No niin, kaverukutsu ja maksuasia mullakin..:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "zxc"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

"zxc"

Vieras
Kiitos tälle paistalle joka päivän oppi jotain uuttaa :)
Kaverin äidiltä tuli viesti että haluis kysyä pääsiskö meidän lapsi heidän kanssa, kun heillä on liput ja heidän lapsi haluis meidän lasta sinne kaveriksi...
Normaalisti olettaisin jos hän mainitsi ne liput, ettei niitä tarvii maksa ite, mutta täältä opittuna se voi tarkoittaa ihan mitä vaan :)
Eli miten mä nyt toimin. kysynkö heti paljonko meidän lapsi tarvitse rahaa mukaan? annanko lapselle rahat mukaan kysymättä sitä äidiltä vai mitä hittoa mä teen, että se "menisi oikein"?
kyse on puolen päivän "retkestä"...

Minä olettaisin, että lippu on jo valmiina, eikä sitä tarvitse maksaa. Muuta käyttörahaa antaisin lapsen mukaan ja sanoisin myös vanhemmalle, että lapsella on mukana xx määrä rahaa ja sen voi käyttää tarpeen mukaan.

Vastaa kysymyksellä. Kysy että miten kysyjä on ajatellut maksupolitiikan.

On meinaan aikamoista myös pyydellä toisten lapsia semmoisiin huvituksiin joihin tuo perhe ei ehkä ole halukas investoimaan, ja sitten odottaa että ne toiset perheet kumminkin maksaa semmoisista huveista osuudet.

Olisi paljon helpompaa jos kysyjä heti alussa kertoisi mitä toiselta vaaditaan. Kerran näin ei tehnyt niin kysyisin esim. mitä he ovat ajateleet ruokailun suhteen ja mikäköhän olisi hyvä summa antaa lapselle rahaa mukaan?

Vastaa kysymyksellä. Kysy että miten kysyjä on ajatellut maksupolitiikan.

On meinaan aikamoista myös pyydellä toisten lapsia semmoisiin huvituksiin joihin tuo perhe ei ehkä ole halukas investoimaan, ja sitten odottaa että ne toiset perheet kumminkin maksaa semmoisista huveista osuudet.

No miten sä sen kysyisit nätisti?
Kun mun korvaan " paljonko se tule maksamaan?" tai "minkä verran ajattelit että lapseni tarvitse rahaa mukaan"- paluviestit kuullosta jotenkin todella törkeiltä..

[QUOTE="zxc";30832114]No miten sä sen kysyisit nätisti?
Kun mun korvaan " paljonko se tule maksamaan?" tai "minkä verran ajattelit että lapseni tarvitse rahaa mukaan"- paluviestit kuullosta jotenkin todella törkeiltä..[/QUOTE]

Minkä verran lapselle kannattaisi varata rahaa mukaan?

Kysymyksiä:
Paljonko olen velkaa lipusta?
Tuleeko muita kuluja? Minkä verran? Laitanko rahat lapsen mukana annettavksi mukaan tulevalle aikuiselle?
Annanko lapselle käyttörahaa mukaan? Mikä on sopiva summa (ettei ole liikaa verrattuna toiseen lapseen mutta riittävästi)
Onko jotain muuta, mitä pitää huomioida?

Laittaisin viestin: Kuulostaa mielenkiintoiselta. Minkä verran tämä meno kustantaisi meidän sonjapetterille, noin suurin piirtein, jos hän olisi mukaan tulossa?

Tuosta vastausviestistä jos joku ottaa nokkiinsa ja pitää törkeänä on kyllä itse törkeä.

Minä olettaisin, että lippu on jo valmiina, eikä sitä tarvitse maksaa. Muuta käyttörahaa antaisin lapsen mukaan ja sanoisin myös vanhemmalle, että lapsella on mukana xx määrä rahaa ja sen voi käyttää tarpeen mukaan.
siis o, ettaisot. Ei sitä oleteta, vaan kysyttäs suoraan, että paljonko lapsi tarvitsee rahaa kyseiseen hommaan. Ei voi o lettaa, että vaikka toinen sanoo, että on liput, että se tarkoittaa, ettei sitä tarvii maksaa

Laittaisin viestin: Kuulostaa mielenkiintoiselta. Minkä verran tämä meno kustantaisi meidän sonjapetterille, noin suurin piirtein, jos hän olisi mukaan tulossa?

Tuosta vastausviestistä jos joku ottaa nokkiinsa ja pitää törkeänä on kyllä itse törkeä.

Jotain tuommosta oisin laittanu sillon kun lapsi sai kutsun kaverin mukaan. Ei vaan päässy joten asia jäi siihen. En kyllä olettanu että kutsu ois tarkottanu heidän kustantavan lystin.

Mä kysyisin paljonko olen lopusta velkaa ja paljonko käyttörahaa mukaan tai tilille. Siis ellen itse osaisi arvioida esim ruoka ja herkkukuluja. En ikimaailmassa kehtais laittaa lastani toisten matkaan tarjoamatta rahaa kuluista. Jos eivät halua lippurahaa niin ok,sit vaan käyttöraha mukaan.

Mä vastaisin niin, että "Kuulostaa kivalta, kyllä meidän Liisa voisi hyvinkin tulla mukaan. Paljonko olen velkaa lipusta? Tuleeko vielä muita kuluja, haluatko että annan lapselle rahaa mukaan vai maksanko sulle sitten tilille ne kulut?"

Itse olen jo oppinut sen, että mainitsen viestissä jo heti miten asia on. "Hei, meillä ois ylimääräinen lippu, tuleeko Liisa mukaan? Lippu ei kustanna mitään." Tai "Lähtiskö Liisa meidän kanssa leffaan, lippu maksaa 9€?"

Soittaahan ei tietenkään voi? Pitää viestitellä ja olettaa ja pähkäillä. Voi tätä nykyaikaa.

No tuo viestittely tuskin oli tässä se asian ydin. Ihan samalla tavalla voi soittaessa tulla olettamuksia ja väärinkäsityksiä, jos ei suoraan asiasta kysytä. Vai meinaatko, ettei viestitellessä voi esittää samoja kysymyksiä kuin soittaessa? Mä suosin hyvin pitkälti viestittelyä silloin, kun asia ei ole kiireellinen. Saa sitten lukea ja vastata silloin kun itselle sopii. Mä en tykkää siitä, että mulle soitetaan esim. työaikana. Kun en silloin ehdi keskittymään siihen puheluun, niin multa menee moni asia aina ohi. Viestistä voi aina myöhemmin tarkistaa, että mitäs hittoa sitä taas sovittiinkaan.

Yhteistyössä