** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.10 **

Paljon onnea Ronjaliina ja Tuna! Toivottavasti vauva-arki on lähtenyt pyörimään mukavasti kotioloissa.

SL onpa tosi ikävän kuulosta tuo glukoosi :/

intoilija tympeän kuulosta ja varmasti sitä sitte huomaa kaikkea epäoleellista, kun oikein tarkkailee :(

Täällä ei tapahdu mitään, aika on pysähtynyt. Kuvotus tulee ja menee, väsymys on ja pysyy ja ekaan neuvolaankin vielä viikko.

kodehu 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: Ronjaliina
Kovasti onnea Ronjaliina ja Tuna pikkuisista vauvoista :flower: Piti tulla kattoon oikein erikseen että joko teille on pienet syntyneet, hyvä olikin ajoitus =)

Intoilijalle tsempitystä loppuun ja muille tietenkin myös ^^.

Meillä Sini on 3kk ja opettelee kovasti kääntyilemään. Hyvin on mennyt, on helppo, hyväntuulinen ja hymyileväinen tyttö. Kova on höpöttelemään vaikka asia ilmaistaankin hyvin yksitavuisilla ääntelyillä. Tänään sain myös ensimmäiset räkätykset ja ensin säikähdin että mikä ääni tuo on kun harakalta kuulostaa (olin pukemassa bodya päälle), mutta kun se tuli toisen kerran niin tajusin että sehän nauraa :LOL:.

En ole kirjoitellut täällä hetkeen, ei sillä etteikö olisi ehtinyt, vaan kun tuntuu että kaikki haluaa vaan facessa kirjoitella ja minä taas en piittaa. Ei tule facebookissa niin paljoa oleskeltua.

No mutta, mölinä alkoi kuulua taas, täytyypä tästä mennä antamaan tytölle ruokaa =)

Mukavat viikon jatkot kaikille.

RauRau ja Sini 3kk
 
Vihdoin ennätän hetkeksi tänne kun isä viihdyttää vauvaa syötön jälkeen. Päivät on kyllä kuluneet tosi sumussa. Ei paljon muuta ehdi kuin imettämään ja imetyksen välissä huolehtimaan omasta syömisestä ja levosta. Tänään pääsin sentään "tuulettumaan" ruokakauppaan yksinään :D Mutta on tämä vaan ihanaa :heart: Itku on tosi herkässä kun omaa pientä silmiin tuijottelee.

Sitten pikaisesti sitä synnytyskertomusta:
Eli maanantaina 5.11. mulla oli äitipoliaika klo.10 NKL:la ja sen käynnin päätteeksi multa ihan itsestään pääsi lapsivedet sinne NKL:n lattialle. Liekö lääkärin tekemä sisätutkimus avittanut tätä. Ei muuta kuin osastolle odottelemaan mitä tästä seuraa. Supparit alkoikin voimistua välittömästi ja muutamassa tunnissa olin jo tosi kipeä kun supistukset oli tosi napakoita ja niitä tuli 2-3min. välein. Tyhmänä sinnittelin vielä ilman lääkettä ja pyysin kipulääkettä vasta joskus klo.17 maissa. Sain Litalginia pistoksena ja pääsin jumppapallon kanssa suihkuun. Voi että olo helpotti ja viihdyin siellä suihkussa varmaan 2 tuntia. Olo oli tosi hyvä suihkun jälkeenkin ja supistukset vähän harvenivat. Mies passitettiin kotiin osastolta klo.21 ja yritin siinä torkkua huonoin tuloksin. Supparit alkoivat taas olla kipeitä.-Juuri kun ajattelin pyytää lisää lääkettä tuli hoitaja ilmoittamaan että lääkäri oli tehnyt päätöksen että synnytys käynnistetään vielä yöllä. Klo.23.30 soitin miehen takaisin kotoa ja minut kärrättiin synnytyssaliin. Siellä odotteli tosi ihana ja empaattinen kätilö joka pikaisesti tarjoili mulle ilokaasua supistuksiin ja aikansa mun kärvistelyä katsottuaan ehdotti että pyytäisi anestesialääkäriä antamaan epiduraalia. Epiduraalin laittaminen ei ollutkaan niin helppoa ja vasta kolmannella yrittämällä katetri saatiin paikalleen. Ihanasti puudutus helpotti pahintaa terää supistuskivuilta. Parin tunnin kuluttua kivut olivat taas niin kovat että kiskoin ilokaasua posket lommolla ja kätilö laittoi lisäannoksen puudutetta. Lääkäri tuli tekemään sisätutkimusta ja kurkkaamaan vauvaa ultralla. Olin auennut 5 cm ja lääkäri totesi vauvan olevan avotarjonnassa. Sitten tuli ehkä se synnytyksen mustin hetki kun olin ihan paniikissa etten halua synnyttää virhetarjonnassa olevaa isoa vauvaa ensikertalaisena alakautta. Taisin siinä itkeä tirauttaakin. Kätilö lohdutteli ja sanoi että tilannetta varmasti vielä arvioidaan uudelleen. Sitten kätilön vuoro päättyi ja me saatiin synnytyssaliin kaksi kätilöä joista toinen oli vierailevana tähtenä Jorvin sairaalasta. Tosi topakka mummu. Mun sektiopyynnöille ei enää lotkautettu korvaakaan ja taisin vähän mököttää kätilöille :D Olin taas ihan tuskissani kun puudutteen vaikutus oli taas kadonnut ja kätilöt tilasivat anestesialääkärin tarkastamaan katetri. Katetri sitten vaihdettiin ja uudet puudutteet laitettiin kehiin. Samalla oksitosiinia alettiin nostaa reilummin. Klo.10 maissa kätilö kokeili kohdunsuun tilannetta ja olin kokonaan auki. Sain luvan alkaa pikkuhiljaa ponnistella vauvaa alemmas. Klo.10.30 alettiin sitten tositoimiin. Ponnistaminen tuntui tosi hyvälle vaikka tehokkaan puudutteen takia en tuntenut supistuksia juuri lainkaan. Aktiivinen ponnistusvaihe kesti 59 minuuttia ja klo.11.29 meille syntyi potra poika. Poika oli itsestään kääntynyt oikeaan tarjontaan ja selvisin pienin taisteluvammoin eli kahdella pienellä tikillä. Olin synnytyksen jälkeen todella hyvissä voimissa ja kävin itse omin jaloin vessassa ja suihkussa.
Rankinta koko synnytyksessä oli alun kipeät supistukset joihin en ymmärtänyt pyytää lääkettä ajoissa. Ja kyllähän tietysti vuorokauden kestäneet tieheät ja napakat supistukset, valvominen ja syömättömyys veivät myös voimia (en muuten saanut synnytyssalissa enää syödä mitään enkä juoda kuin vettä). Ponnistusvaihe oli homman helpoin juttu koska kipuja ei ollut ja tunsin olevani hyvissä voimissa. Kiitin kätilöitä synnytyksen jälkeen kun olivat kannustaneet minua alatiesynnytykseen. Kokonaisuudessaan kokemus oli tosi voimaannuttava ja synnytyksestä jäi tosi positiivinen muisto. Ensi kerralla tiedän mitä tehdä ja koska kannattaa pyytää lääkettä lisää.

Kotiutumisen jälkeen on kaikki mennyt kotosallakin tosi kivasti. Ainoa miinus on se että mulla maito ei ole oikein noussut kunnolla ja joudutaan antamaan osaltaan myös vastiketta. Koitan olla stressaamatta asiasta, mutta eilen taas itkettiin vauvan kanssa molemmat kun maitoa ei tullut niin paljon kuin pieni olisi halunnut :'( Tänään on mennyt jo paremmin ja sain neuvolastakin kannustusta.

Nyt pienelle taas ruokaa! Palailen taas kun kerkiän!

Tuna ja Sintti 1 vko
 
Onnea Ronjaliinalle vauvasta!

Onnittelut Tunalle uudesta perheenjäsenestä! Ihanaa, että synnytyksestä jäi positiivinen fiilis. Ja upeaa, että selvisit vain kahdella tikillä.

(.) Luulen tuntevani pikkuisen liikehdintää välillä. Se on sellaista tosi pientä hipsuttelua. Aika ajoissa ekakertalaiseksi ilmeisesti? Milloin muut olette tunteneet liikehdintää?

Tatja ja pikkuinen 16+4
 
  • Tykkää
Reactions: SL ja Ronjaliina
Onnea vielä uudemman kerran Tunafish pikkuisesta! Kiitos synnytyskertomuksesta! =)

Tatja, mulla alkoi kanssa suunnilleen noilla päivillä tuntua sellaisia hentoisia kutituksia. Eli eiköhän sullakin ne jo ihan oikeita tuntemuksia ole! :D

Wanda 29+6
 
  • Tykkää
Reactions: Tatja
SL
Intoilija toivon sulle kovasti voimia ja jaksamista! Ei ole varmasti helppoa saatika mukavaa olla kotona ja kuulostella asioita. Onneksi kuitenkin sulla taitaa olla arvot sen verran matalat, että lääkityksellä pääsette pienen kanssa. Toivon sulle rauhaisaa ja luottavaista mieltä vaikka pelottaisikin kovasti! :hug:

Kiitos Tuna synnytyskertomuksestasi! Aikamoista hommaa ja touhua tuo synnyttäminen kuulostaa olevan. Heh :) Hienoa kuitenkin, että jäi postiviinen mieli asiasta :)

Tatja kyllä mullakin alkoi tuolla viikolla tuntua juuri sellaista hentoa "kutinaa" ja välillä ihan kutitti vatsan peitteitä :) mutta tosiaan tosi sellaisia epämääräisen hentoisia kosketuksia :) Nythän mulla näkyy jo ajoittain ihan mahan päällekin kun pieni painattaa itseään kohti mahaa ja potkii ja tökkii :) Mieskin päässyt todistamaan :)
 
Tatja täälläkin vk 16 ensimmäisiä kalanevänhipaisuja masusta bongasin, alkuun en ollu niistä ihan varma, mutta voimistuivat viikko viikolta niin siitä sitten tiesin päätellä tunteneeni jo niitä.
Nyt juuri äsken epäilen bonganneeni ekan masuhikan. Muistutti niin juuri noita ensimmäisiä potkuja, kun oli niin hentoista, mutta tuli niin tasa tahtiin sekunnin välein sellainen nap-nap-nap-nap... Saattoi tietty joku lihas nykiä itselläkin, mutta minkäs teet kun ei kaikkee uutta tiedä miltä tuntuu tai pitäis tuntua. Normi liikkeet tuntuukin sit jo niin selvästi, että yölläkin herään pikkumiehen jumppatunteihin ja sekös on alkanut jo ärsyttämäänkin...

Vissyliini 25+6
 
Kiitos kaikille tsempeistä!

Tuna kiitos tarinasta!
Tatja Mullakin alko tossa vaiheessa tuntua epämääräisiä hipasuja, mutta selkeesti tunsin liikkeet vasta n rv 22-23. Johtuen siitä että mulla on istukka edessä.
Kodehulle voimia pahoinvointiin, se on kyllä ärsyttävää!
Vissyliini joo siis niinpä, mihin tää aika menee.. ei tosiaan o kauaa siitä kun oltiin kuumeilijoissa :D

Täällä meno on tasaantunut taas rullaavaksi arjeksi: uskon nyt lääkäreitä ettei oikeesti o mitään hätää, ne arvot oli niin matalat. Tänään taas uusi seurantakäynti kättärille, niin kiva päästä kurkkimaan että kaikki kunnossa. Mun äiti tulee mukaan, kun mies on töissä. Tuleva mummi on niin innoissaan että pääsee nyt osallistumaan ja kuulemaa sydänääniä! Tuli Espanjasta Suomeen ihan vaan siks kun mulla todettiin tää hepatoosi, vaikka hänen loma ois kestänyt vielä 2vko :D Kai se vaan on niin jännää kun tulee eka lapsenlapsi, ja äiti sano ettei pystyny nauttimaan lomasta yhtään kun mietti vaan että jos vauva syntyykin eikä hän heti pääse sitä katsomaan. Voi Mamma :heart: Miehen vanhemmilla on jo lapsenlapsia, ja miehen isällä itseasiassa uudesta liitosta itsellä 4v tytär. Eli heille tää ei ehkä ole niiiiiiiiin ihmeellistä, vaikka toki ovat innoissaan. Mutta niin se kai menee että lapselle usein on läheisempiä äidin vanhemmat, koska naiset on perheensä kanssa enemmän tekemisissä kuin miehet. Tietty poikkeuksia löytyy :) Ainakin mun pojan mahdolliset lapset saavat mumminsa kylään ...... usein....! :LOL:
Mites teillä tulevat isovanhemmat suhtautuneet?

intoilija 37+1 (täysikäsiä ollaan, jee!)
 
RauRau kiva kuulla vauvaelämästäkin!

Kiitos Tunalle synnytyskertomuksesta!

ON. Tänään oli eka neuvola. Aika jäykänolonen täti, mut eiköhän sen kanssa toimeen tule. Dopplerilla ei kuulunut sydänääniä, niin käytettiin terveyskeskuksen jotain ikivanhaa ultraa. Syke kuitenkin näkyi sillä ihan iloisesti. Samoin otettiin veriseulat jo nyt ja ite pitäis varata np-ultra-aika, kuulema tämän viikon perjantaista eteenpäin saa mennä. Hui. Nyt jo :D Minä olin valmistautunut pari viikkoa oottamaankin. Pitänee soitella ja kysyä, että milloin sinne pääsisi. Muovikassillinen lukemista annettiin ja käskettiin välttämään varsinkin keskustelupalstoja, kun sieltä saa vaikka minkälaisia neuvoja :D Noh, eiköhän tää tästä, ku pitää maalaisjärjen mukana. Samalla annettiin aika suuhygienistille, jonne kuulemma miehenkin kannattaisi tulla mukaan. Mitähän siellä on tarkotus tehä? Mies kysy multa, että onkohan se joku Ossi Oravan hampaanpesukurssi..

kodehu 10+2
 
Oho, nyt onki ollu tooosi hiljasta! pakko nostella meitä vähän ylös täältä suosta :D

Mitäs kaikille kuuluu?

Mulla maha kasvaa, ja on nyt niin iso että varmaan tippuu kohta :LOL:
Muuten arki rullaa tasasen tavallisesti pyykätessä, tiskaillessa, sauvakävellessä ja neuvolassa sekä kättärillä ravatessa. Pyörryin muuten terkkarissa verikokeessa! syömättömyys+piikkikammo=ei hyvä yhdistelmä. Olin sitte samalla potkassu siitä näytekärrystä neuloja ja näytteitä lattialle. En kuitenkaan omaani :D

Poitsu oli eilisen arvion mukaan 3600-3700g... ja edelleen jättipäinen, nice! Alan olee valmista kauraa toimittamaan kaverin ulkomaailmaan... :whistle:

intoilija 38+2
 
SL
Kävin yrittää sitä sokerirasitustestiä kun minullahan oli glukoosia pissassa +4. Sain juotavaksi imelää appelsiinin makuista litkua, mutta 30 minuutin kuluttua jouduin kiireellä etsimään vessan ja oksentamaan kaiken ulos :ashamed: Tiesin kyllä tuon, ettei se tule onnistumaan kun muutenkin aamuisin on hankalaa syödä mitään lievän pahoinvoinnin takia. Mies tuli hakee mua ja itku siinä pääsi kun niin kovasti harmitti mua. Neuvola tädin kanssa sovittiin, että mittailen 6 päivää verensokereitani kotona ja katsotaan sitten mitä tehdään.

Saas nähdä kuinka mun käy. Nyt vkl tulee olemaan sillain hankala syömisien kanssa, että voi tulla kohonneitakin arvoja. On juhlaa ym syömisjuttuja ja ensi yö menee huonosti nukkuen varmasti kun pitää yöllä nousta mies hakemaan asemalta ja joudun varmaan jotain heittää suuhuni... huoh. Kuinka monesta huonosta arvosta mulle sitten diabetes diagnoosi annetaan. Tuskin auttaa selitellä että kun joutunut syömään huonosti jne.
Liikuntaa täytyisi kyllä harrastaa kun nyt ovat päivät ja viikot menneet aivan ilman mitään liikuntaa.
Äitiys/mammajooga kiinnostaisi kovasti, mutta en ole löytänyt Tampereen alueelta oikein mitään kun googlen kautta yritin etsiä..tai jotain hieman epämääräisen kuuloisia.
Sitten vaivanani ovat olleet jo pidemmän aikaa yölliset lonkka/pylly kivut ja erityisesti puutumiskivut. Ei auta kova eikä hieman napakampi patja, eikä tyyny jalkojen välissä. Yöt menee tuon vaivan takia aivan pipariksi.

Isovanhempien suhtautumisesta; meillä miehen vanhemmille tämä pienokainen on ensimmäinen lapsenlapsi, joten he ovat hyvinkin innoissaan. Minun vanhemmat taasen ovat jo 3 kertaisia isovanhempia, joten heille tämä ei ole uutta :)
 
Sullahan on intoilija jo ihan loppusuoralla! Koitahan jaksaa.

SL mua pelottaa tuo sokerirasitus jo valmiiksi. Oon ihan varma, että ei se litku sisällä pysy ja joudun ramppaamaan sitä yrittämässä useamman kerran :( Meillä se teetetään kuulema kaikille äideille, aina. Huoh. Onko sokerit nyt kuitenki pysyny kotimittauksissa kurissa?

Isovanhemmista; me ei olla vielä kerrottu kenellekkään. Mitä pidemmälle aika rullaa, tulee olo, että entä jos ei kerrotakkaan :D Reilu viikko np-ultraan, jos sitä sen jälkeen sitten kertois.
 
Moi taas pitkästä aikaa,

Aika juoksee kyllä hurjaa vauhtia. Enään alle 3 kk laskettuun aikaan.
Pari viime viikkoa olen alkanut tajuamaan koko jutun että meille tulee joku ylimääräinen tänne kotiin asumaan :) Olen alkanut miettimään tarvittavia hankintojakin. Käytettyjä kestovaippoja hankinkin jo. Vaunutkin pitää hankkia jo pian, jos ne meinaa uutena hankkia, kun toimitusajatkin on sitä 8 vkoa.

Liikunnasta
Intoilija taitaa sauvakävellä ja joogata vieläkin? Miten muut täällä liikutteko innokkaasti?
Toimistotyötä tekevänä on tosiaan pakko liikkua vapaa-ajalla kun töissä ei erityisemmin tule heiluttua. Olin yhen viikon rauhallisesti mini-flunssan takia ja heti sekä fiilis että unen laatu laski. Kävelen, käyn salilla ja jossain jumpissakin n. 3-4 kertaa viikossa.

Kodehu Kyllä se jossain vaiheessa käy ilmi :)
En oo töissä mainostanut tätä raskausasiaa paitsi pomoille tietty kuukausia sitten. Ja työkaveri rupesi kyseleen että miksi mulle ei annettu yhtä projektia joulun jälkeen. Pitää varmaankin sanoa sille että äitiysloma alkaa jo 2 vko uudesta vuodesta.. (kylhän se todellakin näkyy jo..)


VimpsVomps 28 ja jotain
 
Mahtuisinko joukkoon? Viime torstaina testasin plussan kp25/25 ja himotestaushan alkoi siitä ja joka aamu oon tehny uuden testin ja viiva tuntuis koko ajan vahvistuvan. Laskurin mukaan olis nyt 4+0. Neuvolaa varailen ens viikolla, mikäli vaan töistä pääsen sopivasti soittamaan ja aikaa varaamaan.

Taustaa sen verran, että oon 31 ja mies 37, elokuussa jätin yhteispäätöksellä pillerit pois ja kolmannesta kierrosta tärppäsi :heart:

Tässä vielä listalle Taru81, 3.8.2013, HYS
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin voisin varovasti hiipiä kuumeilijoista tänne plussanneiden puolelle :) Eilen pari vahvaa plussaa puikkotesteillä, ja tänään sitten CB:n digiin pärähti "Raskaana 2-3".
Näin alustavasti laskettu aika tulis olemaan 2.8.2013 eli viikkoja on nyt kasassa 4+2. Olo on edelleen jokseenkin epätodellinen, pillerit jätin helmikuussa pois ja siitä lähtien on tuskailtu epäsäännöllisen kierron ja satunnaisen oviksen kanssa. Ja sitten tärppi käy just siinä kierrossa jossa en dipannu yhtään ovistikkua ja pupuiltiinkin vaan kerran oletetun oviksen aikaan. Murphyn laki... :D

Listaan siis Regalo, 2.8.2013, KYS
 
Regalo meillä näköjään samoihin aikoihin laskettu aika! Itellä tosin niin lyhyt kierto, että viikkoja on nyt 4+2.

Onkos muuten muut huomannu eroja noissa raskauslaskureissa? Mulla kierto siis 25 päivää, joten saan ihan eri tuloksia laskurista riippuen...
 
SL
Kodehu kyllä se sokerirasitus sulla voi onnistuakin ihan hyvin. Itse litku ei ollut mielestäni pahaa, mutta 30min kuluttua mulle vaan tuli niin pahaolo, että piti kiireesti etsiä vessa kun meinas tulla ylös jo labran lattialle :ashamed: Mullahan on aamut edelleen hankalia kun tyhjään vatsaan yrittää ottaa jotain niin tulee herkästi ylös kaikki. Ja etenkin kun sokerirasitukseen oli vielä se 12 tunnin paasto niin tiesin ettei mulle hyvin tuu käymään.
Sokerit ovat olleet suhteellisen maltillisia; aamuisin paastosokeri 4-4.8, mutta aamupalan jälkeen (1 tunti syömisestä) tahtoo nousta aika hurjasti 7-7.8, jota ihmettelen. Lounaan ja päivällisen jälkeen (1 tunti syömisestä) arvot olleet 4,3-6,3. Paastoarvon tulisi olla alle 5,5 ja 1 tunti syömisen jälkeen alle 7,8. Että onhan noi olleet tavoitearvoissaan, mutta toi aamupalan jälkeinen arvo ihmetyttää.

Regalo voi ihana uutinen. Onnea plussasta ja tervetuloa!!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Regalo
Ihanaa Regalo! Mahtavaa upeeta!
Ja huijui Intoilija... sähän siis saatat jakautua millon vaan!! Hui! ja Jee! =)

Vissyliini 27+6

Muoks. Ainiin mäkin kävin viime pe sokerirasituksessa ja arvot oli rajojen alapuolella. Mikä oli hyvä juttu! Mutta sitte tulikii ongelma. Mulle ei sanottu että mun pitää syödä tosi hyvin sen jälkeen. Mulla romahti sokerit noin 4 tuntia kokeen jälkeen ihan alas. Tuli tosi huono olo ja hiki valui niin että ihan nenänpäästä tippui ja paita kastui läpimäräksi.... Että jos eivät muista vinkata niin minä edes vinkkaan. Syökää kunnon ateria sen rasituksen jälkeen!
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on eka neuvola varattuna 11.12. (terveydenhoitaja) ja lääkäri 28.12.! Lääkäri tekee kyllä ultran, mutta miten ihmeessä mä maltan odottaa tuonne asti? Mahtaisko varhaisultra olla liian aikasin, jos olis 6+0 tai 6+1?

Millä kriteereillä joutuu sokerirasitukseen? Mun ja miehen isillä on/oli elintapadiabetes, joten mahdanko kuulua riskiryhmään? Käsittääkseni toisella mun sedällä myös on diabetes...

Taru 4+4
 
Taru ja Regalo, onnittelu plussista! :heart:

Taru, mä jouduin sokerirasitukseen ihan vaan ikäni takia, Nurmijärvellä testataan kaikki yli 25 vuotiaat vaikka ei olisikaan mitään sukurasitteita tai ylipainoa.

(.) Mulle on ilmaantunut mahaan ensimmäiset pienet raskausarvet ja olen kyllä niistä aika järkyttynyt. Elin ilmeisesti omassa mielikuvitusmaailmassa jossa raskausarvet ei koske mua... Huokaus. :ashamed:

Wanda rv32+0
 
Paljon onnea uusille ja tervetuloa!

SLlle tsemppiä sokereiden kanssa! Ja Vissyliini, kiitti rasituksen jälkeisestä vinkistä.

Liikunnasta; koirien kanssa lenkkeilen sen pari tuntia päivässä ja kerran viikossa käyn ratsastamassa. Vaikka tuota jälkimmäistä iloa ei taida enää kovin pitkään riittää, selkä vihoitteli viime kerrasta ainakin jo sen verran, että mietityttää mielekkyys. Muutenki mun alaselkää vihloo pitemmästi kävellessä. Nytkö ne vaivat jo alko.. Mut ei haittaa, en valita.


Lääkärineuvola ois maanantaina ja nt-ultra tiistaina. Veriseulat terveydenhoitaja otti jo ekalla neuvolakäynnillä, niin lopulliset tulokset pitäis saada ultran yhteydessä.

kodehu 11+5
 
Mulle sanottiin että sokerirasitukseen laitetaan automaattisesti kaikki, joilla joku seuraavista kriteereistä täyttyy: bmi ennen raskautta yli 25, ikä yli 25 tai lähisukulaisella (omat vanhemmat tai sisaret) diagnosoitu diabetes.

Mulla oli eka neuvola 6+5 ja siitä viikko eteenpäin lääkärineuvola 7+6 viikoilla. Ja silloin ultrattiin ja varmistettiin että siellä todella oli pieni elämä aluillaan. Mun mielestä tosi hyvä käytäntö! :) Sitte oli yksi neuvola välissä ennen np-ultraa 12-viikoilla...

Vissyliini 28+0 Poks (ja ikä 31-v poks hehe)
 
  • Tykkää
Reactions: wanda_81
Terkkuja yösyötön ihmeellisestä maailmasta!
Aika kuluu siivillä ja harmittaa, etten ole ehtinyt edes synnytyskertomusta käydä kirjoittamassa. Syy siihen on se, että kännykällä en ole jaksanut alkaa näpytellä ja tietokonetta ehtii kovin harvoin nykyään availla. Ensi viikolla kyllä tulen kirjoittamaan! Neiti täyttää maanantaina 1 kk ja meillä vietetään lauantaina ristiäisiä, siksi siis en nyt tämän enempää ehdi nytkään kirjoitella ja kommentoida.
Olen kuitenkin käynyt lukemassa kuulumisianne! Päivitän listan sitten myös tietokoneelta ensi viikolla! Tervetuloa uusille!
Kaikki täällä hyvin, toivottavasti teilläkin!
Mukavaa viikonloppua jokaiselle!
Me lähdetään nyt takas nukkuun... :)

Ronjaliina ja JJ noin 4 vkoa
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä