Nipotusta turhasta vaiko hulluksi tulemista?!?!

Nyt tarvisin rehellisen mielipiteen asiasta. Mieheltä mieluiten. Eli olen aivan viimeisilläni, h hetkeeen kaksi viikkoa. Olen tietenkin väsynyt ja turhautunut kun haluan lapsen jo ulos. :) mutta minulla on muutaman vuoden nuorempi mies mitä itse olen ja nyt viimeinen kuukausi on ärsyttänyt minua enemmän kuin ikinä aikaisemmin. Herralla on alkanut meno jalka vipattamaan siihen malliin. nyt pitäis päästä "keitolle" joka vkonloppu,kun on viimisiä kertoja ennen kun vauva tulee... en ole jaksanut vääntää ihan kauheasti asiasta kun en jaksa tapella. Mutta oisiko jo aihetta sanoa?!? Mietin kotona että mitä jos synnytys käynnistyy kun herra on viihteellä. Olen pahoittanut mieleni tästä. Mutta kun hänen veljensä ja isänsä ovat sitä mieltä ettei se ihan noin vain ulos mahasta tule ja että taksitkin kulkee jos sairaalaan tule lähtö. Niin ja siis mies haluaa synnytykseen itsekkin mukaan. Eli kysymys kuuluu olenko tulossa hormoneista hulluksi tai olenko liian tiukka nyt? :) Plus tähän kaikkeen, näemme todella vähän viikossa kun hän on sellaisessa rtyössä...
 
Nyt tarvisin rehellisen mielipiteen asiasta. Mieheltä mieluiten. Eli olen aivan viimeisilläni, h hetkeeen kaksi viikkoa. Olen tietenkin väsynyt ja turhautunut kun haluan lapsen jo ulos. :) mutta minulla on muutaman vuoden nuorempi mies mitä itse olen ja nyt viimeinen kuukausi on ärsyttänyt minua enemmän kuin ikinä aikaisemmin. Herralla on alkanut meno jalka vipattamaan siihen malliin. nyt pitäis päästä "keitolle" joka vkonloppu,kun on viimisiä kertoja ennen kun vauva tulee... en ole jaksanut vääntää ihan kauheasti asiasta kun en jaksa tapella. Mutta oisiko jo aihetta sanoa?!? Mietin kotona että mitä jos synnytys käynnistyy kun herra on viihteellä. Olen pahoittanut mieleni tästä. Mutta kun hänen veljensä ja isänsä ovat sitä mieltä ettei se ihan noin vain ulos mahasta tule ja että taksitkin kulkee jos sairaalaan tule lähtö. Niin ja siis mies haluaa synnytykseen itsekkin mukaan. Eli kysymys kuuluu olenko tulossa hormoneista hulluksi tai olenko liian tiukka nyt? :) Plus tähän kaikkeen, näemme todella vähän viikossa kun hän on sellaisessa rtyössä...
Kuten sanottu, taksi kuljettaa. Jos kaveri ei jostain syystä osoittaudu luottamuksen arvoiseksi, niin silloin pitää miettiä kuviot uusiksi, mutta siinäkään tapauksessa minkäänlainen varmistelu ja etukäteen vaatiminen ei olisi auttanut tilannetta yhtään.

Ota myös huomioon, että vauva muuttaa "pikkuisen" myös miehesi olotilaa ja koko elämää, joten muutama pään nollaava perjantai-ilta asioiden ajattelemiseksi viime hetkellä tekee todennäköisesti enemmän hyvää kuin huonoa. Vanhemmaksi tulee lapsen syntyessä joku muukin kuin se nainen.

Ylipäänsä parasta, mitä voit tehdä kummallekin, on luottaa siihen mieheesi, etenkin kun hän ei kerran ole tehnyt mitään. Me miehet kun tykätään siitä, että naiset luottavat meihin, että osataan hoitaa hommamme siten, niin kuin olemme luvanneet. Havaitsemme luottamuksen puutteen välittömästi ja silloin hommat alkavat ensin vituttaa ja sitten, kun vitutus nousee liian suureksi, otamme reippaasti välimatkaa.
 
Tulen luultavasti olemaan luomakunnan tiukkapipoisin kumppani, kun lasta jossain vaiheessa odotan.

-Viihteelle lähdetään yhdessä tai sitten ei lähdetä ollenkaan.

-Olen myös tehnyt selväksi, etten raskausaikanani aio katsella juopottelua kotonakaan samaan malliin, kuin tällä hetkellä (nyt lähes päivittäin tissuttelua).

-Raskauden loppuvaiheessa vaadin täyttä 0-toleranssia myös mieheltäni, mutta uskonkin sen olevan hänelle itsestäänselvyys.
Miesparka...:(
 
Täälläkin yksi nainen kommentoi tähän asiaan, itsellä raskaus jonkin verran yli puolen välin.
Mulle esikoinen tulossa, miehelle kolmas. Eli hällä tää nyt ei enää ole ihan niin uusi juttu.

Minä oon miehelle sanonut että kesäkuun loppuun asti saapi mennä viihteelle jos sille tuntuu, mutta heinäkuussa (laskettuaika silloin) ei oo enää asiaa baareihin. :D Miksi? No siksi että mies on tulossa synnytykseen enkä minä halua häntä sinne
A) Humalassa
B) Krapulassa
C) tai ettei kykene paikalle ollenkaan!!

Itse sen verta kuitenkin synnytystä jännitän että haluan hänet sinne tueksi ja turvaksi ilman että mun tarttee huolehtia siitä minkälainen olo miehellä on. :D

Eli kannattaa sen miehen kanssa ihan asiallisesti keskustella, jos sullakin esim. on jotain pelkoja/toiveita/ym. synnytykseen liittyen mutta samoin myös mitä miehellä on. Yhtälailla häntä voi jännittää ja pelottaa ja sen takia tosiaan vielä nollailee kun kerkeää.
 
mymosa
Viihteelle lähdetään yhdessä tai sitten ei lähdetä ollenkaan.
Toki ihan ok, jos molemmille sopii eikä nainen vain omassa luottamuspulassaan ole näin päättänyt.
Meillä käydään erikseen, koska viihdytään eri paikoissa.

Minä en myöskään katselis, jos miehen menojalkaa alkaisi lähellä vauvan tuloa vipattamaan kovin kovasti. Ei se elämä lopu siihen vauvan tuloon, mutta jos joka viikonloppu pitäisi johonkin päästä niin en kyllä kattelis sellasta miestä, oli vauvaa tai ei.
Asiallinen keskustelu voisi olla paikallaan, toivottavasti aloittajan tilanne on selviytynyt.
 

Yhteistyössä