Nimistä yleisesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hanna

Jäsen
21.05.2004
766
0
16
Miksi on niin hirveän vaikea keksiä omalle lapselle nimeä? :/ Meillä on kuopuksen nimi valinta edessä ja kun ei osaa valita sitä yhtä vaan...
Nimiä on niin paljon ja kuitenkin pitää valita sellainen nimi, jota lapsi kantaa koko elämänsä ajan...
Vaikeaa.... :/

Minä olen tehny niin että kirjoitan paperille ne parhaimmat. Sitten mies käy ne läpi ja yleensä ei enää montaa ole jäänyt.
Mutta käy nimet läpi esim aakkosjärjestyksessä ja valitse joka kirjaimesta (millä nyt niitä nimiä on) se paras ja vertaa sitten ne loput keskenään. Ja jos mies tekee oman listan samalla periaatteella niin eiköhän se paras nimi löydy..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2006 klo 22:48 Vieras kirjoitti:
Minä olen tehny niin että kirjoitan paperille ne parhaimmat. Sitten mies käy ne läpi ja yleensä ei enää montaa ole jäänyt.
Mutta käy nimet läpi esim aakkosjärjestyksessä ja valitse joka kirjaimesta (millä nyt niitä nimiä on) se paras ja vertaa sitten ne loput keskenään. Ja jos mies tekee oman listan samalla periaatteella niin eiköhän se paras nimi löydy..

näin on meillä juuri tehty,lainattiin muutama nimikirja kirjastosta ja niistä listattiin omat suosikit ja sitten listoja verrattiin. Esikoisen kanssa päästiin näin sopuun heti kun yhteiset nimivalinnat listoilta katsottiin. Tämän masukin kanssa onkin ollut hankalampaa vaikka samoin taas tehtiinkin. Nimi on kyllä tytölle mutta pojalle ei tunnu löytyvän sitten millään nimeä josta molemmat tykkäävät. Ihan niinkuin ei Suomessakin poikien nimiä olisi.. :whistle: Mutta toivottavasti sopiva nimi omalle mussukalle löytyy,eipä auta kun meidänkin avokin kanssa jatkaa pähkäilyä! :D

Nimien valinta on tosiaan vähän hankalaa.
Vaikka minulla ja miehellä on sama nimi maku, niin silti se valitseminen on hankalaa.
Tälle tulevalle pienokaiselle on nimiä valittu, mutta kuitenkin "riidellään" tuleeko mahdollisesta pojasta Tiitus, Sakarias vai Aleksis.... =)
Mies kutsuu mahaa jo valmiiksi Tiitukseksi vaikka sukupuolikaan ei ole tiedossa.
Mutta olemme ajatelleet laittaa sairaalanpapereihin (jos niitä vain kysytään) nimeksi Tiitus Sakarias. Kompromissi... =)
Silloin kun esikoinen Petrus syntyi, niin meillä oli pitkä litania nimiä tytölle, mutta pojalle vain muutama ja mikään niistä ei kuitenkaan sopinut.
Näin raskaus aikana on hankalampi keksiä nimiä, verrattuna siihen kun lapsi on jo ihan oikeasti olemassa...

Tulipas taas sepustus... ;)

Maailmassa on paljon ihania nimiä ja kun saa antaa vain ne kolme eli vallinanvaraa on vähän liiaksikin... :D
Meillä on nyt neljä lasta ja kaikilla lapsilla etuniminä on Aleksis Kiven Seitsemästä valjeksestä (Tuomas, Aapo, Venla ja Lauri). Ennen kun löysimme sen oman "nimikaavan" niin oli vaikeuksia valita, mutta eipä oikeastaan sen jälkeen... Molemmat miehen kanssa tykätään tälläisistä perinteisistä suomalaisista nimistä. Mutta ei meillä ollut mikään paine valita juuri näitä nimiä, juuri siitä kirjasta. Eli jos olisimme löytäneet jonkun paremman ja kivemman nimen ostain muualta, niin toki olisimme sen valinnut.
Toiset nimet ollaan valittu sen hetkisten lemppareiden mukaan...

:D

Yhteistyössä