no on sillä maku!!!

• Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Tietysti on äsryttävä jos ei nainen halua mitään tehdä. Mä en kunnioita ainakin naisia, jotka ovat myös aika pitkään lasten kanssa kotona ja valtion tuet kaikki kustanta. Mä olen aina tehnyt työt jo 16v alk... Kun olen tavannut miestä taas kaikki pysähtyi. Mutta ei meillä sen puolesta oo ongelma. Nyt synnytin lasta taas ja voin taas tehdäkin jotain, ei edes rahan takia. Vaan en halua olla joku turhaa, en halua myös makaa sohvalla tai laita omaan päähään pakkomieli tai tekosyy etten laita lasta päiväkotiin ale 5veenä. En myös halua lihota kotona, masentua ja itkeä joka kerta kun mies tulee töistä että hei kulta, mua väsyttää
Aika monella naisella se elämä ei pysähdy miehen tapaamiseen tai lasten saamiseen, vaan elämä jatkuu erilaisena ja kiireisempänä. Aika harva takapuoli homeessa kotona istuu tekemättä mitään.

Venakko Milanna
Ihmiset arvostaa eri asioita. Toiset lasten kotihoitoa, toiset rahaa ja uraa. Monella ei ole mahdollisuutta näitä yhdistää kun ei ole äitiä tms. jonka voi valjastaa niihin kotihommiin kun ite luo uraa... Silloin on valittava toinen.
Ei kaikilla olekaan:). Mutta on päiväkodit, on vaikka minkälaista palvelua että voit luoda itselle uran ja lastenkin kans voi tehdä hommia. Mä olen jo monta kerta hoitanut heidän kaa hommia. Nytkin vauva syylissä, mutta kohta annan hehe äidille kun pakko pian mennä;). Mulle vain kerran kyllä pakko sanoa oli kamala hoita heidän kaa asioita, kun ne huusi kolmestaan. Mutta yleensä ok

Myös kuvitelkaa. Täälläkin aika monet miehet palstalaisilla käyvät töissä? Niin mitä nainen tekee?:whistle:

Jos mä olisin mies mua olisi ärsyttänyt. Koska tunnen aika monia kenen mies käy töissä, nainen koneella koko päivän, ei jaksa laitautua, lihoo kotona, itkee väsymystä ja ei jaksa siivota 60 neliöinen kämppä? Hmm... kuvitelkaa miten miehiä sellaista ärsyttää? Mä olen aivan varma että monet harrasta sellaista elämää
Ei tarvitse mennä ääripäästä toiseen..... Meil ainaki mies arvostaa et raskausajan tein töitä ja nyt kasvatan lasta IHAN ITSE kotona ja palaan töihin kun lapsi on kolme. Arvostaa siis et olen valmis antamaan elämästäni sen 3 vuotta ihan vain lapsella ja en keskity uran luomiseen. En ole lihonnut,en voi huonosti ja kotikin on puhdas.... Ei kaikki vaan voi (itse en halua) laittaa muutaman kuukauden ikästä lasta mutsillesa hoitoon luodakseen noin 10 jonninjoutavaa nettifirmaa.

Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";26867231]Otan sen jolla ei ole kondyloomaa. Jos kummallakaan ei ole otan sen joka on parempi sängyssä vielä 20 vuoden päästä.[/QUOTE]

sitten sun pakko sellaista miestä etsiä oikein etsimällä:D Tai jokaisen kaa käydä Meksikossa tarkistamassa ettei se Hpv vaan nukku elimistössä:LOL:...Apua mistä voi tiedä onko hyvää vielä 20v päästä sillä?:O

"vieras"
Ei kaikilla olekaan:). Mutta on päiväkodit, on vaikka minkälaista palvelua että voit luoda itselle uran ja lastenkin kans voi tehdä hommia. Mä olen jo monta kerta hoitanut heidän kaa hommia. Nytkin vauva syylissä, mutta kohta annan hehe äidille kun pakko pian mennä;). Mulle vain kerran kyllä pakko sanoa oli kamala hoita heidän kaa asioita, kun ne huusi kolmestaan. Mutta yleensä ok
Syylä on pienehkö hyvänlaatuinen, vaaraton kasvain iholla. Hoitamattomina syylät paranevat parissa vuodessa joka toiselta potilaalta. Syylät saattavat uusiutua. Syylät johtuvat papilloomaviruksesta, jonka tartunta aiheuttaa syylän syntymisen. Syylä saattaa esiintyä lähes missä vain, mutta yleensä se tulee käteen tai jalkaan. Syylätartunnan saa jossain vaiheessa noin kymmenesosa lapsista.[1]

Syylän suurin haitta on kosmeettinen, mutta joissain alueilla, esimerkiksi jalkapohjissa, ne voivat aiheuttaa myös kipua. Syylältä ei voi erityisesti suojautua. Käsien syylät ovat kukkakaalimaisia mutta eivät erityisen arkoja – syylä kasvaa kädessä "ulospäin". Jalan syylät ovat puolestaan kipeitä ja litteitä – ne kasvavat "sisäänpäin".

Toisinaan syylä ilmaantuu kasvojen alueelle, jolloin tehokas hoitomuoto on nestetyppijäädytys

Syyliä on hoidettu vuosisatoja, ja tapoja on ollut kaikenlaisia. Seuraavassa listaus yleisimmistä hoitometodeista.

Konservatiivinen hoito: Jos syylä on kivuton, voidaan käyttää hiomapaperia. Syylä tosin voi levitä entisestään tällä tavalla.
Happolaastari: Syyläkohtaan laitetaan happoa, esimerkiksi salisyylihappoa, erittävä apteekista saatava laastari. Laastari vaihdetaan kerran päivässä ja kuollut ihokerros poistetaan laastarin vaihdon yhteydessä. Laastaria ei tule laittaa terveelle iholle syylän ympärillä.[3]
Leikkaus: Lääkäri puuduttaa ja kaivaa syylän ulos veitsellä.
Jäädytyshoito: Jäädytyshoidon hyviksi puoliksi mainittakoon, ettei se jätä ihoon arpia tai muita ei-toivottuja jälkiä paitsi hoidon seurauksena syntyvän, muutaman päivän kuluessa katoavan 2–3 kertaa syylän kokoisen rakkulan. Arvettomuuden takia sitä yleensä käytetäänkin kasvoissa olevien syylien hoitoon. Jäädytyshoidossa ongelmakohta jäädytetään esimerkiksi nestetypellä. Ennen jäädytystä hyperkeratoosi eli ihon sarveiskerroksen paksuuntuneisuus ohennetaan (parhaiten rengasveitsellä) niin syvälle kuin se puuduttamatta ja verettömästi onnistuu. Jäädytyshoidon voi suorittaa myös nykyään kotona apteekista ostettavalla pakkauksella (esimerkiksi Wartner). Apteekin hoidoissa lämpötila ei kuitenkaan ole kovin alhainen, ja parempi tulos saavutetaan ihotautihoitajan suorittamalla nestetyppikäsittelyllä.
Laserhoito: Syylä voidaan poistaa laserilla. Tämä keino on kuitenkin osoittautunut aiheuttamiensa jälkikipujen vuoksi jäädytyshoitoa vähemmän varteenotettavaksi vaihtoehdoksi.
Retinoidit: Retinoideja kuten tretinoiinia ja asitretiinia käytetään pääasiallisesti litteiden syylien hoitoon. Teho ja toimivuus on kuitenkin heikko, ja käyttökynnys ja hinta ovat korkeita. Retinoideja ei muutenkaan suositella muille kuin steriloiduille henkilöille.
Bleomysiini: Bleomysiini on sytotoksinen eli soluja tuhoava antibiootti, jota ennen ruiskutettiin suoraan syyläkudokseen. Kuitenkin tämä käyttötapa aiheutti suonikomplikaatioita, jolloin siirryttiin uuteen tapaan, jossa bleomysiiniliuosta tai -geeliä levitetään ohennetun syylän pinnalle.
Simetidiini: Syylien hoidossa on käytetty myös simetidiiniä, joka tehostaa immuunivastetta.
Ilmastointiteippi: Joidenkin tutkimusten mukaan hoito ilmastointiteipillä on tehokkaampaa kuin jäädytyshoito. Ilmastointiteippiä käytettäessä teippiä pidetään syylän päällä kuusi päivää, minkä jälkeen syylää liotetaan lämpimässä vedessä ja sen jälkeen se hiotaan. 12 tunnin jälkeen syylän päälle pannaan uusi teippi ja kierrosta jatketaan kaksi kuukautta. Tutkijat pitävät teippiä parempana myös siksi, että se on turvallista ja koska sillä ei ole sivuvaikutuksia.[4] Ilmastointiteippihoidon tehoa lumehoitoon nähden on sittemmin tutkittu hieman isommilla ryhmillä mm. Hollannissa koululaisilla [5], sekä Yhdysvalloissa aikuisilla[6]. Näissä ilmastointiteippihoito oli vain hyvin vähäisesti tai ei lainkaan lumehoitoa tehokkaampaa. Lisäksi koululaistutkimuksessa osa teippihoitoa saaneista lapsista ilmoitti joistain sivuvaikutuksista. Mm. näihin tutkimuksiin ja muihinkin lähteisiin viitaten ilmastointiteipin teho asetettiin kyseenalaiseksi myös Newsmax.com:ssa 2007 maaliskuussa julkaistussa artikkelissa "Study Casts Doubt on Duct Tape Wart Cure"

• Tykkää
Reactions: Anonyymi
Myös kuvitelkaa. Täälläkin aika monet miehet palstalaisilla käyvät töissä? Niin mitä nainen tekee?:whistle:

Jos mä olisin mies mua olisi ärsyttänyt. Koska tunnen aika monia kenen mies käy töissä, nainen koneella koko päivän, ei jaksa laitautua, lihoo kotona, itkee väsymystä ja ei jaksa siivota 60 neliöinen kämppä? Hmm... kuvitelkaa miten miehiä sellaista ärsyttää? Mä olen aivan varma että monet harrasta sellaista elämää
Monet meistä ovat tehneet töitä ennen lapsia ja lasten saannin jälkeen menevät töihin heti kun parhaaksi näkevät. Sellaista se elämä on.

• Tykkää
Reactions: Bonaire ja Minna77
Venakko Milanna
Aika monella naisella se elämä ei pysähdy miehen tapaamiseen tai lasten saamiseen, vaan elämä jatkuu erilaisena ja kiireisempänä. Aika harva takapuoli homeessa kotona istuu tekemättä mitään.
No jos mä olen vain kotona 3n lapsen kaa, niin mun mielestä se on liian helpoa. Aiankin ei mulla ikinä oo kiirettä, kun ei tarvi paljon mitään tehdä

Venakko Milanna
ja jos tekin puhutte kiirestä, niin miten te ehditte elää kiireistä elämää ja olla aina 2+lla?:whistle:

Aika harva kireinen ehdi täällä olla, aamulla, päivällä ja illalla... eli mä kerroin oikea todellisuus:cool:, mutta kun teillä ei ole kiirettä te jaksatte tapella, ettei se näin oo... En arvostelee... mutta jos sen puolelle menee, sanon omankin näkökulman asioista

Venakko Milanna
[QUOTE="vieras";26867269]Nimenomaan kun et tee niiden lastesi kanssa mitään. Siinähän se ongelma onkin.[/QUOTE]

Mä ehdin heidän kaa vähän liikakin tehdä, jos olen vain kotona;)

No jos mä olen vain kotona 3n lapsen kaa, niin mun mielestä se on liian helpoa. Aiankin ei mulla ikinä oo kiirettä, kun ei tarvi paljon mitään tehdä
no ei varmaan kun äitisi on auttamassa siellä lähes koko ajan. Ota huomioon, että monella ei ole tai jos on, niin lähin on siellä satojen kilometrien päässä. Siinä on hiukan pakko kulkea kolmen lapsen kanssa joka paikassa. Kaikkien vauvat eivät ole rauhallisia, että voit istua tietokoneella vauva sylissä. On koliikkia, refluksia ym. kaikkien lapset eivät ole perusterveitä, että voit huoletta jättää niitä muille hoitoon jne. Yritä nyt ymmärtää, että kaikki ei vaan ole niin yksinkertaista.

pliis
Sanokaa et toi vain provoo, ei noin TYHMÄÄ ihmistä voi olla??? Eikö tolla liiku pääkopassa MITÄÄN järkevää?? Kaikki sen tempaukset ja jutut on ihan käsittämättömiä!

Venakko Milanna
no ei varmaan kun äitisi on auttamassa siellä lähes koko ajan. Ota huomioon, että monella ei ole tai jos on, niin lähin on siellä satojen kilometrien päässä. Siinä on hiukan pakko kulkea kolmen lapsen kanssa joka paikassa. Kaikkien vauvat eivät ole rauhallisia, että voit istua tietokoneella vauva sylissä. On koliikkia, refluksia ym. kaikkien lapset eivät ole perusterveitä, että voit huoletta jättää niitä muille hoitoon jne. Yritä nyt ymmärtää, että kaikki ei vaan ole niin yksinkertaista.
no aika monilla täällä ainakin näyttää olevaan aika hiljaiset lapset kun ehtii aamusta iltaan täällä olla:D. Vai olenko väärässä, ettei täällä ihmiset oo aamusta iltaan?

Venakko Milanna
[QUOTE="Zap";26867291]Niin, mitenkähän sinä ehdit olla täällä aamuin, illoin, öin, maanantaisin, kesällä, talvella jne. jne.[/QUOTE]

aamulla olen harvoin, mutta päivällä voin tulla kahvitauolle tänne hetkeks, illalla jo kun on vapaa voin täällä olla. Hmm.. sitten mulla on hoitaja. Ja ennen kun olisin voinnut olla niin olin n.s kotona makamassa, vietänyt tylsän elämän, mutta sellaista se on raskausaikana, pakko ota relax;)

Miten tämä(kin) ketju kääntyi taas tähän, että heittelet tällaisia yleistyksiä ja haukkumisia?

Mun työ on olla kotona nyt tuon kohta 6 kk vauvan kanssa, toki teen kotihommat enkä oleta, että mies tulee 12-16 tunnin työpäivän päätteeksi siivoamaan.Ja tosiaan, siivoan itse, meillä ei käy siivooja ;) En liho enkä itke väsymystääkään.

• Tykkää
Reactions: tägi
Mun työ on olla kotona nyt tuon kohta 6 kk vauvan kanssa, toki teen kotihommat enkä oleta, että mies tulee 12-16 tunnin työpäivän päätteeksi siivoamaan.Ja tosiaan, siivoan itse, meillä ei käy siivooja ;) En liho enkä itke väsymystääkään.
Venakon yleistyksistä huomaa ettei sillä todellisuudessa ole mitään käsitystä mitä se lapsiperheen arki on.... Sil on siivooja ja oma mutsi hoitaa sen muksut,ni onha se elämä rattosaa.

Yhteistyössä