no voihan vee kesäloma rahat maksettiiin jo vaikka lomakin alkaa vasta 2viikon päästä

• Viestiketjun aloittaja aaargh
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Ööö";26432219]Mitä eroa on siinä et sait kaikki rahat nyt siihen et ne ois tullu enskuussa? Millä sä olisit tän kuun sitten eläny jos rahat olis tullu enskuussa?[/QUOT
ero on se että olin pyytänyt maksetaan vasta ensi kuussa koska en saa palkaa ennenkuin taas työt alkaa elokuussa..noh sainhan palkan nytten sillä olisin pärjännyt heinäkuun alkuun ja sitte lomarahoista maksanut laskut ja elänyt pari viikkoa ja saanut loput elänyt niillä elokuun puoliväliin
Jos sait nyt palkan niin käytät sen nyt laskuihin jne. ja käytät lomarahat laskuihin heinäkuussa. Et säsaa yhtään vähemmän rahaa, ei sitä voi olla niin vaikea ymmärtää.

niks
Kerro ihan oikeasti mikä tässä on ongelmana. Selitä tarkemmin miten sinulla olisi parempi taloudellinen tilanne, jos saisit 2 x 800 € kuin 1 x 1600 €. Ehkä tässä on jotain mitä me emme tiedä? Lisäprosentille luultavasti menee ainakin, joten verottaja syö tuosta kertamaksusta isomman osan kuin kahdesta pienemmästä.

Sinulla on kyllä todella iso palkka, jos saat 1600 € pelkkiä lomarahoja, ole iloinen siitä:eek:

aaargh
Alkuperäinen kirjoittaja Ööh?;26432249:
Miten paljon enemmän on 800 +800 kun 1600?
helppo vittuila kun sulla on varmaan vakityöpaikka huom elän näillä rahoillaa 2kk ehkä yli sen takia olisin halunnut vasta heinäkuusta lomarahat mutta haukkukaa vaan kun että tulee hyvä mieli kaikille

niks
helppo vittuila kun sulla on varmaan vakityöpaikka huom elän näillä rahoillaa 2kk ehkä yli sen takia olisin halunnut vasta heinäkuusta lomarahat mutta haukkukaa vaan kun että tulee hyvä mieli kaikille
Täällä haukutaan sen takia, kun ihmiset eivät ymmärrä mikä ongelmasi on, kun saat joka tapauksessa saman rahasumman. Oletko huono säästämään rahaa, niin etkä siksi saa sitä riittämään heinäkuun loppuun saakka?

"vieras"
Mutta sähän eläisit niillä rahoilla ihan yhtä kauan riippumatta siitä millon sä ne saat. Voisitko oikeasti väöntää meille nyt rautalangasta että mikä se ongelma on?

"vieras"
En myöskään ymmärrä tätä ongelmaa nyt..lomarahat maksettu, ok. miksi et laita niitä toiselle tilille odottamaan sitä heinäkuuta ja maksa sitten niillä ne heinäkuun laskut?

Meilläkin maksetaan lomarahat heti kesäkuun alulla oli se loma sitten vaikka syyskuussa.

Hohhoijaa...
No laita jumalauta se puolet toiselle tilille ja siirrä se käyttöön ensi kuussa? Ongelma ratkaistu? Se raha ei ymmärrätkö lisäänny vaikka se olis ens kuussa tullu, sait sen vaan etukäteen.

"vierailija"
Kerro ihan oikeasti mikä tässä on ongelmana. Selitä tarkemmin miten sinulla olisi parempi taloudellinen tilanne, jos saisit 2 x 800 € kuin 1 x 1600 €. Ehkä tässä on jotain mitä me emme tiedä? Lisäprosentille luultavasti menee ainakin, joten verottaja syö tuosta kertamaksusta isomman osan kuin kahdesta pienemmästä.

Sinulla on kyllä todella iso palkka, jos saat 1600 € pelkkiä lomarahoja, ole iloinen siitä:eek:
iso palkka jos saa 1600€ ??? Ei todellakaan ole iso palkka, keskiluokkaa tai alle.

aaargh
[QUOTE="vierailija";26432307]iso palkka jos saa 1600€ ??? Ei todellakaan ole iso palkka, keskiluokkaa tai alle.[/QUOTE]

on se :D kun sillä pitäisi elää kaksi kuukautta sen takia toivoin että olisin saanut osissa

niks
[QUOTE="vierailija";26432307]iso palkka jos saa 1600€ ??? Ei todellakaan ole iso palkka, keskiluokkaa tai alle.[/QUOTE]

Minä käsitin että tuo on se lomaraha.

Voitko ystävällisesti vastata tähän;

Ongelmani on

a) Saan tänä vuonna vähemmän rahaa kuin viime vuonna

b) Olen huono rahan kanssa ja saisin sen paremmin riittämään, jos saisi sen useammassa osassa

aaargh
[QUOTE="vieras";26432323]Mutta kun se ei edelleenkään vaikuta siihen mitenkään! Laitat siitä puolet säästöön heinäkuuhun asti.[/QUOTE]

niin tai elokuuhun..olisi ollut mukava saada myös rahaa heinäkuun lopussa mutta te olette niin hyviä säästää rahaa varsinkin pienistä tuloista

"vieras"
niin tai elokuuhun..olisi ollut mukava saada myös rahaa heinäkuun lopussa mutta te olette niin hyviä säästää rahaa varsinkin pienistä tuloista
No niin tulihan se ongelman ydin vihdoin sieltä eli et osaa säästää. Lomarahat nyt kuitenkin tulee kerralla eli se on pakko vain säästää. Siirrä ne rahat eri tilille ja älä koske koko tiliin ennen heinäkuuta.

aaargh
Minä käsitin että tuo on se lomaraha.

Voitko ystävällisesti vastata tähän;

Ongelmani on

a) Saan tänä vuonna vähemmän rahaa kuin viime vuonna

b) Olen huono rahan kanssa ja saisin sen paremmin riittämään, jos saisi sen useammassa osassa
tai

c) olen nettikiusaaja rakasta vittuilla kaikille sain myös aikoinani koulun paska kaveri pystin ja olen ylpeä siitä

niks
Kuka on sanonut että me ollaan hyviä säästämään? Minä en ainakaan ole. Itsekin toivoisin sinun tilanteessasi että lomarahat tulisivat sinä kuukautena kuin ei ole muita tuloja. Hepulia siitä en kuitenkaan saisi ja jos olisin kirjoittanut asiasta tänne, olisin pistänyt siihen heti, että harmittaa siitä syystä että olen huono säästämään. Nyt tuli kuva kuin sinun mielestäsi ongelmana olisi se, että rahaa on oikeasti vähemmän, kun se tulee yhtenä könttänä. Se on myös todennäköistä, että sinulta menee enemmän veroa kun rahat tulevat sinä kuukautena kun saat muutenkin palkkaa eli oikeasti luultavasti rahaa onkin jonkun verran vähemmän kun se tulee näin.

Kannattaa tosiaan pistää osa rahoista eri pankkitilille, että ei tule käytettyä sitä liikaa. Jos rahaa on vähän, se hupenee kuin huomaatta kaikkeen ihan tarpeelliseenkin, johon ei kuitenkaan oikeasti olisi varaa sillä hetkellä.

niks
ja toi ylin oli sille vieraalle joka aukoo päätään mutte jatkakaa täydeliset naiset
Tarkoitukseni oli saada sinut ilmaisemaan selvästi mikä on oikeasti ongelmana, kun kirjoituksistasi tuli sellainen kuva, että et tajuaisi rahasumman olevan sama (tai lähes sama) kummallakin tavalla. Et vastannut kun kysyin asiaa kolme kertaa, mutta selvisi se kuitenkin lopulta. Minusta viestini eivät olleet kiusaamista vaan yritystä edistää keskustelua, koska tulit selvästi väärin ymmärretyksi. Tuntuu kuin panisit syyn keskustelun sävystä minun niskoilleni, vaikka en tarkoittanut mitään pahaa. Ei tunnu kivalta.

En ole koskaan ollut koulukiusaaja, en ole hyväpalkkainen, mieheni on työtön ja joudun laskemaan rahani todella tarkkaan.

"vieras"
Ei hyvänen aika. Siirrät nyt ne lomarahat säästötilille niin ettet vahingossakaan tule niitä käyttäneeksi, ja annat itsellesi luvan siirtää ne takaisin käyttötilille sinä päivänä kun loma alkaa (vai milloin nyt halusitkaan että ne maksettaisiin). Ja tadaa, sulla on tasan sama rahamäärä käytössä kuin olisi ollut muutenkin. Pärjäät samalla rahalla tasan samalla tavalla kuin olisit pärjännyt jos maksuajat olisivat menneet mielesi mukaan.

Yhteistyössä