** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.10 **

Tervetuloa Millimama! Me mennäänkin ihan samoilla päivillä! Itsellä suunnitelmissa tosin jakautua Naistenklinikalla.

Voi kovasti tsemppiä Tuittis! Kuulostaapa rasittavalle! Eikös sitä petadiiniä yleensä anneta suppareihin just tuossa tapauksessa jos suppareilla ei synnytystä edistävää vaikutusta ja äiti on väsynyt? Toivottavasti synnytys pian käynnistyisi tai saisit muuta helpotusta :hug:

Täällä rankka viikonloppu käynnissä. Oon töissä koko viikonlopun (tulee siis 12pv työputki) ja vielä edellisyön kävin hoitamassa maailman ihaninta 1,5kk ikäistä pikkuprinsessaa kun äiti ja iskä lähtivät vähän viihteelle. Pääsin kotiin klo.2.00. Tyttö oli kyllä ihan enkeli, vaikkei koko aikana yhtään nukuttukaan. Kovasti halusi vaan seurustella tädin kanssa.

Tuna ja sintti 13+6
 
Moikka, ilmoittaudun mukaan minäkin! Plussa ilmestyi viime viikolla, kahden ja puolen vuoden yrityksen jälkeen! Ikää 31-vee ja laskettu aika näillä näkymin 25.1.

Tänään varaan aikaa alkuraskauden ultraan, jännittää ihan kauhiasti! Millä päivillä olette käyneet ultrassa ja miten aikaisin on näkynyt sydämen syke? En haluaisi liian aikaisin mennä jotta näkysi sitten tuo syke varmimmin. Jännittää ihan kauhiasti että onhan siellä varmasti joku kasvamassa!

Kait sen ensimmäisen neuvolankin jo uskaltaa varata? :rolleyes:

En ole vielä oikein ymmärtänyt olevani raskaana... :D
Oireita ei ole muuta vielä kuin tissikipu, lievä väsymys, jano ja vessassa ravaaminen.

Wanda 4+3
 
Tervetuloa Into-Unto, Millimama ja Wanda -81! ja onnea kaikille:heart:

Wanda, mulle sanottiin että varhaisultra kannattaa varata aikasintaan rv 7+0 kuukautisista laskettuna. Näin jos tulee viikonkin heitto hedelmöittymiseen, niin syke silti näkyy. Itse kävin siis rv7+4, ja syke näkyi. Kerran olin ystäväni kanssa, kun hän oli 6+2, eikä mitään näkynyt ja ihan kamalaahan se oli. Vaikka kaikki oli hyvin myöhemmin, niin tuo oli vaan liian aikasin kun oli hedelmöittynyt myöhemmin.

Tuittis tsemppiä!! Paras ystäväni kävi juuri saman läpi 2vkoa sitten, supisteli eikä nukkunut n5pvä ennenku vaavi syntyi. :/ Toivotaan ettei sulla mene yhtä pitkään! Ja sillo ku hän tokan kerran meni kättärille, tyly lääkäri oli lähettämässä taas kotiin, ja ihana hoitaja oli sanonut että toive olisi että nyt vauva tulisi. Sitä lähettiin siitä sitten avittamaan, puhkastiin kalvot jne. Ja sitten kaunis ja terve kummipoikani syntyi :)

Tunalle tsemppiä raskaaseen duunirupeamaan!

Mä ite jatkan saikulla vielä tän viikon.. kerrankin antoi lekuri viikon saikkua, eikä sitä ainaista kahta päivää! Ja jee, enää muutama päivä np-ultraan!!! Ja kohta ollaan turvallisilla viikoillakin.. Kunpa vaan kaikki menisi nyt hyvin!

intoilija *POKS* rv 11+0
 
Hei kaikki! Ilmoittaudun mukaan minäkin, ja täällä näkyy pari tutumpaa nimeäkin olevan tuolta marraskuun pinosta. :wave: Eli Jyväskylässä majailen ja ikää on 29v aj helmikuun lapsi olen itse. Vielä kerkeän esikoiseni saamaan ennen kuin olen 30v. :D Tuo on ollut joku alitajuinen tavoite teinista saakka. :rolleyes: Laskettu aika meillä on siis 6.11. Eli jos listaan lisättäisi siis Acacia / 6.11. /K-SKS

Acacia 15+6
 
Kiitos joku_raja ja intoilija! :heart:

Nyt on varattu alkuraskauden ultra rv 6+5:lle. Täytyy vaan toivoa että silloin kanssa näkyy syke! Mulla oli kyllä ovulaatio varmistettu pregnylillä että tuskin hedelmöittyminen on kovin myöhäiseksi voinut mennä.
 
Tervetuloa jälleen uudet ja onnea Wandalle plussasta :flower:

Minä olin ensimmäisen kerran neuvolassa rv 7+jotain ja silloin ei kuulunut sykettä. Meillä ilmeisesti täällä muutoinkin ensimmäinen ultra on rv 9 ja silloin luultiin vielä että olin tuolla yhdeksännellä viikolla mutta olinkin vasta seitsemännellä. Parin viikon päästä sitten uudelleen, ja silloin oli neuvolalääkäri ja silloin ultrattiin alakautta ja syke kuului hyvin ja pieni sätkytteli pallokäsiensä kanssa =) Oi kuinka siitäkin on jo aikaa.. nyt se päästelee sellasia tällejä että huh huh :heart:

Ja raukalla hikka monta kertaa päivässä.

Acacia mulla oli myös tavoitteena, että ensimmäinen muksu ennen kuin täyttää 30 :D

RauRau 30+0 POKSSS!
 
Minä vielä tällä puolella seurailen vaikka pitänee siirtyä "jakautuneisiin"..

Paljon onnea uusille plussailijoille, teitähän on monta, vau!!

Lisäksi kovasti tsemppiä Tuittis ja GK30; kyllä se vauva sieltä tulee.. (vaikka itse tosin olin vielä synnytyssalin pedilläkin sitä mieltä ettei se tuu ;) ) Oikein kovasti siis vain kärsivällisyyttä ja rohkeutta kohdata mitä tuleman pitää!!

marjutan ja Muru-tyttö 1vko 4pvä
 
Heippa ja ihanan kesäistä päivää täältä Varsinais-Suomesta!! :)
Tää on kyllä niin ihana palsta, olen jo jäänyt koukkuun tähän, muutamassa hassussa päivässä.. :p Kävin kyselemässä Mehiläisestä (oikeastaan ainoa yksityinen meilläpäin) varhaisultran hintoja ja sanoi että itelle jää maksettavaa 180-200 euroa!! :O Enpä siis tiedä jos viitsin sellaista summaa maksaa.. harmittaa.. Mulla eka äitiyspolikäynti vasta 18.6. jossa ultrataan, eikä millään malttais odottaa!! :p Mutta kovia on hinnat.. Jotenkin vaan haluais tietää että onko siellä masussa oikeasti ketään, vai onko kohdunulkoinen yms... Olen jotenkin niin oireeton, ei pahaa oloa, ruoka maistuu paremmin kuin aiemmin. Vatsannipistelyä ja selkäkipuja on välillä, ja rintojen kutinaa. Muuten en ole huomannut rinnoissakaan mitään erikoista.. Kauheaa tälläinen epätietoisuus.. :( Mutta toivotaan nyt, että kaikki olis hyvin ja hyvin jatkuiskin loppuun asti.. Vaikka riskisynnyttäjähän mä olen, DMII ja verenpainetaudin vuoksi..

-Annika ja MJ rv 7+4-
 
Tervetuloa uusille! Tuntuu kuin itsellä olisi alkuraskauden epävarmuuksista ja varhaisultrasta ym. kulunut vuosikausia. Milloinkaan ei ole 8 kuukautta tuntunut näin pitkältä ajalta! Varsinkin tämä viimeinen kuukausi kun en ole ollut töissä ja makoillut vaan. Ja vieläkin voi pahimmassa tapauksessa mahankasvattelua olla yli 6 viikkoa edessä.
Näin jälkiviisaana tahtoisin sanoa, että jos jollain teistä tuntuu että selkälihakset on menossa jumiin, niin menkää ajoissa hierojalle/fysioterapeutille. Olen nyt vihdoin saanut pari kertaa käytyä hierojalla, joka kommentoi heti että kylläpäs on pahasti jumissa koko matkalta. Lupaili kyllä varovaisesti, että selkää voisi saada vielä aukeamaan, mutta toistaiseksi särky on kyllä palannut heti samana päivänä hieronnan jälkeen. Pahimpina päivinä pystyn olemaan ehkä vartin pystyssä, ja sitten on päästävä makaamaan. Siihen kun lisätään tällä hetkellä siitepölyallergiatuska ja peffaansa kylkiluiden alle tunkeva vauva, niin olo ei todellakaan ole erityisen hehkeä :D Pahoittelen, jos mun kaikki viestit palstalle on tätä selkävaivoista valittamista! Valitan huomenna vuorostaan neuvolalääkärille, vaikka tiedän kyllä että vastaus on se perinteinen "syö Panadolia". Täytyy ehkä mainita hälle siinä tapauksessa, mihin saa ne Panadolinsa tunkea...
No joo, aurinko paistaa, iloitaan siitä :)

birdcherry 35+4
 
Hei upeeta Wanda!!! Onnea suuresti, että vihdoinkin sait sen plussan :D Ja muille uusille tietysti myös paljon onnea plussasta ja tervetuloa palstalle.

Tuittis kääk mitkä kärsimykset sulla...

Mutta mä muistuttaisin siitä toisesta vaihtoehdosta. Eli löysin tuossa siivotessani sen Haikaranpesän paperin, että milloin lähdetään sairaalaan synnytyksen lähestyessä ja siinä luki, että "tarvitset ambulanssin mikäli sinua alkaa ponnistuttaa". Ahaa, olis pitänyt lukea paperi ENNEN synnytystä. Ei juolahtanut se ambulanssi mieleenkään, vaikka luulin synnyttäväni eteiseen, siis meidän eteiseen. Taksilla vaan mentiin. Eli voi se ensikertalainen nopeastikin synnyttää vaikka ne sairaalassa hokee, että ensikertalaisilla kestää ja kestää.

Varhaisultrassa mä kävin kaksi kertaa, koska ekassa ei näkynyt vielä juuri mitään johtuen myöhäisestä ovulaatiosta. Tokassa kävin vissiin rv 7+ ja silloin nippanappa näkyi sydän ja lääkäri veikkasi päiviksi 5+6... Et kandee oottaa tosiaan 7 viikolle asti.

Kyllä mä kohta jo ehkä lopetan tänne kirjoittelun...
Samirja ja poitsu 2kk+
 
Onnea plussasta ja tervetuloa Acacia ja Millimama!

Erityiset onnittelut wandalle! Voi miten oonkaan niin tosi iloinen sun/teidän puolesta! Ihan meinaa tippa linssiin tulla! :) Toki olen iloinen muidenkin plussasta, mutta sun matkaa tuli vuosi seurattua vierestä ja erityisesti te, jos ketkä ootte plussan ansainneet! Tervetuloa!

Kaikki kome plussannutta, teidät on nyt lisätty listoille! Jos jotakin muutoksia tarvitsee tehdä/huomaatte mun laittaneen jotain väärin, niin olkaa yhteyksissä muhun! Mitäs mieltä ootte, että missä vaiheessa tuolta alkupäästä poistetaan henkilöitä listalta, joiden oletetaan ehkä jo synnyttäneen, mutta ko. hlö ei ole hetkeen palstalla pyörinyt?

Mä kävin varhaisultrassa 7+4. Mä kuvittelin tienneeni tosi tarkkaan ovulaation ajankohtani, mutta niin on nyt kaksi ultraa väittänyt, että olen viikon sitä edellä. Eli 7+4 olisikin ollut jo 8+4. Tämän viikon edellä olo menkoista laskettuna tarkoittaisi tosiaan sitä, että olen ovuloinut ja hedelmöittynyt jo noin kp 6 tai 7. Mitä pidän hieman aikaisena ajankohtana, mutta pääasia, että JJ siellä nyt masussa köllöttelee. Nyt alkaa jo tuntua aika samalta se, että onko viikko sinne tai tänne. Mutta muistan kyllä alussa odottaneeni kuin kuuta nousevaa, että 12 viikkoa tulisi täyteen.

Perjantaina oli neuvola. Paino oli vähän nyt noussut ensimmäistä kertaa. JJ:n sydän siellä jumpsutteli mukavasti. Kovasti oli kiireinen ja liikkuvainen kaveri, kun meinasi vähän väliä karata dopplerin alta. Mieltä huojensi kyllä kovasti kuunnella noita sydänääniä taas pitkästä aikaa. Pahoinvointi monesti vaivaa viikonloppuisin. Oon tullut siihen tulokseen, että ehkäpä mun ruokailutottumukset/-ajat vaihtelee niin paljon viikonloppuisin, että ehtii tulla nälkä ja sitä myöten pahoinvointia. En oikein muutakaan keksi, koska tänään taas kun olen töissä syönyt lounasta jo 10.30, niin olo on ollut ihan hyvä! :) Pitkä kesäloma kolkuttelee jo ovella, joten tarvii varmaan alkaa kokata lounasta hiukan ahkerammin tästä eteenpäin! Neuvolasta jäi ihan sillai hyvä maku. Mutta vähän jäi kaivertamaan se, että ruokailutavoista piti sen neuvolantätinkin siellä urputtaa. Sanoin, että välipaloja kun syö tarpeeksi usein niin paha olo pysyy poissa. Kerroin syöväni mm. hedelmiä ja luonnonjogurttia. Näistä hän sitten keksi muistuttaa, että kai jogurttini on rasvatonta ja muistathan, että hedelmissä on hedelmäsokeria! Plaah! Joo tiedän, mutta aika paljon parempi kai on syödä hedelmiä kuin vaikkapa lihapiirakoita välipalaksi. Toivotaan, että ensi kerralla on taas vanha tuttu neuvolan täti! ;)

Jokos teillä isovanhemmat kovasti miettivät, että miksi heitä sitten aletaan kutsua? Miehen vanhemmat ovat mummo ja ukki jo ennestään, koska he ovat yhden pojan isovanhempia jo ennestäänkin. Mutta mun omat vanhemmat nyt selvästi ovat ottaneet tämän nimi asian mietintään. Mun isä oli miettinyt, että ehkä hän olisi pappa tai paapa ja äiti puolestaan pohtii, että voisi olla mumma. Vähän ovat erikoisempia nimityksiä siis näemmä hakemassa. En ole ajatellut puuttua asiaan ollenkaan, vaan saavat aivan rauhassa itse päättää nimensä. Aikaahan tässä vielä on! :)

Ronjaliina ja JJ 18+0 (ja taas poksuu!) Hui puoliväli on jo ihan kohta!:)

Ps. Niin ja vielä jo synnyttäneille haluaisin sanoa, että ei teidän turhaan vielä tarvitse mihkään poistua! Olkaa täällä ihan rauhassa vain! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Into-Unto
Ihanaa Wanda ja onnea ihan hirmuisesti tuosta pitkään odotetusta plussasta :heart: Mulla näkyi syke 6+3 ultrassa ja tosiaan meillä hoidoissa käyneillä ei yleensä virhemarginaali ole kovin suuri noiden päivien suhteen.

Ja kovasti tervetuloa myös Into-Unto :wave: Kiva saada toinen DMII -tapaus tänne niin voidaan yhdessä tuskailla. Mulla tämän lisäksi menee Klexane -pistokset kun hyytymistekijöissäkin on häikkää. Mulla oli DMII:ssa hyvä hoitotasapaino ennen plussaa, mutta nyt jo 15. viikolla sokerit näyttää sille että mulla aloitetaan ensi viikolla insuliinit.
Stressaamalla et varmasti mitään vahinkoa pienelle saa aikaiseksi. Itsekin olin alussa ihan hermoheikko ja päivät ja tunnit ennen varhaisultraa kuluivat NIIN hitaasti.

Ja vilkutukset vielä marraskuisista tutulle Acacialle :wave:

Tuna ja sintti 14+0 *poksista*
 
  • Tykkää
Reactions: Into-Unto
Tervetuloa uusille!!!

Mä kävin varhaisultrassa viikolla 7+1 omien laskujeni mukaan. Kuukautisista laskettuna oli kai 7+5. Syke näkyi hyvin ja koko vastasi omia laskujani. Tosin sitten viime viikon np-ultrassa pieni oli ottanut kasvuspurtin ja laskettu aika aikaistui.

Tänään oli jo taas neuvola. Nyt näkyi ja kuului syke ikivanhalla ultrallakin! Kovasti tuo tuolla liikkuu ja pomppii :heart: Mulla neuvolantäti ei valittanut mitään, vaikka paino oli kuukaudessa noussut 2,5 kg. Sanoi vaan että nyt kannattaa syödä mitä mieli tekee, vaikka se olisikin sitten roskaruokaa. Sitten kun pahoinvointi on loppu, niin voi taas parantaa tapansa =) Mulla siis tuo pahoinvointi alkoi uudestaan, tänään oksensin taas...

Anncherie 12+3
 
Raurau, kiitos! :heart:

Kiitos Marjutan onnitteluista ja onnea hurjasti sinulle pienestä tytöstäsi! :heart:
Mie ainakin tykkään kovasti lukea teidän jakautuneiden uutisia ja kokemuksia joten ei mitään kiirettä pois tältä palstalta!

Kiitos Birdcherry tervetulotoivotuksesta! =)

Kiitos Samirja! :heart:

Ronjaliina :heart:! Mä täällä aloin kans vetistelemään... =)
Meillä on jo molempien vanhemmilla kutsumanimet valmiina kun meidän molempien veljillä on lapset. Meillä on siis kaksi mummia, yksi vaari ja yksi pappa.

Tunafish, kiitos! :heart: Kiva kuulla että olet nähnyt sykkeen jo 6+3, mullakin on siis mahdollista nähdä 6+5 päivänä. Miten tässä jaksaa odottaa vielä kaksi viikkoa?! :rolleyes:

Kiitos Anncherie tervetulotoivotuksesta! Onnea paljon sykkeestä! :heart:

Nyt alkaa väsymys valtaamaan ihan toden teolla. Eilen olisi pitänyt tehdä pihatöitä ja levitellä multaa kun ollaan tekemässä nurmikoita uusiksi. En vaan pystynyt ja oli pakko mennä päikkäreille. Aamullakin sitten nukuin työmatkan autossa sikeästi, onneksi on oma kuski joka ajaa... :rolleyes:

Wanda 4+4
 
Wanda minä jouduin käymään varhaisissa ultratutkimuksissa vuotojen ja kipujen takia viikoilla 5+6 ja uudelleen kontrollikäynnillä 6+6, ja jälkimmäisellä kerralla näkyi jo hyvin syke. Joten hyvinkin mahdollista, että sinullakin viikolla 7+ näkyy jo. Tosiaan suosittelisin kaikkia varhaisultraan haluavia odottamaan tuonne 7+ viikoille, jotta sykkeen löytyminen on varmempaa.

Myöhemmin np-ultrassa selvisi, että todellisuudessa hedelmöittyminen oli tapahtunut viikkoa neuvolan laskuja aiemmin, joten todellisuudessa siis sykkeen näkyessä viikoja oli 7+6. Itse olin kyllä aivan varma, että viikot heittää, sillä oli aika vähän mahdollisuuksia sillä kierrolla tulla raskaaksi. Ja niinhän ne omat laskut sitten pitivät paikkansa.

Isovanhemmat on miehen puolelta jo päättäneet omat kutsumanimensä jo 24 vuotta sitten kun heidän ensimmäinen lapsenlapsensa syntyi. :D Miehellä on sisaruksiinsa hieman enemmän ikäeroa, iltatähti kun on. Minun vanhemmilleni olen sanonut, että miettikää nyt kun on vielä mahdollisuus vaikuttaa kutsumanimeen. Äitini ilmoitti, ettei hänellä ole erityistoiveita, joten voi olla että häntä alamme sanoa mummiksi, silä yksi mummo jo on, ja mummu ei oikein sovi minun suuhuni. :D Isäni pohtii vielä.

Eilen oli siis neuvola ja paino on noussut alusta vain 1,4kg, mikä ihmetytti minua suuresti. Tällä ruokavaliolla odotin huomattavasti isompia lukemia. :D Tahtoo tuo roskaruoka ja karkit, etenkin suklaa, maistua ihan liian hyvälle. :D

Acacia ja toukka 16+0 (POKSIS!!!)
 
Meillä miehen vanhemmat haluaa luultavasti olla mummu ja pappa, kuten miehen molempia isovanhempiakin on kutsuttu. Mun isä on varmaankin vaari ja hänen puolisonsa saa olla mikä haluaa tai ihan vaan etunimi jos ei halua mitään "arvonimeä" :) Mites teillä muilla, onko isä/äitipuolia joiden kohdalla pitää kutsumanimi miettiä erikseen? Äitini kanssa en ole tekemisissä, mutta mummona aion hänestä lapselle puhua.

Meillä muuten näkyi kans varhaisultrassa syke ihan selkeästi viikoilla 6+3 (omien laskujeni mukaan olisi ollut 7+0). Hassun näköinen oli se alkio niillä viikoilla, miehen mielestä näytti ihan kummitukselta :)

birdcherry 35+5
 
Tervetuloa uusille ja onnittelut plussista!

birdcherry mulla alkaa myös selkä paukkua... ei tartte pitkään olla pystyssä kun selkä kaipaa jo lepoa.. kyljet on välillä myös oudosti kipeät kun pikkunen potkii sinne, samoin lonkka samasta syystä.. kylkiluut on välillä myös kovilla kun pikkunen peppuaan työntää niitä vasten..

about kuukaus laskettuun, ja mulla alkaa olla oikeesti jo tukala olo.. turvotus on alkanu, närästää söipä ja joipa mitä tahansa, selkää pakottaa, pohkeet kramppailee vähintään kerran yöhön niin että pitää nousta ylös et menee ohi.. missään asennossa ei oo hyvä olla, päätäkin särkee (jonka takia piti viime viikolla käydä neuvolassakin, tarkistamassa paineet ja pissa, onneks ei näyttäny olevan mitää häikkää niissä).. sori valitusvirsi.. tänään ois neuvola, saa nähä mitä ne paineet nyt näyttää. menkkamaiset jomotuksetkin alkaa olla jokapäiväsiä.. jotenki mulla on sellanen olo, ettei neiti kyllä masussa pysy laskettuun asti, vaan voin olla väärässä.. välillä tuntuu kun haluis jo pihalle kun meinaa tulla nahan läpi..

koira käy ihan urakalla mun hermoille.. se seuraa mua kantapäillä aivan joka paikkaan, vahtii jokaista liikettä, ja tuntuu vaan pahenevan päivä päivältä. ja mitä oon lueskellu, niin aika monet uroskoirat vissiin reagoi raskauteen noin, varsinkin loppuraskaudesta.. ja jos joku vielä erehtyy sanomaan et toi vahtiminen ja huolehtiminen on sulosta ja hellyyttävää niin mä varmaan tinttaan suoraan turpaan.. vessassakaan ei saa käydä, puhumattakaan suihkusta.. yks päivä olin tunnin verran poissa kotoo niin että mies oli kotona, koira oli uikuttanu oven edessä koko sen ajan... mä vaan toivon että toi käytös helpottaa synnytyksen jälkeen, joillakin on vaan vissiin se vahtiminen siirtyny synnytyksen jälkeen vauvaan... saa nähdä.

myymeli & pikku neiti 35+5
 
Voi myymelin koiruparkaa =) Mutta uskon että käy hermoille. Meillä on kaksi urosmarsua ja ne vasta hermoille käyvät. Laitetaan niille häkkiin pehmikkeeksi mökin päälle pyyhe niin jo Einari-marsu 5v vetää sen alas, hinkkaa pallejansa siihen ja kuseskelee päälle. Santeri syö sanomalehteä lakanan alta (meillä kuivikkeena puolihäkkiä purua ja toinen puoliska sanomalehtiä+vanha lakana) ja siihen pitää aina laittaa jotain painoksi. Aamusin ärsyttää Santerin kitinä kun Einari alistaa sitä, RAAH! =)

Varsinki nyt alkaa pinna kiristyä kun nukkuu yöt huonosti. Viime yönä oon nukkunu kaikki neljä tuntia kun vauva on melskannut aivan mahdottomasti koko yön. Tosi voimakkaita kipeitä potkuja kylkiin, ja ekaa kertaa tunsin käteen pienen jalan muodon. Pylly pyörii puolelta toiselle ja sillä on ainakin viisi jalkaa ja kolme kättä. Nyt myös ensimmäistä kertaa tuli iskuja kunnolla rakkoon että tuntui oikein häjyltä. En tiennyt yöllä että itkeäkkö vai nauraa joten tein varoiksi molempia. Ja sitten ne harvat tunnit mitä saa nukuttua ovat katkonaisia koska lonkat kipeytyy :D

Hankalaa tämä elämä. Mutta ei auta kuin kestää, tätä tämä on. Onneksi en ole yksin täällä palstalla vaivoineni =).

RauRau ja pörriäinen 30+1
 
RauRau mua ihan pelottaa miten toi koira sekoo kun mun synnytys käynnistyy... täällä oli viime yö masussa myös ihan mahdoton, ja tosiaan ei oikein tiennyt pitäiskö itkeä vai nauraa.. hyvä vaan että liikkuu, tietää että on kaikki ok, vaan kyllä se meinaa itkettääkin yöllä kun ei hyvää asentoo löydy muutenkaan ja sit pikkunen potkii ja myllää :D mä muuten alan pian olla sitä mieltä että meidän pikkuinen on myös kuuhullu jo nyt, viime täysikuun aikaan ei valvonu pelkästään äiti...
 
myymeli onko teillä paimenkoira vai onko sillä muuten vaan niin vahva tuo vahtimisvietti? Joo ei saisi yhtään valittaa kun liikkuu masussa, sitte tulee kauhee huoli jos ei tunnu mitään elämää ja pitää ruveta tönimään mahaa. Tää kai alkaa olemaan niin kovin suuri että sillä niin lujaa kaikki tuntuu. Pitää kokeilla juoda illalla kamomillateetä olisko sillä rauhottavaa vaikutusta :D
 
RauRau, meil on beagle, eli metsästyskoira, eikä toi tollanen aikasemmin oo ollu, siis ennen mun raskautta.. ja varsinki tää viimenen kolmannes on ollu tätä, ja nyt alkaa jotenki tuntuu et pahenee vaan päivä päivältä, liekkö synnytys jo lähellä....

terkut neuvolasta, kaik oli hyvin :) neuvolatätikin oli vähän sitä mieltä että voi olla ettei laskettuun aikaan asti mee kun käynnistyy synnytys.. ei siis mitään huolestuttavia merkkejä, kun näillä viikoilla jo mennään, mutta ei välttis kuukautta enää asusta masussa pikkunen :D masumitta hurjat 32,5 :O

myymeli & pikku neiti 35+5
 
Heipähei, täällä unikeko! Olen alkanut nukkua 2 tunnin päikkäreitä lähes joka päivä :D Hassua, miten väsynyt sitä voi olla, vaikkei tekisi päivän aikana oikeastaan mitään, tai ehkä juuri siksi. Harmi, ettei voi nukkua "varastoon" synnytyksen jälkeistä aikaa ajatellen! Mutta ehkäpä tämä jonkinlaista voimien keräämistä on.

Millimama, mulla on sama tilanne vanhempieni kanssa, riitaisan eron (josta jo 15 vuotta) takia eivät voi olla samassa paikassa keskenään. Olen joutunut tavallaan tekemään valinnan heidän välillään ja esimerkiksi omiin häihini en kutsunut lopulta äitiäni ollenkaan, sillä en uskonut että osaisi käyttäytyä isän läsnäollessa. Mulla on kyllä muitakin syitä miksi en ole äidin kanssa nykyään ollenkaan väleissä, tietääkseni hän ei tiedä raskaudestani ollenkaan. Jossain vaiheessa varmaan saa kyllä asiasta kuulla. Surullisia ja vaikeita on nämä jutut! Ja hassua tosiaankin, että aikuiset ihmiset voi kantaa kaunojaan noin pitkään.
Kysyn muuten ihan mielenkiinnosta, missäpäin Englantia asut? Mulle on saari aika tuttu, kun on ystäviä ja sukulaisia siellä useammassa paikassa :)

birdcherry 35+6
 

Yhteistyössä