Nimiäisten tarjoilusta ja astioista ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nimra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tästähän tuli mielenkiintoinen ketju :D

Siis, pakko laittaa että en mä eikä siis mieheni eikä kukaan suvusta aliarvio juhlia sen perusteella, että on nimiäiset tai kertakäyttöastiat. Siis kyllä se juhla ja juhlittava ihminen ja asia ovat ne tärkeimmät ei ne astiat eikä oikeastaan niillä tarjottavillakaan ole mitään merkitystä kun noihin ko. asioihin vertaa, mutta tosiaan kenelläkään ei ole suvussa samaa sarjaa niin suurta määrää (enkä haluais, että on kovin montaa erilaista kuppikuntaa ) ja mä en ole vielä edes kysellyt esim vuokrausta kun en tosiaan ole kiinnostunut siitä astioiden määrän raahaamisesta, tiskaaminen EI häiritse, mutta ajattelin, että kun teen kauniin kattauksen ja ja ostan kukkia ja mulla on juhlaverhot+liinat niin saisin niillä jo sitä juhlallisuutta. Toki voisin omia asioita tiskata välissä...

En tiedä mihin vielä päädyn, mutta kiitos kuitenkin noista piirakka ehdotuksista :hug: Kuulosti ihan hyvältä, täytyy katsella josko google löytää ohjeita ja vinkkejä otetaan vastaan ohjeen muodossa :p :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Nimra:
Tästähän tuli mielenkiintoinen ketju :D

Siis, pakko laittaa että en mä eikä siis mieheni eikä kukaan suvusta aliarvio juhlia sen perusteella, että on nimiäiset tai kertakäyttöastiat. Siis kyllä se juhla ja juhlittava ihminen ja asia ovat ne tärkeimmät ei ne astiat eikä oikeastaan niillä tarjottavillakaan ole mitään merkitystä kun noihin ko. asioihin vertaa, mutta tosiaan kenelläkään ei ole suvussa samaa sarjaa niin suurta määrää (enkä haluais, että on kovin montaa erilaista kuppikuntaa ) ja mä en ole vielä edes kysellyt esim vuokrausta kun en tosiaan ole kiinnostunut siitä astioiden määrän raahaamisesta, tiskaaminen EI häiritse, mutta ajattelin, että kun teen kauniin kattauksen ja ja ostan kukkia ja mulla on juhlaverhot+liinat niin saisin niillä jo sitä juhlallisuutta. Toki voisin omia asioita tiskata välissä...

En tiedä mihin vielä päädyn, mutta kiitos kuitenkin noista piirakka ehdotuksista :hug: Kuulosti ihan hyvältä, täytyy katsella josko google löytää ohjeita ja vinkkejä otetaan vastaan ohjeen muodossa :p :wave:

Vielä noista monista astiasarjoista: minusta on ihan normaalia, että juhlissa on useampaa sarjaa. Aika harvalla on nykyään astiastoa 30:lle ihmiselle, eli melkein aina juhlissa näkee että on monenlaisia astioita. Jopa tälläinen kattausfriikki joutuisi yhdistämään useampaa sarjaa =)

Saako udella millaiset kukat on tulossa? *kysyy kukkafani*

Minua ei haittais kertakäyttöastiat, ei ne vie mitenkään juhlan tuntua pois vaan ihan ymmärrettävää jos pienen lapsen vanhemmat ei jaksais alkaa tiskaamaan juhlien jälkeen. Itse olin joskus ristiäisissä joissa oli teemavärinä vaaleansininen ja astiat ja lautasliinat oli hillitysti "lapsellisia", ei silti vienyt juhlan harrasta tuntua pois.

Ajattelin kysellä kukkakaupasta, että jos heillä olisi jokin hyvä ehdotus :heart: Meille tulisi kukkia kolme kimppua (niin ainakin ajattelin ) tai sitten jokin asettelu.. :whistle: Saa nähdä mitä he keksii :saint:

Niin, kai se on normaalia, että on monenlaista kuppikuntaa.. miten sitä ei itse miellä sellaista :headwall: :headwall: Noh, pitänee selvittää..ja vaikka katsoa jos on jotain halpoja.. jossain ;) mä haluan niin mielelläni samanlaiset...

Ajattelin kysellä kukkakaupasta, että jos heillä olisi jokin hyvä ehdotus :heart: Meille tulisi kukkia kolme kimppua (niin ainakin ajattelin ) tai sitten jokin asettelu.. :whistle: Saa nähdä mitä he keksii :saint:

Niin, kai se on normaalia, että on monenlaista kuppikuntaa.. miten sitä ei itse miellä sellaista :headwall: :headwall: Noh, pitänee selvittää..ja vaikka katsoa jos on jotain halpoja.. jossain ;) mä haluan niin mielelläni samanlaiset...

Minulla yksi kaveri osti Ikeasta huippuhalvat astiat juhliin. Ja sitten pisti ne kiertoon samalla hinnalla seuraavalle.

Meilläkin oli kolme asetelmaa nimiäisissä: yksi iso noutopöydässä, matala iso ruokapöydässä ja vielä yksi suvun kastemaljassa.

harmi, kun ei asuta ollenkaan lähellä ikeaa :( siellä ois voinut ollakin ;) En mä kyllä usko, että suku on moksis, jos me laitetaan kertakäyttöastiat..., mut mietinnässä on :wave:

Joo, mä rakastan kaikkia asetelmia ja kimppuja kukista, ne on niin ihania :heart:

harmi, kun ei asuta ollenkaan lähellä ikeaa :( siellä ois voinut ollakin ;) En mä kyllä usko, että suku on moksis, jos me laitetaan kertakäyttöastiat..., mut mietinnässä on :wave:

Joo, mä rakastan kaikkia asetelmia ja kimppuja kukista, ne on niin ihania :heart:

Taitaa kertäkäyttöiset olla lisääntymään päin muutenkin. Olen ollut rippijuhlissakin, jossa oli kertakäyttöastiat. Ei niihin ennen törmännyt koskaan.

Mun on joko "pakko" ostaa iso astiasto (kahvitteluun ) tai sitten kertakäyttö, eilen puhuttiin miehen kanssa ja ei haluta eripareja :( Ei vaan tykätä :ashamed: Mies sanoi, että kertakäyttö, mutta mä mietin vielä, kun rahaa ei kauheasti ole. Meillä ne kertakäyttöiset eivät kuitenkaan vähennä tilaisuuden arvokkuutta, jos on kauniisti esille laitettu ja koti on muutenkin laitettu juhlavaksi :heart:

Kiitos kaikille vastanneille ja mä alan nyt etsiä niitä teidän ehdottamien piiraiden ohjeita - mitähän makua kannattaisi tehdä ?

Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Tuttujahan ne kaikki vieraat on, ei muuta kun kartonkiset "astiat" vaan kehiin...

Makoisat tarjottavat, saako tulla kuokkimaan :whistle: :D

tervetuloa. 7.2 alkaa klo 13

Oi vitsi... En mä nyt kuitenkaan kehtaa tulla vaikka mieli tekiskin :) Mut tarjottavaa teillä näytti olevan niin kivasti että jos me tultas vaikka seuraavana päivänä rääppiäisiin?!? :whistle:

Kiitos kaikille vastanneille ja mä alan nyt etsiä niitä teidän ehdottamien piiraiden ohjeita - mitähän makua kannattaisi tehdä ?

Minä tekisin feta-pinaattipiirakkaa ja sitten joko kinkku- tai poropiirakkaa. poro on juhlavampi, mutta tulee myös kalliimmaksi.

Tuttujahan ne kaikki vieraat on, ei muuta kun kartonkiset "astiat" vaan kehiin...

Makoisat tarjottavat, saako tulla kuokkimaan :whistle: :D

tervetuloa. 7.2 alkaa klo 13

Oi vitsi... En mä nyt kuitenkaan kehtaa tulla vaikka mieli tekiskin :) Mut tarjottavaa teillä näytti olevan niin kivasti että jos me tultas vaikka seuraavana päivänä rääppiäisiin?!? :whistle:

No tulkaa seuraavana päivänä, jos alkaa tarjottavat loppua niin mä jemmaan ne vierailta ja sanon, että eiköhän olla nautittu jo tarpeeksi :laugh: :laugh: :laugh: Tervetuloa edelleen :wave:

Mun on joko "pakko" ostaa iso astiasto (kahvitteluun ) tai sitten kertakäyttö, eilen puhuttiin miehen kanssa ja ei haluta eripareja :( Ei vaan tykätä :ashamed: Mies sanoi, että kertakäyttö, mutta mä mietin vielä, kun rahaa ei kauheasti ole. Meillä ne kertakäyttöiset eivät kuitenkaan vähennä tilaisuuden arvokkuutta, jos on kauniisti esille laitettu ja koti on muutenkin laitettu juhlavaksi :heart:

Onhan niitä edullisiakin astioita, ei kaiken tarvitse olla arabiaa tai iittalaa. Kyllähän ne kertakläyttöisetkin maksaa, ainakin jos ostaa jotain muuta kuin niitä perusvalkoisia.

Me päädyimme kertakäyttöisiin astioihin ja ostimme muuta kuin perusvalkoisia, joten kaikki on samannäköisiä :D ja ruokakin muuttui hiukan, sillä teen nyt kaksi kuivakakkua, täytekakun, kinkku -, ja lohivoileipäkakun, broileripiiraan, joten toivottavasti vieraille maittaa :p Mä ainakin jo odotan noita, että pääsee itsekin maistelemaan. hyvä fiilis on jo nyt juhlista :heart:

Me päädyimme kertakäyttöisiin astioihin ja ostimme muuta kuin perusvalkoisia, joten kaikki on samannäköisiä :D ja ruokakin muuttui hiukan, sillä teen nyt kaksi kuivakakkua, täytekakun, kinkku -, ja lohivoileipäkakun, broileripiiraan, joten toivottavasti vieraille maittaa :p Mä ainakin jo odotan noita, että pääsee itsekin maistelemaan. hyvä fiilis on jo nyt juhlista :heart:

Kuulostaa tosi hyvältä. Mukavia juhlia! Ja tule sitten kertomaan kuinka sujui.

Tosiaan turhan monta kuivaakakkua. Ja pasteijat ovat aika raskaita, ois kiva, että ois jotain terveellisempääkin tarjolla. Itse varmaan sentään teet pasteijat..? Musta myös kaupan keksit ovat tylyjä vauvan juhlassa, samoin tietty kertakäyttöastiat. Mikset tosiaan pyytäisi vaikka äitiäsi tuomaan lainaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tosiaan turhan monta kuivaakakkua. Ja pasteijat ovat aika raskaita, ois kiva, että ois jotain terveellisempääkin tarjolla. Itse varmaan sentään teet pasteijat..? Musta myös kaupan keksit ovat tylyjä vauvan juhlassa, samoin tietty kertakäyttöastiat. Mikset tosiaan pyytäisi vaikka äitiäsi tuomaan lainaan.

Niin siis pasteijoita en nyt sitten tee ollenkaan (teen aina itse ) ja keksit yleensä myös itse mutta nyt en kertakaikkiaan enää välttämättä ehdi, joten jos meillä on keksiä niin ehkä vain yhtä laatua ja omatekemää :D

Me tosiaan luovuttiin noista asioiden lainaamisista/vuokraamisista/ostamisista (siis posliinisten ) kun ei kenelläkään suvussa ollut koko kattavaa astiastoa ja ei haluttu erilaisia posliinisia astioita =) ja meillä kertakäyttöastiat EI vähennä siis juhlan ja juhlittavan ihmisen arvoa |O |O Eiköhän PÄÄasia ole muu kuin posliinikupit :whistle:

Tosin monellehan sitten taas sarja minkä ostin kertakäyttöastioita on varmasti väärä, kun on sininen ja on tytön nimiäiset, mutta jääköön tuo värivalintakin meidän päätökseksi, kauniimpi mielestäni sininen koristeltu kertakäyttöastia-sarja kuin 3 eri posliini-sarjaa :ashamed:

Tosin monellehan sitten taas sarja minkä ostin kertakäyttöastioita on varmasti väärä, kun on sininen ja on tytön nimiäiset, mutta jääköön tuo värivalintakin meidän päätökseksi, kauniimpi mielestäni sininen koristeltu kertakäyttöastia-sarja kuin 3 eri posliini-sarjaa :ashamed:

älä huoli, meillä oli pojan nimiäisten kukka-asetelmissa vaaleanpunaisia ruusuja :whistle:

Joku taisi ketjussa jo ehdottaakin Marttojen astioita, ja sitä ehdotusta voin kyllä suositella! Monet juhlat selvitty kunnialla läpi Marttojen astioiden avulla, joten kannattaa ainakin kysellä oman alueen Martoilta millä hinnalla vuokraavat (ja jossain taitavat jopa lainata).

Minua ei ainakaan haittaisi kertakäyttöastiat. Eikä kertakäyttöastiat tarkoita tänäpäivänä enää niitä kioskikahvion pahvikahvimukeja tai pahvilautasia. Niitähän on nykyään vaikka minkälaisia ja kauniita kertakäyttöisiä astioita.

Meillä oli Teema-astiasto silloin, kun esikoinen kastettiin ja sekin varmaan monien mielestä liian arkinen :whistle: Ei mulle kyllä olisi tullut mieleenkään vuokrata astioita, raahata ne kotiin, tiskata ja raahata taas takaisin. Mulla oli ihan tarpeeksi tiskattavaa (ei ollut konetta vielä tuolloin), vaikka meillä oli vieraita n.13 henkeä.

Yhteistyössä