoista.

Mitenkäs hiisi-78n olo? Oliko väsymys ohimenevää?

Bling, mahtavaa että virtaa ja voimia riittää! :) Alkuraskauden kestokrapulan jälkeen tuntui taivaalliselta kun oireet alkoivat hellittää. Onko sulle iskenyt välillä huoli siitä että onkohan kaikki hyvin kun ei enää tee pahaa? Mulle tuli, kyllä ihminen osaa olla höppänä :D Toivotaan nyt vaan että tuo migreeni tajuaisi häipyä eikä kiusaisi enää, persiistähän tuollainen on : /

Onnea prinsessasta lady1979! Mä ihan salaa toivoisin myös tyttöä mutta jostain syystä kaikki muut povaa poikaa. Alun tyttöolokin katosi ja nyt on vaan vauvaolo :) Siellähän on tiedossa ihana syksy, romanttista ulkomaan matkaa ja pienten prinsessavaatteiden ostelua omalle vauvalle... Enjoy! :)

Pebble79, monottaako jo lujaakin? Mä lueskelen niin kateellisena kaikkien liiketuntemuksista, mulla vasta jotain tosi pientä ja koska tuota pehmikettä löytyy ihan tarpeeksi, siihenkin varmaan uppoaa osa potkuista :D

Twinflower, odottavan aika on kyllä pitkä ja tuntuu paljon pidemmältä kun katsoo tulevaan mutta äkkiä se varmasti menee :) Tosi hyvä että isoimmat on jo hankittu, mäkin ajattelin että hankitaan aika pian rakenneultran jälkeen isoimmat ja kalliimmat ettei käy niin että olenkin lopussa liian huonossa kunnossa ostoksille. On muuten ihan totta että vauvantarvikevalikoima on ihan järjetön! Ollaan muutaman kerran katseltu että jos ostaisi jotain perusjuttuja mutta ovat jääneet ostamatta kun ei kaiken sen runsauden keskellä osaa päättää mitä ostaisi :D

(.) Olen ollut vähän hiljaiselomoodilla viime ajat. Olen nyt hengaillut kotona viime perjantaista saakka ja vielä reipas viikko pitäisi jaksaa. Aika käy kieltämättä hieman pitkäksi mutta olenpa saanut kudottua sairaalakassiin jo pienet tossut ja lapaset :) Arki on aika varovaista ja tähän mennessä isoin ponnistus on ollut kaupassa käynti. Lepäilystä huolimatta kohdun seutu ei ota rauhoittuakseen ja tietysti huoli pienestä on jatkuvasti läsnä kipujen myötä. Vauvalla on kuitenkin ollut kaikki hyvin ja tilasin dopplerin ettei tarvitse turhaan hysterisoida. Se kolahti tänään postilaatikkoon ja hetihän sitä piti kokeilla :) Löysin lopulta reippaan sykkeen läheltä napaa, pieni oli todella vilkkaalla päällä ja vilisti pakoon potkien ja nyrkkeillen mennessään. Kopse vain kävi kun napsi anturiin :heart:

Ensi keskiviikkona on aika neuvolalääkärille, joka tosiaan kirjoittaa kevennetyn työn suosituksen. Palaan töihin heti kun saan sille siunauksen mutta aion kuunnella kroppaa tästä lähin todella tarkkaan. Puudelin harmiksi se tarkoittaa myös sitä että agility jäänee pian tauolle. Aion käydä kokeilemassa mutten enää kirmaile kuten ennen, keskitytään enemmän tekniikkaan ja ohjauskuvioihin kuin vauhtiin. Ellei kohtu pidä siitäkään ideasta, jätetään seuraavaan ryhmään ilmoittautuminen välistä. Kovasti tässä odotellaan ensimmäisiä kunnon liikkeitä, mieskin odottaamahan päälle tuntuvia tönäisyjä kuin kuuta nousevaa. Voisin illalla yrittää etsiä ukolle sydänäänet, sekin konkretisoi jo jotain :)

Hankintoja aletaan tehdä tosissaan sitten kun rakenneultra on ohi. Mulla se on aika myöhään, vasta rv 21+4, joten saadaan vielä hetki odotella. Ostan ja kudon itse vaatteita ja muuta unisexiä ru:ta odotellessa :) Pienet vaatteet on kyllä vaan niin ihania :heart: Pikkusiskokin (19 v.) odottaa jo vauvaa ja harmittelee kun aika kuluu niin hitaasti. Toisaalta odotan itsekin jo että saisin vauvan syliin mutta toisaalta on kiva nauttia raskaudestakin. Olo on supisteluja lukuun ottamatta hyvä kunhan muistan olla varovainen. Lauantain käynnin epikriisissä tosin luki että kohdunsuu on jo pehmennyt, joten jokainen päivä kun tilanne ei pahene on jo iso onni. Toivon että kaikki menisi parhain päin ja teen kaikkeni sen eteen :)

Fiilis on siis kaikesta huolimatta ihan hyvä ja rakkaus vatsassa kasvavaa vauvaa kohti syventyy päivä päivältä :heart: Vaivoista, ruokavalioista ja kaikista krempoista huolimatta oikein ihanaa odotusta teille muillekin! :flower:

Mayinka & Nyytti 16+3
 
=) Kyllä maha kummasti heilahtelee kun vauva potkiskelee. Ei potkut kipeää tee,mutta välillä tulee aina rajuja töytäisyjä. Istuallaan kun on niin maha heiluu. Tosin viimeisen parin viikon aikana tässä on toi maha vasta ruvennut oikeastaan kasvamaan, niin että tollompikin näkee että ei toi oo ihan vaan lihonu ;) Mutta kun tätä massaa on niin välillä olen suruissani kun maha ei oo mikään ihana vauvamaha. Silti tykkään että mies silittelee mahaa ja tunnustelee liikkeitä. Se vaan että nyt vauva on aktiivisin päiväsaikaan, eikä iltaisin. Kellä tässä päivällä on aikaa köllötellä kädet mahalla maaten...

Niin ja äitiyspakkauksen vermeet pestynä ja vähän uusiakin vaatteita ostettuna <3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Milk@ hyvistä ultra kuulumisista!

Onnea Vilja-Maaria ekojen liikeiden tuntemisesta. Tapasitko doulan? Kohtasivatko kemiat?

Hiisikin alkaa olla loppumetreillä!

Onko Blingin migreeni helpottanut?

Onnea ladylle hyvästä ultrasta ja miss_piggy ekoista liikkeistä!

Täällä on iskenyt jälleen totaalinen epätodellisuuden tunne. En voi käsittää enää yhtään, että kohta todella lähdetään sairaalaan ja sitten synnytetään ja saan vauvan syliin.
Yhtäkkiä ei ole enää mitään kiinnostusta lukea synnytykseen tai raskauteen tai imettämiseen liittyviä kirjoja.
Olen pessyt kaikki vauvan vaatteet ja lakant jne ja kaikki on valmiina mutta ihmettelen kovasti että miksi täällä on niin paljon vauvan kamoja?! :D
Vatsakaaan ei enää tunnu yhtään oudolta vaikka se on aivan jättimäinen. Kaikki on täysin normaalia eikä mitään erikoista ole tapahtumaisillaan.
Mun aivot taitaa huijata mua :p

Syksy 38+3
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Minäkin käyn pitkästä aikaa kirjoittelemaan. Alussa tuli kirjoiteltua enemmän, mutta nyt on elävässä elämässä ihmisiä joille tulee höpöteltyä kaikki raskauskuulumiset niin ei täällä tule käytyä niin usein.

Kaikki on hyvin Minillä ja itsellä on pahoinvoinnit ja uupumukset kadonneet. Ihmettelen usein kuinka energinen voikaan olla, ja hyvä niin sillä töissä on kamala kiire. Sokereita minäkin jouduin mittailemaan mutta en jaksa olla siitäkään huolissaan kun ne arvot pysyy kurissa pienillä ruokavalion muutoksilla, eikä paino ole noussut liiaksi.

Lumilinna + Mini 23+2
 
Oikein paljon onnea Zapatalle pienestä tytöstä, ihanaa!

Bling Mulla alkoi niitä kutitteluja tuntua siinä 16-17 viikon tienoilla. Nyt tuntuu jo selkeämpiä muljautuksia. Ei vielä ihan potkuja, mutta muljahduksia. On ne niiiin ihania :heart:

Ladylle onnea hyvistä ru-kuulumisista ja tyttölupauksesta :heart:

Twinflower Samaa mietin, että tuo tarjonta mitä vauvahärpäkkeistä on, on valtava eikä näin ensikertalaisena oikein osaa välttämättä ajatella mikä on oikeasti hyödyllistä. Ja käytäntö sitten näyttää mikä itselle sopii ja mitä tarvii. Oon ite saanu paljon vinkkejä omilta kavereilta, joilla on lapsia, ja jotain tavaraa on sieltä tullutkin jo mulle. Itse olen tehnyt vain yhden hankinnan tähän mennessä; ostin pinnasängyn viime viikolla. Löysin käytettynä todella ihanan ja hyväkuntoisen sekä edullisen. Kotiinkuljetuksenkin sain kaupanpäälle. Patjan toki uutena ostan. Tästä se ostelu alkaa...

Mayinka Voi että itsekin odotan, että näkisi jo pienen, mutta kyllä on ihana nauttia tästä raskaudesta. Varsinkin kun olo on hyvä ja suht energinen. Joko olet mennyt takaisin töihin?

Piggy
Tuntuuko sulla liikkeitä jo ihan selkeästi? Onko maha kasvanut?

Syksy Minkälaiset tunnelmat siellä nyt? Onko ollut mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä?
En sittenkään ottanut doulaa. Olin salaa miettinyt, että olisi ihana saada synnytykseen eräs tosi läheinen ystävä, joka on äiti itsekin. Mutta olin miettinyt, että miten se käytännössä onnistuu, kun on kuitenkin työssäkäyvä ja perheellinen. Mutta häntä nyt sitten pyysin ja hän oli kovin otettu asiasta ja lupasi tulla ja sanoi järjestävänsä työasiat ja muut. Joten kovin onnellinen olen tästä asiasta nyt! En varmaan täällä olekaan suoraan sanonut, mutta odotan siis lasta yksin ja yksin (laajan tukiverkon avustamana) tulen hänet myös kasvattamaan. Lapsen isä asuu ulkomailla emmekä ole enää yhdessä. Tämän enempää en näin julksella palstalla viitsi asiasta puhua.

Mulla oli eilen sokerirasitus ja jos oikein ymmärsin neuvolatädin puheista, joudun vielä uudestaan siihen sukurasitteen takia. Ei se ollutkaan mikään kamala kokemus, mitä pelkäsin etukäteen. Litku maistui ensiksi vain hyvältä, sillä takana oli kuitenkin se 12h paasto ja nälkä oli kova! Olihan se makeaa, mutta hyvin se meni alas. Jäin odotusaulaan istuskelemaan ja melko pian alkoi huimaamaan, joten pyysin päästä makoileen. Nukuin ihan sikeästi näytteidenottojen välissä (joku oli käynyt valotkin sammuttamassa) enkä eväitäkään malttanut siellä syödä vaan ajoin kotiin kun kaikki oli ohi. Tänään tuli tulokset, ja kaikki kunnossa. Jännitin tuloksia tuon sukurasitteen takia ja makea on maistunut 12 vkon jälkeen ihan reippaasti, mutta onnekseni kaikki lukemat oli ihan hyvällä mallilla.

Kaksi viikkoa rakenneultraan...
t. V-M 18+5
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Nyt on alkanut sellasia muljahduksia tuntumaan mahassa, että täytyy niiden liikkeitä olla :) Maanantaina oli neuvola ja ku koitettiin kuunnella sydänäänet niin terkka nauroi, että on oikein vikkelä veitikka, kun potkaisi itsensä aina pois sen anturin alta :D Mulla varmaan on vain istukka edessä, kun äänet kuuluu kovin kaukaa olevinaan.

Nyt on ollu parina päivänä närästystä tms, polttelee tuossa rintalastassa. Tuntuu että ei tee oikein mieli syödäkään mitään :( No, ei haittaa sinänsä, ollut tähän asti vähän liiankin hyvä ruokahalu. Maha on vieläkin ihan tuhottoman pieni, välillä näkyy enemmän ja välillä vähemmän. Ensi viikolla olisi tiistaina se kauan odotettu RU.

piggy ja 19+5
 
Onnea pikkuprinsessasta, zapata! :heart:

Vilja-Maaria, varmasti on mukava saada synnytykseen joku läheinen, joka tietää, mitä tapahtuu. Ihana ystävä sulla! :)

Mä kerroin töissä eilen niille, jotka mut tähän työhön palkkasi. He olivat tosi onnellisia ja sanoivat, että töitä ehtii tekemään lapsen saamisen jälkeenkin... Helpottihan se. Toinen naisista sanoi, että on jo pari viikkoa katsellut, että oon varmaan raskaana :D :D Ja mä ku luulin, ettei mun maha vielä näy.. Vaikka kyllä ihmiset meidän häissäkin sanoivat, että se alkaa jo näkyä, siellä me nimittäin kerrottiin ihan kaikille, että vauva tulee.

Viikkoja tänään 15+6, paino on noussut hiukan alle 2 kg tähän mennessä. Alavatsa tuntuu pinkeältä ja painavalta ja maha on jo muuttanut muotoaan. Mullakin oli viime ultrassa istukka edessä, joten liikkeiden tuntemista on varmaan vielä turha odotella, varsinkaan näin ekakertalaisena..

Mukavaa odotusta kaikille edelleen! Ja erityistsempit Syksylle!!
 
  • Tykkää
Reactions: Vilja-Maaria
Oijoi, ihan hirveästi onnea zapata!!! :heart: :heart: Kiva ettei tarvinnut odotella yliaikaa, oikein hyvässä kohtaa neiti päätti tulla maailmaan! :) Jossain vaiheessa kun ehdit, niin kertoile vähän kuinka synnytys sujui ja millaista on arki ollut pienen kanssa :) Syksyllä kans h-hetket jo ihan lähellä! Ihan huimaa kun teidät muistaa jo kuumeiluajalta ja kuinka saitte plussan testiin ja nyt te olette jo noin pitkällä!! :)

Vilja-Maaria onpa ihanaa, että saat ystäväsi tueksi synnytykseen! Mahtava ystävä tosiaan sulla ja varmasti helpottaa paljon, kun tietää että vieressä on ihminen johon voi luottaa täysillä hankalassakin paikassa :) Täytyy aina myös nostaa hattua naisille, jotka yksin odottavat ja ottavat vastuun pienestä vauvasta, ei varmasti ole ihan helppoa :) Tsemppiä ja rohkeutta ja loistavaa, että tukiverkot ovat kunnossa! :) Ja onnittelut myös hyvin menneestä sokerirasituksesta!

Ah, ihanaa että töissä suhtautuivat noin hienosti Milk@! Kyllä sitä kertomista aina vähän jännittää, vaikka tämä ihan normaaliin elämään kuuluu. Onnea myös uunituoreelle rouvalle, eikö ole aika kiva fiilis! :D

Tänne ei kuulu mitään sen ihmeempiä. Suht helpolla olen edelleen päässyt. Nukkuminen alkaa olla vähän hankalampaa ja vauhti on kyllä jo päivisinkin hidastunut. Muuten sujuu ihan hyvin, mieliala on ihan valoisa ja miehen kanssa menee mainiosti :)

hiisi 28+4
 
hiisi, kyllähän tää rouvana oleminen on vaan niin ihanaa! Jotenkin niin suloista, kun mies kutsuu mua nyt vaimoksi. Ja vaihdoin sukunimeni miehen nimeksi, sekin tuntuu hyvältä, vaikka etukäteen vähän mietin, millaista se on.

Oli kyllä onni, että töissä suhtautuivat niin ihanasti. Tänään kerroin vielä lähiesimiehelle ja hän onnitteli ja toivoi mun palaavan sitten äitiysloman jälkeen. Tuntui kyllä hyvältä. Nyt voin alkaa pukeutuakin vähän vapaammin.. Hehe :)

miss_piggy, 3kg ei kuulosta pahalta. Itse olin yllättynyt omasta painostani, koska ei toi mun mahani nyt niin iso ole ja vaatteetkin mahtuu vielä hyvin päälle. Mutta ei se mitään, ihanaa, kun maha alkaa pikkuhiljaa pyöristyä.
 
miss_piggy
Täällä jotain närästyksen poikasta ollut useamman päivän... Rennie ei tunnu auttavan, mutta onko kellään kokemusta tuosta Gaviscon-oraaliliuoksesta tai mitä se nyt oli?

20+0, poks!
 
Hyvää sunnuntaita!
Täällä vielä yhtenä kappaleena. Välillä öisin herään menkkamaisiin tuntemuksiin mutta ne menevät ohi. Viime yönä ei mitään tuntemuksia. Vauva erittäin vilkas aina iltaisin ruuan jälkeen. Tuntuu, että raapii kynsillä kohdun seinämiä tai jotain :D

Syksy 39+2
 

Yhteistyössä