No kyllä oli tympeä veto naapureilta =/

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja schlagring:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yksi ainut naapuriko teillä vain on, kun noin maailma kaatuu, kun eivät olleet kotona?
Rohkeasti vaan toisille oville!
Ps. lapsen on hyvä joutua kokemaan pettymyksiäkin...
Onko lapsen myös hyvä oppia, että annettuja lupauksia ei tarvitse pitää?
No ei tietenkään. Mutta oliko pinkin pakko hehkuttaa etukäteen, että tää on sovittu juttu. Olis vaan laittanu lapsen matkaan. Vrpomaan voi mennä ilman sopimistakin, ovella vaan kysytään ensin, saako virpoa. Ellei saa, toivotetaan hyvää pääsiäistä ja jatketaan matkaa.
 
Nipopipo
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Kaikilla on erilainen aikakäsitys, ja mulle heti yhdentoista jälkeen, on kaikki ennen 12sta.
Ja koska kaikilla on erilainen aikakäsitys, pitäisi kaikkien käyttäytyä nimenomaan SINUN aikakäsityksesi mukaan?

Jos joku sanoo minulle tulevansa heti yhdentoista jälkeen, olen kyllä viimeistään puolelta soittelemassa perään. En todellakaan pidä tunnin myöhästymistä niin yleisenä marginaalilla ilmaisulle "heti klo xx:n jälkeen", että voisin huoletta pitää naapuria odottelemassa tuntia. Ja virpominen vie aikaa maksimissaan 5 minuuttia, miksi ihmeessä siihen pitäisi varata tunti aikaa? Mikäs sitten on "joskus siinä yhdentoista jälkeen"? Milloin tahansa ennen joulua?
 
Nipopipo
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Nimenomaan, jos Ap oli sopinut että lapsi tulee yhdentoista jälkeen, niin on kyllä junttia mennä paikalle vasta n. 11:40 (jolloin ap kirjoitti lapsen palanneen "äsken"). Miksi opettaa lapselle, että sovitusta ajasta ei tarvitse pitää kiinni ja naapuria voi pitää odottelemassa melkein tunnin?

Ja mitäs jos se naapuri oli vaikka vessassa tai suihkussa. Hirveä numero yhdestä virpomisesta.
Kaikilla on erilainen aikakäsitys... Ja "äsken" voi olla 20min sitten... Mitä se kyllä onkin.
Kaikilla on eri aikakäsitys, sun "äsken" voi olla 20 min sitten, ja sun "heti" voi olla tunnin päästä, mutta me kaikki ei tosiaan eletä sun kellon mukaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Siis mä ymmärrän jos he ei jaksaneet odottaa kovin pitkään ja muuttivat siksi mielensä, vaikka olivat luvanneet. Kun en tosiaan tiedä et oliko toi aika sovittu kovinkin tarkkaan. Jos oli sovittu et heti yhdentoista jälkeen tullaan niin sit kannattaa tulijoittenkin pitää siitä kiinni. Kaikilla ei oo aikaa odotella.
Luulis, että aikuisella ihmisellä on sen verran älyä, että saa suunsa auki, jos tietää, että esim. klo.11.20 on menoa...?

Kaikilla on erilainen aikakäsitys, ja mulle heti yhdentoista jälkeen, on kaikki ennen 12sta.
Jos joku sanoisi minulle tulevansa heti 11 jälkeen ja tulisikin vasta kun kello on jo lähemmäs 12, niin en minäkään olisi enää odottelmassa. Minusta heti 11 jälkeen noin noin 11.00-11.15...

Mutta ikävää ap:n lapsen kannalta :( Toivottavasti päivä vielä paranee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nipopipo:
Ja koska kaikilla on erilainen aikakäsitys, pitäisi kaikkien käyttäytyä nimenomaan SINUN aikakäsityksesi mukaan?

Jos joku sanoo minulle tulevansa heti yhdentoista jälkeen, olen kyllä viimeistään puolelta soittelemassa perään. En todellakaan pidä tunnin myöhästymistä niin yleisenä marginaalilla ilmaisulle "heti klo xx:n jälkeen", että voisin huoletta pitää naapuria odottelemassa tuntia. Ja virpominen vie aikaa maksimissaan 5 minuuttia, miksi ihmeessä siihen pitäisi varata tunti aikaa? Mikäs sitten on "joskus siinä yhdentoista jälkeen"? Milloin tahansa ennen joulua?
Onko jossain niin sanottu, kaiva se palko vaan pois nenästäs. :D ja miksi pitäisi mennä SUN aikakäsitykses mukaan :whistle:
 
schlagring
Jos siis lupaan että teidän pikkumussunne saa tulla meille virpomaan ja en sitten avaakaan ovea, se on ihan oikein koska näinhän vaan kasvatan lasta kestämään pettymyksiä. Sanotte vain lapsellenne että no voi voi ei kaikkea voi saada maailma on julma.
 
Niinpä
Alkuperäinen kirjoittaja schlagring:
Jos siis lupaan että teidän pikkumussunne saa tulla meille virpomaan ja en sitten avaakaan ovea, se on ihan oikein koska näinhän vaan kasvatan lasta kestämään pettymyksiä. Sanotte vain lapsellenne että no voi voi ei kaikkea voi saada maailma on julma.
Jos lupaat että meidän Jinsku-Jemsukka saa tulla teille virpomaan heti yhdentoista jälkeen, ja meidän Jinskuli on teidän oven takana vasta tuntia myöhemmin, niin se on meidän voi voi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nipopipo:
Kaikilla on eri aikakäsitys, sun "äsken" voi olla 20 min sitten, ja sun "heti" voi olla tunnin päästä, mutta me kaikki ei tosiaan eletä sun kellon mukaan.
Mitä sä nyt riehut? :hug: Ei sun tai mun aikakäsitys oo mitenkään enemmän oikeen, kun jonkun toisenkaan.

Mä olisin odottanut kevyesti siihen 12sta asti, ei se sulta oo pois, luulisin? Ja kai mä saan oudoksua, jos joku muu ei olis, tarkoittamatta kuitenkaan, että mun tapa toimia olis jotenkin enemmän oikeen?
 
Pinki ei muuten sanonut, että HETI 11 jälkeen, vaan AAMUPÄIVÄLLÄ 11 jälkeen. Eri asioita, ensimmäinen tarkoittaisi ehkä klo 11 jälkeen mutta 15 minuutin sisään, mutta jälkimmäinen voisi tarkoittaa vielä puoltapäivääkin. Ehkä tämä juttu on kuitenkin kärpäsestä härkänen; mielestäni ei ois kannattanut kertoa lapselle, että naapureiden oletetaan olevan kotona. Näin pettymys olisi ollut pienempi.

Veikkaan että unohtivat koko jutun (jos tästä on sovittu joskus aiemmin) tai sitten eivät tykänneet, kun ei tultukaan heti 11:05, mikä kyllä menee jo sitten naapureilta vähän niuhotukseksi, jos aikaa ei oltu minuutilleen määritelty alunperinkään.
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Joo ja minä tässä saan paskat niskaani. tänk juu.
No ei, mutta jos ovat kuitenkin päättäneet jo aamulla lähteä jonnekin? Et kai oikeasti meinaa että heidän olisi pitänyt jäädä vartavasten kullanmuruasi odottelemaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Niin no... ihmisellä nyt on oikeus muuttaa mieltään.
Ei silloin, kun on lapset kyseessä.
Kyllä on.
Eli jos me vaikkapa kutsutaan sun muksu synttäreille lauantaina kello 16, ja kun lapsesi on ovella niin todetaan että ei halutakaan sua juhliin, sori vaan, niin asia on sinulle täysin ok, koska ihmisellä on oikeus muuttaa mieltään?

Okei...

Mieltään voi toki muuttaa, muttei tarvitse olla ilkeä, käytöstavaton pässi, joka ensin sanoo että joo ja hetken päästä että ei.
 
Meinasin jo jättää aiheen, mutta tähdennän vielä, että likka oli naapurin ovella n. 11.15-11.20 välillä.

En nyt heti rientänyt tänne kertomaan, koska minulla oli itkuinen lapsi lohdutettavana
 
..
lapsen kannattais vaan opetella pettymyksiä.. itkeekö se jokaisen oven takana missä ei avata?

ehkä naapurit vihaa virpojia mutta ei uskaltaneet sulle sitä sanoa? ikävä tosi asia mut moni inhoaa niitä pikkukerjäläisiä :(

eikä pahalla vaikka ikävään ilkeään sävyyn tämän kirjoitinkin.. mut aina se maailma ei vaan pyöri oman pikkuenkelin ympärillä..
 
huh
Öö...miks pitäis edes sopia etukäteen... menee naapureihin ja avaavat tai eivät avaa, ja jos ei sovi virpoa voi virpojille ystävällisesti sanoa, että ei kiitos

mikä tässäkin on suomalaisille niin saa*n vaikeaa? ihan normaali käyttäytyminen näkyy olevan suomalaisille kamalan vaikea juttu ja näistä virpomishommista valitetaan joka helvatun pääsiäinen
 
no voi vihtu, kun tänne puran näinkin pienen asian, saan melkein kolme sivua haukkumista kuinka olen tosikko ja pikkumainen ja kuinka lapseni ei kestä pettymyksiä :LOL:

Tää palsta ei ole mulle elämä, kuten monelle muulle tuntuu olevan :saint:
 
schlagring
Taidan luvata jollekin jotakin. Sitten en pidäkään lupausta. Kun se kerran ei oo niin vakavaa, kun maailma ei pyöri yhden yksilön ympärillä. Kutsun jonku kylään enkä avaa ovea tai meen jonnekin. Mitäs ottavat suulliset sopimukset todesta.
 

Yhteistyössä