Niska-hartia seutu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nanna2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nanna2

Vieras
Nyt kaivataan kiperästi vinkkejä ja neuvoja!

Minulla on ollut viikon verran oikealta puolelta niska-hartia seutu kipeänä, särky on kamala, toisinaan tuntuu, että toisesta poskesta lähtee tunto ja kädestä voimat. Särkylääkkeet ja kylmävoiteet eivät ole vielä ainakaan tähän mennessä auttaneet.
Taitaa olla tulehtunut? Jos näin, hieroahan ei saa. Miten on liikunnan ja venyttelyn suhteen, pahentavatko tulehdusta? Miten olette selvinneet tällaisesta tuskasta?
Kiitos etukäteen kaikille vastanneille! :ashamed:

Heips

Itselläni oli kanssa joskus samanlainen kipu. Olin saanut lääkäriltä joskus lihaksenrentouttajia ja niillä sain pahimman kivun pois. Lisäksi laitoin kipeään kohtaa pari kertaa päivässä kevyesti hieroen jotain lihasgeeliä ja pidin sellaista lämmitettävää kauratyynyä hartioilla esim. kun katsoin telkkaria. Jos kipu ei pian lähde, kannattaa varmaan käydä hakemassa lääkäriltä jotan lääkkeitä.

Pikaista paranemista :hug:

Mainostavat nyt sitä eezeä mitä saa apteekista ilman reseptiä, olen käyttänyt sitä alaselkään ja ainakin mulla se on auttanut. Ja sitten kannattaa syödä ihan tulehduskipulääkettä (burana tms).

Luulisin että kevyesti ainakin saa venytellä. Kokeiles varovasti vaikka tällaista:
kallista pää toista olkapäätä kohti, nosta leukaa vähän ylös. Pidä hetki. Sitten vie katse kainaloon, nyt venytys tuntuu takaraivossakin. voit tehostaa venytystä painamalla vastakkaista kättä/olkapäätä alemmas.

Yhteistyössä