nimikointi asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hoitotäti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en veisi lastani sellaiselle pph:lle kellä ei varavaatteita tarpeeksi löydy. Ei sillä ettenkö itse huolehtisi että lapsellani olisi riittävästi vaihtovaatteita mukana. Mutta monesti esim. nyt loskakeleinä hanskoja menee useampi pari päivässä meidän pph:lla koska ei vaivaudu/muista laittaa kurahanskoja hanskoja päälle. Mutta sitten pph käyttääkin omia varastojaan kun meidän 3 kpl hanskat on märäksi kasteltu. Ja oma tyttö niin nirppa ettei märkiä suostu pitämään yhtään.

Mutta olen samaa mieltä noiden yläpuolella olevien kanssa, et voi mennä nimikoimaan itse. Ymmärrän kyllä että se helpottaisi sinun työtäsi huomattavasti jos vaatteista olisi nimet.

Huomaathan että sinulla on paljon varavaatetta ja huolehdit että niitä on. Silloin on myös helppo auttaa kun tietää että asiat on muutoin kunnossa. Etkä ns roiku hoitajan vaatetuksen varassa. En tiedä miksi teidän lasten hoitaja laita kuratamineita jos sellaiset on mukana. Minä laitan kyllä. Ja sisälle tullessa virutan ja kuivatan, että iltapäivälle saadaan ne myös. On myös hoitajana "riski" mennä laittamaan niitä omia vaatteita hoitolapsille, ettei astu vanhempien varpaille. Jotkut loukkaantuvat herkästi.

Anna mennä sekaisin, jos kerran vanhemmat eivät viitsi nimikoida vaatteita. Omapa on häpeänsä.

Nimikoimaan en lähtisi toisten vaatteita, koska ne voivat olla vaikkapa lainassa joltakin. Vanhemmat voivat halutessaan nimikoida vaatteet vaikkapa Leukoplast-laastarilla. Sen saa pois myöhemmin. Toimii kaikissa materiaaleissa.

Ei pph:lla kuulu mitään varavaate arsenaalia löytyä. Kyllä se on vanhempien tehtävä myös vaatettaa lapsensa ja nimikoida ne. Aikoinaan meidän pph nimikoi meidän lapsen vaatteita jos en itse ollut muistanut laittaa nimeä eikä se haitannut minua yhtään. Pääasia oli että lapseni sai pitää omia vaatteitaan. Sen sijaan ihmettelen nyt kun lapsi on päiväkodissa niin siellä on vaatteet vähän väliä sekaisin vaikka nimet lukee niissä sekaisin. Kerran oli jopa eri ryhmään kuuluvan kypärälakki päässä kun hoidosta haettiin.

Uusavuttomuutta jos ei vanhemmat saa nimikoituaan lastensa vaatteita tai olettavat, että hoitotäti muistaa mitä tenavilla aamulla ollut päällä kun tulee uloslähdön aika. Onko se jälleenmyyntiarvo tärkeempi kuin se,ettei vaatteet vaihdu hoidossa?Nimikointiin ei mee kauaa aikaa,aivan sama kuin sen tekee,on tekosyy kun ei viitsitä!Itse tekisin myös niin,että kun tuovat hoitoon,niin anna merkkauskynä kauniiseen käteen ja pyydät,että jos ystävällisesti merkkaisivat heti :)

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää;23516412:
Ja en ymmärrä miten vaatteet voi mennä sekaisin jos jokainen lapsi riisuu, tai jos on pienempi lapsi niin hoitaja riisuu ja he laittavat vaatteet omaan kasaansa tms kaappiinsa lokeroon tai muuhun. Niin miten ei voi erottaa mikä on kenenkin kasa? ei niitä lapsia yli 25 ryhmässä ole, varsinkaan jos on pienempiä.

Kun niiden 25 lapsen rukkaset on kuivauskaapissa ja tulee laitosapulainen joka palauttaa hanskat lasten lokeroihin niin tosiaan, mitenkähän ne nyt voisi sekaisin mennä. Vaikka olisi nimikoitu niin voivat mennä sekaisin, lokerossa kun lukee vain etunimi ja monet vanhemmat pistävät pelkän sukunimen rukkasiin. Kaikki sijaiset esim. ei osaa yhdistää etunimiä sukunimiin jos eivät kanniskele listaa hoitolapsista mukanaan.

Yhteistyössä