No kuinkas monen lasta on kissa tai koira joskus purrut taikka raapinut?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
........
Vanha ketju mutta vastaanpa kuitenkin. Minä olen antanut koiran purra lasta, jos lapsi mennyt kiusaamaan. Näin oppii. Kun se koira sen verran järkevä, ettei pure kovaa, ei tule haavoja siis. Näykkää vaan. Useampi lapsi jo näin opetettu. Joku hullu sanoi, että lapsia pureva koira pitäisi lopettaa tms. mutta siis meidän haveli on ihan paras opettaja käyttäytymiseen. Ensin se varoittaa, murisee, näyttää hampaitaan ja jos homma jatkuu, tulee näykkäys.
 
"anonyymi"
Meillä on kissat raapineet lapsia ihan syystä. Pahimmillaan on lapset ajaneet takaa keppien kanssa kissat eivät ole päässeet turvaan. Tällöin on ihan oikein että ovat saaneetkin kynsilleen.

Koira on murissut ainakin kerran, silloinkin toinen lapsi hyppäsi sohvalta koiran päälle ja vaikka koiraan sattui niin yritti hypätä uudelleen.

Eikä lasten perään ihan noin vaan pääse kun on imetettävä sylissä ja lapset saattaa leikkiä toisessa kerroksessa.
 
Oma kissa on pentuna hypännyt vauvan päähän kiinni ja purrut. Leikki jotain hiuksilla vai huitoviin käsiin reagoi.. Naarmuilla selvittiin. Meillä on ollut kissa, koira, rottia, hamstereita, gerbiileitä ja hiiriä ja ainut kerta kun on lapsessa haava/naarmu on tuo pentukissan "hyökkäys". Jyrsijätkään ei ole antaneet hammasta.. Vielä..
 
Vanha ketju mutta vastaanpa kuitenkin. Minä olen antanut koiran purra lasta, jos lapsi mennyt kiusaamaan. Näin oppii. Kun se koira sen verran järkevä, ettei pure kovaa, ei tule haavoja siis. Näykkää vaan. Useampi lapsi jo näin opetettu. Joku hullu sanoi, että lapsia pureva koira pitäisi lopettaa tms. mutta siis meidän haveli on ihan paras opettaja käyttäytymiseen. Ensin se varoittaa, murisee, näyttää hampaitaan ja jos homma jatkuu, tulee näykkäys.
Minä en anna koiran murista tai näykkiä lasta opetukseksi. Koira on laumamme pohjimmainen otus eikä taatusti murise kellekkään.. Lastakin opetetaan että antaa koiran olla rauhassa, mutta pari kertaa kun koira on puolustanut nukkumapaikkaansa (maatessa keskellä eteistä esimerkiksi) ja lasten siinä ravatessa murissut olen komentanut koiraa ja ajanut sen pois. Koira oppii väistämään ja vaihtaa huonetta. Lapsille opetetaan että kun koira nukkuu esim omalla paikallaan koiran omalla patjalla, se saa olla siinä rauhassa. Mutta missään nimessä en anna koiralle valtaa murista tai näykkiä lapsia!
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on neljä lasta eikä ketään ole eläin purrut. Itse olin 7 v, kun otin vieraan kissan syliini (tuli meidän pihaan) ja se puri minua käteen. Se sattui ihan vietävästi:'( Kissa iski hampaat peukaloni ympärille ja puri kunnolla.
 
"huoh"
Oma koira puri varoittamatta. Ei aikaisemmin ollut mitään merkkejä varoittelusta. Koiraa ei mitenkään häiritty. Se vaan tuli ja puri käteen.
Piikille lähti, sillä oli paha nivelrikko, jonka vuoksi sillä vaan yhtäkkiä meni hermo. Ei se näyttänyt edes kipuja, mutta eläinlääkärissä todettiin paha lonkkien löysyys ja myös kyynärät oli ihan paskana. :( Saman pentueen muitakin koiria jouduttu lopettamaan samasta syystä. Sattui vaan huonot geenit
 
"..."
Mun lasta on kissat raapineet monta kertaa, vahingossa (leikkiessä, sylistä ponkaistessa) ja myös muutaman kerran, kun lapsi ahdistellut kissaa. Mä oon kanssa sitä mieltä, että toi vaan kuuluu asiaan ja lapsi oppii noista. Lasta ja eläintä ei myöskään pitäisi jättää vahtimatta keskenään.
 
miuku mauku
Kissa on kyllä raapaissut jokaista, kun ovat kiusanneet. (nyt puhun yli kolmevuotiaista, pienempänä tulee vahdittua lapsia enemmän)

Mummolassa koira kerran purrut yhtä lapsista ja murisee aina kun tullaan kylään. Lapset pelkäävät kovasti. Koska mummo rakastaa koiraansa kovasti, me emme käy mummolassa kovinkaan usein. Kurjaa kaikille. :(
 

Yhteistyössä