no niin sosiaalityöntekijä puhuu asiaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jep jep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kyllä meillä alle 1v nukkuu päivä unensa koti pihassa autossa loppuun kerä itkuhälyn jos kauppareissussa nukahtaa. Olen niin paha äiti etten kyllä lastani raaski herättää kun ei tuossa pihassa kovin suurta hätää ole. Kaupan pihaan en yksin jättäisi edes maitopurkin oston ajaksi...

Pitäsköhän mun pillastua äideistä, jotka hakee lapsilleen vesirokkoa, mun tytär joutui teholle vesirokon jälkitaudin takia!
Koska mun tytölle kävi niin, niin teille käy myös. Aika typerä yleistys, eikö vain?

Alkuperäinen kirjoittaja LLL:
Pitäsköhän mun pillastua äideistä, jotka hakee lapsilleen vesirokkoa, mun tytär joutui teholle vesirokon jälkitaudin takia!
Koska mun tytölle kävi niin, niin teille käy myös. Aika typerä yleistys, eikö vain?

Jos huomaat tuollasta käytöstä, tee lastensuojeluun ja poliisille ilmoitus! Se on lapsen hengen/terveyden/järjen- vaarantamista! :o

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Alkuperäinen kirjoittaja LLL:

Jos huomaat tuollasta käytöstä, tee lastensuojeluun ja poliisille ilmoitus! Se on lapsen hengen/terveyden/järjen- vaarantamista! :o

Joo, näin alan tekemään. Ja jos jollain lapsella on se vesirokko, niin teen salapoliisin työtä, että miten on tartunnan saanut. Auta armias, jos on tahallaan tartutettu, nii tää eukko soittaa kytille!

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Sosiaalityöntekijä Pekka Mikkola painottaa, ettei alle kouluikäistä lasta saa jättää yksin autoon hetkeksikään

Liian usein tuota ei noudateta! Mulle ei tulisi edes mieleenkään jättää lapsia autoon! En ymmärrä mitä sellaisen ihmisen päässä liikkuu joka jättää lapsensa autoon edes hetkeksi.

ihanko tosissas sä otat lapset mukaan jos käyt esim automaatilla?

Kyllä jos näköyhteyttä ei ole!

Ajankohtaista tähän vuodenaikaan:
"Suomalaisille sattuu vuosittain lähes 300 000 kaatumista ja liukastumista, joista lähes puolet johtaa sairaala- tai lääkärinhoitoon. Lievien vammojen lisäksi kaatumiset ja liukastumiset aiheuttavat runsaasti vakavia vammoja, kuten murtumia, nivelten sijoiltaan menoja ja päävammoja, joista voi seurata pitkäaikaista haittaa. Vapaa-ajan kaatumisistapaturmissa kuolee noin 1 000 suomalaista vuodessa (+ työtapaturmat päälle)."

Tilannekohtaista riskien arviointia kannattaa toki aina tehdä. En mäkään jättäisi kaupungin ihmisvilinässä tai jossain epäilyttävässä paikassa lapsia autoon hetkeksikään.

Alkuperäinen kirjoittaja nih:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Sosiaalityöntekijä Pekka Mikkola painottaa, ettei alle kouluikäistä lasta saa jättää yksin autoon hetkeksikään

Liian usein tuota ei noudateta! Mulle ei tulisi edes mieleenkään jättää lapsia autoon! En ymmärrä mitä sellaisen ihmisen päässä liikkuu joka jättää lapsensa autoon edes hetkeksi.

ihanko tosissas sä otat lapset mukaan jos käyt esim automaatilla?

Kyllä jos näköyhteyttä ei ole!

Pekka Mikkola tulee katumaan sanojen asetteluaan ihan varmasti jos saa vihiä, millaisen kuohunnan se sai aikaan mammojen keskuudessa :). Sossujen ja poliisien puhelinlinjat ovat tukossa hysteerisistä mammoista ilmoittamassa kun joku kipaisee automaatilla ja lapset on kaksi minuuttia autossa. Sen sijaan että jättää lapsen hetkeksi autoon, pitäisi ottaa se tuhansia kertoja isompi riski ja kantaa lapsia sylissään jäisellä pankin pihalla, missä kulkee jopa autoja.

Ja suurin riskihän on oikeasti se, että yleensä on ikinä autolla liikkeellä lapset kyydissä. Eikö ihmiset ajattele :'(

menee ohi asian, mutta kerronpa tapauksen, kun 90 luvun puolivälin tietämissä olin hoitajana työssä eräässä etelä-savolaisessa pienessä yksityisessä vanhustenhoitolaitoksessa. Omistaja oli kodinhoitaja-koulutuksen käynyt nuori tyttö, mutta aika hankala tapaus.
Siellä oli muistaakseni 5 vanhusta ja iso saksanpaimenkoira, joka oli kuulemma hankittu vanhusten seuraksi.
Minun töihini kuului mm. koiran juoksuttaminen. Olin ensimmäistä päivää töissä ja vähän hölmöissäni. En ole koiraihminen. No, jätin dementoituneet vanhukset, joista yksi aivan vuodepotilas, keskenään ja lähdin joulukuiselle jäiselle maalaistienpätkälle juoksuttaa sitä rakkia. En viipynyt kauaa, kun huolestutti vanhukset, palasin takaisin ja laitoin rakin häkkiin ja ajattelin, että toiste en tätä tee.

Palasin sisään, jossa yksi vanhus sanoi että oli jo huolissaan; jos minä vaikka kaadun siellä jäisellä tiellä, ja loukkaan itseni (miten heidän sitten käy!) Totesin, että tämä on todella hullu työpaikka, toisete en hurttaa juoksuta jne mutta tämä ei oikein auennut tälle omistajalle.. no, vanhuksia kohdeltiin muutenkin aika huonosti siellä, minä osa-aikaisena en voinut tehdä oikein mitään.. tysuhde päättyi riitelyyn. Yritin valittaa vanhuste oloista jonnekin mutta sain vain joltain viranomaistaholta vastauksen, että kun puitteet on hyvät, eivät he voi puuttua, mutta kukaan ei kertonut minne ja kelle voin valittaa, että vanhuksia oikeasti kohdellaan huonosti eikä edes ruokaa ole riittävästi.

Minä en jätä lapsia autoon, ellei ole näköyhteyttä. Eli siis jos esim automaatti ei ole parkkipaikan lähellä, lapset tulee mukaan. Ei ole ikinä tullut edes mieleen jättää autoon?! En ymmärrä mikä siinä mukaan ottamisessa niin vaikeeta on. Ja jos on, niin käytän pankkikorttia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ruutuvihko:
Jättäkää vaan lapset yksin autoon! Mäkin jätin hetkeks, tosin seisoin vieressä tekemässä muuta ja jätkä tunki virtalukkoon jotain, josta seuras p****leen kallis lasku... :/ Niin että, jos jätätte sitten kuitenkin lapset autoon, niin kattokaa nyt edes, että ne on hyvin sidottu kiinni! :whistle:

Tästä syystä kannattaa aina antaa vähän rauhoittavaa lääkettä lapselle, ennen kuin jättää ne keskenään. Säästyy terveys ja omaisuus. :)