H
huolestunut vaimo
Vieras
En tiedä on onko oikea palsta asialle mutta kirjoitan kuitenkin tänne ennemmin kuin ruokapalstoille. Minulla on hirveän nirso puoliso, joka suostuu syömään vain perunaa, makaronia, riisiä, lihaa ja kanaa, kalaa hyvin vähän, ruisleipää ja juustoa. Ja juo kahvia. Mausteista vain perusmausteet menevät. Kasviksista voi syödä paprikaa raakana ja suolakurkkua. Muistuttaa lähinnä sen jonkun tv-sarjan tapauksia joissa ihmisillä on valikoivan syömisen ongelmia. Kyse siis ei ole allergioista.
Hän sairastelee usein (flunssa jopa 1krt/kk) ja kärsii mm. erilaisista lihaskivuista, ja pelkään että yksipuolinen ruokavalio tekee todella huonoa hänen terveydelleen. Käytännössä syömme eri ruokaa vaikka olemme asuneet jo vuosia yhdessä. Hän närppii esim. risotosta kaikki kasvikset pois ihan pokkana kuin pieni lapsi. Maistuu kuulemma NIIN pahalta kaikki ettei voi edes yrittää syödä monipuolisemmin. Olen yrittänyt vaikka miten tsempata syömään monipuolisemmin, mutta ei auta. En halua menettää miestäni johonkin sairauteen ennen aikojaan.
Olisiko teillä vinkkejä miten toimia tilanteessa, olen aika neuvoton.
Hän sairastelee usein (flunssa jopa 1krt/kk) ja kärsii mm. erilaisista lihaskivuista, ja pelkään että yksipuolinen ruokavalio tekee todella huonoa hänen terveydelleen. Käytännössä syömme eri ruokaa vaikka olemme asuneet jo vuosia yhdessä. Hän närppii esim. risotosta kaikki kasvikset pois ihan pokkana kuin pieni lapsi. Maistuu kuulemma NIIN pahalta kaikki ettei voi edes yrittää syödä monipuolisemmin. Olen yrittänyt vaikka miten tsempata syömään monipuolisemmin, mutta ei auta. En halua menettää miestäni johonkin sairauteen ennen aikojaan.
Olisiko teillä vinkkejä miten toimia tilanteessa, olen aika neuvoton.