*Noin kolmekymppiset ekakertalaiset ELOKUUSSA*

Linda palautin sut listalle! =)

Tervetuloa tälle palstalle Talitintti! :flower: Toivotaan että pian muitakin meidän "vanhasta pinosta" saapuu tänne... ;) Jännityksellä käyn edelleen lukemassa kuumeilijoiden pinoo.

Lomista pidän lomani kaikki nyt. Kesäloman ja talviloman. Talvilomaa en oikeastaan "kaikkien sääntöjen mukaan" saisi pitää ennen äitiyslomaa, mutta sain työnantajalta siihen luvan. Sitten mulle jää muutama viikko vielä työaikaa, katsotaan jos se menis sairaslomalla. Alkaa tuo kävelykin välillä tekeen tiukkaa (vaikka yleisesti ottaen voin tosi hyvin) ja alavatsassa tuntuu painetta, joten kaikenlainen nostelu ja koko päivä jalkojen päällä saattaa olla sillloin ennen mammalomaa aika huono idea. Oon niin totaalisen kyllästynyt työpaikkaani, huonon ilmapiirin takia, että olisi tehnyt mieli jo sanoa itseni irti, mutta sinnittelen jotta saan äitiyslomalta kerrytettyä niitä vuosilomia... :whistle:

Keltakaneli 24+4
 
Moikka pitkästä aikaa! Täällä on vallan uusia ja osa pienillä viikoilla odotusaikanani mukaan hypänneistä on jo käynyt hakemassa nyyttinsä. Onnea!:flower:

Mulla on tuolla 2010 jakautuneissa tytön syntymäpäivä väärin, se on 8.5.2010 ja viikoilla 38+5, jos ehditte korjata. :)

Meillä oli ekat 2,5 kuukautta aika hirveää aikaa, tytöllä oli pahat vatsavaivat ja huusi paljon. Nyt vasta ollaan päästy nauttimaan vauva-ajasta, sitä ennen teki mieli tirvaista sitä joka uskalsi moista toivotella. Nyt tytöllä ikää 3,5 kuukautta ja uusin opittu temppu on kääntyminen selinmakuulta vatsalle. Kovin haluaisi jo lähteä ryömimään muttei ihan vielä osaa ja sekös harmittaa. :D

kevätesikko ja tyttö
 
Kevätesikko päivä korjattu. Mulle kerto kaveri, että he entoivat lapselle pienestä pitäen maitohappobakteereita, eikä vatsavaivoja ollut. Ajattelin kokeilla samaa. Ja d-vitamiinitipoista oli kuulemma parhaiten siedettyjä D-tipat, muista helpommin vatsavaivoja. Nämä kokemukset siis kaverillani ja hänen sisarusten lapsilla. Heidän isänsä on lääkäri, joten olisi varmaan huomauttanut, jos maitohappobakteereita ei ihan pienelle saisi antaa... Mutta eipä sitä silti voi tietää kelle on mistä vatsavaivat tulleet. Nautinnollista vauva-aikaa teille nyt tästä eteenpäin! :D

Keltakaneli 24+6
 
Voi itku Anna mitä uutisia! :'(
Tosi pahoillani olen sun ja miehesi puolesta! Itse olen kokenut saman enkä oikein voi muuta kun lohduttaa että ajan kanssa mieli paranee. Paljon jaksamista vuodon kanssa ja toivotaan että uusi tärppi käy nopeasti sitten kun olette siihen valmiita! :hug:
 
Anna :hug: Tosi ikäviä uutisia! Voimia sulle ja miehelles!

Linda Noista pitämättömistä lomista, on kai vähän työpaikkakohtasta. Esim meillä ei tarvii pitää jääneitä lomapäiviä ennen äippäloman alkua. Itsekkin aattelin pitää loput lomat äippäloman ja mahdollisen hoitvapaan välissä. Tuntuu jotenkin ikävältä ottaa pitämätöntä lomaa ennen äippälomaa, kun monesti voi olla ettei sitä edes voi olla töissä enää lopussa, ja silloin on musta oikeutettua olla saikulla sen sijaan että olis lomalla.

Itsellä on näköjään taas vierähtänyt aikaa tänne kirjoittamisesta. Harmittaa kun ei aina muka ole aikaa kirjotella, no vajaan 2 viikon jälkeen aikaa on enemmän, kun äippäloma alkaa ;) Muutenkin harmittaa kun ovat menneet muuttamaan palstan ulkonäköä, tykkäsin siitä edellisestä. Ja pikkasen hiljanen tää pino ehkä on, ois kivempi jos ois vilkkaampaa. Mut mä oon huono sanoo noin, koska pidin itse useamman kuukauden väliä kirjoittelussa.

Täytys varmaan töihin lähteä, ei jaksas, eikä ois enää motivaatioo, mut ku ei oo mitään "oiretta" minkä takia vois olla saikulla, niin pakko jaksaa:p ja tyytyväinenhän sitä saa olla että kaikki on mennyt hyvin ja vointi on hyvä, mutta tuo motivaatio vaan rupee olemaan nollassa....:D

Danuli + Toppis 33+4
 
Voi kurjuuden kurjuus Anna, pahoitteluni :hug:

Itsellä kaikki sujuu mukavasti eteenpäin. Eilen olin lääkärineuvolassa ja kaikki itsellä ja vauvalla ok. Vauva kasvanut mukavasti. Sydänäänet kuunneltiin ja pienellä oli just sillon hikka, lääkäri huomas. :LOL: Tiedänpä nyt senkin, miltä hikka tuntuu, kun en ole aiemmin sen tarkemmin ajatellut, mitkä liikkeet on potkimista, mitkä jotain muuta.

Fiilikset vaihtelee päivittäin tosi hurjaa kyytiä. Välillä en malttais odottaa vauvan syntymää, välillä taas kauhistuttaa koko ajatus, että pikkusen pitäs tulla muutaman kuukauden päästä maailmaan.. Tasan 2kk enää töitäkään jäljellä.

Hampiainen 25+6
 
Huomasin, että olin unohtanut tämän pinon kokonaan kun olen ollut aktiivisempi tuolla elokuisissa. Eli meille syntyi täsmällisesti 8.8. 2010 (rv 40+0) tyttö. Pituutta 48cm ja painoa 3215g :heart: Minut voi siis poistaa odottelijoiden listalta.

Hyvää jatkoa teille muille odottelijoille :)

Sipsunen & "Nalle" 3 viikkoa ja 2 päivää:heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Anna: Voi ei mitä uustisia:|. Olen tosi pahoillani. Ja en voi kuin toivotella jaksamista teille molemmille! Koko ajanhan se muakin pelottaa, että kaikki ei ehkä ole hyvin. Mutta ei siihen osaa etukäteen valmistautua. Pakkohan sitä on ajatella että kaikki menee hyvin. Toivottavasti teillä tärppää pian uudelleen sitten kun sitä haluatte.:hug:

Sipsunen: Onnea pikkuiselle ja koko perheelle!:flower: Mukavaa vauva-arkea teille!

Loma-asioissa on tosiaan varmasti eri käytännöt eri työpaikoissa. Olen töissä pienessä yrityksessä ja käsittääkseni kukaan ei ole sieltä aikaisemmin äitiyslomalle jäänyt. Ajattelin siis selvitellä lomakuvioita jo ennen kuin kerron töissä. Mutta vielä ei siis ole sen aika.

Tänään on ollu tosi epävarma olo, kun tuntuu että pahoinvointi ja nälkä ovat selvästi vähentyneet. Tänään en syöny iltapäivästä ollenkaan välipalaa ja olo oli töistä tullessa ihan normaali. Ja viimeyönä pystyin nukkumaan vatsallani (rinnat eivät aristaneet niin paljon). Varmasti nuo Annan surulliset uutiset pistävät miettimään entistä enemmän pienen kohtaloa. Toivottavasti kuitenkin kaikki on kunnossa ja tää on vain normaalia oireiden vähentymistä... Vai missä vaiheessa niiden oikein oletetaan yleensä vähenevän? Mulla niitä on nyt ollu n.3 viikkoa. No, viikon päästä nt-ultra on takanapäin ja olen paljon viisaampi. Pitkä viikko edessä: /.

Onko teillä ollut mies mukana nt-utrassa? Olisko teidän mielestä järkevää olla? Rakenneultrassa varmaan aikakin?

Linda & Taimi 10+3
 
Smi
Anna Pahoittelut ikävistä uutisista ja jaksamista teille molemmille :hug:

Linda Mun mies on ollut mukana sekä nt- että rakenneultrassa ja kaikissa neuvoloissakin. Eka ultra oli varmasti sillä tärkeä, että se konkretisoi tulevan vauvan miehellekin, hän kun ei kokenut niitä pahoinvointeja tai rintojen aristuksia... :) Neuvolassa taas on kiva, kun pääsee hänkin kuuntelemaan sydänääniä ja toisaalta muistaa usein puhua asioista, joita ollaan yhdessä mietitty mutta jota mä en sillä hetkellä muista. Eilenkin kysyi, että milloinkas sinne sokerirasitukseen mennään (meillä siis kaikki yli 25-vuotiaat menevät), kun minä ja terkkari oltiin jo unohdettu koko juttu. Mulla pahoivointi (kestokrapula) alkoi viikolla 7 ja aikalailla katosi viikolla 10. Sen jälkeen oli vain satunnaista yököttelyä.

(.) Eilen sain neuvolasta todistuksen äitiyslomaa ja korvauksia varten ja nyt pitää sitten oikeasti perehtyä asioihin. Lomia en ennen äippälomaa pidä muutamia irtopäiviä lukuunottamatta. Muut neuvolakuulumiset eiliseltä rv 21+6: SF-mitta 21 cm eli yläkäyrällä mennään, paino +430g / vko (koko raskausaikana painon nousu 3,6 kg), hemppaa ei otettu, koska viimeksi 128 enkä ole ollut väsynyt, verenpaine 141/78, pissa puhdas eikä turvotuksia. Vauvan syke 143-148 ja monoa tuli dopleriin muutenkin :)

Mukavaa syyskuuta kaikille! Jatketaanko muuten tätä samaa pinoa, kun se ei pitkän pitkä ole eli lisäätkö Keltakaneli otsikkoon syyskuun vai miten tehdään?

Smi 22+0 POKS :wave:
 
Linda mä en tarkalleen muista et millä viikolla olin, mut mulla kans hävis jotenkin kaikki oireet, joita ei ees kauheesti alkujaankaan ollut. Tuntu ettei enää turvottanut niin paljoa, eikä rinnat enää olleet niin arat. Muutenkin oli olo, et ei siellä varmaan enää ketään ole hengissä. Luulen että oireiden väheneminen on ihan normaalia, elimistö alkaa tottua raskauteen. Mies tosin sano et vaikka mun maha ei ollut tuolloin kasvanut, niin siinä näky verisuonet jotenkin tosi hyvin. Muistan myös että jossain vaiheessa ei enää tarvinnu joka yö ravata vessassa, sekin huolestutti mua. Onneks sulla on kohta nt-ultra, niin saat varmuutta oloosi. itse muistan et jouduin käymään ennen nt-ultraa yksityisellä hiivatulehduksen takia, kun en saanu julkiselle aikoja, tai en siis tienny et raskauteen liittyvät neuvola/lääkäri ym käynnit luetaan työaikaan. Niin pyysin tuolla yksityisellä että ihan vaan vähän kurkkaisivat asukasta, kun en malttanut oottaa nt-ultraan :D Oltiin kyllä miehen kanssa käyty rv 6+2 varhaisultrassa.

Mulla mies on ollu tuolla varhaisultrassa ja rakenneultrassa mukana, nt-ultraan hän ei päässy. Neuvolassakin mies oli ekalla kerralla mukana, ja pari kertaa sen jälkeen, mutta ei joka kerralla. Oli hiukka yksinäinen olo kun mies ei päässy nt-ultraan, kun odotussalissa oli vaan pariskuntia.

Sipsuselle muuten myöhästyneet Onnittelut pienen tytön johdosta! :flower:

danuli +toppis 33+5
 
^ Nyt mulla on tosi tyhmä olo, siis kaikki raskauteen liittyvät lääkärikäynnit luetaan työaikaan vai? Onko näin kaikilla aloilla? Kun mä olen jostain kuullut että kaikki paitsi työterveydessä käynnit on omalla ajalla tehtäviä.

Nyt vähän kyllä syö, jos näin on, niin oon ihan turhaan leimannut itteni ulos mm. sokerirasitukseen joka vei kuitenkin joku yli 3h työajasta.. Ja tehny sitten hiki päässä niitä tunteja sisään.. Voihan kettu.

Sipsuselle onnea :)

Lindalle sen verta, että mulla ainakin oireiden voimakkuus vaihteli tosi paljon päivästä riippuen. Mullahan ei kovin selviä oireita edes ollut, lähinnä väsymys + jonkun kerran tuli kuvottava olo.

Hampiainen 26+1
 
Sipsuselle onnittelut pienestä tytöstä =)

Linda mulla oireet loppui niinkuin seinään siinä viikolla 11+. Olin myös silloin aivan varma että mitään elämää ei voi enää olla ja nt-ultraankin menin hyvin pelonsekaisin tuntein, mutta sielläpä pikkuinen jumppasi kovasti :) Eli on täysin normaalia että noilla viikoilla kaikki oireet loppuu. Mulla siis loppui jatkuva kuvotus, rintojen aristus ja megaväsymys, yhtenä päivänä niitä ei vain enää ollut. Tosin tuon väsymyksen loppumiseen varmasti auttoi alkanut kesäloma, nyt taas tullut takaisin töiden myötä... Kai nuo pelot myös kuuluu raskauteen, edelleen pelkään että jotain ikävää tapahtuu, etenkin kun isompia vihlontoja tai muita kipuja tulee.

Eilen muuten kävin lääkärissä vatsan kiristyksen ja aristuksen vuoksi ja ihan työaikana. Mun ystävä joka on ollut samassa työpaikassa onneksi kertoi että raskauteen liittyvät käynnit saa tehdä työaikana. Voihan se olla että vaihtelee yrityskohtaisesti, mutta meillä työnantaja on niin nihkeä kaikissa eduissa, että jotenkin kuvittelisin että tuo kuuluu kaikille työpaikasta riippumatta, koska muuten sitä ei täällä olisi =)

Mä oon käynyt ekan yksityisen sekä nt-ultran ja ekan neuvolan yksin, miehellä ollut aina työkiireitä... Oli muuten tosi tylsää mennä sairaalaan ultraan yksin kun siellä muut oli pariskuntia. Olin kyllä siitä hänelle niin kypsänä, että tuli sitten seuraavaan neuvolaan mukaan :) Ja olen vannottanut että rakenneultraan on pakko tulla, varsinkin jos saadaan sukupuolikin selville! Ja se nt-ultra oli vielä loman aikana, mutta oli sopinut siihen jonkun palaverin kun sopivasti jouduttiin ultran takia olemaan maisemissa, argh!

Nyt vaan taas viikonloppua odotellessa, onneksi enää yksi aamuherätys jäljellä ja sitten saa taas nukkua 2 päivää =)

Rae 17+4
 
Onnea Sipsuselle tytöstä!

Meillä neuvolakäynnit on omaa aikaa. Työterveyteenkin suositellaan varamaan aika työajan ulkopuolelle, mutta harvoinpa niitä saa. Itse en edes tosiasiassa yritä, vaan otan ajan kuin ajan vastaan. Hammaslääkäri on myös omaa aikaa.

Mullakin pahimmat oireet loppui jossain rv 11 tai 12. En muista enää tarkasti. Tosin edelleenki on jotain oireita jäljellä. Väsyttää ihan törkeesti. Eilenkin nukahdin jo ennen klo 21. normaalisti menen nukkuun klo 22-23. Vessassa joutuu ravaamaan usein, yölläkin. Se on rasittavaa. Syödä täytyy vähän kerrallaan ja usein. Mutta rintojen arkuus, turvotus ja pahaolo ovat menneet ohi. Onneksi.

Meillä on tarkoitus, että mies tulee mukaan joka neuvolaan. Tosin neuvolalääkäriin mies ei päässyt. Tosin siellä nyt ei mitään ihmeellistä ollut, paitsi sydänäänet, jotka mies kuuli heti kyllä ultrassa.

Mulla taitaa jäädä seuraava neuvola väliin, kun ei millään saatu sitä kalenteriin mahtumaan, kun ollaan reissussa. No ilmeisesti se ei ole kovin suuri ongelma, kun seuraavassa neuvolassa ei mitään ihmeempiä ole. Nyt on siis takana eka neuvola, np-ultra sekä neuvolalääkäri. Rakenneultra on sitten lokakuun lopussa ja samoihin aikoihin seuraava neukkula. Voihan sitä aina käydä yksityisellä jos tulee jotain.

Kaapo rv 13+6 (huomenna poksutaan!!)
 
Mä tuun nyt vähän sorkkimaan tänne :) Mutta siis tosiaan Suomessa on niin, että joka alalla pitäisi raskauteen liittyvät seurantakäynnit (eli siis neuvolat) olla TYÖAIKAA. En tiedä sitten voiko joku työnantaja väittää toisin, mutta muistaisin että tälläisen olen lukenut. Ite olin ekan raskauden aikana kahden eri työnanatajan palveluksessa josta toinen oli vielä tosi pieni ja sielläkin pomo sanoi heti että tottakai neuvolaan menet työajalla. Kun eihän ne ole muulloin auki. Toisessa työpaikassa olin tuntipalkalla (toi toinen oli siis kesätyö jossa kk-palkka) ja yritin tietenkin saada neuvolat niin ettei mulla olisi ollut työvuoroa, mutta kerran kävin silti työajalla. Ja sain siltä ajalta palkkaa eikä sitä kyseenalaistettu mitenkään. Eli oon kyllä käsittänyt että niihin on oikeus työajalla, neuvolassa käyntihän on myös velvollisuus, esim. äitiyslomaan on oikeutettu vain jos on käynyt siellä tiettyyn viikkoon mennessä ym.

Mukavaa odotusta kaikille!
Kvartti ja Myyrä 36+2
 
kiitos tästä tiedosta. Täytyykin tiedustella luottamusmieheltä tuota neuvolassa käyntiä. Mulle oli jotenkin jostain jäänyt mieleen, että meillä olisi ollut ohje, että neuvolat tulee hoitaa omalla ajalla. Täytyy tarkistella. Minä olen sen verran isossa yrityksessä, että täällä ei voida vedättää. Tosin oma pomo keksii omia sääntöjä, joista onkin sitten noussut kunnon haloo.
 
Kaapo ja hampiainen mulla on kans käsitys että neuvolat ja neuvolalääkärit sekä ultrat kuulus lakisääteisesti työaikaan. Kannattaa selvittää luottamusmiehiltä! Itse olen terveysalalla, ja tiedän että jotkut osastonhoitajat ovat väittäneet että ne eivät kuulu työaikaan, mut ovat joutuneet korjaamaan väitteensä. Muuten meillä ollaan tosi tiukkoja, ainoastaan työterveyskäynnit luetaan neuvolakäyntien lisäks työaikaan, kaikki muu täytyy korvata. Tosin itse yritän ottaa neuvolat niin ettei mulla olis sillon töitä, mut ultrista esim tuli vaan ajat kotiin, ei niihin voinut vaikuttaa, samoon neuvolalääkäriaikoja täällä on ollut huono saada itelle sopivaan aikaan, niin oon joutunut ottaa niitä työajallekkin.

Mulla ois enää 4 päivää töitä jälellä ja sit alkas äippäloma :) tosin pelkään että tylsistyn kotona ennen kun vauva syntyy. Jotenkin tosi nopeesti aika sit lopulta on mennyt, muistan vielä kun plussasin ja oottelin kaikkea pelonsekaisin tuntein (tosin nytkin ootan synnytystä hiukan peloissani), tuntuu että plussasin vasta eilen, et niin se aika vaan menee...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

danuli + toppis 34+0 POKS :)
 
En oo ehtinyt muutamaan päivään ollenkaan tänne... :( Yritin jo muuttaa ketjun otsikkoa, mutta en siinä onnistunut. Ekaan viestiin sen otsikoksi muutin, mutta en tiedä miten sen saisi näkyviin ketjun otsikkona. Kvartti jos kurkistelet tänne ja osaat neuvoa niin otan mielelläni tiedon vastaan. =)
 
Anna :hug: :hug: en osaa kuvitellakaan, miten pahalta sinusta tuntuu...

Sipsunen onnittelut! :flower: :)

Kävin tänään sokerirasitustestissä. Toivottavasti raskausdiabetestä ei todeta. Mulle vaan on tullut niin kovasti kiloja, että sen mahdollisuus halutaan tarkistaa. Ehkäpä pitäis alkaa paremmin huolehtia syömisistään. Herkutella siis vähemmän. Jotenkin se että ei juo alkoholia tai ei polta on ihan selvyyksiä, mutta tuo syöminen sitten ei olekaan. Mikä siinä muka on niin erilaista? Yhtälaillahan se on lapsestaan huolehtimista. Tai no, syömiseen on kai vaikea vetää se raja oikeaan paikkaan, eli mikä on sopiva määrä ja laatu. Ja mikä on haitaksi lapselle ja mikä sopivaa itsensä hemmottelua tai stressin lievittämistä (ja sitä kautta lapsesta huolehtimista... ). Jokatapauksessa mun täytyy varmaan ottaa hiukan tiukempi linja herkutteluun. :D

Keltakaneli 26+4
(mä luulin että 25+, mutta kyllä kai se on 26 niin kuin neuvolalääkärikin tiistaina korttiin kirjoitti)
 
Danuli, oon ite töissä suuressa valtion organisaatiossa ja uskon kyllä, et täällä noudatetaan lakeja ja asetuksia, oon vaan ite tyhmänä leimannu itteni ulos kun oon luullut, että kaikki pl. työterveys on omia asioita. Että ihan omaa tyhmyyttä tämä. Enkä kehtaa enää rueta pyytämään, että saisin niitä tunteja takaisin, vaikka kieltämäti varsinkin sokerirasitus + lääkärineuvola vei aika monta plussatuntia.

Kuka meinaa rueta kestoilemaan täällä? Mulla on suunnitelmissa rueta ainakin osakestoilemaan. Eka kuorikin tuli viikonloppuna hankittua Babyboom-messuilta ja nyt tekis mieli tilata netissä lisää kestoja kaikissa ihanissa kuoseissa. :heart:

Muuten hankintoja ei olla edelleenkään oikeastaan tehty, vaikka vähitellen kyllä pitäs potkia ukko vaunukaupoille. Viikonloput on vaan olleet aika täynnä ohjelmaa ja näin myös pari seuraavaa viikonloppua. Arki-iltaisin taas ei huvita lähteä eikä haluta jättää koiraakaan enempää yksin.

Hampiainen 26+5
 
Hei,

Joku ehkä muistaa vielä mut pinosta "Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset" tuolta vauvapuolelta, jonne aloin kirjoitella yli kolme vuotta sitten v.2007. Sen jälkeen onkin sattunut ja tapahtunut yhtä sun toista ja lapsettomuushoidoissa ollaan ehditty juosta yli 2 vuotta. Odottavan aika on todella pitkä, raskas ja ahdistava - varsinkin silloin, kun se on täynnä pettymyksiä, rankkoja hoitoja ja keskenmenoja, kuten se on meillä ollut.

Aurinko paistaa kuitenkin ainakin hetkeksi jopa risukasaan, sillä viimeisin hoito eli 2.ICSI, jossa 2 alkion tuoresiirto toi viime viikolla jo 10 päivää alkioiden siirron jälkeen plussan. Toivon todella, että tällä kertaa on se kerta, jolloin meille ihan oikeasti tulee lapsi ja nyyti kotiin saakka. Onnen takana on kuitenkin iso pelkomörkö ja ahdistus, jota ei varmaankaan lievitä mikään - ei edes sykkeen näkeminen, koska niin karvaasti on koettu sekin, mitä sen jälkeen voi silti tapahtua. Päivä kerrallaan yritän olla ja jotenkin sysätä huolen taakse. Mutta lupaan, että jos pääsemme yli nt-ultran, niin tulen tännekin puolelle kuikoilemaan. Edelleen pysyttelen tuolla lapsettomien puolella ja siellä olevien odottajien porukassa - tosin en uskalla edes niihinkään liittyä :ashamed:


Vadelmaunelma & :heart::heart: 4+3
 
Paljon onnea plussasta Vadelmaunelma :heart:
Toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hyvin ja pääset liittymään meidän seuraamme!

Keltakaneli toivottavasti saat puhtaat paperit rasituksesta! Tuo syömispuoli on mullakin vaikein toteuttaa, alkoholi ja tupakka täälläkin itsestäänselvyyksiä kieltolistalla, tosin en ole enää moneen vuoteen muutenkaan polttanut. Tosin herkkuja kuten karkkia ja jätskiä ei ole jostain syystä tehnyt edes mieli, mutta roskaruokaa on tullut syötyä liikaa kun ei jaksa enää joka päivä tehdä itse ruokaa kuten ennen.

Täältäkin kysyisin huimauksesta. Mulla on nyt ollut kolmen päivän aikana huimausta ja heikotusta ja välillä pyörryttävä olo. Sitä tuntuu myös ihan makuuasennossa ja ruokailun jälkeen, joten alhaisesta verensokerista ei varmaan ole kyse. Verenpainekin oli 2 viikkoa sitten hyvä, sitä tuolla helmikuisissa veikkailtiin. Äippäpolille soitin ja käskettiin lepäämään ja seurailemaan oloa, ehdotti flunssaa, mutta ei mulla tukkoisuutta kummempa juuri ole. Täytyy aamulla katsoa miltä vaikuttaa, eli vietänkö kotipäivän sohvalla vai menenkö töihin. Töissä on kyllä alimiehitys ja kamala kiire, joten ei oikein voisi olla poissa, mutta kai sitä täytyy alkaa jo vauvaakin ajatella, eihän stressi ja kiire ainakaan hyväksi ole. Normaalisti menen töihin vaikka pää kainalossa. Ei saisi olla niin ylitunnollinen...

Rae 18+1
 

Yhteistyössä