no voihan vee kesäloma rahat maksettiiin jo vaikka lomakin alkaa vasta 2viikon päästä

• Viestiketjun aloittaja aaargh
  • Ensimmäinen viesti
lucifer
oikeestiko on näin tyhmiä ihmisiä olemassa.... tai sitten ap on tosi huono raha-asioiden hoitaja ja ei osaa ajatella pitkällä aikavälillä vaan tuhla kaikki heti mitä saa. muuten tässä ei voi olla mitään ongelmaa.
itsekin saaan palkan ja lomarahat kesäkuun lopussa, heinäkuussa en saa mitään ja elokuun lopussa on seuraava tili ja en huomaa tilanteessani mitää ongelmaa.

plm
Joko todella väsähtänyt provo tai sitten vaan tosi imbesilli ihminen :D
Meillä muuten maksetaan aina lomarahat ennen loman alkua eli hyvissä ajoin etukäteen jos loma ajoittuu esim niin että alkaa 9.7. niin lomarahat tulee jo 15.6. koska seuraava tilipäivä on 15.7. ja se on loman aloittamisen jälkeen.

Mäkään en oikein tajua että miten se tähän vaikuttaa koska ne rahat maksetaan. Jos heinäkuun rahat maksettiin jo nyt niin sitte ne rahat säästöön ja otat käyttöön heinäkuussa.Eihän sitä rahaa tule yhtään enempää, maksetaan se yhdessä tai kahdessa osassa.

Mä pyysin lomarahan ens viikolla tulevaan tiliin. Laitan sitten osan jemmaan. Seuraava tili kun on sitten himiun verran pienempi. Meillä ei makseta lomaltapaluurahaa ollenkaan, vaan kaikki sisältyy tuohon lomarahaan. Eikä meille makseta kaikille samana kuukautena rahoja vaan jos itse haluaa sen tiettynä kuukautena nii ilmottaa vaan pomolle asian. Jos ei ole väliä millon raha tulee, nii pomo maksaa oman mielen mukaan. Mulla esim. on nyt kaksi viikkoa lomaa, syyskuussa yksi ja lokakuussa yksi, joten senkin takia pitänee jemmata :D. Toki saisin kahdessa osassa jos vaan pyytäisin, toissa vuonna pyysin maksamaan niin...

Viimeksi muokattu:
"apua"
ei voi olla totta! En enää ihmettele yhtään, että ihmisillä on ongelmia rahan kanssa jos ihan yksinkertaisia lasku+ säästötapoja ei ymmärretä. Jos saan 1600 euroa heti ja seuraavat rahat tulee vasta elokuussa, niin laitan sukan varteen sen 800 euroa ja hups, minulla on heinäkuussakin rahaa!!

hfqäer
[QUOTE="mä";26432766]En enää yhtään ihmettele että velka ongelmaisia on paljon :( jos rahankäytön hallinta on tätä.[/QUOTE]

Niinpä. En ole ennen palstaa edes tajunnut, että todella jollekin on normaalit laskutoimitukset näin vaikeita. Olen työskennellyt kehitysvammaisten kanssa ja hekin tajuavat, että kun säästän tänään 10 euroa, niin minulla on huomenna rahaa...

mutta ei palstan mammat!

"joo"
Kuulostaa ihan mun kaverilta.
On ihmetellyt sitä ettei päivähoidon maksuja ole tullut koko keväänä . Ei ole silti pistänyt sen veraa sivuun rahaa että saa ne maksettua sit kun ne vihdoin tulee .... ja ne tulee kyllä varmasti.
Nyt tää kaveri on ihan soseessa kun pitäisi maksaa 3 päivähoidon laskua kahden viikon välein .
Tyhmyydestä sakotetaan .

"vieras"
tadaa kuin viksua kun on niin monta tiliä olemassa
No sitten avaat uuden tilin. Tai nostat ne rahat ja laitat säästöpossuun. Tai annat ne jollekin luotettavalla ihmiselle heinäkuuhun asti. Ei voi aikuisen ihmisen elämänhallinta olla niin vaikeaa, että on täysin mahdotonta säästää rahaa kun tietää, että niin on pakko tehdä.

Ja jos et ymmärrä, että 800 + 800 on yhtä paljon kuin 1600 niin ihan psykologisten tutkimusten perusteella olet viisivuotiaan tasolla. Mutta ilmeisesti tämä ei ollutkaan ongelma, et vaan osannut kertoa meille mikä se oikea ongelma oli.

hejy
milloin säästämiseen on tarvittu tiliä. Kuule voit vaikka kaivaa ne 800 euroa pihallesi jos haluat, tai laittaa patjan väliin, kippoon, kaappiin, sukkalaatikkoon, kahvipurkkiin, lasten leikkitraktoriin. Ei voi olla noin vaikeaa.

"cde"
Jos tarkkoja ollaan, niin voitat siinä, että kaikki rahat maksetaan kerralla. Pankki maksaa nääs tilillä olevalle rahalle (hyvin pientä) korkoa. Mutta älä tästä kuitenkaan riehaannu, tässä tapauksessa voitto jäänee sentin luokkaan.

"hmmm"
tarkoitatko että jos ne maksetaan myöhemmin niin sinä voit hakea ja saat nyt toimeentulotukea?

Koska muuten en ymmärrä aloitusta. Ja jos on tosissaan kirjoitettu, ei ihan vaikuta normääliälyisen kirjoittamalta, koska rahahan ei siitä lisäännyt eikä vähene maksuajankohdasta riippuen. tosi surullista suomen tilanteen, kuoululaitoksen jne kannalta jos joku ei sitä ymmärrä.

Yhteistyössä