no mitenkäs tämä uudistus vaikuttaa elämääsi

Ei ole. Se vastuu on sillä, joka juoman itse kurkkuunsa kaataa.
Pitäisikö meidän lopettaa sokerin, leivonnaisten, vehnäjauhojen, pastan, makeisten, mehujen jne. myyminen ruokakaupoissa, koska meillä on vastuu niistä, jotka eivät hallitse syömistään?
kyllä me todellakin ollaan ihan itse vastuussa siitä mitä syömme ja juomme. ei sitä kukaan voi määrätä. ei herrat, ei narrit, eikä naapurit ja ystävät. vaan jokainen itse joutuu tekojensa seuraukset kantamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Johnny Appleseed
vierailija
Näköjään kaksi viimeisintä kirjoittajaa tässä ketjussa ei ole ymmärtänyt tämän palstan tarkoitusta. Heikkoja pitää ohjata ja luotsata oikealle tielle. Jos kirjoittaja pohtii yleisellä palstalla mikä viini maistuu parhaiten minkäkin ruokalajin kanssa, pähkäily saattaa laukaista viinan himoa vastaan taistelevan padot, ja pitkä ryyppyputki on edessä. Onneksi nykyään raittius on coolia eikä kekkereillä väen väkisin tyrkytetä juomia. Hyvä kun tämänkin ketjun ansioista minulle valkeni miten juoppoa ja itsekeskeistä porukkaa tällä palstalla vilisee. Heillä tuntuu olevan kaikki addiktiot päällä, ja kirjoitustensa tarkoitus on vain vetää lukijoita samaan ahdinkoon. Huonolla esimerkillä on vakavat seuraukset.
 
vierailija
Näköjään kaksi viimeisintä kirjoittajaa tässä ketjussa ei ole ymmärtänyt tämän palstan tarkoitusta. Heikkoja pitää ohjata ja luotsata oikealle tielle. Jos kirjoittaja pohtii yleisellä palstalla mikä viini maistuu parhaiten minkäkin ruokalajin kanssa, pähkäily saattaa laukaista viinan himoa vastaan taistelevan padot, ja pitkä ryyppyputki on edessä. Onneksi nykyään raittius on coolia eikä kekkereillä väen väkisin tyrkytetä juomia. Hyvä kun tämänkin ketjun ansioista minulle valkeni miten juoppoa ja itsekeskeistä porukkaa tällä palstalla vilisee. Heillä tuntuu olevan kaikki addiktiot päällä, ja kirjoitustensa tarkoitus on vain vetää lukijoita samaan ahdinkoon. Huonolla esimerkillä on vakavat seuraukset.
Minkä me sille voidaan että sorrut taas rapajuopoksi kun alkoholi -sana mainitaan?
 
vierailija
En ole katkera mistään. Olen vain realisti ja haluan avata kirjoituksillani ihmisten silmät. Suurin osa tämän palstan kirjoittajista elää samassa helvetissä missä minä aikoinaan. Kulissimme olivat loistavat, mutta minä olin vain loppuun kaluttu kynnysmatto. Noista vuosista on jo iäisyys. Olen ottanut kaikista asioista selvää ja exöni voi erittäin hyvin. Hänelle maistuu samat alepan pullahyllyn herkut kuin minulle. Katkeraksi pilkkaaminen on sivistymättömän ja asioista tietämättömän kirjoittajan ainut keino latistaa hedelmällinen ja hyvinvointia lisäävä keskustelu.
Hallitus haluaa ihmisten tervyden kustannuksella verorahoja. Jopa satukirjojen Hölmölässä o,tiin viisaampia. Siellä vain leikattiin ja parsittiin mattoja ja kannettiin valoa tupaan. Purran (ei Orpon) hallitus syö suomalaisten lasten tulevaisuuden. Olen istunut Aikuiset Alkoholistien Lapset ryhmäistunnossa Tikkurilassa. Tarinat olivat sydäntäraastavia. Jos olisin alkanut ryypätä exäni kanssa, en istuisi tässä kirjoittamassa nettiin. AlAnon-ohjelmaan kuuluu nimettömyys. Kuka tahansa missä päin tahansa maailmaa voisi kirjoittaa elämästään samat tarinat kuin minä olen kirjoittanut. Jos olisin töissä kaupan kassalla, rukoilisin kärsivien perheiden puolesta. Tällä palstalla pilkataan paljon islamin uskoa. Siinä uskossa olevat ovat raittiita. Luultavasti johtuu siitä, että islamin usko kehittyi myöhemmin kuin kristinusko, ja Koraani on täynnä hyviä ohjeita syömiseen ja arkiseen elämään. Näin kertoi luennollaan kirkossa pk-seudulla jo edesmennyt islamin uskon asiantuntija Jaakko Hämeen-Anttila. Olen eläkeläisenä käynyt paljon erilaisilla luennoilla ja lukenut paljon kirjoja. Jatkossa keskityn vain perhe-elämääni. Surettaa, että kaikki valistustyöni menee hukkaan tyhmän eduskunnan takia. Onneksi jälkikasvuni ei asu Suomessa tätä kurjuutta näkemässä.
Opettele painamaa enteriä välillä kappalejaon takia! Ei tullaistayhteenpötköökirjoitettuaoikeinkukaanjaksalukea!

Vai mitä?
 
vierailija
Teillä kaikilla kohtuukäyttäjillä ja täysin raittiilla kirjoittajilla on vastuu ihmisistä, jotka eivät enää hallitse alkoholin kulutustaan. Heille kelpaa mikä vain, jolla saa päänsä sekaisin.
Kuvitelkaa edes hetki lapsiperheitä, joissa pullon henki määrää elåmän tahdin. Sellaisia perheitä on paljon, ja uuden lain myötä tulee lisää rutkasti. Tästä asiasta on pätevää tutkittua tietoa, jota eduskunta ylenkatsoi.
Juhannuksen jälkeen lukekaa uutiset, jos ette minua usko. Jokaisen vsstaantulevan auton ratissa voi olla 8 % jengiläinen.
No haista nyt jo huilu. Kyllä vastuu on täysin yksilöllä itsellään tässä yhteiskunnassa, oli asia mikä tahansa. Toki alaikäisistä vastuu on vanhemmilla, mutta enihau, ymmärsit kyllä. Kukaan ei toisesta tee alkkista väkisin ja sitä viinaa kurkkuun kaada. Kyllä siihen tarvitaan ihan se oma päätös vetää sitä brenkkua kaksin käsin. Ja sama on sen viinasta irtipääsemisen kanssa. Kukaan ei alkoholistia paranna, ellei hän itse sitä halua ja ole valmis sitoutumaan muutokseen ja hoitoon. Yhteiskunta ei voi ottaa jokaikisestä asiasta vastuuta, eikä se vastuunkanto koske myöskään yksittäistä ihmistä. Jokainen tässä maailmassa tekee ihan itse omat valintansa ja kulkee omat polkunsa. Toista voi toki yrittää auttaa ja tukea, mutta se lopullinen vastuu on jokaisella itsellään.
 
vierailija
No haista nyt jo huilu. Kyllä vastuu on täysin yksilöllä itsellään tässä yhteiskunnassa, oli asia mikä tahansa. Toki alaikäisistä vastuu on vanhemmilla, mutta enihau, ymmärsit kyllä. Kukaan ei toisesta tee alkkista väkisin ja sitä viinaa kurkkuun kaada. Kyllä siihen tarvitaan ihan se oma päätös vetää sitä brenkkua kaksin käsin. Ja sama on sen viinasta irtipääsemisen kanssa. Kukaan ei alkoholistia paranna, ellei hän itse sitä halua ja ole valmis sitoutumaan muutokseen ja hoitoon. Yhteiskunta ei voi ottaa jokaikisestä asiasta vastuuta, eikä se vastuunkanto koske myöskään yksittäistä ihmistä. Jokainen tässä maailmassa tekee ihan itse omat valintansa ja kulkee omat polkunsa. Toista voi toki yrittää auttaa ja tukea, mutta se lopullinen vastuu on jokaisella itsellään.
Asiaa, täti jolle vastasit on ihan pihalla kaikesta
 
vierailija
Luin vain uutisotsikon, jossa lukee, että suomalaiset juovat tutkimuksen mukaan entistä vähemmän alkoholia.
Miten käy ruokakauppojen myynnille ja valtion verotuloille? Tuleeko pullojen ja tölkkien kylkiin punaiset ale-laput?
 

Yhteistyössä