** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.10 **

- o d o t t e l i j a t -


Into-Unto........................LA 3.1.2013............
wanda_81......................LA 24.1.2013..........HYS
Pottu78..........................
sintti-79.........................LA 20.2.2013..........NKL
Vissyliini.........................LA 21.2.2013..........KYS
iloksi.............................
VimpsVomps................LA 02/2013
SL................................LA 7.3.2013
Scrat............................
Tatja.....……...................LA 27.4.2013........TYKS
Tikimi...........................LA 17.5.2013.........KOKS
Halaus..........................
Kirsikkabanaani.............LA 27.5.2013.........NKL
kodehu.........................LA 14.6.2013.........OYS
Regalo.........................LA 2.8.2013...........KYS
Taru81.........................LA 3.8.2013...........HYS




- j a k a u t u n e e t -
2012


Intoilija ..........8.12. Poika 4130g, 54cm
Anncherie..........7.12. Tyttö (41+0) 4300g
Neiti Pippuri ...........1.11. 2980g, 52cm
ginger-lemon-honey........... Poika
Tunafish...............6.11. Poika 3955 g, 51 cm
Ronjaliina...............3.11. Tyttö (41+5) 3250 g, 52 cm, pipo 37 cm
Taika78................11.9. Poika 4016g, 53cm, pipo 38,5cm
RauRau..................15.8. Tyttö 3500g, 50cm
Maanu.....................8.7. Tyttö (40+4) 3955g, 52cm, pipo 34 cm
Almeja...................30.6. Tyttö (40+1) 3020 g, 49cm
myymeli82..............30.6. Tyttö(41+2) 3300g, 50cm
Kippi.....................22.6. Poika 3450 g, 50 cm
birdcherry...............12.6. Tyttö (38+5) 3270g, 50 cm
riesa79..................4.6. Poika (40+3) 3960g, 53cm
essi79....................3.6. Tyttö 3770g, 52cm
Tuittis...................21.5. Poika 4280g, 53cm
GK30.....................20.5. Tyttö (40+2) 3900g, 51cm
marjutan................10.5. Tyttö (37+6) 3000g, 50 cm
Sara_78................9.5. Poika (35+3) 2480g, 46 cm
tiNpPa..................5.5. Poika (39+4) 4040 g, 51cm
Amanda...............26.4. Poika
cilia.....................28.03. Poika
Samirja............... 15.03. Poika (37+1) 2720g, 47cm, pipo 30,5cm
lallaa77............... 05.03. Poika (39+3)


Tervetuloa jatkamaan vauvapuolelle:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-...-vauvautuneet/

2011

Kaapo80............. 14.1. Tyttö (33+0) 2240g, 43 cm
Smi................... 14.1. Tyttö (41+2) 3055g, 47 cm ja pipo

Rae34................. 28.1. Poika (38+3) 3600g, 53 cm
Siukuki................. 28.2. Tyttö (41+5) 3700 g, 52 cm
Linda................ 2.4. Tyttö
talitintti80......... 5.4. klo 7.47 Tyttö (40+0) 2924g, 47cm

Anna-79............. 26.6. Poika 3095g, 49cm
Olivia-79............. 9.7. klo 18.24 Tyttö 3438g, 50cm
Sannuli79........... 18.7. klo 12.55 (41+0) Tyttö 3360g, 49 cm
aamuyö.............. 20.7 klo 15.23 Tyttö 3998g, 52 cm
viu.................... 22.7. klo 00.45 Tyttö 3780g, 49 cm
zalea.................. 22.7. klo 20.31 Tyttö (37+4) 3010g, 48,5 cm

Mma Ramotswe..... 10.8.2011 klo 21:20 Poika (42+0) 4660g, 55cm
zipuli................. 10.8. Poika (41+0) klo 04.07 3525 g, 52 cm pipo 35cm

Tuulia80.............. 20.8 klo 18.36 Tyttö (40+2) 3905 g, 51 cm ja pipo 35 cm
Marienna............ 22.8.2011 Tyttö (40+3) 3650g, 51cm ja pää 33cm

Ainomieli............ 25.8. Poika 4100g, 54 cm
Arminen............. 2.9.2011 Tyttö (39+4) 3530g, 50cm
tömpsis............. 21.9.2011 Tyttö (41+6) 3005g, 50cm.

RR.................... 5.10.2011 Poika 4106g, 52cm
Joanmi.............. 8.10.2011 Poika 3010g, 48 cm

sgt................... 21.10.2011 Tyttö 2660g, 46cm
Pol82................ 25.10.2011 Tyttö 3860g, 51,5cm
Tuiskuli.............. 29.10.2011 Tyttö 2970g, 50cm


Poikia 7 Tyttöjä 17

2010

Poikia 11 Tyttöjä 6


2009

Poikia 10 Tyttöjä 10


Vanhoja pinoja


** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.6 **
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...aiset-vol-6-a/

** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.7 **
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...aiset-vol-7-a/

** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.8 **
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...aiset-vol-8-a/

** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.9 **
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2077121-noin-kolmekymppiset-ekakertalaiset-vol-9-a/
 
Viimeksi muokattu:
Vautsi, tulee kyllä vilkas kevät-kesä tässä pinossa. Huom muuten hiljan pinoon liittyneet: me tapaillaan pääkapunkiseudulla säännöllisen epäsäännöllisesti. Jos haluatte siis mukaan, niin Samirja ainakin osaa liittää sopimista varten perustettuun kerhoon. Ja huom huom - vauvautuneille on myös pino ja lisäksi FB-ryhmä, josta saa oivaa tukea harjaantuneemmilta 30-ensikertalaisilta.
 
Kiitti uudesta ketjusta Ronjaliina!

Oon itse ollut vähän hiljaisempana nyt kun ihan kammottava kiire töissä. Nyt on tosiaan mun viimeinen viikko ennen äippälomaa ja tuntuu että koko ajan on joku jotain vailla ja kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin asiat pitäis ehtiä tehdä valmiiksi. Ja samalla perehdyttää sijaista, joka on kyllä aika hukassa.. Huh. No pari päivää onneksi enää!

Tinppa: huomasin hauskasti että taidetaan olla samassa HP:n synnytysvalmennusryhmässä :) huomenna tosiaan toinen käynti vielä siellä.

Ja ihana lukea noita synnytyskertomuksia, kiitos lallaa ja samirja.

Ja amanda, erityisen kiva lukee sun kuulumisia kun alusta asti menty lähes samoilla viikoilla :)

Täällä tosiaan paisutaan ja voidaan hyvin, ainoastaan yölliset suonenvedot vähän häiritsee. Mutta muuten olo on mitä mainioin, taitaa tämä raskaus ihan sopia mulle ;)

marjutan ja Muru 33+5
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia Ronjaliinalle uudesta hienosta ketjusta :flower:

Kovasti tsemppiä viimeiseen koitokseen töissä Marjutanille!

Ja onnea Saralle poikalupauksesta ja muutenkin hyvin menneestä lääkärikäynnistä :flower:

Mä alan olla jo ihan tulisilla hiilillä siitä huomisaamun varhaisultrasta! Pitää varmaan laittaa vedenkestävät meikit sillä itku tulee joka tapauksessa. Joko onnesta tai suuresta surusta. Oon ihan hirveen huolissani tästä vuodosta koska sitä on ollut nyt viikon verran joka päivä. Ihan selkeesti rasitukseen liittyvää tämä vuoto kyllä on sillä mitään ei tule öisin nukkuessa eikä päivisin kun istun kiltisti työpisteellä. Sit illalla kun tulee liikuttua enemmän näkyy sitten pyyhkiessä punaista. Voi kun tää olis vaan jotain harmitonta ja johtuis vaikka herkistyneistä limakalvoista tai sellasesta...

Kyllä se mun kummityttöni oli vaan maailman suloisin :heart: Ihan valmis suloinen tyttö vaikka reilut 3 viikkoa etuajassa. Ja pitkä musta tukka oli myös tällä pienellä prinsessalla. Sain tosin taas tosi typeriä kommentteja veljeni tyttöystävän sukulaisilta. Siis niitä vakiokommentteja joita helposti lapsensa alulle saattaneet tai muuten vaan huonolla tilannetajulla varustetut viljelee. "Jokos nyt alkaa sinullakin tulla vauvakuumetta?""Otatte nyt vaan mallia näistä nuorista" ja muuta typerää kun pidin kummityttöäni sylissä. Siis luojan kiitos että meillä ei nyt ollut hoidot enää käynnissä sillä olisin varmaan sanonut jotain tosi peruuttamatonta :kieh:

Tuna ja sintti 6+2
 
Kiitos Ronjaliina uudesta pinosta! :)

Tuna, toivon sydämeni pohjasta teille hyviä uutisia huomenna! Tiedän, että jännitys on hurjaa ja sitä varautuu kaikkeen. Mutta luotetaan, et kyllä siellä pieni sydän sykkii! :)

Eilinen synnytyslaulukurssi oli kyllä antoisa! Vaikea sitä on etukäteen sanoa, tuleeko niistä vinkeistä olemaan hyötyä. Harjoiteltiin siis äänen käyttöä synnytyksessä. Niille jotka eivät ole kuulleet aiheesta, taustalla on ajatus, et leuan rentous vaikuttaa suoraan lantion rentouteen eli helpottaa synnytystä. Äänellä pyritään rentouttamaan leukaa ja siis myös helpottamaan synnytystä. Musta se ope psyykkas muutenkin hyvin synnytykseen. Tuli sellainen fiilis, että on edes jotain työkaluja siihen touhuun. :) Kohta meen äitiysjoogaan eli samalla rentousteemalla jatketaan. :)

Nyt on vauvalla sellaiset tsembalot, ettei tosikaan. Huomaa, et kokoa on jo aika paljon. Nyt kun se möyrii samaan aikaan kuin hikkailee, niin maha heiluu ja täriseen samaan aikaan. :) Aika suloista!

Ens maanantaina on neuvolaläkäri, jossa pitäisi olla myös ultra. Odotan sitä jo hulluna! :)

Amanda ja Sulo 35+1
 
  • Tykkää
Reactions: lallaa77
Heippa kaikille,

sen verran käyn täällä ilmoittelemassa, että sain juuri eilisen (5+4) hcg-arvon tuloksen. Se on 21 609. Eli ilmeisesti (ainakin netin perusteella) ihan oikeissa lukemissa. :heart:

Nyt voi taas hetkeksi ainakin raskauden etenemisen suhteen olla vähän rauhallisemmin mielin. Tasan viikon päästä on sitten oikea alkuraskauden ultra.

Neitipippuri ja alien 5+5
 
Heips,

Eipä täällä mitään ihmeellistä. Vielä viikko töitä ja pääsiäiseltä jään mammalomalle. Kiirettä pukkaa töissä, niin en hirveästi ole ehtinyt miettiä mitään hankintoja tai synnytystä. Ihanaa, että osa on jo jakautunut ja kaikki on mennyt hyvin. Tsemppiä kaikille alkuraskauden taipaleella. Tiedän, että aika kuluu ihan tuskaisen hitaasti. Mulla helpotti vasta 20+ ajan kulku.

Essi ja kaveri 32+5
 
Niin hyviä uutisia ar-ultrasta kun voi vaan olla! Siellä köllötti pieni papunen jonka sydämen läpätys näkyi näytöllä :heart: Koko vastasi täysin viikkoja 6+3. Kaveri oli kiinnittyneenä kohdun takaseinämään mikä vissiin pitäisi olla hyvä paikka pienelle. Vuodoistakaan ei kuulemma tarvitse huolehtia koska mun kohdalla johtunevat tuosta Klexanesta. Sitä vähän itsekin epäilin koska yhtenä iltana unohdin pistoksen ja seuraavana päivänä ei vuotoa näkynyt.
Mä olin ultrassa ihan viilipyttynä mutta mies sitten tirautti pari kyyneltä munkin puolesta :heart: Ehkä mä tällä tiedolla pärjään taas siihen viralliseen ar-ultraan saakka joka olis ens keskiviikkona :D

Tuna ja sintti 6+3
 
Onnea tunafishille!

Tuolta muuten puuttuukin vielä mun tiedot, eli LA 13.10, sairaala OAS.

Oi voi kun vieläkin ällöttää joka päivä, nyt sentään jo tekee erilaisia ruokia mieli, eikä aina ole pakko saada esim. lettuja :LOL: Tää ei vaan aina ole kivaa istua asiakaspalvelutyössä kun joutuu välillä oksentamaan...

Noh, josko se siitä kohta. Ensi viikolla NP-ultra, vähän jänskättää. Varsinkin kun ukko sopi samalle aamulle muuta ohjelmaa ja varmasti tulee koko neuvolaan lähdön kanssa taas hirveä kiire, s**tana.

Anime ja 11+5 tai viikon vähemmän.
 
Tuna, ihania uutisia! Todella hienoa, että kaikki näyttää hyvältä =) Animelle peukutukset ensi viikon ultraan ja tsemppiä pahoinvoinnin kanssa! Neitipippurillakin kivoja uutisia, kärsivällisyyttä ultran odotukseen!

Onpa mukavaa, että täällä on näin hienoja uutisia alkuraskailijoilla! Tästä on hyvä aloittaa mukava viikonloppu jokaisen, eikös juu? Eli nauttikaahan kevään tulosta!

Sara ja Tyyppi 29+5
 
Tuna, ihanaa!!! :) Paljon kasvuvoimia pikkuiselle!

Neitipippuri, vaikuttaa tosi lupaavalta! :) Kyllä sä olet nyt tukevasti raskaana!

Oon tosi iloinen, että kuumelijoista on vihdoin saatu tänne puolelle myös porukkaa. Erityisen ihanaa on saada tänne muita pitkän taipaleen tarponeita! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ronjaliina
Poks 36+0!
Kiitos uudesta pinosta.
Ihan kuin oisiin justiin kirjoittanut ekaa kertaa näille palstoille.. :) Mutta onpas siitä aikaa! Uskomatonta, mutta ei tässä ole enää montaa viikkoa, kun saa sen nyytin syliinsä :heart:

Poksumisen kunniaksi ramppasin viime yönä vessassa useammin kuin koskaan. Monta yötä on mennyt "vain" muutaman kerran, viime yönä tuli kyllä pohjat; menin sekaisin laskuissa, 5-10 kertaa?:headwall:

Katrin&Masukki 36+0
 
  • Tykkää
Reactions: lallaa77 ja Samirja
Tulin vain vahvistamaan aavistukseni tulevasta keskemenosta oikeiksi. Ar-ultrassa sykki taas pieni sydän viikko sitten perjantaina. Eilen alkoi vuoto, joka on nyt niin runsata kipujen kera ettei jätä mitään arvailujen varaan. Osasin tätä odotaa ja nyt on olo täysin tyhjä. Poistun siis taas taka vasemmalle.

Hyvää ja onnellista odotusta kaikille!

Sakara ja km 10/11 ja 3/12
 
Sakara, valtavasti voimia! :hug: Todella epäreilua, että koit jo toisen pettymyksen... Toivon kovasti, että saat pian uuden plussan ja lopulta sen oman nyytin syliisi.

Sara, onnea uusista lukemista ja tervetuloa samoille kymmenille! :)

Parina päivänä on vatsa taas ollut pinkeä ja kivistävä. En tiedä onko se jotain kasvuun liittyvää vai mitä. Vähän tuskainen olo... En usko, että voi olla supisteluakaan, kun on jatkuvaa. Onneks huomenna neuvolalääkäri niin voi kysyä tästäkin. Ja ennen kaikkea on ihana kuulla vauvan koosta ja asennosta! Odotan jo aamua!

Nyt on muuten vaunutkin saapuneet meidän talouteen! Ja ostinpa ekat vaatteetkin tällä viikolla vauvalle - iso kasa on kyllä jo saatuja vaatteita, mutta itse ostin nyt ekat. Vaunuliikkeestä tarttui mukaan pari muutakin tarviketta, mut hankittavien lista on vielä pitkä... Pitäisköhän ens viikolla aktivoitua - nythän aletaan elää viikkoja, jolloin vauva vois periaatteessa kohta syntyäkin! No, toivotaan, että kasvaa vielä rauhassa seuraavat neljä viikkoa. :)

Amanda ja Sulo 35+4
 
Sakara, voimia :(

Onko sulla Amanda nyt siis se toinen neuvolalääkäri? Mulla jäi siitä ekasta nlalääkäristä tosi huono fiilis ja nyt jopa hieman pelottaa, onko lääkäri toisella käynnillä sama (varmaankin on). En todellakaan odota tuota toista käyntiä, ja mulla se olisi edessä siis torstaina.. varsinainen kiirastorstai :/

Mulla tuntuu että vaavi on jotenkin tosi ylhäällä, keuhkot ovat ahtaalla! Eli enemmän ja vähemmän huohotusta tämä oleminen.. mutta ihanaa on, huomenna viimeinen työpäivä ja sitten pääsee nauttimaan äitiysvapaasta. Olen jo varannut jalkahoitoa ja kampaajaa jne. kerrankin kun on aikaa :) uskon vakaasti, että ennen toukokuuta ei täällä jakaannuta, joten tämä kuukausi ainakin "tehokasta peliaikaa".

Aurinkoista uutta viikkoa kaikille!

marjutan ja Muru 34+2

ps. viimeviikon masukuva löytyy täältä Takapihojen tarinoita: Masu rv 33
 
Viimeksi muokattu:
Marjutan, joo mulla on se toinen (ja viimeinen) lääkärikäynti eli samalla kai synnytystapa-arvio. Huomenna on siis rv 35+5. Mulle ekasta lääkärikäynnistä tuli sellainen olo, ettei siitä ollut mitään hyötyä... Mut kai se lääkäri katsoo ja kokeilee asioita, joita ei itse huomaakaan. Ekalla kerrallakin piti ultra ultra, mut laite oli toisella lääkärillä sillon. Nyt kuulemma pitäis (taas) olla. Toivotaan, et on, niin itsekin pääsis pikkasen kurkkaamaan masuun! :)
 
Onnea cilia! :heart: Ja hyviä vointeja sulle ja pienokaiselle! Tuu kertomaan sitten tarkemmin kokemukset, kun ehdit!

Eilinen lääkäriultra paljasti, että vauva on perätilassa... Nyt siten odotellaan kutsua Naistenklinikalle ja miettimään, miten edetään. Sen päätin, etten halua, että vauvaa yritetään ulkoa käsin kääntää. Jotenkin se ei vaan tunnu oikealta. Entä jos sillä on hyvä syy olla näin päin - napanuora huonosti tai liian lyhyt? Mun kohtu sellainen, ettei mahdu enää kääntymään? tms. Sen sijaan käyn akupunktiossa tänään ja ehkä tutulla osteopaatilla, jotka voi lempeästi neuvoa jotain liikkeitä ja hoitaa vahingoittamatta vauvaa. Jos ei käänny, niin luomua kannattavana taidan sittenkin kallistua sektioon... Jotenkin haluan mennä varmemman kautta ja mies samaa mieltä. No, katotaan nyt, voisko vauva vielä kääntyä...

Pääkaupunkilaiset hoi! Laitoin ehdotuksia jo uudesta tapaamisesta. Olis kiva nähdä vielä ennen synnytystä. :)

Amanda ja istuva Sulo 35+6
 
cilialle lämpimät onnittelut!:flower: Olipas tosiaan aika heitto painoarviossa!
Amanda, toivottavasti Sulo vielä kääntyisi itse. Omalla isosiskollani esikoinen oli oikein päin rv 34-35, mutta kääntyi sitten perätilaan vielä rv 37. Vaan ehtipä senkin jälkeen kääntyä ja oli oikeassa tarjonnassa, kun syntyi rv 40+. Varsinainen väkkärä siis =) Meillä Tyyppi on perätilassa ollut nyt joka ultrassa, mutta kääntyilee kyllä vielä selvästi ainakin potkujen perusteella. Silti vähän itseäkin hirvittää, mahtaako olla lopulta oikeassa asennossa vai sektiotako täälläkin pukkaa. Kääntöä varmaan yrittävät, mutta diabetikon kohdalla eivät perätilasynnytystä ilmeisesti anna edes yrittää. Saas nähdä, mutta onneksi on vielä aikaa ja tilaa kääntyillä...

Sara ja Tyyppi 30+2
 
eipä oo näköjään hetkeen tullu kirjoteltua.. oon mä kyllä käyny lueskelemassa juttuja mut ei oo ollu inspiraatioo kirjotella. musta tuntuu et mä oon välillä ihan hormonihirviö nykyään! kiukkuan pikku asioista ja välillä tuntuu että pää räjähtää jos esim mies jättää tyhjän mehupurkin tiskipöydälle.. huhhuh, en mä ennen oo tällanen ollu :D

vointi on kuitenkin ihan ok, pikku neiti potkuttelee enempi tai vähempi joka päivä, ja välillä kipeestikin.. mun lonkkaluun potkiminen tuntuis olevan neitin mielestä kivaa. kylkiluut saanu ihmeen rauhassa olla vielä.. ja siitäkin huolimatta vaikka välillä tekee ihan kipeetä, niin on se silti ihana kun se potkii, tietää että vielä siellä voidaan hyvin, ja heti jos ei hetkeen mitää tunnu, iskee huoli..

yks mikä on ulkopuolisten kommenteissa nyt alkanu ihan kunnolla ottaa aivoon, on nää: "ootko varma ettei oo kaksoset tulossa?", "ompa sulla jo iso maha, joko sä oot viimesilläs?".. äitikin tokas tuossa su kun nähtiin, että hällä kun oli tän kokonen maha niin oli synnytys jo lähellä.. ja mä vähän veikkaan että sit jos masu ois pienempi niin sekään ei ois hyvä, päiviteltäs sit sitä että kasvaako se niinku pitää.. huoh.

myymeli& pikku neiti 28+5
 

Yhteistyössä