No analysoikaas minun syömiseni myös :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Pitänee jättää soijarouheet, pähkinät, hedelmät, kasvikset, leseet, rouheet ja kaikki paska sinne kauppaan ja mennä heseen....

Niin tota, missä ne sun rouheet, pähkinät, hedelmät sun muut on tuosta listasta? Musta se oli vaan leipää, leipää, leipää

Yksi päivä, ystävä hyvä, yksi päivä vain...

Kokonaisuus ratkaisee, ei yksi pähkinätön tai rouheeton päivä :)

Alkuperäinen kirjoittaja juups:
Alkuperäinen kirjoittaja Mama the strange:
Mä en noista ravintoarvoista niinkään ymmärrä, mutta kyllä mun mielestä jopa täysikasvuisen ihmisen päivittäiseen ravintoon pitäs kuulua yksi tai jopa kaksi lämmintä ruokaa. Näin ainakin itse syön... ja en tarkoita mitän hesepaskaa, vaan tavallista suomalaista kotiruokaa. Syöminen ei saa mennä suorittamiseksi, vaan siitä pitää nauttia.
Niin ja tarkennetaan vielä, että olen hoikka ja terve.

Niin. Syömishäiriöhän se on ortoreksiakin. Siinä missä anoreksia ja bulimiakin.

Kannattaa silloin yrittää päästä siitä eroon, jos sinulla sellainen on.

Alkuperäinen kirjoittaja Mama the strange:
Mä en noista ravintoarvoista niinkään ymmärrä, mutta kyllä mun mielestä jopa täysikasvuisen ihmisen päivittäiseen ravintoon pitäs kuulua yksi tai jopa kaksi lämmintä ruokaa. Näin ainakin itse syön... ja en tarkoita mitän hesepaskaa, vaan tavallista suomalaista kotiruokaa. Syöminen ei saa mennä suorittamiseksi, vaan siitä pitää nauttia.
Niin ja tarkennetaan vielä, että olen hoikka ja terve.

Niin. Syömishäiriöhän se on ortoreksiakin. Siinä missä anoreksia ja bulimiakin.

Kannattaa silloin yrittää päästä siitä eroon, jos sinulla sellainen on.

Siitä olen kohtalaisen varma, että ei ole.

Pitänee jättää soijarouheet, pähkinät, hedelmät, kasvikset, leseet, rouheet ja kaikki paska sinne kauppaan ja mennä heseen....

Niin tota, missä ne sun rouheet, pähkinät, hedelmät sun muut on tuosta listasta? Musta se oli vaan leipää, leipää, leipää

Yksi päivä, ystävä hyvä, yksi päivä vain...

Kokonaisuus ratkaisee, ei yksi pähkinätön tai rouheeton päivä :)

Ja tuon perusteella me ei todellakaan voida tietää että normaalisti syötkin muutakin kuin leipää :whistle:

Yleensä se lämmin ruoka on (tämänkin palstan keskuudessa) makarooni, makkara, riisi jne, joten niihin vertasin.

Taas sen sortin yleistys että kolina vaan käy.. Ootkos muuten kuullu että sitä "makarooniaki" saa sellaista parempaa vaihtoehtoo? Esim. ihan proteiinipastaa jota meillä syödään ku ei mitää makaroonia käytetä ollenkaan. Riisiäkään ei tarvii välttämättä ottaa sitä ravintoarvoltaan köyhintä..

Valintoja, valintoja..

Kummasti meni haukkumiseksi....liekö joillakin ongelmia syödä terveellisesti tai vaan halu vittuilla?

Oisko kuule ihan tuo sun oma ylimielinen asenne?
Voisko mitenkään olla?

Vähän tuli tylyä tekstiä ap:lta. Muiden väheksyminen ei ole paras tapa lähetysä asiaa..

Torino Special Tumma Proteiini pasta

Torino Special Tumma Proteiini pasta on markkinoiden ainoa runsaasti (yli 20%) proteiinia sisältävä pasta. Lisäksi se sisältää paljon kuitua, kivennäisaineita ja hitaita hiilihydraatteja. Proteiinia tarvitaan mm. kasvuun ja suojaravintoaineeksi. Tumma Proteiini pasta sopii hyvin kaikkiin pastaruokiin. Suosittelemme sitä erityisesti lisäkkeeksi, salaatteihin ja pataruokiin.

Tätä voin suositella ;) Ei oo valkosta vehnäjauhomakaroonia ja ihan hyvääkin vielä :D Ja toki terveellistä :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Yleensä se lämmin ruoka on (tämänkin palstan keskuudessa) makarooni, makkara, riisi jne, joten niihin vertasin.

Taas sen sortin yleistys että kolina vaan käy.. Ootkos muuten kuullu että sitä "makarooniaki" saa sellaista parempaa vaihtoehtoo? Esim. ihan proteiinipastaa jota meillä syödään ku ei mitää makaroonia käytetä ollenkaan. Riisiäkään ei tarvii välttämättä ottaa sitä ravintoarvoltaan köyhintä..

Valintoja, valintoja..

Juu, olen tietoinen, tosin en käytä, kokeilla ehkä voisin.

Tosin pidän vieläkin terveellisempänä muita tuotteita :)

Valintoja, valintoja nimenomaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Kummasti meni haukkumiseksi....liekö joillakin ongelmia syödä terveellisesti tai vaan halu vittuilla?

Voisko mitenkään olla?

Vähän tuli tylyä tekstiä ap:lta. Muiden väheksyminen ei ole paras tapa lähetysä asiaa..

En väheksy, en myöskään ota vastaan turhia vittuiluja ilman syytä.

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:

Voisko mitenkään olla?

En väheksy, en myöskään ota vastaan turhia vittuiluja ilman syytä.

Semmoisen mielikuvan sun teksistä saa.

No analysoikaas mun syömiset:

Aamupala:

Kaurapuuroa 60 % margariinilla
kahvia 5 dl+ rasvaton maito 1,5 dl
Porkkanaa

Lounas:

Maustamaton jogurtti 2dl
Ruislesenäkkäriä 2 palaa
Margariinia 60 %
2 Kananmunaa
Kadettia 10 % pari siivua
Kurkkua
Vehnänalkioita
Kahvia 5 dl ja rasvatonta maitoa 1,5 dl

"Välipala"

ruislesenäkkäriä pari palaa
majoneesia hieman
savulohta 25 gr
Kadettia 2 viipaletta

Iltapala:

ruispalat 1,5 kpl
margariinia 3 tl
kurkkua iso pala
kadettia 2 viipaletta
paprikaa
viinirypäleitä
tomaattia

? Itse kyllä tiedän, miten tämän päivän syömiset menivät, mutta mitä mieltä ovat muut?

mulla olis kauhee nälkä vieläkin :p

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Torino Special Tumma Proteiini pasta

Torino Special Tumma Proteiini pasta on markkinoiden ainoa runsaasti (yli 20%) proteiinia sisältävä pasta. Lisäksi se sisältää paljon kuitua, kivennäisaineita ja hitaita hiilihydraatteja. Proteiinia tarvitaan mm. kasvuun ja suojaravintoaineeksi. Tumma Proteiini pasta sopii hyvin kaikkiin pastaruokiin. Suosittelemme sitä erityisesti lisäkkeeksi, salaatteihin ja pataruokiin.

Tätä voin suositella ;) Ei oo valkosta vehnäjauhomakaroonia ja ihan hyvääkin vielä :D Ja toki terveellistä :saint:

Siis kun siinä on kuitua 6 grammaa/100 grammaa, niin mielestäni ei ole kovin paljon ,verrattuna tuotteisiin, jossa on lähes 20 grammaa/100 grammassa.

Siis kun siinä on kuitua 6 grammaa/100 grammaa, niin mielestäni ei ole kovin paljon ,verrattuna tuotteisiin, jossa on lähes 20 grammaa/100 grammassa.

No voi herra jumala sentää, kyllä meillä ainaki syödään muutaki ku sitä protskupastaa!! Se on vaan yks osa ruuista! Jos syö myös esim. jälkiuunileipää jossa on todella paljon kuituja ja muutenki kuitupitoista ruokaa niin ei joka ikisen ruoka-aineen tarvii sisältää ihan törkymegapaljon kuituja.

Sitäpaitsi, jos kuituja saa liikaa, ei sekään hyvä ole.. ;)

Terapian tarpeessa, tässä kommenttejasi:

-? Itse kyllä tiedän, miten tämän päivän syömiset menivät, mutta mitä mieltä ovat muut?
-ihmiset eivät ymmärrä, että kananmuna ja liha eivät ole ne ainoat proteiininlähteet...
-Luulempa, että sinun tietämyksesi ei nyt oikein ole kohdallaan :) Olen ehkä tämän palstan ihmisistä ainoa, joka syö erittäin terveellisesti lähes päivittäin :=)
-Öö? Halusin vain tsekata ihmisten tietämyksen, mikä on heillä käsitys terveellisestä ruuasta. Ilmeisesti huono.
-Yleensä se lämmin ruoka on (tämänkin palstan keskuudessa) makarooni, makkara, riisi jne, joten niihin vertasin.

Eli et mitenkään väheksy, mutta...

Alkuperäinen kirjoittaja typerää:
Kyllä nyt tuntuu ap:lla olevan vaan pakottava tarve kehua itseään, joten antakaa olla. Paras keino on jättää tollaset pissikset huomiotta.

Lol :D

Miksi tällainen hyökkäys? Miksi ihmiset vetävät herneet nenään siitä, jos he eivät ole onnistuneet valitsemaan ruokavaliotaan paremmin ja joku toinen on?

Kyllä nyt tuntuu ap:lla olevan vaan pakottava tarve kehua itseään, joten antakaa olla. Paras keino on jättää tollaset pissikset huomiotta.

Miksi tällainen hyökkäys? Miksi ihmiset vetävät herneet nenään siitä, jos he eivät ole onnistuneet valitsemaan ruokavaliotaan paremmin ja joku toinen on?

Niin, en tiedä miksi teet niin?

Terapian tarpeessa, tässä kommenttejasi:

-? Itse kyllä tiedän, miten tämän päivän syömiset menivät, mutta mitä mieltä ovat muut?
Jep.Kysyin mielipiteitä, koska tiedän ruokavalioni olevan kunnossa. Halusin verrata muiden mielipidettä terveellisestä ruuasta.Ilmeisesti oli väärin tehty.
-ihmiset eivät ymmärrä, että kananmuna ja liha eivät ole ne ainoat proteiininlähteet...
Jep, hyvin usein ei ymmärretä, että on muitakin ruokia, missä on proteiineja, kun vain nämä tavalliset kananmunat jne.
-Luulempa, että sinun tietämyksesi ei nyt oikein ole kohdallaan :) Olen ehkä tämän palstan ihmisistä ainoa, joka syö erittäin terveellisesti lähes päivittäin :=) Ja muokkaan hieman, että en ainoa, kuten jo mainitsin aiemmin.
Jep, tämä perustuu vain ja ainoastaan ruokaketjujen ja ostoslistojen vastauksiin. Jos siis et kuulu joukkoon, onneksi olkoon :)
-Öö? Halusin vain tsekata ihmisten tietämyksen, mikä on heillä käsitys terveellisestä ruuasta. Ilmeisesti huono.

Jep. Useilla. Hernettä ei kannata vetää nenään ilman syytä.
-Yleensä se lämmin ruoka on (tämänkin palstan keskuudessa) makarooni, makkara, riisi jne, joten niihin vertasin.

Jep. ruokalistat, ostoskuitit jne...

Eli et mitenkään väheksy, mutta...

Ei väheksyntää vaan todellisia havaintoja.

Niin, en tiedä miksi teet niin?

Minä en ole vetänyt hernettä nenään, ei ole syytä :)

Yhteistyössä